Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag inte om du snurrat till det Q men hur kan det vara misstänksamt att leta efter onda?:confused:

Att mitt inlägg där jag sammanfattar alla som röstat på BSF kommer efter att du lagt en röst (så inte röster, enbart din röst hade kommit) har med att göra att det tog aplång tid att skriva inlägget. Att gå igenom 6 deltagare och skriva tar sin lilla tid. Jag började runt halv åtta med inlägget och fick fortsätta med det efter en cykeltur till jobbet:p

Jag röstade inte på LenaH eftersom jag inte såg hennes spel som misstänksamt, även nu efter att jag vet att hon var ond så har jag svårt att se det faktiskt.
det misstänkta med att leta onda är bara utifrån tänkt scenario att du skulle vara ond fe;)
den letar ju också onda, fast i ett annat syfte än vad de goda gör:)
OK jag köper att du filade på ditt inlägg, det tar tid.
Jag vänder och vrider just nu på alla stenar och har väl (egentligen ) inte dig som mni huvudmisstänkte.
Jag har ingen som uttalad god i mitt pussel och jag går alltid efter att alla alltid är onda tills motsatsen bevistas:D
Så då blir det att jag granskar och för fram mina funderingar, och det brukar bli lite mer kött på benen utifrån de svar som kommer, one way ot the other....

Jag har gått igenom leken och kan inte hitta att någon funderat över det innan mig? Vem och när?

Jag skrev minst då jag dels funderat på det själv och kanske andra också även om jag inte skrivit det, men framförallt för att jag kan ha missat något. Minst betyder dessutom minst och inte du plus minst en till ;)

Såhär skrev du:
Det är minst en som kommit med tankar i den riktningen tidigare än du gjorde det

Det tycker jag definitivt menas att det är minst en annan som kommit med samma ide, innan mig.

Jag skrev minst då jag dels funderat på det själv och kanske andra också även om jag inte skrivit det, men framförallt för att jag kan ha missat något. Minst betyder dessutom minst och inte du plus minst en till ;)

Så jag håller inte med dig i ditt svar, luddigt!

Såhär skrev du:

Det tycker jag definitivt menas att det är minst en annan som kommit med samma ide, innan mig.

Så jag håller inte med dig i ditt svar, luddigt!
Jag skrev om Klara, att minst en kommit med idén före henne och kom med det exempel jag hittade. Jag förstår inte riktigt ditt problem här.

Sitter och grunnar på vad som kan hända / har hänt i leken så här långt

Innan DL1
Byfånen kan ha lagt in om att lägga en extra röst
Brevbäraren kan ha skickat antingen sia eller beskydd

BSF lynchas- var siarlärling
Efter DL 1
Byfånen kan ha siat någon
Ev paket kan ha kommit fram och använts
Onda fen väljer ett av sina hyss ( måste ske innan nattDL )
Ängeln väljer vem den ska beskydda

Efter nattDL 1 och innan DagDL 2
Ingen käkas!!

Ev sia kommer fram till byfånen
Det hyss onda fen valt får denne motta / använda om det inte användes innan nattDL ( tex beskydd )

Byfånen kan välja att sia om det inte gjorts och / eller lägga en extra röst
Brevbäraren kan skicka ett paket ( antingen skydd el sia )
Om onda fen valt förhäxningen så är det en röst som inte räknas i lynchen till DagDL 2

LenaH lynchas var ulv

Efter DagDL 2
Ev sia kommer fram till byfånen
Ev paket kommer fram och kan användas
Onda fen väljer ett av sina hyss och kan använda det
Ängeln väljer vem den ska beskydda.

_CorpseBride_ käkas var bybo

Efter nattDL 2 och innan DagDL 3
Byfånen kan välja att sia och/ eller rösta med extra röst om det inte gjorts innan
Brevbäraren kan skicka något paket om inte båda redan är skickade

Har jag glömt något?

Jag känner nog mest för att syna heartstring idag av alla
Jag får inget riktigt grepp om henne och jag ser ju att många ifrågasätter henne, och det ganska mycket.
Är heartstring god, ja då blir det intressant att se vart misstankarna kommer från början sas.
Är hon ond så är det ju bara bra att få ut henne.

Om man kan anta att 1/3 onda är korrekt i denna leken så var det 3 i lyan från början så då är det två kvar
Är LL lika ond som senast ja då är det 4 i lyan från start och då är det lite fler att hitta. (3)
Är det bara 1 kvar så räcker det att hitta den sista ulven så är saken biff.
Kom-ihåg att det är ulvarna vi ska ha ut för vinst så det är i första hand de vi ska försöka lyncha.

Kan inte sova eftersom min arm håller på att ta död på mig. :banghead:

Efter resultatet av senaste lynchen vågar jag nog sätta q lite svagt åt det goda hållet. Som ond borde hon inte varit så drivande mot LenaH.

Heartstring är fortsatt misstänkt, inte minst för att hon nappade på min teori om en ond q som försökte lyncha en viktig god roll som jag lanserade just i syfte att se vem som nappade.

Även Lobelia och cirkus övervägde min teori, men sättet dom gjorde det på och den erfarenhet jag har av dessa två gör att jag inte kan uttala mig om deras intentioner. Jag tror inte att det är så enkelt att jag lyckades fånga så många (alla? Beror på antalet onda från början) onda i ett slag. Cirkus är fortsatt skeptisk mot mig, med all rätt. Jag skulle heller inte lita på mig om jag var cirkus. :p Jag måste fortsätta kika på både cirkus och Lobelia innan jag kan bestämma mig för vad jag tror.

Paddington har idag gett mig ett gott intryck. Men det behöver inte betyda att hon är god. Dock är hon inte misstänkt just nu.

Em.... någonting (skriver på mobilen och orkar inte gå och kolla upp namnet :p ) ger intryck av att kämpa sig fram och leta ulvar. Just nu inte misstänkt.

Zassoo tycker jag också vänder och vrider på saker på ett sätt som känns vettigt. Inte heller misstänkt just nu, jag får känna mig för lite mer här.

Snurrfian har jag ju tidigare funderat lite kring. Hon har fortsatt mina ögon på sig. Jag tycker hon har rört till det lite väl mycket för sig än så länge.

Har jag glömt någon är det inte med avsikt. Plockade ur minnet och orkar inte rota runt i leken just nu. Hoppas jag lyckades tömma hjärnan så pass nu att jag kan somna. :p
Nu tycker iofs inte jag att jag direkt nappade på din teori enbart. Flera har nämnt det innan och det var främst en tanke som jag funderade omkring. Du vet ju inte hur jag brukar spela men du anser att du kan sätta mig mot ond bara för att jag klurade på en teori som även du varit inne på? Men enligt det du skriver var det alltså en teori som du endast skrev om för att se om någon nappade på den - inte för att du faktiskt trodde/ tror att det skulle kunna vara så. Det känns lite lurigt tycker jag.
Frågan är då om inte du också nappade på idén men sedan spred den vidare.
Som Lobelia säger så kan ju även du vara en som nappar på en idé i så fall och frågan är då vad det säger om dig? Eftersom du anser mig vara ond(are) för en sådan sak..

Heartstring är min främsta ulvkandidat fortfarande, främst för händelserna innan DagDL1 där hon tidigt sätter BSF åt det goda hållet (för att försöka få alibi?). Går på Q4 hårt för att denne ifrågasätter BSFs inlägg och väljer att inte se att Q4 inser efter att hon postat sitt inlägg att LenaH redan kommenterar BSFs sk blooper. Väljer även att bortse från att det var LenaH som drog igång misstankarna mot BSF.
Därefter så tycker hon synd om Snurrfian som röstade på BSF istället för henne själv vilket får mig att ifrågasätta vilken sida hon egentligen är på. Och i förlängningen även vilken sida Snurrfian är på.
Frågan är ju vilket alibi jag skulle få ut från detta? Jag bortsåg inte heller från att Lena drog igång drevet, men jag tyckte att Qs kommentar var mer misstänksam än Lenas, även om jag såhär i efterhand borde ha ägnat Lena lite mer tid också.
Och nej, jag tycker inte synd om Snurrfian för att hon röstade på BSF istället för på mig - jag tyckte synd om henne med tanke på anledningen till att hon valde att lägga sin röst på BSF istället för på mig.

heartstring Jag vet inte mycket om henne men jag fick för mig att hon var återvändare som tagit upp ulvlekandet igen. I ena sekunden så upplever jag henne som förvirrad ny god som jag inte vet var jag har och i andra stunden som men främsta ondkandidat. Jag funderar lite på om hon siat Q som ond, eller åtminstone låtsas, och därför höll fast vid henne, men varför då alla konstigheter om Snurris och så rösta sist. Och sannolikheten för att Q är ond är ganska liten i min värld. Sammantaget så är Heart högt på min misstankelista.
Jag är alltid förvirrad :p

Jag tycker att det känns lurigt att Klara lägger ut en teori bara för att se vilka som nappar på den. Är det inte tänkt att man ska teoria och reflektera över andras tankar och skriva ner sina egna som dyker upp?

Jag funderar fortfarande över det första NattDLet där ingen blev käk. Hur kunde ingen bli käk under första natten!? Visst kan det vara en lyckträff från ängeln eller någon annan, men det är väl ingen som hunnit bli siad eller spionad tills dess? Då vet ju ingen om ifall x eller y har den roll de har och då skyddar man bara "på känn"? Men vem tar man då? Vem skulle ha varit en potentiell kandidat för ulvarna?
Och sen nattDL 2 så käkas CB, som var en vanlig bybo. Varför? Visste ulvarna om hennes roll eller var det en ren chansning? Skulle man vilja käka en bybo om man vet att hen är en bybo, när man skulle kunna chansa och få fatt på en mer betydelsefull goding?

Jag tror ju rent spontant att ulvarna inte skulle valt mig till käk iallafall, jag ses antagligen som en självmordskandidat där i lyan som de sitter och driver med och skrattar åt.. Därför reagerar jag lite extra på Klaras kommentar om att det var kul att just jag hakade på hennes bete (teori). Lobelia och Cirkus släpper hon ju ganska lätt trots att de också nappade på hennes bete.
Samtidigt som hon slänger lite sten i glashus eftersom hon inte var den första att lansera teorin om Q som ond fe heller.

Jag funderar fortfarande över det första NattDLet där ingen blev käk. Hur kunde ingen bli käk under första natten!?
svaret på det är rätt enkelt: den de försökte käka hade skydd på ett eller annat sätt.
Det finns däremot flera tänkbara scenarior både vilka som har skyddsmöjligheter och hur dessa använts
1) ängeln kan ha skyddat sig själv , eller annan pga den stora risken att onda fen väljer full spioninfo första natten och därigenom får veta vem ängeln valde att skydda ( stor risk att den kan förmedla vem ängeln är till ulvarna på något sätt då)
2) onda fen kan istället för spioninfo ha valt att ta skydd mot käk första natten så det var denna ulvarna råkade på
3) brevbäraren hade möjlighet att skicka brev med beskydd som mottagaren antingen använde att skydda sig själv med eller till någon annan och det var någon av dessa alternativ ulvarna försökte käka.

Jag tycker att det känns lurigt att Klara lägger ut en teori bara för att se vilka som nappar på den. Är det inte tänkt att man ska teoria och reflektera över andras tankar och skriva ner sina egna som dyker upp?
Det finns alla möjliga sätt att se det på, det kan vara smart ibland som god att "fiska" efter det som kan tänkas röja en ond. Det har hänt att jag gjort det och jag vet flera som också gjort det.
Det kan också vara en efterkonstruktion för att verka god, när man är ond.

Jag funderar fortfarande över det första NattDLet där ingen blev käk. Hur kunde ingen bli käk under första natten!? Visst kan det vara en lyckträff från ängeln eller någon annan, men det är väl ingen som hunnit bli siad eller spionad tills dess? Då vet ju ingen om ifall x eller y har den roll de har och då skyddar man bara "på känn"? Men vem tar man då? Vem skulle ha varit en potentiell kandidat för ulvarna?
Och sen nattDL 2 så käkas CB, som var en vanlig bybo. Varför? Visste ulvarna om hennes roll eller var det en ren chansning? Skulle man vilja käka en bybo om man vet att hen är en bybo, när man skulle kunna chansa och få fatt på en mer betydelsefull goding?

Jag tror ju rent spontant att ulvarna inte skulle valt mig till käk iallafall, jag ses antagligen som en självmordskandidat där i lyan som de sitter och driver med och skrattar åt.. Därför reagerar jag lite extra på Klaras kommentar om att det var kul att just jag hakade på hennes bete (teori). Lobelia och Cirkus släpper hon ju ganska lätt trots att de också nappade på hennes bete.
Samtidigt som hon slänger lite sten i glashus eftersom hon inte var den första att lansera teorin om Q som ond fe heller.
Jag har ju funderingar på om det inte skulle vara vettigt att syna dig oavsett roll, hur tänker du om det?

Jag funderar fortfarande över det första NattDLet där ingen blev käk. Hur kunde ingen bli käk under första natten!? Visst kan det vara en lyckträff från ängeln eller någon annan, men det är väl ingen som hunnit bli siad eller spionad tills dess? Då vet ju ingen om ifall x eller y har den roll de har och då skyddar man bara "på känn"?
om man är en rutinerad ängel så kan man tänkas chansa på någon som man vet är poppis bland ulvarna att få ut i första käk. Av deltagarna i denna leken kan jag direkt se iaf minst 4 kandidater där. @LenaH var en av dem, nu var hon ond så vi kan anta att hon iaf inte var tänkt offer för käket 1:a natten :angel:

svaret på det är rätt enkelt: den de försökte käka hade skydd på ett eller annat sätt.
Det finns däremot flera tänkbara scenarior både vilka som har skyddsmöjligheter och hur dessa använts
1) ängeln kan ha skyddat sig själv , eller annan pga den stora risken att onda fen väljer full spioninfo första natten och därigenom får veta vem ängeln valde att skydda ( stor risk att den kan förmedla vem ängeln är till ulvarna på något sätt då)
2) onda fen kan istället för spioninfo ha valt att ta skydd mot käk första natten så det var denna ulvarna råkade på
3) brevbäraren hade möjlighet att skicka brev med beskydd som mottagaren antingen använde att skydda sig själv med eller till någon annan och det var någon av dessa alternativ ulvarna försökte käka.
Jo men det förstår jag ju, att käket på ett eller annat vis blivit skyddat. Men det jag klurar på är ju det du nämner; VEM har skyddat och i så fall vem? Jag har så svårt att se sånt där..

i princip så är alla utanför lyan ( både goda och onda fen) kandidater till käk, de försöker givetvis undvika att käka onda fen om de kan
Ja givetvis, men vem var det just då? Var det någon speciell anledning? Och vilken anledning var det i så fall? Var det en viktig roll för oss goda så vill man ju gärna inte riskera att rösta ut hen..

Det finns alla möjliga sätt att se det på, det kan vara smart ibland som god att "fiska" efter det som kan tänkas röja en ond. Det har hänt att jag gjort det och jag vet flera som också gjort det.
Det kan också vara en efterkonstruktion för att verka god, när man är ond.
Hm.. Ja, så är det nog, men vad säger det om man får en god på kroken då? Vad säger det om Lobelia och Cirkus som hon släpper ganska lätt om jag ryker och jag är god?

Jag har ju funderingar på om det inte skulle vara vettigt att syna dig oavsett roll, hur tänker du om det?
Det vore förstås tråkigt, om man inte är ond vill säga. Men det verkar samtidigt som att flera verkar kunna ha min roll lite som en nyckel för att luska fram andras roller och i så fall kan jag ändå se det som en relativt god ide för att de goda ändå ska komma ett steg närmre målet. En för alla.. ;)

om man är en rutinerad ängel så kan man tänkas chansa på någon som man vet är poppis bland ulvarna att få ut i första käk. Av deltagarna i denna leken kan jag direkt se iaf minst 4 kandidater där. @LenaH var en av dem, nu var hon ond så vi kan anta att hon iaf inte var tänkt offer för käket 1:a natten :angel:
I så fall skulle en av alla rutinerade spelare vara ängeln alltså. Hm..

Hm.. Ja, så är det nog, men vad säger det om man får en god på kroken då? Vad säger det om Lobelia och Cirkus som hon släpper ganska lätt om jag ryker och jag är god?
finner detta lite intressant också
Har du cirkus och Lobelia som några du själv misstänker?
Eller vart riktar du dina ögon idag?
Eller har du planerat att rösta på mig en tredje gång?:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar