Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror precis som i morse att @quarter4ever är något på spåren med rösten på @LenaH och även om en del ifrågasätter och känner sig oroliga för att det kan vara fel, så ser jag inga massiva protester från någon som ev annars hade kunnat haft samma typ av info så även om Q4s teori i sig kanske är svag så tror jag att hon är rätt ute. Och om hon nu skulle vara fel ute så kommer hon även garanterat bli lynchad i morgon.

Sedan har jag själv inga direkta teorier om LenaH, däremot tycker jag att jag ser ett samband mellan @heartstring, som är min främsta ulvkandidat för tillfället och LenaH vilket jag tycker är väldigt intressant.

Om man tittar tillbaka på DL1 där Heartstring håller BSF åt det godare hållet och sedan går ganska så hårt på Q4 för dennes teorier mot denne, men knappt nämner LenaH som faktiskt var först att dra upp misstankarna gör att det skaver lite i samspelet mellan dessa.

Så eftersom jag tror att Q4 är ngt på spåret:

Paddington röstar på LenaH

Jag funderar ändå över om inte Q är på fel sida. Jag tycker ändå att hon känns mysko och visst kan hon vara en goding men hon kan likväl vara den onda fen. Om hon är den onda fen occh har siat Lena och vet att hon har en viktig roll så håller vi på att begå ett stort misstag. Dessutom verkar de flesta haka på just Qs teori och det känns inte helt bra. Det känns för bra för att vara sant.

Intressant att just du nappar på tankarna jag introducerade om Q.

[
Vilket desperata försvar?
Jag har knappt ens försvarat mig för det finns ingen seriös teori om min antagna ondska?

En massa citat som använts men vad säger de? Att jag skojar med Bsf om att hon brukar göra beräkningen?

Eller att jag hänvisar till @Klara om att jag ska duscha?

Det är nog de lövtunnaste teorier jag sett på länge och det är vad som brukar användas när man siat eller utger sig för att ha siat någon...

Det du tar upp var det jag började att nysta i under gårdagskvällen och som du kanske kommer ihåg så är det framför allt ditt (i mina ögon) uppenbara försök att fiska efter en ev ond utanför lyan i din kommentar till BSFs felskrivning då du släppte henne som jag tar upp som teori.
lägger in mitt röstinlägg igen:
Jag har lite mer att tillägga efter min granskning av LenaH igår.
Hon ger ett intryck av att glida med lite lagom så som en ulv gärna gör.
Hon lägger en andra röst på BSF igår, hon kan mycket väl ha trott att hon la en första röst iofs med tanke på det korta intervallet mellan hennes och Lobelias röst. Oavsett vilket så känns det misstänkt att hon lägger den rösten på BSF, är det för att få andra att haka på?

Sedan tycker jag det är ytterst misstänkt att hon så beredvilligt överlåter rollfördelningspratet åt BSF, det kan vara i främst två syften som jag ser det

1) hon vill få något att kunna gå efter på en god ( och i så fall fick hon bra betalt för sin begäran, eller hur?)
2) Det kan också vara ett oblygt försök att hitta den onda fen, BSF har varit ond / ond utanför lyan ett antal lekar så att det kan vara det första alternativet för de i lyan att försöka få kontakt med är kanske inte helt otroligt?
Och hon släpper bsf ganska fort stället för att trampa på , som tex jag gör.
Vilket verkligen ser ut som ett kontaktförsök från lyan till en ev ond fe, när jag tänker närmare på det.....

Jag kommer inte ändra åsikt om LenaH som en trolig ulvkandidat idag så kan lika gärna rösta redan nu:

quarter4ever röstar på LenaH

då jag tycker att hennes agerande mot BSF tyder i första läget på någon i lyan som fiskar efter en ond fe, och som sedan väljer att rösta på henne när hon börjar bli väldigt misstänkt av flera -för att hon antingen ÄR onda fen, då blir det bra alibi att ha röstat och misstänkt någon som visar sig vara ond, eller mest troligt så är BSF god och det gagnar ju också onda sidan att få ut de goda. Och jag tror ju inte att lyan var missnöjda med att få ut spionlärlingen så att säga

@Snurrfian har spelat väldigt märkligt hittills, jag vet att hon snurrar till det ibland men att först avstå från en röst på @heartstring av fel anledning och därigenom vara den som avgjorde att Bsf blev lynchad gör att hon skaver lite.
Sen finns det nästan inget mer att gå på och bara det känns lite konstigt för jag tycker nog att det har varit en hyfsat händelserik lek för att vara andra dagen.

LenaH röstar på Snurrfian av ovanstående anledning.

[

Det du tar upp var det jag började att nysta i under gårdagskvällen och som du kanske kommer ihåg så är det framför allt ditt (i mina ögon) uppenbara försök att fiska efter en ev ond utanför lyan i din kommentar till BSFs felskrivning då du släppte henne som jag tar upp som teori.
lägger in mitt röstinlägg igen:
Ja, du kan använda det som du vill men du vet likaväl som jag att jag kunde ha skrivit (och har väl gjort! :p) i vilken lek som helst och med vilken roll som helst.

@Snurrfian har spelat väldigt märkligt hittills, jag vet att hon snurrar till det ibland men att först avstå från en röst på @heartstring av fel anledning och därigenom vara den som avgjorde att Bsf blev lynchad gör att hon skaver lite.
Sen finns det nästan inget mer att gå på och bara det känns lite konstigt för jag tycker nog att det har varit en hyfsat händelserik lek för att vara andra dagen.

LenaH röstar på Snurrfian av ovanstående anledning.
Säg som det är, du vill bara rösta på mig, det var väl bara därför du är med i leken... ;)

För övrigt så tycker jag att flera hänger på de tunna teorierna utan att ifrågasätta? @cirkus tex brukar vara snabbare att granska lite noggrannare än vad hon gjort idag?

Ni sväljer Everts teorier med hull och hår här känner jag.

Förutom mig då så verkar det som om mycket grundar sig i att om jag skulle visa mig vara ulv så är även @heartstring det? För att hon tyckte Everts ifrågasättande av Bsfs felskrivning var mer mysko än mitt?
Inte så konstigt eftersom mitt kom före och det var ju lite udda att hon inte sett att jag redan påpekat missen.

Du inser att du kommer få alla att tro att jag är ond nu va, om det skulle visa sig att du är ond?
Men jag håller med om att jag tror att det är lite för enkelt med Q och alla som hakar på det..

Intressant att just du nappar på tankarna jag introducerade om Q.
Varför är det extra intressant?

För övrigt så tycker jag att flera hänger på de tunna teorierna utan att ifrågasätta? @cirkus tex brukar vara snabbare att granska lite noggrannare än vad hon gjort idag?

Ni sväljer Everts teorier med hull och hår här känner jag.

Förutom mig då så verkar det som om mycket grundar sig i att om jag skulle visa mig vara ulv så är även @heartstring det? För att hon tyckte Everts ifrågasättande av Bsfs felskrivning var mer mysko än mitt?
Inte så konstigt eftersom mitt kom före och det var ju lite udda att hon inte sett att jag redan påpekat missen.

Ja, jag tror nog att det är med håll och hår - dina polisonger och örontofsar ;)

Inte minst detta inlägg får mig att känna mig säkrare på att jag är ganska rätt ute i mina funderingar.

Du inser att du kommer få alla att tro att jag är ond nu va, om det skulle visa sig att du är ond?
Men jag håller med om att jag tror att det är lite för enkelt
Men jag håller med om att jag tror att det är lite för enkelt med Q och alla som hakar på det..

Varför är det extra intressant?

Därför att det fanns en tanke med att jag planterade just den teorin. För att se vem som nappade och såg chansen att kasta misstankar mot Q.

Allt förutsatt att jag gör rätt som litar på Q.

det är helt klart lite för enkelt för alla som hakar på.....
Däremot kommer det bli betydligt svårare att få ut ngt av denna lynch...

Är du god har du ingenting att frukta. :)
Är det inte just så det brukar låta?

Därför att det fanns en tanke med att jag planterade just den teorin. För att se vem som nappade och såg chansen att kasta misstankar mot Q.

Allt förutsatt att jag gör rätt som litar på Q.
Så bara för att jag hakade på så är jag ond i dina ögon nu? Såvida det inte är så att Q är den onda fen, men vid det laget lär det väl vara ute med mig?

det är helt klart lite för enkelt för alla som hakar på.....
Däremot kommer det bli betydligt svårare att få ut ngt av denna lynch...
Ja, det är helt klart nackdelen med att någon är så tydlig med en sia (i det här fallet då, vad som ser ut som det i alla fall). Då får man försöka vrida till det för att se om man kan få någon att vända på saken.

Röstlista DL2 kl 21.30

9.43 quarter4ever röstar på LenaH
10.32 cirkus röstar på LenaH
11.31 _CorpseBride_ röstar på LenaH
20.24 Klara röstar på LenaH
20.32 Lobelia röstar på LenaH
20.45 zassoo röstar på LenaH
20.48 Snurrfian röstar på LenaH
20.54 Emtherlia röstar på Snurrfian
20.58 Paddington röstar på LenaH
21.01 LenaH röstar på Snurrfian

LenaH 8
Snurrfian 2

Jag måste rösta. Det vore lätt att göra som alla andra och rösta på Lena men det känns inte rätt. Det känns för lätt.
Jag tror att Q kan vara den onda fen och att hon missvisar alla, därför;

Heartstring röstar på Quarter4ever

(Och Lena - Må vildvittrorna ta dig om du nu skulle visa dig vara ond!)

Röstlista DL2 kl 21.30

9.43 quarter4ever röstar på LenaH
10.32 cirkus röstar på LenaH
11.31 _CorpseBride_ röstar på LenaH
20.24 Klara röstar på LenaH
20.32 Lobelia röstar på LenaH
20.45 zassoo röstar på LenaH
20.48 Snurrfian röstar på LenaH
20.54 Emtherlia röstar på Snurrfian
20.58 Paddington röstar på LenaH
21.01 LenaH röstar på Snurrfian
21.17 Heartstring röstar på Quarter4ever

LenaH 8
Snurrfian 2
Quarter4ever 1

DL 2
09:43 quarter4ever röstar på LenaH
10:32 cirkus röstar på LenaH
11:31 _CorpseBride_ röstar på LenaH
20:24 Klara röstar på LenaH
20:32 Lobelia röstar på LenaH
20:45 zassoo röstar på LenaH
20:48 Snurrfian röstar på LenaH
20:54 Emtherlia röstar på Snurrfian
20:58 Paddington röstar på LenaH
21:01 LenaH röstar på Snurrfian
21:17 heartstring röstar på quarter4ever

LenaH 8
Snurrfian 2
quarter4ever 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar