Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo men det förstår jag ju, att käket på ett eller annat vis blivit skyddat. Men det jag klurar på är ju det du nämner; VEM har skyddat och i så fall vem? Jag har så svårt att se sånt där..

Ja givetvis, men vem var det just då? Var det någon speciell anledning? Och vilken anledning var det i så fall? Var det en viktig roll för oss goda så vill man ju gärna inte riskera att rösta ut hen..

Hm.. Ja, så är det nog, men vad säger det om man får en god på kroken då? Vad säger det om Lobelia och Cirkus som hon släpper ganska lätt om jag ryker och jag är god?

Det vore förstås tråkigt, om man inte är ond vill säga. Men det verkar samtidigt som att flera verkar kunna ha min roll lite som en nyckel för att luska fram andras roller och i så fall kan jag ändå se det som en relativt god ide för att de goda ändå ska komma ett steg närmre målet. En för alla.. ;)

I så fall skulle en av alla rutinerade spelare vara ängeln alltså. Hm..

Men ärligt - du fiskar rätt hårt efter ängeln just nu . Jag kan lova dig att varken ängel eller om det finns någon (annan än fen eller ulvarna) som har en potentiell kandidat till ängeln kommer att outa den på något vis. Är det någon som ska får behålla sina vingar är det just ängeln.

så du är inne på att det kan vara mer troligt med något av de andra scenarierna?
Frågan är om man skulle "slösa" med en engångsgrej redan första DL innan man vet mer säkert vem som är vem? Det känns ju mer troligt att ängeln skulle lagt sina vingar över rätt person, men vem?

finner detta lite intressant också
Har du cirkus och Lobelia som några du själv misstänker?
Eller vart riktar du dina ögon idag?
Eller har du planerat att rösta på mig en tredje gång?:cool:
Jag vet inte riktigt. Jag tycker att Cirkus känns lite ulvig i sitt sätt och Klara känns ändå märklig med sina krokar och napp-teorier och speciellt när hon tyckte att det var extra spännande att jag nappade men inte lika mkt att Cirkus och Lobelia nappar. Jag vet ju var jag står, men inte var C och L står och det får mig att fundera över om inte iaf en av dem och Klara är lyakompisar.
Nä, jag har inga planer på att rösta på dig idag, än iallafall. Visst kan det tänkas att duär god eftersom Lena var ond, men du KAN ju fortfarande vara ond också.

Men ärligt - du fiskar rätt hårt efter ängeln just nu . Jag kan lova dig att varken ängel eller om det finns någon (annan än fen eller ulvarna) som har en potentiell kandidat till ängeln kommer att outa den på något vis. Är det någon som ska får behålla sina vingar är det just ängeln.
Nej det tror jag ju inte att jag kommer att få veta heller, för får jag veta det så kommer ulvarna att få veta det och det vore ju inte bra. Det jag funderar över är ju VEM ulvarna försökte äta och det leder ju även in på vem som skyddade vem. Och ängeln är ju en potentiell beskyddare.

tja det är ju möjligt, samtidigt lite riskabelt kanske att presentera ev ulvar för alla andra i leken också?
Men en intressant tanke är det!

Det är sant.
Jag får inte ihop detta riktigt. Hon fiskade efter napp på en teori där jag uppfattar att hon redan visste hur det egentligen låg till - annars hade hon väl inte uttryckt det som att hon fiskar? Då undrar jag vad hon hade kunnat veta om dig och hur? Jag ser lite olika scenarior. Antingen så vet hon att du har fått en sia för att hon är brevis och har skickat post till dig med sian som du använde till att sia LenaH. Hon kan ju *ändå* inte veta att du inte är fen och verkligen försöker få ut en viktig god roll. Eller så är hon fen men hon har ju ingen aning om vilka som är ulvar ändå så att presentera ulvar kan hon inte, men hon kanske kan få ut ngn info av folks reaktioner gärna ihop med eventuell spioninfo som jag mkt väl kan tänka mig att hon har använt. Eller så är hon ulv och gärna vill sprida misstankar.

Jag är vääääldigt konfunderad över detta

Frågan är om man skulle "slösa" med en engångsgrej redan första DL innan man vet mer säkert vem som är vem? Det känns ju mer troligt att ängeln skulle lagt sina vingar över rätt person, men vem?

Jag vet inte riktigt. Jag tycker att Cirkus känns lite ulvig i sitt sätt och Klara känns ändå märklig med sina krokar och napp-teorier och speciellt när hon tyckte att det var extra spännande att jag nappade men inte lika mkt att Cirkus och Lobelia nappar. Jag vet ju var jag står, men inte var C och L står och det får mig att fundera över om inte iaf en av dem och Klara är lyakompisar.
Nä, jag har inga planer på att rösta på dig idag, än iallafall. Visst kan det tänkas att duär god eftersom Lena var ond, men du KAN ju fortfarande vara ond också.

Varför tänker du att någon av oss hon nämnt överhuvudtaget sitter i lyan? Tror du att en ulv skulle sprida misstankar så på sina kollegor?

Klaras teori gör att jag är rätt så säker på att NI två i allafall inte är ulvar ihop. En av er kan vara det eller ingen.

Nej, hon visste inget om Q. Hon gick på det Mest troliga. Jag ansåg egentligen aldrig att en ond q skulle ha anledning att offra sig för någon av de goda roller Lena skulle kunnat tänkas ha.

Jag skrev ju nyss också att jag inte tror att alla ni tre som nappade på min teori är onda. I fallet heartstring stärkte det min tro på att hon inte har rent mjöl i påsen, vad gäller dig och Lobelia är det bara vanlig vaksamhet. Jag litar inte på er.
Vad är det som får dig att bara sätta Cirkus och Lobelia på vaksamhetslistan jämfört med Heartstring? Personligen tycker jag alltid att Cirkus och Lobelia är några jag måste vara vaksam på eftersom de kan lura mig vart de vill, men just i den här funderingen så undrar jag lite varför du är mer misstänksam mot heartstring?

DagDL 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring

16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21:25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på heartstring
21:26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

21:30 zassoo röstar på heartstring

DL 2
09:43 quarter4ever röstar på LenaH
10:32 cirkus röstar på LenaH
11:31 _CorpseBride_ röstar på LenaH
20:24 Klara röstar på LenaH
20:32 Lobelia röstar på LenaH
20:45 zassoo röstar på LenaH
20:48 Snurrfian röstar på LenaH
20:54 Emtherlia röstar på Snurrfian
20:58 Paddington röstar på LenaH
21:01 LenaH röstar på Snurrfian
21:17 heartstring röstar på quarter4ever

Jag sitter och funderar lite över heartstring och Emtherlia, å ena sidan tycker jag mig se heartstring i lyan med sitt envisa röstande på Q som jag håller för troligt att hon är god. Å andra sidan så är det lite intressant att LenaH väljer att lägga sin röst på mig, samma som Emtherlia. Där kan jag se två olika varianter, Emtherlia är god och LenaH vill få oss att tro att hon är ond, Emtherlia är ond och LenaH vill få oss att tro att hon försöker kasta misstanke över en god... Men jag har svårt att se både Emtherlia och heartstring tillsammans i en lya, det verkar lite väl vågat att lägga en andra röst för Emtherlia på en kollega i första lynchen...

Om jag då istället tittar på Klara så kan man helt klart bli misstänksam, att prata om att man vill fiska fram ulvarna och sen bara plockar ut en av tre som nappar får mig att fundera, var det bara en som hon egentligen ville få fram? Eller är det så att hon faktiskt är god och har hittat en ulv, heartstring som även jag funderar över? Men kan det vara så att heartstring är god och vi blir lurade av att rösta ut en god?

Jag förstår att ni vill att jag utvecklar mitt agerande från igår.

Jag kände mig från början när jag började läsa Qs teorier om LenaH att hon troligen hade siat Lena. Jag kunde inte se att hon som ond skulle göra så mot en god, och som god skulle hon inte göra så utan skäl. När sedan Emt... (hur det nu stavas, jag antar att jag måste lära mig det ;) ) började fundera kring att även den onda fen kunde sia osv föddes en tanke hos mig. Jag tog hennes tankar och byggde ut dom med ett motiv till att en ond Q skulle ha siat Lena med en viktig god roll. Tanken bakom det hela var att de onda skulle få en chans att hitta en teori som skulle kunna rädda deras kompis. Jag ville helt enkelt se vem eller vilka som skulle nappa på idén. Jag var som sagt rätt säker på att det jag snickrade ihop inte stämde. I mina ögon var ingen av dom roller Lena kunde ha haft som god värd att offra sig på det sättet som Q skulle ha gjort om hon hade varit ond och lagt upp en god.

Tre personer övervägde min teori efter att jag lanserat den. Cirkus, Lobelia och heartstring. Den jag sedan innan hade ganska starka misstankar emot var heartstring. Därför finns hon som min toppmisstänkta även efter gårdagens lynch. Jag har aldrig sagt att jag inte misstänker cirkus och Lobelia. Men, eftersom jag inte har något annat att gå på dom som pekar åt det onda hållet hamnar dom på min bevakalista. Eller, stannar dom kvar på min bevakalista. Sättet som dom två funderade kring teorin skiljer sig också mot hur heartstring gjorde det. Vilket gör att jag tror att dom nästan lika gärna kan vara goda som övervägde teorin som onda som onda som såg chansen att kanske rädda sin kompis.

Heartstring nappade helt enkelt hårdast på min teori, och det i kombination med hur hon dag ett försökte släta över LenaHs påpekanden om BSFs felskrivning genom att peka hårdare på Qs, hennes godförklaringar av BSF, gårdagens uttalanden om Snurrfian och hennes röst och faktiskt också hur hon slår ifrån sig mina misstankar gör att jag tror att hon sitter i lyan.

Jag tänker säkerhetsrösta nu eftersom jag inte kan garantera att jag är vaken vid dl eftersom jag inte kunde sova inatt (förbaskade kiropraktor att ha semesterstängt så jag måste vänta till nästa vecka med att försöka få rätsida på armen som jag är beredd att såga av...).

Klara röstar på heartstring.

Jag måste lägga en säkerhetsröst, jag kommer förhoppningsvis hem före DL men jag är inte säker... Jag skulle egentligen vilja veta lite mer hur både @heartstring , @Emtherlia (är det okej att förkorta det till EM? ;) ) och @Klara tänker men det är lite som att kasta sten i glashus när jag knappt har bidragit själv idag... :o Hm nu kom Klara med röstinlägg och jag förstår hur hon tänker eller åtminstone hur hon skriver att hon tänker. ;)
Eftersom jag med flera gärna skulle vilja veta var heartstring står så hamnar min röst där idag, det är lite för många överslätande av LenaH, lite konstiga förklaringar (jag förstår dock att sånt kan hända den bästa... :angel:)
Snurrfian röstar på heartstring

Röstlista DL3 kl 21.30 ( nattDL 23)
18.04 Klara röstar på heartstring.
18.07 Snurrfian röstar på heartstring

heartstring 2

Min fetning: hur menar du här? Varför skulle heart få alibi av att sätta BSF som god? En god heart skulle inte veta huruvida BSF var god eller ond, en ond heart skulle väl inte få alibi (från vem?) genom att sätta en spelare som god utan närmare förklaring - dessutom inte dag 1 när inga sior eller liknande har kunnat användas.

Eller är det bara jag som är trög? :p (inte helt orimligt)

nu får @Paddington svara för sig själv, men som jag tolkar det så är alibitänket att när det visar sig att BSF är god efter lynchen att det ger alibi åt de som håller henne åt det godare hållet innan lynchen? Att man inte misstänker en god som lynhas...?

Nej du är inte trög, men jag känner att jag fortfarande är det :p
Jag fick lite tidsbrist i morse när klockan var mer än jag trodde och jag fick rusa till jobbet. @quarter4ever tolkar vad jag försökte skriva helt rätt :)

Jag håller på att läsa om leken och fastnar lite på det här citatet inför DL1, @Lobelia kan du förklara hur du menar?

Lika bra att rösta. Det har knappt hänt något alls men BSF gjorde eventuellt en blopper och jag blir en aning stärkt i den tanken genom heartstring sätter BSF åt det goda hållet även om hon försöker ta tillbaks dem. Lite skumt är det allt.

Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Jag håller på att läsa om leken och fastnar lite på det här citatet inför DL1, @Lobelia kan du förklara hur du menar?
Vad är det som du undrar över?

BSF gjorde en felskrivning som kunde varit en blopper, nu i efterhand vet vi att det var en felskrivning.
Heart försöker bortförklara bloppern och det fick mig att tro att hon försökte skydda BSF i synnerhet eftersom hon försökte ta tillbaks det.

Paddan
Håller ögonen på mig (som många andra). Ifrågasätter mina intentioner ang Lena och där är inga. Eller var inte iallafall. Jag har svårt att placera henne och hon får stå som neutral så länge.
Nu var det inte bara dina intentioner ang LenaH jag fundera över, utan dina intentioner i det stora hela när du gick på hårt om Q4s inlägg och tonade ner LenaHs bland annat.

Vad är det som du undrar över?
BSF gjorde en felskrivning som kunde varit en blopper, nu i efterhand vet vi att det var en felskrivning.
Heart försöker bortförklara bloppern och det fick mig att tro att hon försökte skydda BSF i synnerhet eftersom hon försökte ta tillbaks det.

Nu reagerar jag utifrån vetskapen att vi vet att BSF var god. Men när jag läste igenom dina inlägg nu så verkar du inte misstänka BSF egentligen, utan skriver att misstaget hade hon kunnat göra både som ond och god. Det jag funderar över är du verkade mer misstänksam mot Heartstring och undrar över varför hon godförklarar BSF, men sedan lägger första rösten på BSF med just den motiveringen.

Nu har jag spelat en del med både Q och Lena, just de två är experter på att observera den typen av felskrivningar. Hade de inte reagerat hade jag blivit misstänksam däremot säger deras reaktion inget om de är onda eller goda, de lika petiga oavsett roll.

Jag ser det däremot som misstänkt att reagera på att folk hittar felskrivningar och se det som skumt, frågan är om du försvarar BSF här av någon anledning, för jag kan inte tolka det annat än som försvar? Nu är det fler som reagerar på att det är skumt, så det blir ett helt koppel av misstankar utifrån "felskrivningen" så jag vet itne riktigt vad jag ska tro. Katten på råttan, råttan på repet,,

Hur kan man sätta någon åt de godare hållet utifrån en felskrivning? Självklart är det ett misstag, jag tror knappast varken god eller ond skulle göra det misstaget medvetet.

Lika bra att rösta. Det har knappt hänt något alls men BSF gjorde eventuellt en blopper och jag blir en aning stärkt i den tanken genom heartstring sätter BSF åt det goda hållet även om hon försöker ta tillbaks dem. Lite skumt är det allt.

Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar