Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, har lite tid till varulvslek nu så det är bäst att passa på :D

De jag har starkast misstankar om just nu är Snurrfian och Klara, jag känner dessutom att det inte är helt orimligt att båda dessa är onda. Jag får lite känslan av att det är spel för gallerierna nu när Snurrfian "tror att Klara är ulv" varefter Klara säger "ojsan, nu misstänker Snurrfian mig helt plötsligt" och försöker hinta om att hon har en viktig god roll... Alltså jag vet inte, jag kan vara helt fel ute men jag anar lite ugglor i mossen här.

Eller så är det för enkelt. Jag vet inte. Tycker åtminstone att Klara känns väldigt lurig, som att hon har en storslagen plan :p Det här med att lägga ut beten för att locka fram ulvar känns också knepigt, inte minst eftersom hon sedan ändå bara riktade in sig på heartstring och struntade i övriga som hade "nappat på betet".
Jag har förklarat flera gånger varför jag riktade in mig på heart. Jag tänker inte dra det igen. Jag avskrev inte de andra. Har aldrig gjort.

Ledsen, men mår inte alls bra idag - knappt sovigt en blund i natt å nu åker middagen bergodalbanan - den var inte lika god andra gången eller tredje... *rys* :yuck:

Mina teorier försvann ut tillsammans med att Heartstring visade sig vara god och jag måste ta ett omtag som jag inte riktigt orkar kväll. Det jag kommer ihåg från minnet:

Jag frågade Lobelia om hur hon tänkte vid DL1 och nu när både BSF och Heartstring var goda så spelar det egentligen ingen roll om varför hon valde den ena före den andra. Hade Heart varit ond så hade det kunnat vara ett försök till räddning genom att dra igång ett drev. Nu lade Lobelia första rösten iaf, men jag är inte säker på att hon är i lyan så jag håller nog henne lite neutral

Snurrfian har snurrat in sig i lite olika resonemang, men det brukar hon ju oftast göra. Skaver lite att LenaH lade sin röst på henne.

Klara gjorde mig misstänksam igår eftersom hon plockade upp exakt samma inlägg om Lobelia som jag själv fast ung en timme senare. Hon noterade inte heller att jag redan tagit upp samma inlägg. Klara fortsatte sedan bygga teorier mot Lobelia. När Heart visade sig vara god så skrev Klara att hon nog var tvungen att tänka om. Jag har därför lite svårt att se vad en ond Klara skulle vinna på att dra igång misstankar mot en annan person när en lynch pågår av någon som lyan troligen visste var god. Att lägga ner så mycket tid på att skapa teorier innan DL för att sedan direkt behöva backa på dem känns inte som något som någon som satt på facit skulle göra.

Cirkus tycker jag varit lite blek i den här leken och när jag funderar tillbaka så tycker jag hon hållit med mig en del, tagit några av mina teorier ex jag skrev att BSF kunde vara ond utan att vara i lyan och hon skrev senare i sitt röstinlägg att hon trodde BSF kunde vara onda fen som försökte signalera till lyan. Jag funderade kring ett ev samband mellan Heart och LenaH och Cirkus skrev samma sak. Skrämmer mig att vi har tänkt så lika i leken och jag undrar om det kanske inte är en slump. Eftersom jag inte har något bättre att gå på så:

Paddington röstar på Cirkus

Jag funderar också kring röstningen dag 2, när ulven Lena röstade på Snurrfian. Där finns det ju lite olika scenarier. Alibiröstning, där Lena röstar på ulvkompisen Snurrfian för att ge ett alibi till Snurrfian. Kan hända, men det sätter också fokus på Snurrfian (vilket jag säkert har skrivit förut - glömsk...). Andra alternativet är att Lena röstade på Snurrfian för att lägga fokus på någon hon trodde var god (kan ju inte veta pga onda fen). Sen finns det säkert fler alternativ som jag har missat :p

Och apropå den röstningen så tycker jag det talar för Emtherlias godhet att hon la en avvikande röst på Snurrfian (en uddaröst tills dess att Lena la en andraröst) när alla andra röstade på Lena. Det var ju annars ett perfekt läge för en ulv att gömma sig i drevet, en lätt röst. Emtherlias röst stack ut och jag tycker att det får henne att luta mot god, även om jag naturligtvis inte är säker. I övrigt står hon som neutral för mig.

Klara gjorde mig misstänksam igår eftersom hon plockade upp exakt samma inlägg om Lobelia som jag själv fast ung en timme senare. Hon noterade inte heller att jag redan tagit upp samma inlägg. Klara fortsatte sedan bygga teorier mot Lobelia. När Heart visade sig vara god så skrev Klara att hon nog var tvungen att tänka om. Jag har därför lite svårt att se vad en ond Klara skulle vinna på att dra igång misstankar mot en annan person när en lynch pågår av någon som lyan troligen visste var god. Att lägga ner så mycket tid på att skapa teorier innan DL för att sedan direkt behöva backa på dem känns inte som något som någon som satt på facit skulle göra.

Cirkus tycker jag varit lite blek i den här leken och när jag funderar tillbaka så tycker jag hon hållit med mig en del, tagit några av mina teorier ex jag skrev att BSF kunde vara ond utan att vara i lyan och hon skrev senare i sitt röstinlägg att hon trodde BSF kunde vara onda fen som försökte signalera till lyan. Jag funderade kring ett ev samband mellan Heart och LenaH och Cirkus skrev samma sak. Skrämmer mig att vi har tänkt så lika i leken och jag undrar om det kanske inte är en slump. Eftersom jag inte har något bättre att gå på så:

Paddington röstar på Cirkus

Hoppas du kryar på dig, stackare!

Jag tycker dock att Klaras sätt att dra igång en massa teorier skulle kunna vara ett utmärkt sätt att förvirra övriga spelare... Så jag är inte lika säker som du.

Tycker även din röst är lite märklig, du röstar på cirkus för att ni har tyckt lika och hon har hållit med dig? Känns som en konstig motivering dag 4... (men jag förstår att du inte mår så bra!! :( )

Just nu vet jag inte hur jag ska tänka. Det känns att jag sovit uselt flera nätter i rad. Kvar i spel finns dessa:

Paddington - Här har jag inte hittat något som gör att jag har några direkta misstankar emot henne.
zassoo - Jag vet inte alls vart jag har Zassoo. Hon verkar ha hakat upp sig på mig idag, precis som flera andra. Som jag nämnt tidigare förstår jag varför lyan skulle vilja få ut mig idag. Får dom ut en god idag är det bara ett käk kvar så vinner dom. Och jag får känslan att dom siktat in sig på mig. Zassoo tycker att jag drar igång en massa teorier. Jag har egentligen haft två teorier som jag lagt tid på i den här leken. Så om det är att sprida en massa teorier så har jag väl gjort mig skyldig till det antar jag. Själv tycker jag att jag har haft svårt i den här leken att hitta saker att misstänka folk för. Jag hade uppenbarligen fel i mina tankar om heart, men jag var inte ensam om att misstänka henne. Jag var heller inte först ut.
cirkus - Jag har lyckats lura cirkus två lekar i rad nu. Hon lovade redan innan leken drog igång att hon skulle misstänka mig, och det har hon gjort. Men det gör det också svårt för mig att bedöma om hon är god eller ond. Cirkus är lurig, och jag vet inte vart jag har henne.
Klara
Snurrfian
- La sin röst tidigt på mig idag. Hon har dessutom snurrat till det för sig rejält i den här leken när hon försökt förklara sig. Jag tror att ulvarna kommit överens om att sikta in sig på mig idag, frågan är om Snurris är med i det onda gänget?
Lobelia - Jag misstänkte ju Lobelia igår, men mycket av det var baserat på att heart skulle varit ond. Att heart var god friskriver inte Lobelia, jag tycker fortafarande att hon spelat slarvigt och gjort många små missar i sina inlägg. Men om det gör henne ond vet jag inte.
Emtherlia - Jag har tyckt att Em gjort ett bra intryck genom leken där hon försökt gå sin egen väg. Men det är ju ingen garanti för att man är god. Idag försöker hon para ihop mig med Snurris för att vi röstade nära varandra i tid igår. En rätt långsökt teori.

Just nu kan jag hitta saker hos nästan alla spelare som gör att jag kan misstänka dom. Men inga riktigt tydliga saker. Hjärnan är som potatismos. Jag vet inte alls hur jag ska göra idag. Men jag tror att det är viktigt att dom goda håller ihop sina röster idag om vi ska ha en chans. den enda jag inte hittat något som gör att jag misstänker henne är Paddi. Hon har röstat på Cirkus. Jag är inte säker på cirkus roll, och jag är lite rädd att hon kanske inte är ond. Eller så är hon det.

Jag veeeeet inte! :banghead::banghead::banghead:

Emtherlia röstar på snurrfian

Hon röstade på onda LenaH när 6 andra redan gjort det och det mer eller mindre var avgjort. = följa med utan att avgöra samt alibiröst. Hon följde snabbt efter klaras röst på goda heartstring och det känns misstänksamt.

Ok, onda sidan håller en låg profil för att inte avslöja sig. Smart drag, väl spelat.

Jag väljer att följa Paddi och hoppas att @Emtherlia kan tänka sig att ändra sin röst för att vi ska samla rösterna från goda sidan. Och hoppas på att Paddis känsla om cirkus är rätt.

Cirkus har misstänkt mig hela leken igenom, som hon lovat. Det har gjort det svårt för mig att placera henne. Hon har hållit låg profil genom hela leken och jag tror att det är ett sätt för henne att flyta med utan att väcka misstankar.

Klara röstar på cirkus

Nästan DL så jag måste bestämma mig. Nu i sista stund seglade Paddis upp som misstänkt pga sin röstmotivering. Cirkus är jag alltid misstänksam mot och hon är misstänkt, men det är banne mig alla andra också vid det här laget. Och att rösta på någon för att denne tänker lika?

Min röst hamnar dock på Klara idag, jag upplever det som att hon varit drivande i många av lyncherna mot goda. Ja misstänker också att hennes "fiskande" efter onda med ond fe teorin verkligen var att sondera terrängen men bara Heart som var god nappade hårt. Det var inte ens hennes idé från början även om hon lade beslag på den och kallade det sin egen.

Lobelia röstar på Klara

DL 4
16:40 Snurrfian röstar på Klara
20:30 Paddington röstar på cirkus
21:16 Emtherlia röstar på Snurrfian
21:25 Klara röstar på cirkus
21:25 Lobelia röstar på Klara¨

Klara 2
cirkus 2
Snurrfian 1

Nä jag har bestämt mig. Jag tycker Klara är klart skummast, speciellt nu med sina uttalanden som känns som ett försök att rädda sig själv? Antingen det eller så har hon faktiskt en viktig god specialroll, men vilken skulle det vara? Ängeln? Vill hon verkligen skriva ut det så tydligt i så fall?

Nä. Så detta plus det jag skrivit tidigare ikväll är motivering.

zassoo röstar på Klara

Jag har galen tidsbrist - och har författat detta långa inlägg vartefter under dagen...

Paddington Hon har röstat väldigt ”neutralt” och inte heller stuckit ut teorimässigt tidigare förutom när hon nu plötsligt röstar på mig, med en teori om att jag bara följer henne? Ehhh, jag noterade just att hon röstat lika som mig och dessutom EFTER mig i alla tre DL – känns som en minst sagt ...svag teori att jag är den som följer henne

zassooÄnnu en som inte gjort ett jättestort avtryck i leken hittills teorimässigt eller röstmässigt. Skulle kunna kopiera gårdagens teori

Klara jag har absolut inte släppt Klara – framför allt inte som potentiell fe. Jag kan verkligen inte släppa hennes fiskande. Det var så himla märkligt. Sen slår hon ifrån sig och pekar på mig att jag varit den som flera gånger velat syna heartstring. Ja visst, men faktum är att hon la första rösten. Kan det varit fe eller kanske ulv som ville dra igång drevet mot en som hade rätt mkt misstankar på sig av flera bla. Mig (även om jag var sjukt osäker av flera skäl som jag också redovisade) medan Klara visade stor säkerhet. Får dessutom en känsla av att hon försöker outa sig med en god roll och jag kan ju säga att om hon har den roll som jag tolkar att hon försöker göra sken av så är det tjänstefel att outa den så – alltså tror jag att hon drar en rövare och i själva verket är något helt annat

Snurrfianännu en som jag har ögonen på. Hon gjorde ett MYCKET märkligt uttalande efter DL1 som hon försökt förklara. Idag kom en tanke från henne om att heart verkade säker på Klara som ond för att heart skulle ha fått ett paket. Jag skulle bli grymt förvånad om heart hade fått paket – så skumt som hon spelade hade i allafall jag inte skickat nåt till henne om jag var brevis. Sen detta med uttalande om att ulvar inte röstar efter varan som hon och Klara gjorde – känns också lite ludet. Samtidigt tror jag ju kanske mer på Klara som fe och Snurris som ulv.

LobeliaHade heart varit ond så hade jag nog trott på Lobelia som ond – nu var det inte så. Jag släpper naturligtvis inte Lobelia för det, jag uppfattar inte att Lobelia gjort nånting annat som jag riktigt hakar på. Överhuvudtaget att jag inte noterar något gör mig misstänksam.

Emtherliaen ny spelare som jag måste säga gör ett riktigt bra jobb. Hon kom med första embryot till tanke på att Q kunde ha en annan agenda- även om hon hade fel så gillar jag analytiska förmågan och att se saker från flera håll. Samtidigt så *kan* det vara ett försök till drag av en ulv i hopp om att försöka rikta om strålkastaren. Sen lägger hon en röst på Snurrfian. En udda röst förutom LenaH's röst. Är det för att skaffa sig ett tjockt alibi senare i leken? Jag vill nog ha henne på min bevakalista. Sen reagerar hon på tajmingen av Klara/Snurris röster att de borde vara i lyan tillsammans pga det – tveksam teori

Det har dessutom trillat in flera röster på mig så för mig blir valet enkelt - jag måste rädda mitt eget skinn i första hand och väljer då den av mina två (Snurrfian och Klara) som har flest röster

cirkus röstar på Klara

DL 4
16:40 Snurrfian röstar på Klara
20:30 Paddington röstar på cirkus
21:16 Emtherlia röstar på Snurrfian
21:25 Klara röstar på cirkus
21:25 Lobelia röstar på Klara
21:28 zassoo röstar på Klara
21:29 cirkus röstar på Klara

Klara 4
cirkus 2
Snurrfian 1

Ok, onda sidan håller en låg profil för att inte avslöja sig. Smart drag, väl spelat.

Jag väljer att följa Paddi och hoppas att @Emtherlia kan tänka sig att ändra sin röst för att vi ska samla rösterna från goda sidan. Och hoppas på att Paddis känsla om cirkus är rätt.

Cirkus har misstänkt mig hela leken igenom, som hon lovat. Det har gjort det svårt för mig att placera henne. Hon har hållit låg profil genom hela leken och jag tror att det är ett sätt för henne att flyta med utan att väcka misstankar.

Klara röstar på cirkus

Intressant att Klara tycker att jag har hållit LÅG profil när jag har tredjen mest inlägg efter henne och Q

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar