Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket desperata försvar?
Jag har knappt ens försvarat mig för det finns ingen seriös teori om min antagna ondska?

En massa citat som använts men vad säger de? Att jag skojar med Bsf om att hon brukar göra beräkningen?

Eller att jag hänvisar till @Klara om att jag ska duscha?

Det är nog de lövtunnaste teorier jag sett på länge och det är vad som brukar användas när man siat eller utger sig för att ha siat någon...

Det är tonen som är desperat men även duschen om ni delar.

Härligt! Jag var definitivt inte övertygad men nu lutar Q åt det goda, absolut. Heartstring blir jag mer misstänksam mot.

Pust!

Jag tror nog att jag i allafall kan säga att Q är god. Det andra jag *tror* är att heartstring i allafall lutar mer åt det ludna hållet annars är det ännu en spelare som jag kommer har väääääldigt svårt att läsa av.

jahapp lite funderingar från mig om jag blir tilltänkt som middag för ulvarna....

Paddington har jag inte hittat något skumt med så här långt. Har ställt en hel del klarsynta frågor men som den rutinerade räv hon är, kan jag inte anse henne heller som god bara för det, så hon är neutral för mig

_CorpseBride_ Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om _CB- ? Hon är snabb att haka på i fm på min röst på LenaH, men svårt att veta om det säger något om hennes roll? Hon skriver en hel del jag tycker verkar vettigt, men vet å andra sidan inte om hon är tillräckligt rutinerad för att kunna göra det oavsett roll? Hon står som neutral hos mig

quarter4ever Jamen det är ju JAG :D

zassoo jag känner mig aningens misstänksam mot zassoo faktiskt! Hon var rätt snabb att ifrågasätta min och cirkus röster i morse på LenaH, och det är något i hur hon gör det som får mig att fundera över om hon är ond fe möjligen? Åker upp på min bevakalista, och får titta närmare på henne om jag får möjligheten

cirkus fortsätter att vara vettig, med ett hälsosamt mått av misstänksamhet. Dock är hon ju lite för bra för att vara god bara för att hon verkar vettig , det vet vi ju att hon kan även som ond. Finner just för stunden inget konstigt med henne, så får stå som neutral med lite plus i kanten trots allt

Klara Ja Klara känns iaf på min planhalva denna gången, om jag ska våga lita på det är en annan femma :cool:
men konstaterar att hon spelat lite annorlunda denna gången bla genom att INTE lägga en uddaröst i förstaDL : Hursom jag vill gärna ha Klara som god, då jag tycker att hon letar ulvar ganska friskt och med listiga metoder, på ett sätt jag inte tycker hon gör om hon är ond . men luras det KAN hon, så mer än åt det försiktigt goda hållet vågar jag inte hålla henne

heartstring Ja hon fick min röst i går, och det är någon jag faktiskt ägnat mycket tankekraft åt. Jag har försökt tänka utanför boxen och utgå från om hon skulle vara god, istället för ond. Detta ledde inte direkt någon vart, och på det sätt hon resonerat hela dagen i dag så kan jag säga att jag inte direkt minskat mina misstankar mot henne. Lite fundersam blir man ju över att LenaH så uppenbart försöker få henne misstänkt. Är det ett sätt att få en god utmärkt som ond? Eller är det ett sista försök från lyan att få en misstänkt medlem lite räddad? Tål att funderas på! Att hon ånyo röstar på mig är konstigt, inte för att den är på just mig utan mer för att den avviker så , båda dagarna?
På min bevakalista är hon definitivt!

Snurrfian lite samma sak som med heartstring. LenaH röstar på henne, är det för att ge alibi åt en lyamedlem, eller för att misstänkliggöra en god?
Snurrfian har utmärkt sig lite både i går och i dag, och jag tycker som vanligt att hon är skum,. Hon har mina ögon på sig i alla fall

Lobelia Känns fortsatt lugnt analytisk. Hittar inget skumt med henne så här långt. Lobelia är också tillräckligt rutinerad för att kunna luras bra så hon får stå som neutral till vidare

Emtherlia Avviker lite med sin röst på Snurrfian, frågan är ju om det är något en ulv skulle göra i det läget? Det känns inte så faktiskt. Så håller henne åt det godare hållet faktiskt för stunden i alla fall

Med tanke på att Q i princip skriver oss på näsan att LenaH är ond och om hon är det så finns det tre alternativ, det är så och Q har antingen fått en sia i paket, är byfånen eller är den onda feen och nu försöker att bli helt godförklarad genom att få ut en ulv och därefter kan glida med genom leken. Det fjärde alternativet är att Q är ulv/ond fe och får oss att rösta ut en god men det känns som ett litet väl högt spel även för Q.
Det finns även ett femte alternativ och det är att Q är ulv kollega med LenaH och vill ha ett rejält alibi förstås också... :D Men hur som helst tror jag att risken att LenaH är god är väldigt liten och chansen att hon är ulv är betydligt större.
Snurrfian röstar på LenaH

Det jag kan se som en nackdel med Qs tidiga röst och säkra uttalande av LenaH är att det är svårt att hitta någon kollega som försökte försvara henne, vilket man kanske hade kunnat få fram annars. Nu tror jag att ulvarna kommer att följa strömmen utan några invändningar överhuvudtaget.

Nu måste jag plocka fram detta inlägg fråm Snurrfian.

Framför allt det sista stycket efter själva rösten känns vettigt och tyvärr mycket sant. Efter gårdagens rätt snurriga efterspel till DL1 så känns detta mycket mer gediget, dessutom ytterligare alternativ till Q's tidiga röst framförs även om det mest troliga är något av de första alternativen - en sia i någon form och att Q därmed är god. Jag har otroligt svårt att tänka mig att Q gör världens fetaste alibi till sig själv genom att rösta ut en kollega på detta viset. Med facit på hand så vet vi att Q hade rätt om LenaH, men också att Snurris (med flera tror jag) har rätt i att det är väldigt svårt att läsa särskilt mycket av lynchen.

jahapp lite funderingar från mig om jag blir tilltänkt som middag för ulvarna....

Paddington har jag inte hittat något skumt med så här långt. Har ställt en hel del klarsynta frågor men som den rutinerade räv hon är, kan jag inte anse henne heller som god bara för det, så hon är neutral för mig

_CorpseBride_ Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om _CB- ? Hon är snabb att haka på i fm på min röst på LenaH, men svårt att veta om det säger något om hennes roll? Hon skriver en hel del jag tycker verkar vettigt, men vet å andra sidan inte om hon är tillräckligt rutinerad för att kunna göra det oavsett roll? Hon står som neutral hos mig

quarter4ever Jamen det är ju JAG :D

zassoo jag känner mig aningens misstänksam mot zassoo faktiskt! Hon var rätt snabb att ifrågasätta min och cirkus röster i morse på LenaH, och det är något i hur hon gör det som får mig att fundera över om hon är ond fe möjligen? Åker upp på min bevakalista, och får titta närmare på henne om jag får möjligheten

cirkus fortsätter att vara vettig, med ett hälsosamt mått av misstänksamhet. Dock är hon ju lite för bra för att vara god bara för att hon verkar vettig , det vet vi ju att hon kan även som ond. Finner just för stunden inget konstigt med henne, så får stå som neutral med lite plus i kanten trots allt

Klara Ja Klara känns iaf på min planhalva denna gången, om jag ska våga lita på det är en annan femma :cool:
men konstaterar att hon spelat lite annorlunda denna gången bla genom att INTE lägga en uddaröst i förstaDL : Hursom jag vill gärna ha Klara som god, då jag tycker att hon letar ulvar ganska friskt och med listiga metoder, på ett sätt jag inte tycker hon gör om hon är ond . men luras det KAN hon, så mer än åt det försiktigt goda hållet vågar jag inte hålla henne

heartstring Ja hon fick min röst i går, och det är någon jag faktiskt ägnat mycket tankekraft åt. Jag har försökt tänka utanför boxen och utgå från om hon skulle vara god, istället för ond. Detta ledde inte direkt någon vart, och på det sätt hon resonerat hela dagen i dag så kan jag säga att jag inte direkt minskat mina misstankar mot henne. Lite fundersam blir man ju över att LenaH så uppenbart försöker få henne misstänkt. Är det ett sätt att få en god utmärkt som ond? Eller är det ett sista försök från lyan att få en misstänkt medlem lite räddad? Tål att funderas på! Att hon ånyo röstar på mig är konstigt, inte för att den är på just mig utan mer för att den avviker så , båda dagarna?
På min bevakalista är hon definitivt!

Snurrfian lite samma sak som med heartstring. LenaH röstar på henne, är det för att ge alibi åt en lyamedlem, eller för att misstänkliggöra en god?
Snurrfian har utmärkt sig lite både i går och i dag, och jag tycker som vanligt att hon är skum,. Hon har mina ögon på sig i alla fall

Lobelia Känns fortsatt lugnt analytisk. Hittar inget skumt med henne så här långt. Lobelia är också tillräckligt rutinerad för att kunna luras bra så hon får stå som neutral till vidare

Emtherlia Avviker lite med sin röst på Snurrfian, frågan är ju om det är något en ulv skulle göra i det läget? Det känns inte så faktiskt. Så håller henne åt det godare hållet faktiskt för stunden i alla fall

Det enda som oroar mig med detta inlägg är att du *nästan* godförklarar KLARA. Alltså hur vågar du? Jag tycker óckså att Klara är vettig, men det har jag tyckt i de två senaste lekarna också och jag är fortsatt skeptisk till henne särskilt när hon låter så vettig.

Sen är det ju en intressant slutsats att en avvikande röst från Emtherlia tyder på att hon är god - kan du utveckla det?

Kan inte sova eftersom min arm håller på att ta död på mig. :banghead:

Efter resultatet av senaste lynchen vågar jag nog sätta q lite svagt åt det goda hållet. Som ond borde hon inte varit så drivande mot LenaH.

Heartstring är fortsatt misstänkt, inte minst för att hon nappade på min teori om en ond q som försökte lyncha en viktig god roll som jag lanserade just i syfte att se vem som nappade.

Även Lobelia och cirkus övervägde min teori, men sättet dom gjorde det på och den erfarenhet jag har av dessa två gör att jag inte kan uttala mig om deras intentioner. Jag tror inte att det är så enkelt att jag lyckades fånga så många (alla? Beror på antalet onda från början) onda i ett slag. Cirkus är fortsatt skeptisk mot mig, med all rätt. Jag skulle heller inte lita på mig om jag var cirkus. :p Jag måste fortsätta kika på både cirkus och Lobelia innan jag kan bestämma mig för vad jag tror.

Paddington har idag gett mig ett gott intryck. Men det behöver inte betyda att hon är god. Dock är hon inte misstänkt just nu.

Em.... någonting (skriver på mobilen och orkar inte gå och kolla upp namnet :p ) ger intryck av att kämpa sig fram och leta ulvar. Just nu inte misstänkt.

Zassoo tycker jag också vänder och vrider på saker på ett sätt som känns vettigt. Inte heller misstänkt just nu, jag får känna mig för lite mer här.

Snurrfian har jag ju tidigare funderat lite kring. Hon har fortsatt mina ögon på sig. Jag tycker hon har rört till det lite väl mycket för sig än så länge.

Har jag glömt någon är det inte med avsikt. Plockade ur minnet och orkar inte rota runt i leken just nu. Hoppas jag lyckades tömma hjärnan så pass nu att jag kan somna. :p

Det enda som oroar mig med detta inlägg är att du *nästan* godförklarar KLARA. Alltså hur vågar du? Jag tycker óckså att Klara är vettig, men det har jag tyckt i de två senaste lekarna också och jag är fortsatt skeptisk till henne särskilt när hon låter så vettig.

Sen är det ju en intressant slutsats att en avvikande röst från Emtherlia tyder på att hon är god - kan du utveckla det?

nåja jag reserverar mig väl ganska mycket angående Klara? Vågar definitivt inte lita på henne heller. Men hittills finns det inget som tyder på ondhet heller, vad jag kunnat hitta?

Ang Emtherlia så ja - som jag skrev så tycker jag inte att det verkar troligt att en ulv lägger en annan röst än på LenaH i det läget, har även lite bryderier ang heartstrings udda röster av samma anledning
Å andra sidan sedan när gör en lya som det är förväntat?
Hm
Hon är ju nybörjare Em också så klart svårbedömt är det.

Rätt intressant att Klara säger sig lägga ut ett bete och se vilka som nappar! Självsäkert att tro att bara ulvar skulle nappa på den tanken tycker ju jag då. Det är något som skaver - jo, om det inte är en "'ärlig" teori från Klara så borde det betyda att hon visste nånting om Q som vi andra inte vet. Kan det vara så att hon själv är fen och hon hoppades på att vaska fram sin ulvkompisar? Men presenterar det som att hon har goda avsikter?

Rätt intressant att Klara säger sig lägga ut ett bete och se vilka som nappar! Självsäkert att tro att bara ulvar skulle nappa på den tanken tycker ju jag då. Det är något som skaver - jo, om det inte är en "'ärlig" teori från Klara så borde det betyda att hon visste nånting om Q som vi andra inte vet. Kan det vara så att hon själv är fen och hon hoppades på att vaska fram sin ulvkompisar? Men presenterar det som att hon har goda avsikter?
tja det är ju möjligt, samtidigt lite riskabelt kanske att presentera ev ulvar för alla andra i leken också?
Men en intressant tanke är det!

Nej, hon visste inget om Q. Hon gick på det Mest troliga. Jag ansåg egentligen aldrig att en ond q skulle ha anledning att offra sig för någon av de goda roller Lena skulle kunnat tänkas ha.

Jag skrev ju nyss också att jag inte tror att alla ni tre som nappade på min teori är onda. I fallet heartstring stärkte det min tro på att hon inte har rent mjöl i påsen, vad gäller dig och Lobelia är det bara vanlig vaksamhet. Jag litar inte på er.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar