Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ärligt - du fiskar rätt hårt efter ängeln just nu . Jag kan lova dig att varken ängel eller om det finns någon (annan än fen eller ulvarna) som har en potentiell kandidat till ängeln kommer att outa den på något vis. Är det någon som ska får behålla sina vingar är det just ängeln.

Nej det tror jag ju inte att jag kommer att få veta heller, för får jag veta det så kommer ulvarna att få veta det och det vore ju inte bra. Det jag funderar över är ju VEM ulvarna försökte äta och det leder ju även in på vem som skyddade vem. Och ängeln är ju en potentiell beskyddare.

Men om du inte tror du kommer att få napp så kanske du kan släppa funderingarna på det i tråden?

Det är upplagt för att någon ska råka säga något av misstag och det finns bara en sida som vinner på det. Och om någon råkar skriva något så kan det räknas som en hint...

Nu reagerar jag utifrån vetskapen att vi vet att BSF var god. Men när jag läste igenom dina inlägg nu så verkar du inte misstänka BSF egentligen, utan skriver att misstaget hade hon kunnat göra både som ond och god. Det jag funderar över är du verkade mer misstänksam mot Heartstring och undrar över varför hon godförklarar BSF, men sedan lägger första rösten på BSF med just den motiveringen.

Det var en förstadagsteori, vid det tillfället försökte jag gripa det halmstrå jag hade. Hearstrings försvar gjorde mig misstänksam mot båda, försvarare och försvarad.

Snurrfian
Försvarar Q (ang BSFs felskrivning) lite med en tanke om att Q inte hann se LenaHs inlägg pga mobil
Röstar på BSF då hon tycker hon gjort två misstag, men tror egentligen hon är en slarvig god. Går sedan på LenaHs: ser det ut som en ulv är det antagligen en ulv. Tycker även synd om heartstring pga tidigare lek (som inte stämde)
Skriver att hennes röst inte spelade någon roll trots att det endast skiljde 1 röst mellan BSF och Heartstring
Anklagar mig för att inte läsa hela leken då jag inte tycker hennes förklaring är tillräckligt bra trots att hon själv inte läste rösterna
Röstar på LenaH när 6 andra redan gjort det
Funderar över både heartstring och mig
Röstar på Heartstring

Heartstring
Hår hårt på Q pga att hon reagerade på BSF felskrivning. Låter LenaH (som också noterat felskrivningen) vara.
Håller BSF som god i princip direkt
Funderar på om tvillingar finns trots att rollistan finns i början
Röstar på Q pga påpekandet av BSF felskrivning
Skriver att Snurrfian gjorde ett misstag som röstade på BSF och inte henne
Funderar mycket kring de goda rollerna såsom ängeln
Tror inte att en ulv lägger första eller sista rösten på en god
Fortsätter prata om vem som har vilken roll
Tror att BSF kunnat få fram info trots att hon dog första kvällen
Funderar lite om på Q är ond och LenaH är god
Röstar på Q pga tro om onda fen

Hej, här kommer en zass med väldans tidsbrist, önskar jag hann svara på det som skrivits men det kommer bara bli ett snabbt röstinlägg.

zassoo röstar på heartstring

För det känns som att vi behöver veta dennes roll nu. Har genomgående varit skum - från dag 1. Och det senaste angående att heart så gärna vill veta vem som är ängeln - DÄR går min ulvradar igång...

Hoppas jag hinner vara mer aktiv snart :(

Pga extrem tidsbrist så blir det en sammanställning runt mina tankar

Paddington har inte stuckit ut alls hittills, vare sig i röster eller i teoriande. Bara en sån sak gör mig lite nervös. Hon har röstat bsf-LenaH (som flera andra inklusive mig själv). Jag vet inte riktigt, men hon är nog den som är neutralast

quarter4ever Jag är *ganska* säker på en god roll hos q. Igår följde jag henne tidigt dels pga annalkande tidsbrist men också pga hennes sätt att teori och lägga sin röst, jag är säker på att hon har siat LenaH och iom att LenaH var ulv tror jag att q inte är fe. Sen är jag inte säker på om hon är byfånen eller om hon fått paket. Ett paket med en sia är rätt djärvt för risken att den kommer till en ulv är som störst så tidigt i leken. Det spelar egentligen inte nån jätteroll HUR hon fick sian, det viktiga är var q står och i min bok är hon med största sannolikhet god.

zassoo Ännu en som inte gjort ett jättestort avtryck i leken hittills teorimässigt eller röstmässigt. Möjligen så är jag lite förvånad över hennes ifrågasättande igår runt rösterna på LenaH även om hennes röst ändå hamnade där i slutänden. Antingen så är hon kollega i lyan med LenaH och insåg att det är mer utstickande att rösta på någon annan än den ändå rätt så körda kollegan. Eller så är hon en god som var rädd för att haka på ett drev mot en god. Helt klart på OBS! listan

Klara jag litar INTE på Klara och det är inte bara för att hon lurat mig så jävulskt i de två senaste lekarna, då godförklarade hon mig rätt tidigt och jag köpte det som en god kompis. Jag tror *inte* hon kör samma taktik igen och mycket riktigt så är jag nog lite på hennes OBS! lista, bara en sån sak gör mig misstänksam. Sen är det ju dessa utspel om hur hon fiskat, visst hon kommer med förklaringar, men jag undrar om hennes intentioner att leta ulvar egentligen - letar hon håriga kompisar eller letar hon efter fienden? Sen blir jag rätt fundersam över att bli misstänksam mot de som övervägde hennes fiskande - jag tycker snarare att det är tvärt om hälsosamt att överväga varje möjlighet och jag tror fortfarande att Q spelar så mycket för sitt lag att det tänkta scenariot med en ond-fe Q inte är det minsta omöjlig (ta det som en komplimang Q!). SÅ jag undrar verkigen vad Klara vet egentligen.

heartstring har fått två röster hittills. Igår efter DL trodde jag nog att hon med säkerhet skulle få min röst och hon är fortfarande väldigt högt upp på min lista över misstänkta. MEN hon har varit så utstickande på så många punkter - både i röstande och teorimässigt. Skulle verkligen en ulv/ond göra så? Min tanke hela tiden har ju varit att om LenaH är ond är nog heartstring också det. Hon kan ju faktiskt vara en förvirrad god som kanske har hakat upp sig något på en person, dessutom så har hon varit med så kort tid i lekarna att hon inte riktigt kan spelarna än och Q har ett annorlunda sätt jämfört mde LenaH. Och jag undrar skulle verkligen en kollega backa upp LenaH så, särskilt efter den rätt uppenbara sian om hon dessutom varit kollega så skulle hon ju VETAT att LenaH var körd, särskilt när hon teoriade? Sen kommer då fiskandet efter ängeln idag som jag också tycker är skumt.

Snurrfian ännu en som jag har ögonen på. Hon gjorde ett MYCKET märkligt uttalande efter DL1 som hon försökt förklara. Jag kan fortfarande inte riktigt köpa hennes förklaringar. Sen kom en sansad och bra analys efter DL2 och jag håller med henne fullkomligt och inser att den enbart inte gör henne mer åt det ena eller andra hållet - det var liksom inte rocket science. Hon får två röster i gårdagens lynch. Dels Em och sen då LenaH. Här skaver det till lite. Är LenaHs röst en obetydlig i sammanhangen röst på en kollega för att vi åtminstone inte ska tro att Snurrfian också är ulv? Eller är det tvärt om - en röst på en god som vi ska tro att hon lägger rösten på en kollega?

Lobelia Precis som Paddi en jag inte reagerat negativt på och bara en sån sak gör mig som sagt nervös. Hon har samma röststatistik som Paddi också. Nu ser jag att Paddi har endel ifrågasättande runt Lobelia och hennes röst på bsf (ffa motivet att hon i princip valde mellan bsf och heartstring och valde den första). Hmmmm visar det sig att heartstring är ond så kan nog Lobelia räkna med en tuff granskning.

Emtherlia en ny spelare som jag måste säga gör ett riktigt bra jobb. Hon kom med första embryot till tanke på att Q kunde ha en annan agenda- även om hon hade fel så gillar jag analytiska förmågan och att se saker från flera håll. Samtidigt så *kan* det vara ett försök till drag av en ulv i hopp om att försöka rikta om strålkastaren. Sen lägger hon en röst på Snurrfian. En udda röst förutom LenaH's röst. Är det för att skaffa sig ett tjockt alibi senare i leken? Jag vill nog ha henne på min bevakalista

Så alla är på min bevakalista av olika skäl. Utom möjligen Q

Jag behöver rösta nu för jag har inte hunnit till stallet ännu (tidsbrist som sagt). Sammantaget så är det nog ändå heartstring som jag vill syna (ondhet där kan ju ge en indikation på var Lobelia står bland annat). Även om jag verkligen inte är helt säker.

cirkus röstar på heartstring

Q verkar inte lika säker idag som igår, däremot verkar Klara mer säker på sin röstning. Kan hon ha fått veta något kanske? Är det därför hon fortsätter trycka på mot Heartstring?

Varför tänker du att någon av oss hon nämnt överhuvudtaget sitter i lyan? Tror du att en ulv skulle sprida misstankar så på sina kollegor?

Klaras teori gör att jag är rätt så säker på att NI två i allafall inte är ulvar ihop. En av er kan vara det eller ingen.
Tja, hon fiskar efter ulvar och ska en av oss vara ulv i så fall så är det någon av er. Och ja, varför inte? I så fall bör ju ingen misstänka henne för att vara ulv, om hon får ut en ulv och då är det fritt fram för henne att leka vidare som ulv i fårakläder?

Men om du inte tror du kommer att få napp så kanske du kan släppa funderingarna på det i tråden?

Det är upplagt för att någon ska råka säga något av misstag och det finns bara en sida som vinner på det. Och om någon råkar skriva något så kan det räknas som en hint...
Men det är ju det som är problemet, jag vet inte vad jag kan få ut av det. Det är inte meningen att få något napp, jag försöker bara få det att gå ihop. Jag funderar högt men jag vet inte vad mer jag ska skriva. Är det en erfaren spelare som är ängel så bör det vara någon av er andra, men utan Em. Eller egentligen utom jag också för jag känner mig inte alls särskilt erfaren. Men det är ju inte ens säkert att det är ängeln jag letar efter, eftersom jag funderar kring VEM SOM SKYDDADE VEM och varför - för att det kan ju lika gärna vara fen och henne vore det ju intressant att få tag i tänker jag.

Jag har funderat lite på Lobelia. Och mycket av mina funderingar grundar sig i att jag misstänker att heartstring är ond.

Lobelia börjar med att ifrågasätta heartstring för att heart misstånker Q för att Q reagerar på BSFs felsägning. Och att heart sätter BSF åt det goda hållet så tidigt. Sedan röstar hon på BSF. Det som fångar mitt intresse där är att hennes röst hamnar på BSF (förstaröst, Lobelia lägger en av de första rösterna första dagen) när heart har en röst. Jag satt igår och kikade på röstlistan med utgångspunkt att heart skulle vara ond för att leta potentiella räddningsröster. Och det var Lobelia jag fastnade på hela tiden. Ville hon lite snyggt tippa över till BSF för att försöka skydda sin ulvkompis? Det som gör mig osäker är att jag tror att Lobelia hellre skulle velat skaffa sig alibi genom att rösta på heart. Det är värt att fundera över i alla fall. Men som sagt, det hela hänger på om heart är ond eller ej.

Postar nu eftersom jag inte litar på min psykodator, har fler saker jag funderar kring när det gäller Lobelia, så jag fortsätter i ett nytt inlägg.

DL 3 21:30
18:04 Klara röstar på heartstring
18:07 Snurrfian röstar på heartstring
20:30 zassoo röstar på heartstring
20:33 cirkus röstar på heartstring

heartstring: 4

Lobelia Precis som Paddi en jag inte reagerat negativt på och bara en sån sak gör mig som sagt nervös. Hon har samma röststatistik som Paddi också. Nu ser jag att Paddi har endel ifrågasättande runt Lobelia och hennes röst på bsf (ffa motivet att hon i princip valde mellan bsf och heartstring och valde den första). Hmmmm visar det sig att heartstring är ond så kan nog Lobelia räkna med en tuff granskning.

Här hänger jag inte med alls, varför skulle jag bli extra granskad för att en av de jag misstänker skulle visa sig vara ond?

Emtherlia röstar på Heartstring

Jag är fortsatt misstänksam mot henne och hennes fiskande efter olika goda roller gör att jag väljer att rösta på henne.

Det känns som du drar väl snabba slutsatser här om ängeln och vem som skyddats, folk gör sällan enligt boken men visst kan du ha rätt. Hur som helst var rätt person skyddad (om nu inte ulvarna försökte käka spionen och denne skyddade sig).

Rimligen bör ett eventuellt paket ha kunnat användas, men det känns mer logiskt att välja exempelvis spioninfo först.

Det här inlägget reagerade jag på igår. Två fel har smugit sig in här. Dels kallar hon den onda fen för spion och dels visar hon att hon inte har koll på brevbärarens paket. Det behöver inte betyda något alls, men i samma veva bad hon Em läsa rollistan för att hitta information om vad som kunde ha utspelat sig. Hon har uppenbarligen inte själv läst så noga.

Och så Lobelias lilla nafs på mitt bete igår. Det behöver verkligen inte betyda något, som jag sagt tidigare, det kan absolut vara en god som vill vända på saken och se den från bägge håll. Hon gjorde aldrig något uttalat försök att rädda LenaH, så jag kan egentligen inte hålla det emot henne.

Sedan är det något med tonen i det här inlägget som får mig att reagera. Nu vet jag att Lobelia brukar reagera ganska hårt på minsta misstanke från min sida, oavsett om jag är ond eller god. Men det kliar lite när jag läser det här inlägget, det känns som att hon vill slå ifrån sig lite väl hårt.

Nappa på din idé och nappa på din idé,

Det är minst en som kommit med tankar i den riktningen tidigare än du gjorde det

Frågan är då om inte du också nappade på idén men sedan spred den vidare.

Som sagt, det är ett antal småsaker som tillsammans gör att jag funderar över Lobelias lojalitet i den här leken. Känner mig hemskt velig här.

Jag kan lika gärna lägga min röst nu också, för jag tror inte det kommer att ske ngt idag som kan få mig att ändra mig. Precis som jag skrev i morse så är Heartstring min främsta ulvkandidat. Dels pga allt kring DL1 och diskussionerna kring BSF/LenaH/Q4. Därefter inlägget om att det var synd om Snurrfian som röstat på BSF istället för henne själv och slutligen fiskandet efter olika roller idag.

Paddington röstar på Heartstring

Lite ont om tid ikväll så lägger min röst nu,
Jag tycker att Klara verkar ganska säker på heartstring, en spelare jag själv varit väldigt frågande till vart hon står
Det finns en viss risk att hon faktiskt är god, och då blir det intressant med att se vart det hela började , vilka som driver på etc etc.
Men sammantaget så är det väldigt mycket som jag har reagerat på med heartstring, inte minst ett ganska oblygt fiskande efter ängelrollen tidigare idag i diskussionen med mig. Så det känns som det skulle kunna vara en som spelar på onda sidan sammantaget. hon har också röstat avvikade i båda röstningarna hittills, på ett sätt jag inte riktigt kan se att det alls skulle vara med goda intentioner. Och sedan är det detta med att hon kan kopplas till LenaH just för att hon totalt negligerar hennes kommentar om BSF första dagen, och väljer att tro(?) på henne till DL2 så
quarter4ever röstar på heartstring

20.56 Emtherlia röstar på Heartstring
21.03 Paddington röstar på Heartstring
21.04 quarter4ever röstar på heartstring

heartstring: 7

Nej, som sagt, jag tror att ulvarna har väldigt roligt åt mig där i lyan och jag undrar jag om man inte ska kolla efter vilka som drivit på.. Alla är misstänksamma mot mig men jag tycker att vissa är mer på än andra. Där finns tex Klara och hennes fiskande. Eller ännu värre - hennes lycka när jag nappade på kroken? Och som även Snurrfian nämner- att hon lägger så mycket vikt på att just jag nappar, men hon är inte alls lika intresserad av att veta av vare sig Cirkus eller Lobelia.
Detta får mig att bli mer misstänksam mot dem också och Cirkus får jag konstiga vibbar av. Jag vet inte alls hur hon brukar vara, men det känns... Märkligt.

Paddington Jag tycker att hon ställer de rätta frågorna, påpekar det rätta och ja.. Hon känns rätt och inte ulvig, men sen vet jag inte hur hon brukar vara i sina roller.

quarter4ever Hon var, vare sig det var mening eller ej, den som startade drevet mot Lena. Sen är ju frågan om det är för att hon är god eller fen, men det får nog tiden avgöra. Hon känns god samtidigt som jag inte kan släppa tanken på att hon kan vara fen, så jag är osäker på henne ändå.

zassoo
Har jag inte lagt så mycket märke till, men jag kanske inte har fokuserat rätt för att se henne?

cirkus
Är OTROLIGT snabb med att haka på Qs teori om Lena och att köpa Qs teori rakt av. Hm.. Sen är hon en av tre inräknade i Klaras fiske och en av dem som knappt omnämns mer än så i det hela. Märkligt att fiska efter ulvar men att släppa alla utom en tillbaks i vattnet utan vidare eftertanke..

Klara
Här har jag mina ögon öppna idag. Fiskar efter mig känns det som - det perfekta nappet? Varför skulle man annars välja bort de andra så pass lätt?

Snurrfian
Jag får inga dåliga vibbar från henne. Det är det med "rösten spelar ingen roll" som sticker ut hos henne, men jag tror inte att det behöver betyda mer än vad BSFs blooper gjorde. Men jag vet inte.

Lobelia
Var har man henne? Någon tror på en räddningsröst från henne för min del. Att hon har starkare teori om mig men röstar på BSF. Jag skulle väl kunna tänka att hon antingen är en god som hakar på "alla andra" eller så är hon en ond som.. Ja, vad? Vad skulle hon få ut av detta om hon var ond?

Emtherlia
Är svårt att säga något om också tycker jag men även här får jag vissa ulv-vibbar. Jag önskar att jag hade mer tid att granska hennes inlägg, likväl som andras.

Ett försök till att samla mina sista tankar, jag skulle vilja ha mer tid på mig men dottern vill sova och snart blir det väl skriket Allan om jag inte lyder order och nattar henne (hur svårt ska det vara att hålla på rutinerna när det är ljust ute!?)

Men mina misstankar är idag skarpast mot Klara. Jag gillar inte hur hon fiskar och sen inte tar vara på all info (napp). Jag antar att hon hoppades att någon som jag skulle nappa, någon som redan har ögon och misstankar mot sig för att få ett lätt byte. Nej, jag tror att hon vet var hon har mig och vet vad hon gör och varför - för att få sina ulvkompisar mätta och glada. Så;

Heartstring röstar på Klara

21.06 Heartstring röstar på Klara

Klara 1

Jag har funderat lite på Lobelia. Och mycket av mina funderingar grundar sig i att jag misstänker att heartstring är ond.

Lobelia börjar med att ifrågasätta heartstring för att heart misstånker Q för att Q reagerar på BSFs felsägning. Och att heart sätter BSF åt det goda hållet så tidigt. Sedan röstar hon på BSF. Det som fångar mitt intresse där är att hennes röst hamnar på BSF (förstaröst, Lobelia lägger en av de första rösterna första dagen) när heart har en röst. Jag satt igår och kikade på röstlistan med utgångspunkt att heart skulle vara ond för att leta potentiella räddningsröster. Och det var Lobelia jag fastnade på hela tiden. Ville hon lite snyggt tippa över till BSF för att försöka skydda sin ulvkompis? Det som gör mig osäker är att jag tror att Lobelia hellre skulle velat skaffa sig alibi genom att rösta på heart. Det är värt att fundera över i alla fall. Men som sagt, det hela hänger på om heart är ond eller ej.

Postar nu eftersom jag inte litar på min psykodator, har fler saker jag funderar kring när det gäller Lobelia, så jag fortsätter i ett nytt inlägg.

Intressant......

Jag tog upp samma sak för ett tag sedan och Lobelia har även besvarat mina inlägg.
Vad säger du efter de svar Lobelia skrev på min fråga?

20.56 Emtherlia röstar på Heartstring
21.06 Heartstring röstar på Klara

klara 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar