Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du är osäker på om den fjärde är Sedna eller OOS, vem tror du då det är? Mirtai? Cirkus?
(om vi bortser från att teorin inte går ihop eftersom jag inte sitter i lyan, tänker jag...)
Känner mig lite trög men jag är inte riktigt med på vad du menar? :o Av OOS och Sedna tror jag lite mer på OOS i lyan. Mirtai och cirkus tror jag är goda båda två. Skulle det vara så att du inte sitter i lyan så är det alltså Sedna som sitter där, men jag är tveksam. Å andra sidan kan jag vara totallurad med så... :banghead:

Jag läste igenom en hel del och noterade detta.
För att om vi lynchar psykopaten nu riskerar vi att förlora!!
Då riskerar vi att ängeln dras med.
Om den inte gör det så riskerar vi ändå att det står lika vid käket och att ängeln då misslyckas.

Bättre att bli av med en vanlig ulv, hoppas att ängeln skyddar rätt och förhoppningsvis lyncha en vanlig ulv igen, ta tillbaka majoriteten som vi blivit av med.

Är det ännu en som vet hur fördelningen ser ut?

jag funderade väldigt mycket på varför bsf inte ville att vi skulle lyncha Habina, visst är tanken om att inte lyncha psykopaten smart - men det kanske var så att hon verkligen inte ville att vi skulle lyncha Habina just för att bsf visste att Habina var vanlig ulv? Se tycker jag att hennes röst på Mirtai igår inte är något vidare - varför inte rösta på OOS som ändå hade lite misstankar på sig? Jag tycker Mirtai-rösten kom riktigt out-of-the-blue och nu vet vi dessutom att Mirtai var siarlärling - ärligt talat tycker jag att det inte var så svårt att se igår och inte heller vem hon hade siat så att bsf skulle missat det känns rätt osannolikt.

NU när vi vet att Mirtai var god så tror jag att @Snurrfian har en poäng i
@Mirtai Om det nu är så att du är god, så skulle jag vilja säga att BSF är ulv och det skulle förklara hennes motvilja till att rösta på Habina idag. Frågan är om det kanske är så att det är BSF som är psykopaten och kanske hoppades på att vi skulle vända mot någon god istället.

Det enda som skaver är ju att ulvarna visste ju att så fort Mirtais roll blev outat så skulle också den här tanken lyftas igen. Och då var valet av käk synnerligen osmart. Jag tror att bsf får ligga på misstänkta listan ett tag till, men jag är inte säker trots att det finns saker som pekar mot henne, men de känns nästan för tydliga.

Det enda som skaver är ju att ulvarna visste ju att så fort Mirtais roll blev outat så skulle också den här tanken lyftas igen. Och då var valet av käk synnerligen osmart. Jag tror att bsf får ligga på misstänkta listan ett tag till, men jag är inte säker trots att det finns saker som pekar mot henne, men de känns nästan för tydliga.
Men varför skulle en god BSF vara så motvillig till att rösta ut Habina? Även om hon nu trodde att hon var psykopaten så förklarar det inte rösten på Mirtai som jag liksom dig var en av få som jag höll för god och att BSF som god skulle ha missat det känns lite märkligt.
Så om BSF är ulv eller psykopat vet jag inte men något av det tror jag åtminstone. :D

Men varför skulle en god BSF vara så motvillig till att rösta ut Habina? Även om hon nu trodde att hon var psykopaten så förklarar det inte rösten på Mirtai som jag liksom dig var en av få som jag höll för god och att BSF som god skulle ha missat det känns lite märkligt.
Så om BSF är ulv eller psykopat vet jag inte men något av det tror jag åtminstone. :D

Nä jag vet rösten skaver som fasen, men är det inte ett jäkligt konstigt val av käk om bsf är ulv? det är liksom det jag inte helt får ihop.

Nä jag vet rösten skaver som fasen, men är det inte ett jäkligt konstigt val av käk om bsf är ulv? det är liksom det jag inte helt får ihop.
Men att ulvar inte gör som man har förväntat sig känns rätt vanligt och för mig känns bsf som den jag misstänker mest, men sen vet jag inte vad jag ska tro.

Vad säger du om OOS då?
Hon är högst på min lista och jag tror det är viktigt att vi samlar rösterna
Jag vet inte, lite missar med att helt plötsligt vara säker på antalet i lyan och att slänga in en sista minuten röst på Habina igår kan mycket väl vara ett försök till alibi. Men jag känner mig inte övertygad om att hon är ulv, men inte heller att hon är god.

Det var ju synd på Mirtai. Och med tanke på detta:
Jaha, ser ut som jag åker. :( Vill ändå skicka iväg en hälsning att kolla på mirtai, blacksmithfarm och snurrfian, som är de jag är skeptisk mot.

Undrar jag (också) varför de valde just henne? För att peka ut mig? Skapa "alibi" till Snurrfian (avd, så skulle lyan aldrig göra)?

De verkar ju i alla fall ha lyckats med att sprida misstankar mot mig.

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20:47 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Lilltess
21:25 Hedinn röstar på quarter4ever
21:25 OutOfService röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM
Lilltess Brevbärarens ättling
Hedinn Brevbärare

DL 3
17:37 cirkus röstar på FiaM
18:10 Mirtai röstar på Habina
18:51 Sedna röstar på quarter4ever
21:20 quarter4ever röstar på Habina
21:27 Habina röstar på quarter4ever
21:27 Fiam röstar på Snurrfian
21:28 OutOfService röstar på quarter4ever
21:28 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:30 Snurrfian röstar på FiaM
quarter4ever bybo
Inget käk

DL 4
17:11 cirkus röstar på Habina
20:44 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:58 Mirtai röstar på Habina
21:20 Sedna röstar på Blacksmithfarm
21:23 FiaM röstar på Habina
21:23 Snurrfian röstar på Habina
21:26 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:30 OutOfService röstar på Habina
Habina ulv

Mirtai spionlärling

Blacksmithfarm - cirkus, Lilltess, quarter4ever, Mirtai
cirkus - Blacksmithfarm, FiaM, FiaM, Habina
FiaM - Frerrai, Lilltess, Snurrfian, Habina
OutOfService - bollen__, Lilltess, quarter4ever, Habina
Sedna - Ferrari, quarter4ever, quarter4ever, Blacksmithfarm
Snurrfian - missar, Lilltess, FiaM, Habina

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20:47 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Lilltess
21:25 Hedinn röstar på quarter4ever
21:25 OutOfService röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM
Lilltess Brevbärarens ättling
Hedinn Brevbärare

DL 3
17:37 cirkus röstar på FiaM
18:10 Mirtai röstar på Habina
18:51 Sedna röstar på quarter4ever
21:20 quarter4ever röstar på Habina
21:27 Habina röstar på quarter4ever
21:27 Fiam röstar på Snurrfian
21:28 OutOfService röstar på quarter4ever
21:28 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:30 Snurrfian röstar på FiaM
quarter4ever bybo
Inget käk

DL 4
17:11 cirkus röstar på Habina
20:44 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:58 Mirtai röstar på Habina
21:20 Sedna röstar på Blacksmithfarm
21:23 FiaM röstar på Habina
21:23 Snurrfian röstar på Habina
21:26 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:30 OutOfService röstar på Habina
Habina ulv

Mirtai spionlärling

Blacksmithfarm - cirkus, Lilltess, quarter4ever, Mirtai
cirkus - Blacksmithfarm, FiaM, FiaM, Habina
FiaM - Frerrai, Lilltess, Snurrfian, Habina
OutOfService - bollen__, Lilltess, quarter4ever, Habina
Sedna - Ferrari, quarter4ever, quarter4ever, Blacksmithfarm
Snurrfian - missar, Lilltess, FiaM, Habina
Det är väl inte alls helt otroligt att Mirtai Siade Habina igår.
Hon bör ha siat en god första gången, och det kan inte ha varit FiaM - då hon röstade där. Frågan jag ställer mig är vad som fick henne att ändra åsikt om FiaM? Själv tycker jag att Fias röst på Snurrfian i förrgår skaver. Samtidigt vet jag inte vart jag har snurrfian heller... Snurris sena röst på Habina talar mot henne. OOS ligger väl ungefär lika risigt till där, kan jag tycka.

Ska vi snabba på lite? I så fall uppdaterar jag när alla lagt sin röst och så kör vi nattDL också ikväll om vi hinner.

Det är väl inte alls helt otroligt att Mirtai Siade Habina igår.
Hon bör ha siat en god första gången, och det kan inte ha varit FiaM - då hon röstade där. Frågan jag ställer mig är vad som fick henne att ändra åsikt om FiaM? Själv tycker jag att Fias röst på Snurrfian i förrgår skaver. Samtidigt vet jag inte vart jag har snurrfian heller... Snurris sena röst på Habina talar mot henne. OOS ligger väl ungefär lika risigt till där, kan jag tycka.
Det kan ju vara så att hon siade mig igår. Av hennes inlägg att döma tycker jag att hon verkade mer säker på att jag är god än att Habina var ond.
Edit, menar givetvis andra sian som hon fick använda natt tre.

Det kan ju vara så att hon siade mig igår. Av hennes inlägg att döma tycker jag att hon verkade mer säker på att jag är god än att Habina var ond.
Edit, menar givetvis andra sian som hon fick använda natt tre.
Iom att psykopat-diskussonen var startad när hon la sin röst så undrar jag om det ändå inte var Habina hon siade... Synd att jag inte fattade det igår, då hade jag ju givetvis inte röstat där....

har kollat lite på Habina :)

Har inte tagit med det första som hände, nämligen när Habina godförklarade sig själv ;) Jag tycker faktiskt att det är lite skumt att behöva påpeka att man är god. Tycker oftast att det är de som inte är goda som lite extra vill påpeka att de är det.

Hur som helst, detta har jag reagerat lite på.

Efter diskussionen med Lilltess kommer Habina med detta:

Hon menar alltså att OoS skulle kunna varit röstfifflare? @quarter4ever reagerar på samma sak som jag

Habina förklarar det med att hon blandat ihop OoS och BSF., båda har långa namn. En ulv som har dålig koll eller en förvirrad god?

Sedan gör hon det här teoriinlägget där hon slår fast att FiaM är mest misstänkt i hennes ögon:

Sedan lägger hon trots det en säkerhetsröst på Q för att Q inte känns lika på som vanligt. Jag vet att det var mkt IRL igår, men varför inte bara lägga en säkerhetsröst på FiaM när hon redan är misstänkt?

Jag tänker att det kanske är så att FiaM och Habina sitter i lyan ihop och det var smart att misstänka FiaM lite snyggt men när det väl kommer till kritan läggs det en snabb röst på någon annan eftersom FiaM också fått en hel del misstankar mot sig.
Efter att gått igenom alla inlägg från FiaM hittar jag verkligen inget misstänkt mer än den lite konstiga rösten i dl1. Och det känns som det borde finnas mer om det nu var så att FiaM är ond.

Sedan kommer @cirkus in och känner samma som jag vilket känns betryggande eftersom jag håller Cirkus som en trolig god.

Så, jag släpper mina misstankar mot FiaM och letar vidare

Det är lite olika saker :)

Dels att jag tyckte hon var en av de som faktiskt ifrågasatte lynchandet av Lilltess. Det hade hon inte behövt göra som ond. Sedan känns det som vi tänker lika och det känns tryggt. Till sist tycker jag hon resonerar klokt och känns väldigt genuin i sitt ulvletande på ett sätt som en ond cirkus inte riktigt brukar göra

När jag tittar igenom Miratis inlägg så skulle jag tro att hon redan i fredags hade fått information om Habina, sen verkar hon ha siat FiaM som god och håller Cirkus som god vilket gör att jag håller FiaM och Cirkus som goda just nu.
Det lämnar BSF, Sedna och OutofService som alternativ till ulvar och en av dem som psykopat, frågan är hur många ulvar det är? Rent krasst skulle det kunna vara tre ulvar kvar men det känns lite för många för en bra balans, alltså borde någon av dem vara god och då lutar jag mest åt att Sedna är den som skulle kunna vara god.

Jag håller fortfarande Blacksmithfarm som trolig ulv. Skulle bli väldigt förvånad om hon är god. De haltande resonemangen, rösten på Mirtai och det faktum att Habina var vanlig ulv talar inte till Blacksmithfarms fördel, inte heller rösterna på Lilltess och Quarter4ever. Håller med Cirkus att valet att käka Mirtai är lite märkligt, men det är inget som får mig att ändra uppfattning om Blacksmithfarm. Tycker det hänt många gånger förr att ulvar gjort märkliga val.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Konstiga drömmar
  • Spis eller spishäll?