Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klara skrev inte så mycket och röstar på BSF i första DL eftersom Heartstring håller henne som god och på grund av bloopern.
Klara syntes inte alls mycket i början
Röstar på LenaH i DL2 och följer Qs funderingar (fjärde rösten på LenaH).
Lägger ut en ide om att Q är ond EFTER att jag har skrivit det (alltså nappade Klara själv?)
Lade sedan stor vikt på at Heartstring nappat på hennes bete men lägger ingen tid vid Lobela och Cirkus som oxå nappade.
Röstar på Heartstring (första rösten i DL3)

Svaret till Cirkus:
Drog igång och drog igång. Ja, jag la första rösten på heartstring. Snurrfian la sin ungefär samtidigt. Jag var ju heller knappast ensam om att misstänka heartstring. Den som upprepade gånger talat om att syna henne är ju du själv.

tycker jag är slingrande, när Klara flera sidor gick på om att Heartstring hade nappat på det Klara skrev och sen att hon lade första rösten. Och det stör ögat lite att Snurrfian röstade enbart tre minuter efter Klara. Sitter dom i lyan ihop?

Och det stör ögat lite att Snurrfian röstade enbart tre minuter efter Klara. Sitter dom i lyan ihop?
Om vi satt i lyan ihop så skulle vi väl ha sett till att rösta olika tider? Jag hade tidsbrist igår, precis som jag har idag vilket jag skrev i anmälningstråden, det gör att jag kommer att vara tvungen att rösta tidigt idag också...

Jag måste lägga en tidig röst nu i och med att vi ska bort och jag räknar inte med att hinna hem innan dl... Sommaravslutning med jobbet kan ta sin lilla tid... :crazy:
Men jag känner mig väldigt osäker, mest fundersam är jag på Klara, hon går rätt hårt på Hearstring och försöker dessutom få in Lobelia som ulv vilket hon sen får backa på när heartstring visade sig god, men det känns lite som om hon kastar ur sig misstankar åt flera olika håll. Vilket gör att jag tror att hon är ulv.

Snurrfian röstar på Klara

Uppenbarligen så ska jag snart iväg på ett födelsedagsfirande så min aktivitetsnivå kommer vara låg ikväll (vet inte hur länge vi blir borta) men jag återkommer iaf med en röst!

Om vi satt i lyan ihop så skulle vi väl ha sett till att rösta olika tider? Jag hade tidsbrist igår, precis som jag har idag vilket jag skrev i anmälningstråden, det gör att jag kommer att vara tvungen att rösta tidigt idag också...

Skulle ni? Varför då?
Så du menar att man på tidsangivelser borde kunna se vilka som inte sitter i lyan?

Idag måste vi få ut en ond. Just nu står det 4-3, och om balansberäkningen i början stämmer behöver ulvarna bara få ut en ond ikväll, och sedan ett lyckat käk för att vinna. Jag är därför inte förvånad över att det sprutar ut misstankar mot mig just nu. Det vore verkligen kalas för ulvarna att lyckas få ut mig ikväll. Det skulle öka deras vinstchanser betydligt.

Snurrfians plötsliga misstankar mot mig gör ju att jag självklart riktar ögonen åt henne, jag vet min roll och jag vet att det skulle vara ett stort misstag för goda sidan att delta i att rösta ut mig ikväll. Snurris kommentar häromdagen om att hennes röst inte spelade någon roll kan ju tyda på att den verkligen inte spelade någon roll eftersom det stod mellan två goda, vet vi ju nu.

Jag ska sätta mig och kika lite på leken och se vad anat jag kan komma fram till.

Idag måste vi få ut en ond. Just nu står det 4-3, och om balansberäkningen i början stämmer behöver ulvarna bara få ut en ond ikväll, och sedan ett lyckat käk för att vinna. Jag är därför inte förvånad över att det sprutar ut misstankar mot mig just nu. Det vore verkligen kalas för ulvarna att lyckas få ut mig ikväll. Det skulle öka deras vinstchanser betydligt.

Vänta här, hur vet du att det står 4-3? Har jag missat något eller har du facit på hur många som sitter i lyan..? :cautious:

Menar du att de som riktat misstankar mot dig nu är onda (syftar på det fetstilta)?

Menar du att de som riktat misstankar mot dig nu är onda (syftar på det fetstilta)?
Jag menar att jag är inte förvånad att det kommer misstankar mot mig. De som än så länge riktat misstankar mot mig vet jag inte vilken roll dom har. Men jag tror att det kommer komma misstankar mot mig från lyan ikväll.

Ok, har lite tid till varulvslek nu så det är bäst att passa på :D

De jag har starkast misstankar om just nu är Snurrfian och Klara, jag känner dessutom att det inte är helt orimligt att båda dessa är onda. Jag får lite känslan av att det är spel för gallerierna nu när Snurrfian "tror att Klara är ulv" varefter Klara säger "ojsan, nu misstänker Snurrfian mig helt plötsligt" och försöker hinta om att hon har en viktig god roll... Alltså jag vet inte, jag kan vara helt fel ute men jag anar lite ugglor i mossen här.

Eller så är det för enkelt. Jag vet inte. Tycker åtminstone att Klara känns väldigt lurig, som att hon har en storslagen plan :p Det här med att lägga ut beten för att locka fram ulvar känns också knepigt, inte minst eftersom hon sedan ändå bara riktade in sig på heartstring och struntade i övriga som hade "nappat på betet".

Klara skrev inte så mycket och röstar på BSF i första DL eftersom Heartstring håller henne som god och på grund av bloopern.
Klara syntes inte alls mycket i början
Röstar på LenaH i DL2 och följer Qs funderingar (fjärde rösten på LenaH).
Lägger ut en ide om att Q är ond EFTER att jag har skrivit det (alltså nappade Klara själv?)
Lade sedan stor vikt på at Heartstring nappat på hennes bete men lägger ingen tid vid Lobela och Cirkus som oxå nappade.
Röstar på Heartstring (första rösten i DL3)

Svaret till Cirkus:

tycker jag är slingrande, när Klara flera sidor gick på om att Heartstring hade nappat på det Klara skrev och sen att hon lade första rösten. Och det stör ögat lite att Snurrfian röstade enbart tre minuter efter Klara. Sitter dom i lyan ihop?
Fast det är ju ganska lätt att gå tillbaka i leken och se att jag inte var den enda som hade misstankar mot heart. Jag var inte först med att ha misstankar mot heart. Ja, jag var rätt säker på att hon var ond. Jag hade fel. Jag var inte den enda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar