Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här hänger jag inte med alls, varför skulle jag bli extra granskad för att en av de jag misstänker skulle visa sig vara ond?

Nu är det ju iofs överspelat eftersom heartstring visade sig vara god.

Men jag tänkte på att i DL1 så verkade du vela mellan BSF och heartstring, men valde att lägga en röst på bsf och om då heart hade varit ond så hade det varit lätt att tro att du lag en räddningsröst på bsf. Nu säger det ingenting om var du står. Du kan vara ond ändå som hade två goda att välja på i DL1.

För övrigt så tänker jag tillbaka på Snurrfians kommentarer efter DL1 -

Men va sjutton, jag skulle inte ha varit så blöthjärtad och tyckt att heartstring skulle få vara med och leka lite längre... :( förlåt @Blacksmithfarm

Nä jag funderade på att lägga en udda röst på henne av gammal tradition :p men under tiden jag skrev så kom jag fram till att jag inte ville att heartstring skulle röstas ut eftersom jag fick för mig att hon åkte ut först förra gången, nu hade jag fel även i detta :cautious: men det var så jag tänkte... Nu spelade min röst på BSF inte någon som helst roll, jag hade lika gärna kunnat lagt en strö röst var som helst... :crazy:

Jag tyckte att det skilde mer? :crazy: Men när jag la min röst så blev det tre-tre och jag tänkte att lottning får avgöra, jag är lite som @Klara och gillar inte att behöva rösta ut någon egentligen... ;) Men sen ramlade det in en massa röster på BSF och heartstring... :crazy:
Hur menar du här - om det blev 3-3 mellan Bsf och Heart så var väl din röst väldigt viktig?

Jag vet att det diskuterats tidigare men när vi nu sitter på facit m både BSF och Heart är det intressant igen.

Så vad tror du om @Snurrfian nu när vi vet att både BSF och Heartstring var goda?

Jadu, Jag hämtade de gamla citaten (se inlägget ovanför) och gahhhh - hon är skum.
Visste hon att bägge var goda så tyckte hon att det var skitsamma vem som åkte rent speltekniskt, men kanske ville att heart skulle få vara kvar en stund till.

Men just nu är jag osäker på mitt eget omdöme. De som verkar skumma är ju fan goda hela tiden

Hur menar du här - om det blev 3-3 mellan Bsf och Heart så var väl din röst väldigt viktig?

Jag vet att det diskuterats tidigare men när vi nu sitter på facit m både BSF och Heart är det intressant igen.
Alltså, när jag la min röst på BSF så hade Heartstring tre röster, jag jämnade ut det till 3 lika eftersom jag fick för mig att Heartstring hade åkt ut först i förra leken och tyckte att det var synd om hon skulle åka först igen. Sen talade Q om att jag mindes fel, det var Zassoo som åkte ut först. Då fick jag för mig att det vägde över med betydligt fler röster på BSF än vad det faktiskt gjorde, och eftersom jag till och med i mitt röstinlägg funderade över om BSF inte bara var en förvirrad god så kändes det extra surt.

ok om man kan anta att det var 3 i lyan från början + onda fen
så innebär det rent matematsikt att det står 5-3 just nu!
ängeln har ju varit smart hittills och snuvat dem på ett käk ( eller så gjorde onda fen det och det vore ju nice:devil:, eller så var det ett beskydd som gjorde det... kanske mindre troligt dock)
Nu kan det ju vara så att ängeln har en bra uppgift ikväll också ( som alla andra kvällar)
Paket med beskydd kan vara kvar att ha delats ut ,eller inte, oavsett så jag tycker att ängeln bör vara en viktig roll att ha kvar.
edit rättade stavfel

Senast ändrad:
Jag funderar lite på varför heartstring var så envis när det gäller Klara, kan hon ha fått en sia av brevis? I och med att Heartstring var bybo så är det enda möjligheten att hon skulle ha kunnat fått någon info och hon verkade så väldigt enkel spårad på Klara så det får mig att fundera.

Jag funderar lite på varför heartstring var så envis när det gäller Klara, kan hon ha fått en sia av brevis? I och med att Heartstring var bybo så är det enda möjligheten att hon skulle ha kunnat fått någon info och hon verkade så väldigt enkel spårad på Klara så det får mig att fundera.

Jag är tveksam till att brevis skulle skicka brev till en som uppfört sig så skumt som heartstring.

Det i och för sig... :crazy: Men hur tänker du runt Klara?

Här är mitt teoriinlägg från igår - numera i ljuset av att den hon fiskat upp var god. Om hon är fe så lyckades ju fiskafänget igår. Är hon god så misslyckades det. Ungefär så smarta tankar har jag just nu...jag måste nog analysera allt lite mer, men hon ligger inte på plus efter att ha dragit igång lynchen igår

"Klara jag litar INTE på Klara och det är inte bara för att hon lurat mig så jävulskt i de två senaste lekarna, då godförklarade hon mig rätt tidigt och jag köpte det som en god kompis. Jag tror *inte* hon kör samma taktik igen och mycket riktigt så är jag nog lite på hennes OBS! lista, bara en sån sak gör mig misstänksam. Sen är det ju dessa utspel om hur hon fiskat, visst hon kommer med förklaringar, men jag undrar om hennes intentioner att leta ulvar egentligen - letar hon håriga kompisar eller letar hon efter fienden? Sen blir jag rätt fundersam över att bli misstänksam mot de som övervägde hennes fiskande - jag tycker snarare att det är tvärt om hälsosamt att överväga varje möjlighet och jag tror fortfarande att Q spelar så mycket för sitt lag att det tänkta scenariot med en ond-fe Q inte är det minsta omöjlig (ta det som en komplimang Q!). Så jag undrar verkigen vad Klara vet egentligen."

Här är mitt teoriinlägg från igår - numera i ljuset av att den hon fiskat upp var god. Om hon är fe så lyckades ju fiskafänget igår. Är hon god så misslyckades det. Ungefär så smarta tankar har jag just nu...jag måste nog analysera allt lite mer, men hon ligger inte på plus efter att ha dragit igång lynchen igår

"Klara jag litar INTE på Klara och det är inte bara för att hon lurat mig så jävulskt i de två senaste lekarna, då godförklarade hon mig rätt tidigt och jag köpte det som en god kompis. Jag tror *inte* hon kör samma taktik igen och mycket riktigt så är jag nog lite på hennes OBS! lista, bara en sån sak gör mig misstänksam. Sen är det ju dessa utspel om hur hon fiskat, visst hon kommer med förklaringar, men jag undrar om hennes intentioner att leta ulvar egentligen - letar hon håriga kompisar eller letar hon efter fienden? Sen blir jag rätt fundersam över att bli misstänksam mot de som övervägde hennes fiskande - jag tycker snarare att det är tvärt om hälsosamt att överväga varje möjlighet och jag tror fortfarande att Q spelar så mycket för sitt lag att det tänkta scenariot med en ond-fe Q inte är det minsta omöjlig (ta det som en komplimang Q!). Så jag undrar verkigen vad Klara vet egentligen."
Drog igång och drog igång. Ja, jag la första rösten på heartstring. Snurrfian la sin ungefär samtidigt. Jag var ju heller knappast ensam om att misstänka heartstring. Den som upprepade gånger talat om att syna henne är ju du själv.

Drog igång och drog igång. Ja, jag la första rösten på heartstring. Snurrfian la sin ungefär samtidigt. Jag var ju heller knappast ensam om att misstänka heartstring. Den som upprepade gånger talat om att syna henne är ju du själv.

Jag ville syna henne och jag kände stor osäkerhet samtidigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar