Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar lite så här, om nu BSF är psykopaten, vi röstar ut henne och hon drar med sig en god, då står vi fortfarande lika mot vad vi gör nu. BSF är vanlig ulv och vi röstar ut henne, vi ligger bättre till. Varför hade det varit ett problem igår om Habina hade varit psykopaten?

För att någon ska börja rösta, så Snurrfian röstar på BSF för att jag tror att hon är ulv i och med hennes motstånd till att rösta ut Habina igår och hennes haltande resonemang runt vilka som kan tänkas vara ulvar.

Jag funderar lite så här, om nu BSF är psykopaten, vi röstar ut henne och hon drar med sig en god, då står vi fortfarande lika mot vad vi gör nu. BSF är vanlig ulv och vi röstar ut henne, vi ligger bättre till. Varför hade det varit ett problem igår om Habina hade varit psykopaten?

För att någon ska börja rösta, så Snurrfian röstar på BSF för att jag tror att hon är ulv i och med hennes motstånd till att rösta ut Habina igår och hennes haltande resonemang runt vilka som kan tänkas vara ulvar.
Du ser alltså inte något scenario där jag skulle kunna vara god?

Jag förklarade mitt tänk flera gånger igår, tyvärr verkade inga vilja förstå mig. Jag var inte mot att rösta ut habina för att hon var ulv, utan för att jag trodde att hon var psykopat. Nu undrar jag om det är så att du visar vart du står med din röst...

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Då hon inte verkar vilja förstå vad jag menar, jag misstänker att det kan bero på att hon sitter i lyan.

Jag förklarade mitt tänk flera gånger igår, tyvärr verkade inga vilja förstå mig. Jag var inte mot att rösta ut habina för att hon var ulv, utan för att jag trodde att hon var psykopat. Nu undrar jag om det är så att du visar vart du står med din röst...

Då hon inte verkar vilja förstå vad jag menar, jag misstänker att det kan bero på att hon sitter i lyan.
Kan tillägga att Snurrfians röst på Habina igår kom såpass sent att den mycket väl kan vara tänkt att skapa alibi.
Dessutom var rösten på FiaM dagen innan den sista rösten och gjorde varken till eller från för resultatet.

Nä, ju mer jag tänker på det - ju mer känns det som om Snurrfian kan vara en ulv.

Sedna röstar på Blacksmithfarm

Tycker det är mycket som talar för att Blacksmithfarm är ond; röststatistiken, oviljan att rösta på Habina, resonemangen kring Habina som psykopat, rösten på Mirtai.

Så i din rädsla att rösta ut psykopaten så valde du att rösta på den som många hade som god? O_o Och det skulle göra dig god? Nåja jag förstår att du väljer att rösta på mig, du vill inte outa vem det är mer i lyan eftersom vi är flera som velar mellan Sedna och OoS, Cirkus och FiaM är i stort sett god förklarade och då finns bara jag kvar. :D

Tycker det är mycket som talar för att Blacksmithfarm är ond; röststatistiken, oviljan att rösta på Habina, resonemangen kring Habina som psykopat, rösten på Mirtai.
Vad är det med mina tankar kring psykopaten som du tycker gör mig ond? Jag var (och är) rädd att vi ska förlora ängeln, det är väl inte så konstigt? Eller?

Så i din rädsla att rösta ut psykopaten så valde du att rösta på den som många hade som god? O_o Och det skulle göra dig god? Nåja jag förstår att du väljer att rösta på mig, du vill inte outa vem det är mer i lyan eftersom vi är flera som velar mellan Sedna och OoS, Cirkus och FiaM är i stort sett god förklarade och då finns bara jag kvar. :D
Tja, jag tog fel där. Det erkänner jag.
Jag väljer att rösta på dig då jag tycker att din statistik haltar och för att du inte verkar vilja förstå mitt resonemang.

Tja, jag tog fel där. Det erkänner jag.
Jag väljer att rösta på dig då jag tycker att din statistik haltar och för att du inte verkar vilja förstå mitt resonemang.
Jag förstår men jag håller inte med... Visst vi riskerar att ängeln skulle åka men det hade lika gärna kunnat bli en bybo, och att ängeln skulle skydda rätt finns ju inte heller någon garanti för, precis som vi såg. Så jag förstår hur du resonerar men jag håller som sagt inte med.

Jag är inte säker allt på att bsf är ond om jag ska vara ärlig. Visst finns det indikationer på det framförallt gårdagens röst på Mirtai och oviljan att rösta på Habina. Men det skaver ändå att de valde att käka Mirtai och på det viset misstänkliggöra bsf. Jag vill ju samla rösterna egentligen men ingen av de som fått röster är någon jag känner mig särskilt säker på. Iom de röster som ligger ser jag ett scenario med Snurrfian, Sedna och OOS i lyan ELLER så är det bsf istället för Snurris. Eller så är det bara två kvar. Jag gillar inte tanken på att sprida rösterna, men jag vill hellre rösta på den jag trott på som ond sedan igår. För jag tror att just nu så styr de onda och OOS är alldeles för odiskuterad idag

cirkus röstar på OutOfService

jag tror att hon råkade outa antalet onda, hennes röststatisik är inte fin, hon slängde iväg en panikröst på Habina har faktiskt inte kommit in med någon mer teori som hon skrev att hon skulle göra.

DL 5
Snurrfian röstar på BSF

Jag har egentligen inte så något att komma med känner jag. Det enda jag känner mig säker på är att cirkus är god för jag tror att Mirtai siade henne. Jag håller med om att goda bör samla rösterna och jag hade OOS som en kandidat till lyan igår så jag väljer att haka på där.

FiaM röstar på OutOfService

I och med att jag litar mer på Cirkus och FiaM än på min egen magkänsla så Snurrfian ändrar sin röst till OutofService eftersom jag tror att Cirkus och FiaM har bättre koll än mig.

DL 5
Snurrfian röstar på BSF
Snurrfian ändrar sin röst till OutofService

OOS 3
BSF 1
Snurrfian 1

Äntligen hemma trodde jag och skulle då tid vid datorn, men det vart istället akut kaninslakt :( Ber om ursäkt för min fruktansvärt dåliga närvaro under igår och idag.. verkligheten har inte velat samarbeta med ulvlekandet!

så här kommer lite så jag får till en röst eftersom det nu bara är mig ni väntar på ser jag!

Jag håller med om att det nog kan vara så att Mirtai har siat FiaM som god. Då hon släppte henne efter DL 2. Sedan tycker jag nog att cirkus känns ganska god, hon är visserligen bra på att luras. Det som skaver där är hennes röst på mig. Hon säger att hon vill samla rösterna, men röstar ändå på mig?

Och så har vi Snurrfian, Sedna och Blacksmithfarm
Sedna har inte den bästa röststatistiken, direkt. Men man ska kanske inte kasta sten i glashus
Snurrfian och Blacksmithfarm tog Habina upp innan hon lynchades (tillsammans med Mirtai som käkades och var god).
Och här får jag nog hålla med Snurrfian om att Blacksmithfarm's resonemang inte går ihop med att hon ska ha en god roll. Varför gjorde hon allt för att rädda Habina igår?
Jag tror att det är för att de sitter i lyantillsammans.

Men jag tror ändå att rösten hamnar på Cirkus.

Cirkus har känts god leken igenom, hon är visserligen bra på att luras. Det som skaver är hennes röst på mig. Hon säger att hon vill samla rösterna, men röstar ändå på mig?
Nu lyckas hon dessutom vända det hela, ta fokus från BSF till mig, Nä här ligger nog en hund begraven..

OutOfService röstar på Cirkus jag tror att hon skyddar sin kollega, BSF:

DL 5
Snurrfian röstar på BSF
Snurrfian ändrar sin röst till OutofService
OutOfService röstar på Cirkus

OOS 3
BSF 1
Snurrfian 1
Cirkus 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar