Det jag kommit fram till så här långt i min tankeprocesd är att Q är antingen god eller ond och LenaH är antingen ond eller god.
Knivskarp iakttagelse Vet inte riktigt vad du menar med detta, självklart är båda antingen onda eller goda
Sättet som Q lägger sin röst på tycker jag tyder på att hon skulle vara god. Säkerheten liknar det sätt hon brukar ha som god när hon känner sig säker på sin sak. Men, hon kan luras så jag är inte alls övertygad helt. Jag har hittat andra saker i hennes skrivningar som fått mig att fundera i andra banor. Sättet hon funderar över hur vissa roller tänkt (framförallt ängeln) påminner mycket om hur hon brukar lägga små lockbeten för den som sitter på rollen att nappa på och säga för eller emot. Som god borde hon inte ha någon vinning av att försöka hitta just ängeln.
Det liknar ju någon som har fått reda på något och är säker, inte minst att hon la rösten redan i förmiddags. Men jag utesluter inte att det kan vara lurendrejeri, ett sätt att få oss att tro att hon vet något. Å andra sidan avslöjas det ju ganska snabbt ifall det skulle visa sig att Lena lynchas och är god, då skulle Q hamna rejält under luppen... *hmmm*