Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
visste inte att en boll kunde bli rund under fötternabollen__ har varit en dålig hjälpreda ikväll. bollen är lite extra ööhm...rund idag. Skyller på vinet helt enkelt!
zassoo jag känner mig aningens misstänksam mot zassoo faktiskt! Hon var rätt snabb att ifrågasätta min och cirkus röster i morse på LenaH, och det är något i hur hon gör det som får mig att fundera över om hon är ond fe möjligen? Åker upp på min bevakalista, och får titta närmare på henne om jag får möjligheten
Heartstring är min främsta ulvkandidat fortfarande, främst för händelserna innan DagDL1 där hon tidigt sätter BSF åt det goda hållet (för att försöka få alibi?). Går på Q4 hårt för att denne ifrågasätter BSFs inlägg och väljer att inte se att Q4 inser efter att hon postat sitt inlägg att LenaH redan kommenterar BSFs sk blooper. Väljer även att bortse från att det var LenaH som drog igång misstankarna mot BSF.
Därefter så tycker hon synd om Snurrfian som röstade på BSF istället för henne själv vilket får mig att ifrågasätta vilken sida hon egentligen är på. Och i förlängningen även vilken sida Snurrfian är på.
Nej, hon visste inget om Q. Hon gick på det Mest troliga. Jag ansåg egentligen aldrig att en ond q skulle ha anledning att offra sig för någon av de goda roller Lena skulle kunnat tänkas ha.
Jag skrev ju nyss också att jag inte tror att alla ni tre som nappade på min teori är onda. I fallet heartstring stärkte det min tro på att hon inte har rent mjöl i påsen, vad gäller dig och Lobelia är det bara vanlig vaksamhet. Jag litar inte på er.
Rösterna som kommit på LenaH verkar ha kommit eftersom de tror att Q är byfåne och har siat LenaH och fått fram henne som ond. Om man ska gå på det spåret så skulle väl Q lika gärna kunna vara den onda fen och sia LenaH som god men låtsas tvärtom?
Vi har ju en ängel i spelet som självklart skulle vara mums för ulvarna att bli av med. Frågan är om en ond fe skulle se det mödan värt att offra sig för att få ut ängeln.
På vilket sätt menar du att du tror att jag skulle vara ond fe? Anledningen till att jag tyckte det kändes knepigt var att cirkus följde dig direkt pang på utan att ifrågasätta över huvud taget. Men ju längre dagen gick och jag vred och vände på scenarierna - som du själv kunde läsa att jag gjorde och följa mina tankar - så kom jag fram till att det kändes hyfsat säkert att lita på att du de facto hade goda intentioner med dina säkra åsikter om Lena. Vilket ju visade sig vara rätt
Och så angående felskrivningen från BSF - jag reagerade inte ärligt talat för jag läste automatiskt det som "har", dvs att vi bland spelarna har en tredjedel onda. Tror inte det säger någonting över huvud taget om BSF:s roll i nuläget, sen får vi ju se hur det utvecklar sig såklart.
Jag kan inte riktigt förstå alla dessa röster på BSF men jag hoppas att ni har rätt! Däremot tänker jag att OM hon är ond så finns det nog åtminstone en alibiröst bland de som röstat på BSF.
Min röst faller dock på heartstring då jag tycker att hon lägger alldeles för stor vikt vid Q's kommentar medan hon släpper Lena helt - samtidigt som hon sätter BSF åt det goda hållet utan vidare
zassoo röstar på heartstring
Jag förstår. Det är klart att det kunde ha varit så, men lite väl vågat att dra till med en sån vink redan tidigt dag 1? Extremt hypotetiskt nu då eftersom det inte visade sig vara fallet
Förstår således hur du tänker men får ändå känslan av någon som inte vet var rösten ska läggas och till slut hoppar på drevet ändå. Noterar.
Jaa. jo.
Nu är det ju hypotetiskt resonemang - men det är väl bra för en ond utanför lyan att visa sig så tidigt som möjligt så den inte blir käk tänkte jag.
Vad det gäller drev. Jag tror inte någon kan friskrivas pga sin röst på någon annan än bsf.
Sant! iom att vi har den onda fen (och ingen god spion) och hon har möjlighet till full spioninfo är det nog rätt troligt att ängeln valt att skydda nån annan än sig själv inatt.
Tror du verkligen att ängeln inte skyddade sig själv? Det är ju alltid oerhört vanskligt första natten när man är ängel iom att man inte har någon som helst aning om vem som kan vara värd att skydda. Jag är inte lika säker som du verkar vara, men visst finns möjligheten.
Onda fen lär ju ha tagit full spioninfo, möjligen en sia men jag tror mer på spioninfon, för att få reda på så mycket som möjligt tidigt i leken.
Jag tror inte att vi kan friskriva någon över huvud taget, baserat på röststatistik.
Bra poäng, tänkte inte så långt Men det har du helt rätt i, att fen med full spioninfo kan se vem som är ängeln. Faktum kvarstår ändå att vem sjutton ska man skydda istället? Skyddet kan likaväl hamna på en ulv. Men någon har i alla fall blivit skyddad, sen om det är ängeln som skyddat sig själv, ängeln som skyddat någon annan eller onda fen som skyddat sig själv vet vi inte. Det sistnämnda inte lika troligt, gissar jag.
Just det, brevbäraren har vi också. En sia och ett beskydd. Jag har förstått det som att brevbäraren skickar in till Dag-DL och så får mottagaren paketet vid följande Natt-DL, vilket gör att det kan användas dagen efter (dvs idag). Rätta mig gärna någon om jag har fel Frågan är ju dock om brevbäraren har delat ut några paket än? Det är också en lite vansklig roll.
Dagens två röster känns lite knepiga - Q som helt plötsligt har Lena som target och cirkus som direkt hakar på och följer Q. Det jag tänker utifrån det är att Q och cirkus bör inte vara ulvar tillsammans - om de inte spelar väldigt riskabelt men jag tror inte det.
Det jag funderar på är om det är någon som har fått reda på något - vi har ju en byfåne med i leken som har en sia. Kan den ha utnyttjats redan första natten? Det skulle kunna vara en anledning till en snabbt ihopsnickrad teori och påföljande röst - tänker på Q's röst... Men jag vet inte, bara brainstormar.
Jag har inte lekt så mycket med varken Q eller cirkus men får känslan av att cirkus gärna hänger på såna här teorier..? Vilket gör att jag inte just nu sätter henne mot varken ond eller god. Men det känns som att det finns risk för ett drev mot Lena efter det här och då är det ju tacksamt för ulvar att hänga på, frågan är dock hur snabbt de vågar följa. Det beror också på hur leken utvecklar sig under dagen, jag hoppas att det blir lite mer nyanserat idag.
Om jag utläser detta rätt så är du misstänksam mot Klara?Nappa på din idé och nappa på din idé,
Det är minst en som kommit med tankar i den riktningen tidigare än du gjorde det
Frågan är då om inte du också nappade på idén men sedan spred den vidare.
nu får @Paddington svara för sig själv, men som jag tolkar det så är alibitänket att när det visar sig att BSF är god efter lynchen att det ger alibi åt de som håller henne åt det godare hållet innan lynchen? Att man inte misstänker en god som lynhas...?Min fetning: hur menar du här? Varför skulle heart få alibi av att sätta BSF som god? En god heart skulle inte veta huruvida BSF var god eller ond, en ond heart skulle väl inte få alibi (från vem?) genom att sätta en spelare som god utan närmare förklaring - dessutom inte dag 1 när inga sior eller liknande har kunnat användas.
Eller är det bara jag som är trög? (inte helt orimligt)
Jag är alltid misstänksam mot Klara och just nu misstänker jag alla utom möjligen dig, jag har svårt för att se att du hänger ut någon ond på det viset du gjort med LenaH om du inte är god, men omöjligt är det inte. Det är ett perfekt alibi, men det känns väl vågat i synnerhet som det är en liten lek och få onda.Om jag utläser detta rätt så är du misstänksam mot Klara?
Hittills känns alla väldigt förlåtande för "felskrivningen" som BSF gjorde, trots att det är första dagen och inget finns att gå på. @heartstring tycker till och med att BSF lutar åt god..
De enda som känner till varandra är ulvarna, korrekt?
Jag blir bara mer och mer förvirrad. Det är mycket lättare att enbart läsa leken än att vara med och försöka hitta de onda
Nu känns alla röster som ramlade in på BSF väldigt luriga
Fortsätter att gå igenom de som röstade på BSF och noterbart är att detta är efter att det börjar komma röster på LenaH, vilket får mig att fundera över hennes notering om just LenaH? hon avslutar med att misstänka Snurrfian mest av dessa....21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm
Lobelia är den första att rösta på BSF med motiveringen att hon gjort en blooper och att Heartstring satte BSF åt goda hållet.
LenaH är tvåa på bollen och motiverar sin röst med "Ser det ut som en ulv så är det antagligen en ulv."
Snurrfian håller med i LenaHs motivering samtidigt som hon tycker synd om heartstring (eftersom hon åkt ut först förra leken, vilket visade sig inte stämma)
Klara går även hon på felskrivningen
Cirkus motivering var felskrivningen och tror BSF är onda fen
Paddington spikar fast locket på kistan och motiverar sin röst med bloopern
Jaa, BSF var onekligen ett tacksamt offer DL1. Jag tror definitivt att det går att finna en eller flera ulvar i denna röstningslista, frågan är bara vilka...
Lobelia
Tror Heartstring försvarar BSF och funderar på varför hon sätter BSF åt goda hållet
Hakar på Heartstrings prat om tidigare lekar och skriver flera inlägg om det (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Röstar på BSF som visar sig vara god
Ifrågasätter Snurrfian då Snurrfian inte tyckte hennes röst var viktig
LenaH
Hoppar på BSF om felskrivningen (som vi nu vet är en felskrivning)
Gör kommentarer om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Funderar lite om BSF är utanför lyan (håller med Paddington)
Röstar på BSF (god) pga felskrivningen
Tror det finns någon eller några onda röster på BSF och Heartstring
Menar att hon trodde hon lade första rösten på BSF, inte andra
Försvarar sig mot Q och tycker Qs teorier är tunna
Snurrfian
Försvarar Q (ang BSFs felskrivning) lite med en tanke om att Q inte hann se LenaHs inlägg pga mobil
Röstar på BSF då hon tycker hon gjort två misstag, men tror egentligen hon är en slarvig god. Går sedan på LenaHs: ser det ut som en ulv är det antagligen en ulv. Tycker även synd om heartstring pga tidigare lek (som inte stämde)
Skriver att hennes röst inte spelade någon roll trots att det endast skiljde 1 röst mellan BSF och Heartstring
Klara
Börjar skriva i tråden sent pga stall
Reagerar på BSFs felskrivning men tror inte det är statistiskt möjligt att BSF är ulv igen
Reagerar på att Heartstring håller BSF som god
Skriver om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Lägger sin röst på BSF pga felskrivningen
Försvarar sin röstning mot Cirkus som tycker att hon röstar annorlunda mot tidigare lekar
Cirkus
Tror BSF felskrivning var just en felskrivning och tycker inte det är konstigt att LenaH och Q hittat den
Reagerar på Heartstrings funderingar kring vilka som kan vara ulvar
Ställer frågor till BSF ang att BSF säger att _cb_ är ond
Skriver några inlägg om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Skriver lite småsammanfattningar om vad som hänt
Röstar på BSF pga felskrivningen (hakar på paddington) men skriver samtidigt lite teoriande om Heartstring och Klara
Reagerar på Snurrfian som har dåligt samvete pga röst på BSF
Reagerar på att Klara röstar olikt tidigare lekar
Reagerar på att Snurrfian inte tycker hennes röst spelar roll
Tror onda röster hamnat lite överallt
Tror ängeln skyddade någon annan än sig själv
Paddington
Märker inte BSFs felskrivning och skyller på ringrostighet
Även hon skriver om tidigare lekar
Skriver lite om hur LenaH och Q brukar uttrycka sig, ser inget konstigt i det de skrivit om BSF felskrivning
Börjar fundera på om BSF kan vara onda fen
Gör en sammanfattning i sitt röstinlägg där hon röstar på BSF pga bloopern. Funderar lite kring Heartstring
Tror ängeln skyddat någon och att onda fen valt att spionera inatt
Fundersam kring Cirkus och LenaH då de hängt på onda-fen-teorin Paddington hade
Så vad går att utläsa?
Jag vill sätta Cirkus åt goda hållet då jag tycker hon ställer bra frågor. Enda konstiga är att jag tycker hon har en starkare teori kring Heartstring men väljer att rösta på BSF (som vi nu vet var god). Även Paddington väljer att rösta på BSF trots teori kring Heartstring.
LenaH håller jag ganska neutral, jag har inte sett något som pekar åt den ulviga sidan. Lobelia håller jag neutral då jag inte hittar nåt direkt misstänksamt från henne.
Snurrfian tycker jag agerar konstigt som säger att hennes röst inte spelade någon roll när den i högsta grad gjorde det. Särskilt eftersom hon säger att hon misstänker BSF är slarvigt god. Varför rösta på en som man tror är god, om än lite slarvig?
Klara skrev inte så mycket och röstar på BSF eftersom Heartstring håller henne som god och på grund av bloopern. Osäker, tycker Klara verkar vilja synas så lite som möjligt, men det kan även vara för att hon hade lite tid igår.
Jag tycker i dagsläget att Snurrfian är lurig (lurvig?) då hon ville få det att verka som att hon inte hade med utröstningen av en god att göra, som att hennes röst spelade noll roll.
Innan man vet om personen drevet går mot är god eller ond är alla drev luriga
@cirkus Fast ondingarna vet ju inte om vem som är den onda fen och hen vill de väl behålla?
Emtherlia röstar på Snurrfian
Jag kan inte riktigt släppa det där med att hon inte såg att sin röst räknades i lynchen av BSF. Kändes som att hon ville glida undan det lite.
Sen har jag fortfarande ögonen på Heartstring, henne har jag inte släppt ännu… Cirkus tycker jag flyter med ganska bra och även det känns misstänksamt.
För övrigt så tycker jag att flera hänger på de tunna teorierna utan att ifrågasätta? @cirkus tex brukar vara snabbare att granska lite noggrannare än vad hon gjort idag?
Ni sväljer Everts teorier med hull och hår här känner jag.
Förutom mig då så verkar det som om mycket grundar sig i att om jag skulle visa mig vara ulv så är även @heartstring det? För att hon tyckte Everts ifrågasättande av Bsfs felskrivning var mer mysko än mitt?
Inte så konstigt eftersom mitt kom före och det var ju lite udda att hon inte sett att jag redan påpekat missen.
Det är minst en som kommit med tankar i den riktningen tidigare än du gjorde det
satt och tittade igenom och faktum är ( vad jag kan se?) är att du ÄR först att skriva det uttryckligen:Jag har gått igenom leken och kan inte hitta att någon funderat över det innan mig? Vem och när?
Det jag kommit fram till så här långt i min tankeprocesd är att Q är antingen god eller ond och LenaH är antingen ond eller god. Efter Qs tydliga markering mot LenaH och den tidiga rösten tror jag inte att dom sitter i lyan tillsammans i alla fall.
Sättet som Q lägger sin röst på tycker jag tyder på att hon skulle vara god. Säkerheten liknar det sätt hon brukar ha som god när hon känner sig säker på sin sak. Men, hon kan luras så jag är inte alls övertygad helt. Jag har hittat andra saker i hennes skrivningar som fått mig att fundera i andra banor. Sättet hon funderar över hur vissa roller tänkt (framförallt ängeln) påminner mycket om hur hon brukar lägga små lockbeten för den som sitter på rollen att nappa på och säga för eller emot. Som god borde hon inte ha någon vinning av att försöka hitta just ängeln.
Tur att dl inte är nära förestående för jag har verkligen ingen aning om hur jag ska rösta idag.
Rösterna som kommit på LenaH verkar ha kommit eftersom de tror att Q är byfåne och har siat LenaH och fått fram henne som ond. Om man ska gå på det spåret så skulle väl Q lika gärna kunna vara den onda fen och sia LenaH som god men låtsas tvärtom?
Jodå, jag vet att du brukar göra det. Det var sättet du gjorde det på som påminde mig om förra leken.
Nu är ungen äntligen klar med hästarna så vi kan åka hem.
Jag menar det jag skriver. Att jag inte vet. Det som talar för en god Q är att det skulle vara oerhört riskabelt för en ond att göra som hon gjort. Men om den hon pekar ut (i det här fallet LenaH) har en tillräckligt viktig god roll kanske det är värt det. Det är det jag känner att jag måste ta ställning till.
Och nu håller jag på att starta om min psykodator för att se om den tänker samarbeta med mig så jag kan gör en ordentlig genomgång av leken.
Lite samma funderingar som jag har. Ett vågat spel av en ond, i så fall. Som sagt sticker det ju ut väldans mycket vilket känns som halvtaskig taktik för en ulv...
Jag förstår, det såg lite roligt ut bara Du tänker alltså i scenario nr 2 att Q är ond och vet att Lena har en viktig god roll? I det scenariot måste ju Q vara ond fe som har siat Lena som viktig god specialroll. Men för vilken roll skulle det vara värt det? Spionlärlingen är redan död och de andra goda rollerna är i mitt tycke inte värda att spela så högt för att bli av med. Ulvarna vet ju förvisso vilka som är goda men har ingen information om vem som har vilken roll (och har dessutom onda fen att ta hänsyn till).
Så min tanke är alltså att OM det nu är så att Q vet någonting som vi andra inte vet så tror jag att hon är god. Obs - OM hon har info. Sen håller jag det definitivt öppet att det lika gärna kan vara hittepå, jag vet inte.
Vi har ju en ängel i spelet som självklart skulle vara mums för ulvarna att bli av med. Frågan är om en ond fe skulle se det mödan värt att offra sig för att få ut ängeln.