Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag både håller med dig och inte, jag försår varför du ifrågasätter och hur du tänker, men jag tänker inte likadant och det kan bero på att jag inte är i närheten av lika rutinerad som du är. Tycker ändå att det visat sig i efterhand att det inte är helt ovanligt med att en ulv lägger en andra eller tredjeröst. Det är klart att en sån röst brukar bli granskad, men det blir ju också första röster om det är så att många hänger på. För att folk då funderar på om det är en ulv som velat starta ett drev, det har ju även det hänt ett antal ggr. Vilket gör att Sedna mycket väl skulle kunna ha gjort en s¨ån grej som du skriver här ovan att hon hoppats på att fler skulle haka på.
Jag förstår. Det är som vanligt, alla förstaröster är misstänkta och alla röster som inte var först är också misstänkta... ;)

Sedna vill jag se mer av, hon har förklarat gårdagen med att hon var trött och oengagerad och jag kan köpa det. Det lilla jag har sett av henne idag känns vettigt men det är samtidigt lite för lite för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning om henne.

@quarter4ever håller jag ögonen på. Tycker gårdagens röst skaver lite och hon känns inte så "på" som hon brukar.

@FiaM röstmotivering till rösten på Ferrari är lite märklig, men jag vet inte vad jag ska tro.

@Habina lägger en säkerhetsröst på Q4, men verkade misstänka FiaM mest. Verkar förvirrad kring röstfifflaren och vem som skulle ha kunnat rädda sig själv. Känns lite virrig.

@OutOfService tycker jag har ett märkligt resonemang kring rösterna på Ferrari, att andra- och tredjeröst på en god är ett sätt för ulvar att gömma sig. Verkar ha mig som en av sina huvudmisstänka, men jag blir inte klar på varför. Tycker det känns rörigt i resonemangen.

@Lilltess agerande är lite märkligt, men skulle en ulv göra så? Jag vet inte.

Både Q och Hedinn har ju varit lite på min misstankelista, men lägger dom både på is lite. Q för att jag känner att mina misstankar där inte är tillräckligt för att vara grund för en röst och Hedinn för att jag alltid är livrädd för den människan och helt enkelt inte vågar tror något om henne än :rofl::p

Så då återstår det att välja mellan Tess och Sedna för min del idag, Tess för att jag håller med om det flera andra reagerat på gällande hennes kommentar igår precis vid DL, den känns onödig och som en grej en ulv skulle kunna häva ur sig. Samtidigt som det känns lite väl ulvigt och kanske därför inte är det, utan bara en spontan tanke. Men det lutar ändå att min röst hamnar där idag.

Sedna har fullständigt flugit under min radar förutom det lilla hon har ifrågasatt det jag skrivit nu ikväll. Och att hon helt flugit under min radar gör att jag får onda aningar.

edit: ändrade då jag skrivit fel namn :banghead:

Senast ändrad:
På ett sätt är det Lilltess kommentarer från i förmiddags som sticker ut mest. Jag håller med de som redan har ifrågasatt dem om att det är skumt att de kom när de gjorde osv. Det som gör mig lite nervös är att det redan är två som har röstat på henne. Får vela några minuter till...

Både Q och Hedinn har ju varit lite på min misstankelista, men lägger dom både på is lite. Q för att jag känner att mina misstankar där inte är tillräckligt för att vara grund för en röst och Hedinn för att jag alltid är livrädd för den människan och helt enkelt inte vågar tror något om henne än :rofl::p

Så då återstår det att välja mellan Fia och Sedna för min del idag, Fia för att jag håller med om det flera andra reagerat på gällande hennes kommentar igår precis vid DL, den känns onödig och som en grej en ulv skulle kunna häva ur sig. Samtidigt som det känns lite väl ulvigt och kanske därför inte är det, utan bara en spontan tanke. Men det lutar ändå att min röst hamnar där idag.

Sedna har fullständigt flugit under min radar förutom det lilla hon har ifrågasatt det jag skrivit nu ikväll. Och att hon helt flugit under min radar gör att jag får onda aningar.

Du menar Lilltess och inte Fia va?

Avdelning: kärt barn har många namn? :p ;)

(jag skrev ju crikus, själv, så...:angel:)

Har mao vaknat och ska läsa igenom leken nu :)
För att ni ska veta hur långt jag har kommit!

jag är tlilbaka nu - haft ett familjeråd hos mina föräldrar med rätt tungt innehåll. SÅ bear with me om jag är kass

@quarter4ever är jag tveksam till. Uddarösten på Sedna igår i slutminuten känns lite väl mycket som ett försök att ligga lågt, vilket ju kunde vara fullt vettigt för en ulv som visste att det stod mellan två goda. Varför då lägga sig i och få fokus på sig själv?

Visst att första dagen är svår och man ska såklart rösta på den man misstänker mest, men jag vet inte.

@Lilltess förbryllar mig. Uttalandet efter DL igår, antingen nåt som kändes som en bra idé i det ögonblicket för en god, eller en ond som ville verka som att hon kom på en så bra idé gällande Ferrari, innan hon (högst troligt) skulle åka för att skaffa pluspoäng. Förklaringarna har inte riktigt övertygat mig heller.

@OutOfService behöver tydligen en kram! :love: Finns inget att vara rädd för här! Men för att lägga vikten vid spelet så har vi olika tankar kring vad en ulv helst skulle göra, men efter förklaringarna ser jag inget som pekar på att OOS är ond.

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20.47 Illtess röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på lilltess

Lilltess 2
q4 1
FiaM 1
BSF 1

Har jag missat nån som röstat?

Det här känns så tunt, att bland det mest märkliga som hänt är att jag flugit under din radar.

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20.47 Illtess röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på lilltess

Lilltess 2
q4 1
FiaM 1
BSF 1

Har jag missat nån som röstat?

Det är samma som jag fått :)

Det här känns så tunt, att bland det mest märkliga som hänt är att jag flugit under din radar.

Ja det är klart det är tunt, jag har inte påstått att jag har några anledningar att misstänka dig mer än att du flugit under min radar och ulvar brukar har den fula ovanan att göra det för mig.

Nej, Qs röst igår är nog ändå det som jag tycker känns mest skumt just nu. Hennes följande förklaringar kan såklart stämma, men de känns inte helt vattentäta, det är en lite för enkel röst att smita under radarn med.

Hedinn röstar på Quarter4ever

Nä jag hittar inget annat som jag känner förjtänar en röst förutom Tess. Trots att det känns lite väl uppenbart så kanske det är just därför, tanken kanske vara att om man gör något uppenbart ulvigt kanske folk tycker just det, att det är för uppenbart och därför inte tror att hon är ulv. Och jag har heller inte hittat något som talar emot mina misstankar.

Outofservice röstar på Lilltess

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar