Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar kännas konstigt nu, jag har misstänkt Heart hela tiden, även misstankarna har minskat något under dagen så är hon min huvudmisstänkte. Jag velar mellan missförstådd god och förvirrad ond. Det känns som jag måste få klarhet i om mina misstankar är korrekta

Lobelia röstar på Heartstring

Eftersom hon fiskar efter roller, hon godförklarade Heart - endast en ond kan veta hon kommer med märkliga uttalanden som om att det är synd att Snurris och hela diskussionen inför DL1, i hela leken har hon uppträtt skumt.

DL 3 21:30
18:04 Klara röstar på heartstring
18:07 Snurrfian röstar på heartstring
20:30 zassoo röstar på heartstring
20:33 cirkus röstar på heartstring
20.56 Emtherlia röstar på Heartstring
21.03 Paddington röstar på Heartstring
21.04 quarter4ever röstar på heartstring
21.06 Heartstring röstar på Klara

21.09 Lobelia röstar på Heartstring

heartstring: 8
klara 1

Intressant......

Jag tog upp samma sak för ett tag sedan och Lobelia har även besvarat mina inlägg.
Vad säger du efter de svar Lobelia skrev på min fråga?

Jag tycker att det är ett ganska självklart svar från Lobelias sida, oavsett om hon är ond eller god. Om hon verkligen hade lika misstankar mot båda kan jag tycka att hon borde hakat på den röst som redan låg på heart. Lobelia brukar inte vara rädd för att vara med och rösta ut folk.

Nej, som sagt, jag tror att ulvarna har väldigt roligt åt mig där i lyan och jag undrar jag om man inte ska kolla efter vilka som drivit på.. Alla är misstänksamma mot mig men jag tycker att vissa är mer på än andra. Där finns tex Klara och hennes fiskande. Eller ännu värre - hennes lycka när jag nappade på kroken? Och som även Snurrfian nämner- att hon lägger så mycket vikt på att just jag nappar, men hon är inte alls lika intresserad av att veta av vare sig Cirkus eller Lobelia.
Detta får mig att bli mer misstänksam mot dem också och Cirkus får jag konstiga vibbar av. Jag vet inte alls hur hon brukar vara, men det känns... Märkligt.

Paddington Jag tycker att hon ställer de rätta frågorna, påpekar det rätta och ja.. Hon känns rätt och inte ulvig, men sen vet jag inte hur hon brukar vara i sina roller.

quarter4ever Hon var, vare sig det var mening eller ej, den som startade drevet mot Lena. Sen är ju frågan om det är för att hon är god eller fen, men det får nog tiden avgöra. Hon känns god samtidigt som jag inte kan släppa tanken på att hon kan vara fen, så jag är osäker på henne ändå.

zassoo
Har jag inte lagt så mycket märke till, men jag kanske inte har fokuserat rätt för att se henne?

cirkus
Är OTROLIGT snabb med att haka på Qs teori om Lena och att köpa Qs teori rakt av. Hm.. Sen är hon en av tre inräknade i Klaras fiske och en av dem som knappt omnämns mer än så i det hela. Märkligt att fiska efter ulvar men att släppa alla utom en tillbaks i vattnet utan vidare eftertanke..

Klara
Här har jag mina ögon öppna idag. Fiskar efter mig känns det som - det perfekta nappet? Varför skulle man annars välja bort de andra så pass lätt?

Snurrfian
Jag får inga dåliga vibbar från henne. Det är det med "rösten spelar ingen roll" som sticker ut hos henne, men jag tror inte att det behöver betyda mer än vad BSFs blooper gjorde. Men jag vet inte.

Lobelia
Var har man henne? Någon tror på en räddningsröst från henne för min del. Att hon har starkare teori om mig men röstar på BSF. Jag skulle väl kunna tänka att hon antingen är en god som hakar på "alla andra" eller så är hon en ond som.. Ja, vad? Vad skulle hon få ut av detta om hon var ond?

Emtherlia
Är svårt att säga något om också tycker jag men även här får jag vissa ulv-vibbar. Jag önskar att jag hade mer tid att granska hennes inlägg, likväl som andras.

Ett försök till att samla mina sista tankar, jag skulle vilja ha mer tid på mig men dottern vill sova och snart blir det väl skriket Allan om jag inte lyder order och nattar henne (hur svårt ska det vara att hålla på rutinerna när det är ljust ute!?)

Men mina misstankar är idag skarpast mot Klara. Jag gillar inte hur hon fiskar och sen inte tar vara på all info (napp). Jag antar att hon hoppades att någon som jag skulle nappa, någon som redan har ögon och misstankar mot sig för att få ett lätt byte. Nej, jag tror att hon vet var hon har mig och vet vad hon gör och varför - för att få sina ulvkompisar mätta och glada. Så;

Heartstring röstar på Klara

Ett par saker jag reagerar på här i ditt inlägg.

För det första. Jag hade misstankar mot dig, ganska starka, redan från början. Därför tyckte jag att det var intressant att just du nappade på min krok igår. Det stärkte mina misstankar mot dig. Jag har vid ett par tillfällen också tagit upp att cirkus och Lobelia också nafsade på kroken, men på ett annat sätt än du gjorde. Deras sätt kunde lika gärna tyda på en god som en ond. I ditt fall såg det mer ut som ett desperat hopp om att försöka rädda en lyakompis. Därför har jag granskat dig hårdare än de andra. Men jag har inte släppt de andra helt. Jag litar inte på vare sig cirkus eller Lobelia. Och idag har jag ju också utvecklat en del tankar om Lobelia.

För det andra. Det du skriver om Lobelia, att hon nog helt enkelt kan vara "en god som hakar på alla andra" med sin röst på BSF istället för på dig. Hon la förstarösten på BSF, hon hakade inte på någon.

Ett par saker jag reagerar på här i ditt inlägg.

För det första. Jag hade misstankar mot dig, ganska starka, redan från början. Därför tyckte jag att det var intressant att just du nappade på min krok igår. Det stärkte mina misstankar mot dig. Jag har vid ett par tillfällen också tagit upp att cirkus och Lobelia också nafsade på kroken, men på ett annat sätt än du gjorde. Deras sätt kunde lika gärna tyda på en god som en ond. I ditt fall såg det mer ut som ett desperat hopp om att försöka rädda en lyakompis. Därför har jag granskat dig hårdare än de andra. Men jag har inte släppt de andra helt. Jag litar inte på vare sig cirkus eller Lobelia. Och idag har jag ju också utvecklat en del tankar om Lobelia.

För det andra. Det du skriver om Lobelia, att hon nog helt enkelt kan vara "en god som hakar på alla andra" med sin röst på BSF istället för på dig. Hon la förstarösten på BSF, hon hakade inte på någon.

Dessutom är det intressant att du blir misstänksam mot cirkus pga mitt agerande och inte Lobelia.

Jag tycker att det är ett ganska självklart svar från Lobelias sida, oavsett om hon är ond eller god. Om hon verkligen hade lika misstankar mot båda kan jag tycka att hon borde hakat på den röst som redan låg på heart. Lobelia brukar inte vara rädd för att vara med och rösta ut folk.
Varför borde jag hakat på rösten som redan låg på heart och inte rösterna som redan låg på BSF som jag gjorde?

För att du la första rösten på BSF.
Ser det nu, blandade ihop omröstningen med DL2 och LenaH.

Jag lade den 3:e rösten totalt vid DL1 och antar att jag inte hade så mycket tanke på att följa eller inte följa utan valde en och röstade. Båda var mycket misstänkta så det stod klart vilka det skulle stå mellan innan omröstningen och jag var tvungen att rösta med marginal då jobbet går före.

Men Heartstring då! Varför spelade du så himla knasigt?:p jag tyckte ju du var skum från allra första början och det höll liksom i sig!

Det här betyder att jag får ta en ny titt på min teori mot Lobelia eftersom jag i grunden baserade den på att jag trodde heartstring var ond.

Det betyder inte att Lobelia är god, men hon får halka tillbaka mot neutral med ögonen på sig på min stege.

Jahaja. Så det var så ändå:cautious:
Här får det tänkas lite- det är uppenbart !!!

Sorry Heart, men varför var du så attans skum redan från första början?

Nä men... varför vara såå skum då :(

Men Heartstring då! Varför spelade du så himla knasigt?:p jag tyckte ju du var skum från allra första början och det höll liksom i sig!

Men jag sa ju det heeela tiden :p
Jag är ju alltid såhär snurrig, virrig och "skum", jag tror aldrig att jag överlevt till "mål" just pga det. :o:D

:banghead:

Ungefär som vdet varit i de senaste lekarna för mig då. De jag tycker gör misstag och är skumma är GODA. Förlåt heart!

Ännu en lynch med väldigt lite information rent röstmässigt tänker jag. Lite som igår fast då var det en (körd) ond som rök.

Snurrfians kommentar nu efteråt undrar jag också lite över - alltså visst kan man ha lite dåligt samvete när en god blir utröstad, men nog är väl kommentaren lite underlig? Jag får känslan av att hon vet nånting om heartstring - om heartstring är GOD hade det väl varit lika illa att rösta ut henne

Så vad tror du om @Snurrfian nu när vi vet att både BSF och Heartstring var goda?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar