Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag är lite inne på samma tanke du var igår @cirkus att heartstrings roll vore bra att få veta på något sätt, jag är lite konfunderad över hur hon spelat hittills.

kanske läge att börja försöka bena ut lite vilka roller som är kvar i leken?
Sådär lite mer uppställt
Deltagare kvar: 9 st

Paddington
quarter4ever
zassoo
cirkus
Klara
heartstring
Snurrfian
Lobelia
Emtherlia

roller kvar:
goda
Ängel
Brevbärare
spökväckare
bybo (r) antal 1-3 troligast med 2?
EDIT: vi har ( förhoppningsvist;) )ett väckt spöke också som får lägga dold röst i varje lynch

onda
ulv(ar) 1-3 men det troligaste kan vara 2 kanske?
ond fe 1

DagDL 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring

16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21:25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på heartstring
21:26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

21:30 zassoo röstar på heartstring

DL 2
09:43 quarter4ever röstar på LenaH
10:32 cirkus röstar på LenaH
11:31 _CorpseBride_ röstar på LenaH
20:24 Klara röstar på LenaH
20:32 Lobelia röstar på LenaH
20:45 zassoo röstar på LenaH
20:48 Snurrfian röstar på LenaH
20:54 Emtherlia röstar på Snurrfian
20:58 Paddington röstar på LenaH
21:01 LenaH röstar på Snurrfian
21:17 heartstring röstar på quarter4ever

noterbart är att 3 av de sista 4 rösterna inte läggs på LenaH, och två av dem på snurrfian, men båda så sent lagda att de inte kan vända lynchen, och heartstrings röst på mig sist är helt utan betydelse egentligen för resultatet

Senast ändrad:
( skickar om då jag glömde bort en god roll som finns kvar)
kanske läge att börja försöka bena ut lite vilka roller som är kvar i leken?
Sådär lite mer uppställt
Deltagare kvar: 9 st

Paddington
quarter4ever
zassoo
cirkus
Klara
heartstring
Snurrfian
Lobelia
Emtherlia

roller kvar:
glömde en : byfånen
goda
Ängel
Brevbärare
spökväckare
bybo (r) antal 1-2 troligast med 1 ( ändrar antalet...)
EDIT: vi har ( förhoppningsvist;) )ett väckt spöke också som får lägga dold röst i varje lynch

onda
ulv(ar) 1-3 men det troligaste kan vara 2 kanske?
ond fe 1

DagDL 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring

16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21:20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21:26 quarter4ever röstar på heartstring

21:30 zassoo röstar på heartstring

DL 2

noterbart är att 3 av de sista 4 rösterna inte läggs på LenaH, och två av dem på snurrfian, men båda så sent lagda att de inte kan vända lynchen, och heartstrings röst på mig sist är helt utan betydelse egentligen för resultatet

CorpseBride_ röstar heartstring, LenaH
Blacksmithfarm
röstar (_CorpseBride_)/heartstring
Lobelia röstar Blacksmithfarm, LenaH
LenaH röstar Blacksmithfarm, Snurrfian
Emtherlia röstar heartstring, Snurrfian
Heartstring röstar Quarter4ever, Quarter4Ever
Snurrfian röstar blacksmithfarm, LenaH
Klara röstar Blacksmithfarm, LenaH
quarter4ever röstar heartstring, LenaH
cirkus röstar blacksmithfarm, LenaH
Paddington röstar Blacksmithfarm, LenaH
Zassoo röstar heartstring,
LenaH

quarter4ever – efter gårdagen håller jag Q4 åt det goda hållet, jag ser ingen anledning för henne att gå på så hårt mot LenaH om de bägge två var i lyan.

Heartstring är min främsta ulvkandidat fortfarande, främst för händelserna innan DagDL1 där hon tidigt sätter BSF åt det goda hållet (för att försöka få alibi?). Går på Q4 hårt för att denne ifrågasätter BSFs inlägg och väljer att inte se att Q4 inser efter att hon postat sitt inlägg att LenaH redan kommenterar BSFs sk blooper. Väljer även att bortse från att det var LenaH som drog igång misstankarna mot BSF.
Därefter så tycker hon synd om Snurrfian som röstade på BSF istället för henne själv vilket får mig att ifrågasätta vilken sida hon egentligen är på. Och i förlängningen även vilken sida Snurrfian är på.

Snurrfian, Jag är inte förvånad över att LenaH lägger sin röst på Snurrfian. Däremot funderar jag lite grann över vad den innebär. Snurrfian har snurrat in sig i lite olika konstiga resonemang och även Heartstrings inlägg om Snurrfian gör att jag är misstänksam mot denne. Dock vet jag inte om lyan skulle vara så klumpig att Heartstring och Snurrfian är de kvarvarande ulvarna, det känns lite för ”lätt”.

Skrämmer mig lite att Cirkus och jag verkar ha väldigt likadana tankar. Jag tar upp att BSF inte nödvändigtvis behöver vara i lyan och Cirkus skriver att BSF kan vara onda fen. Vi bägge funderar över heartstring och jag tar upp att jag ser ett möjligt samband mellan LenaH och Heartstring igår och Cirkus skriver samma sak.

Zassoo var en som funderade väldigt mycket över Q igår, men jag tycker det var sunda funderingar. Eftersom det är lätt att haka på när man ser att det blir ett drev så tycker jag det var rätt av henne att stanna upp och vrida och vända på pusselbitarna innan hon röstade. Jag håller henne för neutral.

Klara vet jag kan lura mig upp på läktaren så jag litar inte riktigt på henne även om hon inte skrivit ngt som får mig att reagera på henne så här långt.

Emtherlia och Lobelia som jag behöver se mer av innan jag kan bilda mig en uppfattning om dem.

zassoo jag känner mig aningens misstänksam mot zassoo faktiskt! Hon var rätt snabb att ifrågasätta min och cirkus röster i morse på LenaH, och det är något i hur hon gör det som får mig att fundera över om hon är ond fe möjligen? Åker upp på min bevakalista, och får titta närmare på henne om jag får möjligheten

På vilket sätt menar du att du tror att jag skulle vara ond fe? Anledningen till att jag tyckte det kändes knepigt var att cirkus följde dig direkt pang på utan att ifrågasätta över huvud taget. Men ju längre dagen gick och jag vred och vände på scenarierna - som du själv kunde läsa att jag gjorde och följa mina tankar - så kom jag fram till att det kändes hyfsat säkert att lita på att du de facto hade goda intentioner med dina säkra åsikter om Lena. Vilket ju visade sig vara rätt :)

Heartstring är min främsta ulvkandidat fortfarande, främst för händelserna innan DagDL1 där hon tidigt sätter BSF åt det goda hållet (för att försöka få alibi?). Går på Q4 hårt för att denne ifrågasätter BSFs inlägg och väljer att inte se att Q4 inser efter att hon postat sitt inlägg att LenaH redan kommenterar BSFs sk blooper. Väljer även att bortse från att det var LenaH som drog igång misstankarna mot BSF.
Därefter så tycker hon synd om Snurrfian som röstade på BSF istället för henne själv vilket får mig att ifrågasätta vilken sida hon egentligen är på. Och i förlängningen även vilken sida Snurrfian är på.

Min fetning: hur menar du här? Varför skulle heart få alibi av att sätta BSF som god? En god heart skulle inte veta huruvida BSF var god eller ond, en ond heart skulle väl inte få alibi (från vem?) genom att sätta en spelare som god utan närmare förklaring - dessutom inte dag 1 när inga sior eller liknande har kunnat användas.

Eller är det bara jag som är trög? :p (inte helt orimligt)

Ska försöka skriva ner lite tankar här - det kan nämligen bli svårt med tid vid datorn under dagen.

Q hade alltså rätt om Lena - vilken lättnad! Jag velade ju lite fram och tillbaka men som sagt: ju mer jag vände och vred och funderade igår så kändes det till slut rätt att följa Q och hoppas att hon talade sanning. Vilket hon gjorde. Så nu vågar jag hålla Q åt det goda hållet - även om det naturligtvis finns en liten möjlighet att hon luras för att få ett fett alibi, men på sättet som hon och Lena diskuterade tycker jag inte det känns som det. Så Q mot god för tillfället.

Det som är mest intressant nu är heartstring och Snurrfian och deras respektive förhållande till Lena. Lena röstade på Snurrfian, frågan är om hon bara drog till med en röst eller om det var en chans till alibi för Snurrfian? Fast å andra sidan sätter det ju tveklöst Snurrfian i fokus vilket väl verkligen inte är vad ulvarna vill. Hmm...

Funderar också kring alla röster på Lena, det lär ju gömma sig minst en ulv där. Inte så konstigt med tanke på att 8 av 11 spelare röstade på samma. Sen vet vi ju att CB var god, och jag har en försiktig gissning på att Q är god. Återstår 6 spelare som röstat på Lena (inklusive jag själv). Om man tittar på rollistan så känns 3 ulvar från start ganska rimligt, i så fall skulle det betyda att vi nu har 2 ulvar kvar. Och jag tror som sagt att minst 1 av dessa röstade på Lena, om inte båda. Sen funderar jag också kring det faktum att vi har flera spelare som röstade på BSF dag 1 och Lena dag 2, båda rösterna lätt att smita med i mängden och inte synas... Där har vi Lobelia, Klara, Snurrfian, cirkus och Paddington. Tål att tänkas på.

DL 2

LenaH 8
Snurrfian 2
quarter4ever 1

Nej, hon visste inget om Q. Hon gick på det Mest troliga. Jag ansåg egentligen aldrig att en ond q skulle ha anledning att offra sig för någon av de goda roller Lena skulle kunnat tänkas ha.

Jag skrev ju nyss också att jag inte tror att alla ni tre som nappade på min teori är onda. I fallet heartstring stärkte det min tro på att hon inte har rent mjöl i påsen, vad gäller dig och Lobelia är det bara vanlig vaksamhet. Jag litar inte på er.

Nappa på din idé och nappa på din idé,

Rösterna som kommit på LenaH verkar ha kommit eftersom de tror att Q är byfåne och har siat LenaH och fått fram henne som ond. Om man ska gå på det spåret så skulle väl Q lika gärna kunna vara den onda fen och sia LenaH som god men låtsas tvärtom?

Det är minst en som kommit med tankar i den riktningen tidigare än du gjorde det

Vi har ju en ängel i spelet som självklart skulle vara mums för ulvarna att bli av med. Frågan är om en ond fe skulle se det mödan värt att offra sig för att få ut ängeln.

Frågan är då om inte du också nappade på idén men sedan spred den vidare.

På vilket sätt menar du att du tror att jag skulle vara ond fe? Anledningen till att jag tyckte det kändes knepigt var att cirkus följde dig direkt pang på utan att ifrågasätta över huvud taget. Men ju längre dagen gick och jag vred och vände på scenarierna - som du själv kunde läsa att jag gjorde och följa mina tankar - så kom jag fram till att det kändes hyfsat säkert att lita på att du de facto hade goda intentioner med dina säkra åsikter om Lena. Vilket ju visade sig vara rätt :)

Ja du, det var ditt första inlägg efter nattDL som fick mig att fundera först på det
sedan lite inlägg inför BSF-lynchen som jag reagerade på när jag därefter började läsa om dina inlägg. Nu är det ju bara en misstanke och jag försöker ju helt enkelt bara bena ut ett och annat. Så kan mycket väl vara en vildawerasternteori, men nånstans måste man ju börja? Har också insett att du lika gärna skulle kunna vara i lyan också :p likväl som god, det finns saker som talar för alla tre scenariona egentligen- ska försöka få med hur tankarna går i samband med de citat jag reagerar på?

då ska vi se:

här tycker jag att det KAN ses som ett försök att försvara BSF, det kan ses ur perspektivet att du är i lyan och vet att hon är god, och inte vill bli misstänkt för att sprida misstankar på henne? Och skulle du vara onda fen så KAN det vara ett sätt att ev försöka rädda upp en tänkt lyakamrats ev blooper. Det KAN också vara en god som helt enkelt tror just att det inte behöver betyda något annat än just en felskrivning utan onda avsikter
Och så angående felskrivningen från BSF - jag reagerade inte ärligt talat för jag läste automatiskt det som "har", dvs att vi bland spelarna har en tredjedel onda. Tror inte det säger någonting över huvud taget om BSF:s roll i nuläget, sen får vi ju se hur det utvecklar sig såklart.

Sedan röstar du (med tidsnöd) på heartstring vilket får mig att fundera på om det är en i lyan som INTE vill lägga en sista röst på en förmodat god, eller är det en ond fe som försöker rädda en trolig lyamedlem i sista stunden? Eller är det en god som reagerat på heartstrings alla kommentarer ( precis som jag själv mfl) och helt enkelt röstar på sin mest misstänkta?
Jag kan inte riktigt förstå alla dessa röster på BSF men jag hoppas att ni har rätt! Däremot tänker jag att OM hon är ond så finns det nog åtminstone en alibiröst bland de som röstat på BSF.

Min röst faller dock på heartstring då jag tycker att hon lägger alldeles för stor vikt vid Q's kommentar medan hon släpper Lena helt - samtidigt som hon sätter BSF åt det goda hållet utan vidare O_o

zassoo röstar på heartstring

och så detta som fick det att ringa till lite i klockorna: Snackar om vinkar tillsammans med cirkus, som jag också börjar fundera ikring. Detta är skrivet direkt efter nattDL och det är nu en ond fe KAN ha fått full spioninfo som ju kan ha talat om ganska mycket för den uppmärksamme! Prata om vinkar till lyan är ju ett sätt för ond fe eller Lyan att meddela sig med varann....
Jag förstår. Det är klart att det kunde ha varit så, men lite väl vågat att dra till med en sån vink redan tidigt dag 1? Extremt hypotetiskt nu då eftersom det inte visade sig vara fallet :p

Förstår således hur du tänker men får ändå känslan av någon som inte vet var rösten ska läggas och till slut hoppar på drevet ändå. Noterar.

cirkus svar, som får mig att grunna på om det är ett sätt att också få kontakt? Eller bara en reflektion?
Jaa. jo.

Nu är det ju hypotetiskt resonemang - men det är väl bra för en ond utanför lyan att visa sig så tidigt som möjligt så den inte blir käk tänkte jag.

Vad det gäller drev. Jag tror inte någon kan friskrivas pga sin röst på någon annan än bsf.

Cirkus svar till mitt lilla inlägg, ett inlägg som många grunnade över varför jag gjorde, för ingen god skulle väl vilja fiska efter ängeln? Men det var med ett syfte utanför det, jag fiskade lite efter om någon skulle haka på och tycka att det ser ut som JAG skulle kunna ha fått FULL spioninfo:sneaky: och alltså kunna vara onda fen som lyan vill hitta. Cirkus svarar:

Sant! iom att vi har den onda fen (och ingen god spion) och hon har möjlighet till full spioninfo är det nog rätt troligt att ängeln valt att skydda nån annan än sig själv inatt.

sedan kommer jag med mitt första inlägg mot LenaH varpå hon helt plötsligt kommer in mitt i natten ( klart hon vill försvara sig ;) ) men det är en reflektion i det hela också att lyan kan vara inne precis innan och efter NattDl för att prata ihop sig i lyan inför val av käk, och resultatet av det. Och det är jag som "visar" mig ganska snabbt efter nattDL. och det är cirkus och zassoo som är med och" pratar" fram tills jag kommer med inlägget mot LenaH- då blir det hon som hoppar in och sedan blir det inga fler inblandade i diskussionen....

Nästa dag kommer zassoo med detta inlägget som var det som fick tanken att rassla till att HON skulle kunna vara onda fen?

Tror du verkligen att ängeln inte skyddade sig själv? Det är ju alltid oerhört vanskligt första natten när man är ängel iom att man inte har någon som helst aning om vem som kan vara värd att skydda. Jag är inte lika säker som du verkar vara, men visst finns möjligheten.
Onda fen lär ju ha tagit full spioninfo, möjligen en sia men jag tror mer på spioninfon, för att få reda på så mycket som möjligt tidigt i leken.

Jag tror inte att vi kan friskriva någon över huvud taget, baserat på röststatistik.

Följt av detta, vilket fick det att ringa ännu högre:
Bra poäng, tänkte inte så långt :o Men det har du helt rätt i, att fen med full spioninfo kan se vem som är ängeln. Faktum kvarstår ändå att vem sjutton ska man skydda istället? Skyddet kan likaväl hamna på en ulv. Men någon har i alla fall blivit skyddad, sen om det är ängeln som skyddat sig själv, ängeln som skyddat någon annan eller onda fen som skyddat sig själv vet vi inte. Det sistnämnda inte lika troligt, gissar jag.

Just det, brevbäraren har vi också. En sia och ett beskydd. Jag har förstått det som att brevbäraren skickar in till Dag-DL och så får mottagaren paketet vid följande Natt-DL, vilket gör att det kan användas dagen efter (dvs idag). Rätta mig gärna någon om jag har fel :p Frågan är ju dock om brevbäraren har delat ut några paket än? Det är också en lite vansklig roll.

Plus detta: det känns som det SKULLE kunna vara ett sätt för en ond fe att meddela sig med lyan att den vet vad som hänt med ev sior och vem som gjort den?
Dagens två röster känns lite knepiga - Q som helt plötsligt har Lena som target och cirkus som direkt hakar på och följer Q. Det jag tänker utifrån det är att Q och cirkus bör inte vara ulvar tillsammans - om de inte spelar väldigt riskabelt men jag tror inte det.

Det jag funderar på är om det är någon som har fått reda på något - vi har ju en byfåne med i leken som har en sia. Kan den ha utnyttjats redan första natten? Det skulle kunna vara en anledning till en snabbt ihopsnickrad teori och påföljande röst - tänker på Q's röst... Men jag vet inte, bara brainstormar.

Jag har inte lekt så mycket med varken Q eller cirkus men får känslan av att cirkus gärna hänger på såna här teorier..? Vilket gör att jag inte just nu sätter henne mot varken ond eller god. Men det känns som att det finns risk för ett drev mot Lena efter det här och då är det ju tacksamt för ulvar att hänga på, frågan är dock hur snabbt de vågar följa. Det beror också på hur leken utvecklar sig under dagen, jag hoppas att det blir lite mer nyanserat idag.

Sedan finns det mycket vettigt som zassoo skrivit , jag tycker ju att det är hälsosamt att inte anta att något är vad det kan förefalla, och vända och vrida ordentligt

Nu presenterar jag denna tankegång, det kan vara en irrgång, eller ett blindskott eller så finns det något korn av sanning i det.....:confused:

jag har andra idéer om andra personer med som jag reagerat över och i så fall så stämmer inte detta ovan alls. men du frågade @zassoo så nu fick du ett svar...;)

Min fetning: hur menar du här? Varför skulle heart få alibi av att sätta BSF som god? En god heart skulle inte veta huruvida BSF var god eller ond, en ond heart skulle väl inte få alibi (från vem?) genom att sätta en spelare som god utan närmare förklaring - dessutom inte dag 1 när inga sior eller liknande har kunnat användas.

Eller är det bara jag som är trög? :p (inte helt orimligt)
nu får @Paddington svara för sig själv, men som jag tolkar det så är alibitänket att när det visar sig att BSF är god efter lynchen att det ger alibi åt de som håller henne åt det godare hållet innan lynchen? Att man inte misstänker en god som lynhas...?

Om jag utläser detta rätt så är du misstänksam mot Klara?:)
Jag är alltid misstänksam mot Klara och just nu misstänker jag alla utom möjligen dig, jag har svårt för att se att du hänger ut någon ond på det viset du gjort med LenaH om du inte är god, men omöjligt är det inte. Det är ett perfekt alibi, men det känns väl vågat i synnerhet som det är en liten lek och få onda.

Klara ligger inte direkt högst på misstankelistan, men det gnager lite att hon vill lägga beslag på teorin som enbart hennes egen. Själva grejen att man inte litar helt på någon som gör som du, tidigt pekar ut en ond med svaga teorier (senare och med starkare teorier så har man lättare att göra en rimlighetsbedömning), beror ju just på att det finns en möjlighet att man blir lurad. Ett givet alternativ då är att du man offrar dig för att få ut en nyckelroll. Du har ju inte tvekat att offra dig tidigare direkt om du tror att det hjälper ditt lag. Jag tänkte själv inte specifikt på ängel i och för sig.

Grunnar över Emtherlia också, nu är hon ju i sin första lek så inte underligt att hon kanske väljer lite andra lösningar än de gängse vanliga. Men lite som jag reagerar på ändå :

kan HON vara onda fen? Eller är hon en god nybörjare som försöker bena ut det? Hur ska man hitta ulvarna är ju en central fråga i leken för alla utom ulvarna ( även om de försöker ge sken av det:cautious:)
Hittills känns alla väldigt förlåtande för "felskrivningen" som BSF gjorde, trots att det är första dagen och inget finns att gå på. @heartstring tycker till och med att BSF lutar åt god..

De enda som känner till varandra är ulvarna, korrekt?
Jag blir bara mer och mer förvirrad. Det är mycket lättare att enbart läsa leken än att vara med och försöka hitta de onda:p

Lite reagerar jag på detta, KAN vara en ond fe som försöker hitta sina lyakamrater, eller en nybörjargod som börjar där det känns troligast för denne att ulvarna gömmer sig? Hon koncentrerar sig stark på rösterna på BSF, vilket får mig att fundera lite på varför, vilket inte nödvändigvist behöver betyda att hon är ond alls.....
Nu känns alla röster som ramlade in på BSF väldigt luriga:cautious:

Lobelia är den första att rösta på BSF med motiveringen att hon gjort en blooper och att Heartstring satte BSF åt goda hållet.
LenaH är tvåa på bollen och motiverar sin röst med "Ser det ut som en ulv så är det antagligen en ulv."
Snurrfian håller med i LenaHs motivering samtidigt som hon tycker synd om heartstring (eftersom hon åkt ut först förra leken, vilket visade sig inte stämma)
Klara går även hon på felskrivningen
Cirkus motivering var felskrivningen och tror BSF är onda fen
Paddington spikar fast locket på kistan och motiverar sin röst med bloopern

Jaa, BSF var onekligen ett tacksamt offer DL1. Jag tror definitivt att det går att finna en eller flera ulvar i denna röstningslista, frågan är bara vilka...
Fortsätter att gå igenom de som röstade på BSF och noterbart är att detta är efter att det börjar komma röster på LenaH, vilket får mig att fundera över hennes notering om just LenaH? hon avslutar med att misstänka Snurrfian mest av dessa....
Lobelia
Tror Heartstring försvarar BSF och funderar på varför hon sätter BSF åt goda hållet
Hakar på Heartstrings prat om tidigare lekar och skriver flera inlägg om det (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Röstar på BSF som visar sig vara god
Ifrågasätter Snurrfian då Snurrfian inte tyckte hennes röst var viktig

LenaH
Hoppar på BSF om felskrivningen (som vi nu vet är en felskrivning)
Gör kommentarer om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Funderar lite om BSF är utanför lyan (håller med Paddington)
Röstar på BSF (god) pga felskrivningen
Tror det finns någon eller några onda röster på BSF och Heartstring
Menar att hon trodde hon lade första rösten på BSF, inte andra
Försvarar sig mot Q och tycker Qs teorier är tunna

Snurrfian
Försvarar Q (ang BSFs felskrivning) lite med en tanke om att Q inte hann se LenaHs inlägg pga mobil
Röstar på BSF då hon tycker hon gjort två misstag, men tror egentligen hon är en slarvig god. Går sedan på LenaHs: ser det ut som en ulv är det antagligen en ulv. Tycker även synd om heartstring pga tidigare lek (som inte stämde)
Skriver att hennes röst inte spelade någon roll trots att det endast skiljde 1 röst mellan BSF och Heartstring

Klara
Börjar skriva i tråden sent pga stall
Reagerar på BSFs felskrivning men tror inte det är statistiskt möjligt att BSF är ulv igen
Reagerar på att Heartstring håller BSF som god
Skriver om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Lägger sin röst på BSF pga felskrivningen
Försvarar sin röstning mot Cirkus som tycker att hon röstar annorlunda mot tidigare lekar

Cirkus
Tror BSF felskrivning var just en felskrivning och tycker inte det är konstigt att LenaH och Q hittat den
Reagerar på Heartstrings funderingar kring vilka som kan vara ulvar
Ställer frågor till BSF ang att BSF säger att _cb_ är ond
Skriver några inlägg om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Skriver lite småsammanfattningar om vad som hänt
Röstar på BSF pga felskrivningen (hakar på paddington) men skriver samtidigt lite teoriande om Heartstring och Klara
Reagerar på Snurrfian som har dåligt samvete pga röst på BSF
Reagerar på att Klara röstar olikt tidigare lekar
Reagerar på att Snurrfian inte tycker hennes röst spelar roll
Tror onda röster hamnat lite överallt
Tror ängeln skyddade någon annan än sig själv

Paddington
Märker inte BSFs felskrivning och skyller på ringrostighet
Även hon skriver om tidigare lekar
Skriver lite om hur LenaH och Q brukar uttrycka sig, ser inget konstigt i det de skrivit om BSF felskrivning
Börjar fundera på om BSF kan vara onda fen
Gör en sammanfattning i sitt röstinlägg där hon röstar på BSF pga bloopern. Funderar lite kring Heartstring
Tror ängeln skyddat någon och att onda fen valt att spionera inatt
Fundersam kring Cirkus och LenaH då de hängt på onda-fen-teorin Paddington hade

Så vad går att utläsa?

Jag vill sätta Cirkus åt goda hållet då jag tycker hon ställer bra frågor. Enda konstiga är att jag tycker hon har en starkare teori kring Heartstring men väljer att rösta på BSF (som vi nu vet var god). Även Paddington väljer att rösta på BSF trots teori kring Heartstring.

LenaH håller jag ganska neutral, jag har inte sett något som pekar åt den ulviga sidan. Lobelia håller jag neutral då jag inte hittar nåt direkt misstänksamt från henne.

Snurrfian
tycker jag agerar konstigt som säger att hennes röst inte spelade någon roll när den i högsta grad gjorde det. Särskilt eftersom hon säger att hon misstänker BSF är slarvigt god. Varför rösta på en som man tror är god, om än lite slarvig?

Klara skrev inte så mycket och röstar på BSF eftersom Heartstring håller henne som god och på grund av bloopern. Osäker, tycker Klara verkar vilja synas så lite som möjligt, men det kan även vara för att hon hade lite tid igår.

Jag tycker i dagsläget att Snurrfian är lurig (lurvig?) då hon ville få det att verka som att hon inte hade med utröstningen av en god att göra, som att hennes röst spelade noll roll.

Svar till mig efter att jag påpekat att ALLA drev inte går mot goda....
Innan man vet om personen drevet går mot är god eller ond är alla drev luriga:D

En kommentar jag reagerade på, skulle kunna vara vad en ond fe säger för att fånga lyans uppmärksamhet?
@cirkus Fast ondingarna vet ju inte om vem som är den onda fen och hen vill de väl behålla?

Den första igår att rösta på annan än LenaH, vilket jag först tog som att det just därför kan vara ett tecken på godhet, men om man drar det ett varv till så njae- det är kanske inte det, oavsett hur ny man än är? Samtidigt så verkar det konstigt att lyan skulle göra så, men mindre konstigt om det är en ond fe som gör det ffa om det är ett sätt att visa något den kan ha fått veta iom full spioninfo / alt sia. Vi vet tex inte vem ulvarna faktiskt försökte käka första natten...
Nu är jag på intet sätt övertygad om Snurrfians ev godhet, men ändå en tanke man får, när LenaH väljer att rösta på henne också.....
Emtherlia röstar på Snurrfian

Jag kan inte riktigt släppa det där med att hon inte såg att sin röst räknades i lynchen av BSF. Kändes som att hon ville glida undan det lite.

Sen har jag fortfarande ögonen på Heartstring, henne har jag inte släppt ännu… Cirkus tycker jag flyter med ganska bra och även det känns misstänksamt.

sedan ett inlägg av LenaH som förtjänar lite tankekraft tycker jag, hon nämner cirkus och heartstring, och ja då är det frågan i vilket syfte? För att få dem misstänkta/godförklarade? Hm LenaH är ju ingen duvunge direkt så något syfte har hon ju med detta, och det kan lika gärna vara att få alla att fundera på om heartstring är ond, för det ser ju ut som det skulle vara ett försvar av henne, eller så vill hon bara få oss att tro att det är så, så att vi ska grunna på hon ÄR god fast hon sitter i lyan :banghead:O_o
Samma gäller för cirkus.
Men kan det vara så "lätt" att hon faktiskt nämner de två som är kvar i lyan? ( mest troligt är det 2 kvar, men helt säkert är det inte) Eller är det precis det hon gör för så "gör inte lyor"? Gah.....
För övrigt så tycker jag att flera hänger på de tunna teorierna utan att ifrågasätta? @cirkus tex brukar vara snabbare att granska lite noggrannare än vad hon gjort idag?

Ni sväljer Everts teorier med hull och hår här känner jag.

Förutom mig då så verkar det som om mycket grundar sig i att om jag skulle visa mig vara ulv så är även @heartstring det? För att hon tyckte Everts ifrågasättande av Bsfs felskrivning var mer mysko än mitt?
Inte så konstigt eftersom mitt kom före och det var ju lite udda att hon inte sett att jag redan påpekat missen.

Nu vet jag inte om du snurrat till det Q men hur kan det vara misstänksamt att leta efter onda?:confused:

Att mitt inlägg där jag sammanfattar alla som röstat på BSF kommer efter att du lagt en röst (så inte röster, enbart din röst hade kommit) har med att göra att det tog aplång tid att skriva inlägget. Att gå igenom 6 deltagare och skriva tar sin lilla tid. Jag började runt halv åtta med inlägget och fick fortsätta med det efter en cykeltur till jobbet:p

Jag röstade inte på LenaH eftersom jag inte såg hennes spel som misstänksamt, även nu efter att jag vet att hon var ond så har jag svårt att se det faktiskt.

Jag har gått igenom leken och kan inte hitta att någon funderat över det innan mig? Vem och när?
satt och tittade igenom och faktum är ( vad jag kan se?) är att du ÄR först att skriva det uttryckligen:
Däremot är Klara före med att resonera om att det KAN vara så att jag skulle kunna luras..... se det fetade i citatet
Det jag kommit fram till så här långt i min tankeprocesd är att Q är antingen god eller ond och LenaH är antingen ond eller god. Efter Qs tydliga markering mot LenaH och den tidiga rösten tror jag inte att dom sitter i lyan tillsammans i alla fall.

Sättet som Q lägger sin röst på tycker jag tyder på att hon skulle vara god. Säkerheten liknar det sätt hon brukar ha som god när hon känner sig säker på sin sak. Men, hon kan luras så jag är inte alls övertygad helt. Jag har hittat andra saker i hennes skrivningar som fått mig att fundera i andra banor. Sättet hon funderar över hur vissa roller tänkt (framförallt ängeln) påminner mycket om hur hon brukar lägga små lockbeten för den som sitter på rollen att nappa på och säga för eller emot. Som god borde hon inte ha någon vinning av att försöka hitta just ängeln.

Tur att dl inte är nära förestående för jag har verkligen ingen aning om hur jag ska rösta idag.

Här skriver du ut scenariot om jag skulle vara ond fe, som siat LenaH
Rösterna som kommit på LenaH verkar ha kommit eftersom de tror att Q är byfåne och har siat LenaH och fått fram henne som ond. Om man ska gå på det spåret så skulle väl Q lika gärna kunna vara den onda fen och sia LenaH som god men låtsas tvärtom?

Klara är fortfarande inne på att jag kan ha haft en dold agenda, med mina funderingar om ängeln som skyddat eller inne ( och jodå , det hade hon faktiskt rätt i;) ) Nu fick jag ju target på Klaras roll tidigt i förra leken med just en sådan grej så jag vet inte om det talar till Klaras fördel eller nackdel att hon är så observant denna gången:idea:
Jodå, jag vet att du brukar göra det. Det var sättet du gjorde det på som påminde mig om förra leken.:p

Nu är ungen äntligen klar med hästarna så vi kan åka hem. :D

Funderingen från Klara som hon senare hävdar är ett försök att få någon att nappa på kroken? Att jag skulle gått in för att försöka få ut ängeln igår i lynchen om jag skulle varit ond fe.
Jag menar det jag skriver. Att jag inte vet. Det som talar för en god Q är att det skulle vara oerhört riskabelt för en ond att göra som hon gjort. Men om den hon pekar ut (i det här fallet LenaH) har en tillräckligt viktig god roll kanske det är värt det. Det är det jag känner att jag måste ta ställning till.

Och nu håller jag på att starta om min psykodator för att se om den tänker samarbeta med mig så jag kan gör en ordentlig genomgång av leken.

zassoo pratar också om ond fe scenariot....men landar i tanken att det är troligare att jag är god
Lite samma funderingar som jag har. Ett vågat spel av en ond, i så fall. Som sagt sticker det ju ut väldans mycket vilket känns som halvtaskig taktik för en ulv...

Jag förstår, det såg lite roligt ut bara :D Du tänker alltså i scenario nr 2 att Q är ond och vet att Lena har en viktig god roll? I det scenariot måste ju Q vara ond fe som har siat Lena som viktig god specialroll. Men för vilken roll skulle det vara värt det? Spionlärlingen är redan död och de andra goda rollerna är i mitt tycke inte värda att spela så högt för att bli av med. Ulvarna vet ju förvisso vilka som är goda men har ingen information om vem som har vilken roll (och har dessutom onda fen att ta hänsyn till).

Så min tanke är alltså att OM det nu är så att Q vet någonting som vi andra inte vet så tror jag att hon är god. Obs - OM hon har info. Sen håller jag det definitivt öppet att det lika gärna kan vara hittepå, jag vet inte.

Klara förtydligar att det är ängelrollen hon funderar på som möjligt att en ond fe försöker få ut
Vi har ju en ängel i spelet som självklart skulle vara mums för ulvarna att bli av med. Frågan är om en ond fe skulle se det mödan värt att offra sig för att få ut ängeln.

Sammanfattning Emtherlia är först med att skriva ut ond fe scenariot, Klara säger att hon fiskar efter vilka som nappar på kroken att jag skulle vara ond fe som försöker få ut ängeln....
HM är detta två som pratat ihop sig om ett sätt att få mig misstänkt? Eller är det bara en tillfllighet?
:confused:

Paddington - Paddi är rutinerad, spelar lite avvaktande, än så länge är hon neutral för mig, jag har svårt att utläsa något ur inlägg eller röster, hon låter vettig oavsett roll.

quarter4ever Troligen god med tanke på att Q var drivande mot Lena men säker är jag inte, hon är lurig vår Q och hon skulle utan att blinka offra en ond om hon trodde det skulle hjälpa lyan. Just nu kan jag inte se någon fördel för lyan med att Lena blev lynchad så som sagt troligen god.

zassoo Har inte satt mycket spår i mitt minne förutom att hon är snabb på att kommentera rösterna på LenaH, Jag måste klart kolla upp mer så hon inte glider undan radarn.

cirkus Jag skulle kunna kopiera texten om Paddis här. Jag ser inget utmärkande här. Med facit från andra lekar i hand vågar jag dock inte ifrågasätta henne. När jag gjort det så brukar hon göra slarvsylta av mig och få mig lynchad.Jag fick dock en konstig känsla när hon svarade på Klaras inviter om Qs roll, det kändes klart skumt att hon inte ifrågasatte att klara var först, men hon kanske tänkte på ängel specifikt? Cirkus är på min bevaka lista,

Klara känns genuin i sitt letande efter ulvar, kanske för genuin? Och så verkar hon fiska efter cred för sitt letande. Trodde hon att hon lade ut ett bete för onda när hon tog upp att Q kunde vara fe men själv vara det och leta efter kompisar? Genuin ulvletare eller ond fe, jag tror på ulvletare... tillsvidare men har ögonen öppna. @Klara kan du förklara dina tankar kring din "fälla" när det gäller Q som ond fe?

heartstring Jag vet inte mycket om henne men jag fick för mig att hon var återvändare som tagit upp ulvlekandet igen. I ena sekunden så upplever jag henne som förvirrad ny god som jag inte vet var jag har och i andra stunden som men främsta ondkandidat. Jag funderar lite på om hon siat Q som ond, eller åtminstone låtsas, och därför höll fast vid henne, men varför då alla konstigheter om Snurris och så rösta sist. Och sannolikheten för att Q är ond är ganska liten i min värld. Sammantaget så är Heart högt på min misstankelista.

Snurrfian Röriga snurriga Snurris, jag vet sällan var jag har henne. Först det här med rösten i första DL, ju mer hon försöker förklara dess virrigare. Alla röster i den lynchen hade betydelse, även udda. Det var en röst som skilde och även att inte rösta på de som hade flest var ett val som potentiellt gjorde skillnad och att rösta på den som lynchas med en rösts marginal är definitivt ingen betydelselös röst.

Det omkring snurris är intressant Lena H röstar på henne, men varför? Känner jag Lena rätt vill hon mest sätta myror i skallen på folk. Hearts spekulationer kring Snurris är också intressanta, varför vill hon misstänkliggöra Snurris, vet hon något?

Emtherlia Ny spelare som verkar försöka tänka själv och agera efter eget huvud och hon följer då definitivt inte strömmen. Strongt gjort av en nybörjare, eller har hon fått råd från lyan att en sådan röst kan få folk att tänka god om nybörjare? Jag håller henne neutral men försiktigt mot de goda. Jag tror dock inte att hon är ond fe, rösten igår känns långsökt för en nybörjare utanför lyan, men man vet ju aldrig.

Varför ska alla vara så skumma? Även de jag tror är goda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Konstiga drömmar
  • Spis eller spishäll?