Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, just ängeln vill ju gärna hålla en låg profil (om ängeln inte heter cirkus... ;):p ) Jag håller med dig. Det andra alternativet är mer sannolikt. Men jag litar inte på Q. :cautious:
Jag sitter och velar om Q lurar brallorna av mig så jag får gömma mig på Cirkus toalett eller hon verkligen pekar ut en ond som ond.

Q brukar ju knappast hålla en låg profil utan ger järnet även med lite smått vansinniga planer.

@Paddington Jag har en fundering kring den onda fens hyss. Om hon väljer att förhäxa någons röst, kan hon göra det ända fram till DL? Alltså, kan hon göra det efter att hon sett vem den hon väljer har röstat på? Eller måste hon meddela detta i förväg?

Men BSF dog ju första natten, hur ska hon kunnat spionera fram något menar du?
BSF kan inte ha haft någon information. Hon dog ju vid dag-dl, spioninfon delas ut efter natt-dl.
Åh, så är det ju! Nej, då är ju inte det något alternativ.

Jag har INTE haft tid att vara aktiv - jag har dessutom inte ens vetat om jag har en dator som funkar senare idag iom att jag har varit på kontoret idag och bytt hela kalaset - det skrev jag i mitt röstinlägg också. De få inlägg jag har hunnit skriva har varit mellan uppdateringar av datorn och när den funkat. Inget jag vågat räkna med. Alls.

Nu har jag läst lite mer och @Klara kommer med en väldigt tänkvärd tanke - kan q vara ond fe och ha siat LenaH med en mycket viktig roll?
Åh, var det du med datorn! Förlåt, jag blandade ihop dig med Klara när hon skrev om sin psykdator. Men du har varit ganska aktiv för att inte vara aktiv ;)
Men tanken om Q och Lena är värd att tänka på. Det är ju som sagt det där om OM Q vet något som vi inte vet eller om hon bara tror sig veta något.

Jag känner att jag är mest misstänksam mot CB och Q just nu. Cirkus visste inte om hon skulle ha dator eller inte när hon la sin röst och det förklarar en tidig röst och att hon hakar på Qs teori, men samtidigt är det ett observandum att hon gör det så fort. Men det kan ju vara en röst lagd i all hast där Qs teori var det enda hon hade.
CB vet jag inte riktigt. Det är det där hon skrev om att man som ulv inte vill sticka ut som jag gjorde utan hellre borde vilja lägga en "medflytande" röst och då lägger hon en tredje röst på Lena.
Och så har vi Lena. Hon är medflytande och inte som vanligt enligt folk som känner till hennes spelstil, men är det något man kan gå på? Det kan ju mycket väl vara ett drev som startats, men frågan är som sagt om Q vet något som vi andra inte vet. Och vad. Är Lena en ond som ska ut eller en goding som kommit på fel fot med en ond fe, som någon skrev så kan ju Q vara onda fen och ha luskat fram gottig information om Lena som vore synd för de goda att riskera..

Senast ändrad:
Åh, så är det ju! Nej, då är ju inte det något alternativ.

Åh, var det du med datorn! Förlåt, jag blandade ihop dig med Klara när hon skrev om sin psykdator. Men du har varit ganska aktiv för att inte vara aktiv ;)
Men tanken om Q och Lena är värd att tänka på. Det är ju som sagt det där om OM Q vet något som vi inte vet eller om hon bara tror sig veta något.

Då ska du se när jag är AKTIV ;)
Nåt enstaka inlägg räknar jag som att jag knappt ens är med och leker serru O_o

Om jag nu ska koncentrera mig på annat än Q/LenaH dramat så är det flera om känns lite halvskumma och några som känns mindre skumma

Heartstring - Jag är mycket osäker på henen, hon hackar ner på LenaH och främst Q som hittar en felskrivning och tycker att detta är skumt och sedan fortsätter hon med att godförklara BSF utifrån felskrivningen, inte bara en gång utan flera men verkar sedan ta tillbaks det. Hearts konstiga ordförklaring var en av anledningarna att jag tyckte BSF var potentiellt ond. Jag förstår inte riktigt hur hon resonerar och varför? Visste hon att BSF sannolikt var god och ville vinna en poäng om hon lynchades, vilket inte var otroligt med tanke påp så lite det fanns att gå på?

Inlägget här känns lite som en ond som försöker hålla dörrarna öppna. Ja jag vet själv att jag är velig, men jag tvekar på om Qs ondhet i sig, här handlar det om vettigheten att haka på röster.

Åh vad klurigt detta är! Q röstar på Lena och 2 till hakar på ganska snabbt. Nästan misstänksamt snabbt och lätt. Frågan är varför. VET Q något eller är det bara "säkra spånerier"? Och i så fall - VAD vet hon? Och vem är hon? En ond fe eller en goding som vet (byfåne/ brevbärare) mer än oss andra? Eller kan hon vara spökväckaren? Kan BSF ha hunnit spionera fram något och ha info att komma med?
God eller ond, det är frågan.

Sen är det intressant att fundera på de andra två, Cirkus och CB. Cirkus hakar på Qs teori väldigt snabbt och röstar direkt fast hon har tid att vara aktiv. CB är också snabb på att haka på teorin men har å andra sidan inte visat sig mkt mer efter det, men det kanske hon hinner med innan DL.
Det känns helt enkelt lite för lätt att haka på en sån teori så fort, utan att se vad som händer längs kvällen.

Jag funderar på om Heart mest sprider allmänna misstankar istället för att leta ulvar.

Är lite fundersam över vad du menar med det jag fetstilat nedan. På vilket sätt gjorde Snurrfian bort sig med att rösta på BSF isf dig?

Varför hade det varit bättre att du blev utröstad?

Snurrfian
Gjorde bort sig lite inför DL igår stackarn, när hon röstade på BSF istället för på mig. Jag tror det var ett ärligt misstag och inget att spinna vidare på, men det märkliga blir ju som flera nämner när hon säger att hon kunnat lägga sin röst vart som helst med resultatet som blev. Men faktum är ju att en röst på mig hade fått ut mig istället, men det var ju lite tidigt för henne för att hon skulle veta det då. Så hennes röst var ju inte den som slog spiken i kistan, men ändock väldigt betydande för slutresultatet.

Jag tänker "kommer inte kunna vara aktiv" som "kommer inte kunna kolla in/ skriva något alls" ;)

Eftersom jag höll på med själva datorn så hade jag ingen aning. Nu blev det ett par luckor emellan olika uppdateringar som gjorde att jag ändå lyckades komma in lite

Så jag tog det säkra före det osäkra och la hellre en säkerhetsröst än att jag missade att rösta ifall datorn inte skulle funka alls efter allt pyssel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Mål 2025