Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redan 3 röster på LenaH, det känns lurigt och början på ett drev? Jag lutar nog mer åt att lägga min röst på Snurrfian då hon inte alls ville kännas vid att hon hade en del av att rösta ut goda BSF.
Lurigt är det om drevet går mot en god, typ som igår med BSF.
Alla drev är inte luriga , det gäller bara att kunna räkna ut vilka som har goda intentioner och vilka som inte har det...

Jag läser och begrundar det ni skriver just nu, men har inte riktigt tid att sätta mig ner och författa några teorier i just det här ögonblicket. Däremot ser jag att (minst) två av er tror att jag kanske håller en låg profil av taktiska skäl, så är inte fallet. Jag står just nu i begrepp att åka hem från jobbet, via stallet där jag ska hämta upp min dotter Och ta hand om min häst. Det är således irl Som ser till att jag inte har mycket lektid dagtid (nästa vecka drar min semester äntligen igång! :banana: ).

Det jag just nu tänker fundera över och ta ställning till är dels Qs teorier kring LenaH och om ifall Heartstring skulle vara ond, vilka kan då ha tänkts lagt räddningsröster på Bsf igår? Jag tänkte mig att jag skulle kika på röstningslistan och se om jag kommer på något smart.

Det här inlägget syftar jag på. Där skriver du att din röst inte spelar någon roll. Vilket den ju gjorde.
Ja det förstod jag också men jag har ju förklarat hur jag tänkte efter det? Jag kan bara gissa att du leker via mobil och inte läser hela leken innan du skriver...
Jag tyckte att det skilde mer? :crazy: Men när jag la min röst så blev det tre-tre och jag tänkte att lottning får avgöra, jag är lite som @Klara och gillar inte att behöva rösta ut någon egentligen... ;) Men sen ramlade det in en massa röster på BSF och heartstring... :crazy:

Det andra alternativet är att du är ulv och försöker hitta något på en god för att kunna rösta ut den...

Tyckte jag såg nån fundering om brevbäraren när jag läste från telefon, hittar inte nu. Brevbäraren delar ut sina paket till dagDL och paketet levereras direkt efter dagDL, används till nattDL. Om inte mottagaren skulle vara inloggad så får den använda paketet natten efter.

Tyckte jag såg nån fundering om brevbäraren när jag läste från telefon, hittar inte nu. Brevbäraren delar ut sina paket till dagDL och paketet levereras direkt efter dagDL, används till nattDL. Om inte mottagaren skulle vara inloggad så får den använda paketet natten efter.

Jag tänkte just fråga om det! :D Tack då slipper jag fundera på det! :D

japp det var en fundering jag hade och även @zassoo
så då är det alltså också möjligt att ett ev beskydd igår har använts också och inte bara att ängeln skyddade den som ulvarna försökte käka, eller att onda fen använde sitt beskydd mot käk.

Ja det förstod jag också men jag har ju förklarat hur jag tänkte efter det? Jag kan bara gissa att du leker via mobil och inte läser hela leken innan du skriver...

Det andra alternativet är att du är ulv och försöker hitta något på en god för att kunna rösta ut den...

Nej jag spelar via dator och iPad då jag tycker iPhonens skärm är alldeles för liten. Jag har läst dina svar men fortsatte tycka du var/är lurig.

@Snurrfian När jag kollar tillbaka så ser jag att alla röster (utom de två första) kom väldigt tätt inpå och att det såklart kan vara svårt att hålla reda på exakt hur det ligger till just när man röstar. Men jag tycker ändå det är konstigt att skriva i efterhand, när du ändå kan läsa röstningslistorna (det var ju några stycken :D) och då se att enbart 1 röst skiljde.

Dag 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring

16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på heartstring
21:26 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

21:30 zassoo röstar på heartstring

Plockar fram den här för att ha något att utgå ifrån i mina funderingar.

Det jag kommit fram till så här långt i min tankeprocesd är att Q är antingen god eller ond och LenaH är antingen ond eller god. Efter Qs tydliga markering mot LenaH och den tidiga rösten tror jag inte att dom sitter i lyan tillsammans i alla fall.

Sättet som Q lägger sin röst på tycker jag tyder på att hon skulle vara god. Säkerheten liknar det sätt hon brukar ha som god när hon känner sig säker på sin sak. Men, hon kan luras så jag är inte alls övertygad helt. Jag har hittat andra saker i hennes skrivningar som fått mig att fundera i andra banor. Sättet hon funderar över hur vissa roller tänkt (framförallt ängeln) påminner mycket om hur hon brukar lägga små lockbeten för den som sitter på rollen att nappa på och säga för eller emot. Som god borde hon inte ha någon vinning av att försöka hitta just ängeln.

Tur att dl inte är nära förestående för jag har verkligen ingen aning om hur jag ska rösta idag.

Rösterna som kommit på LenaH verkar ha kommit eftersom de tror att Q är byfåne och har siat LenaH och fått fram henne som ond. Om man ska gå på det spåret så skulle väl Q lika gärna kunna vara den onda fen och sia LenaH som god men låtsas tvärtom?

Sättet som Q lägger sin röst på tycker jag tyder på att hon skulle vara god. Säkerheten liknar det sätt hon brukar ha som god när hon känner sig säker på sin sak. Men, hon kan luras så jag är inte alls övertygad helt. Jag har hittat andra saker i hennes skrivningar som fått mig att fundera i andra banor. Sättet hon funderar över hur vissa roller tänkt (framförallt ängeln) påminner mycket om hur hon brukar lägga små lockbeten för den som sitter på rollen att nappa på och säga för eller emot. Som god borde hon inte ha någon vinning av att försöka hitta just ängeln.

Tur att dl inte är nära förestående för jag har verkligen ingen aning om hur jag ska rösta idag.

Jag försöker inte hitta ängeln. Som du skriver det är inget en god har intresse av
( annat än att undvika att rösta på ängeln )
Jag brukar kunna fundera över vad som kan ha hänt före / under / efter natt DL - vilket knappast kan vara en nyhet för dig?
Sedan kan jag tycka att om ulvarna blir osäkra på vem de egentligen försökte käka inatt så är det en extra bonus. :p
Fortsätt att klura på , jag är nyfiken på vad du kommer fram till iom att IRL gjort att du inte hunnit visa så mycket av dig än.

Rösterna som kommit på LenaH verkar ha kommit eftersom de tror att Q har siat LenaH och fått fram henne som ond. Om man ska gå på det spåret så skulle väl Q lika gärna kunna vara den onda fen och sia LenaH som god men låtsas tvärtom?
Tja en teori lika god som någon annan.
Men rent självmord att göra -det blir ju avslöjat direkt ?
Och betänk att onda vinner när de onda ( inkl onda fen) är fler än de goda.
Goda vinner när alla ulvar är ute.

Jag försöker inte hitta ängeln. Som du skriver det är inget en god har intresse av
( annat än att undvika att rösta på ängeln )
Jag brukar kunna fundera över vad som kan ha hänt före / under / efter natt DL - vilket knappast kan vara en nyhet för dig?
Sedan kan jag tycka att om ulvarna blir osäkra på vem de egentligen försökte käka inatt så är det en extra bonus. :p
Fortsätt att klura på , jag är nyfiken på vad du kommer fram till iom att IRL gjort att du inte hunnit visa så mycket av dig än.
Jodå, jag vet att du brukar göra det. Det var sättet du gjorde det på som påminde mig om förra leken.:p

Nu är ungen äntligen klar med hästarna så vi kan åka hem. :D

Här hänger jag inte riktigt med på vad du menar med spiken i kistan ? Du klarade dig ju igår ?

Jag reagerar också på detta?
q har redan tagit upp detta med spiken i kistan(vilket är väldigt obegripligt resonemang om du frågar mig) - men jag undrar hur du tänker när du tänker att bara de som inte röstar först eller sist är ulvar? Min erfarenhet är att ulvarna kan rösta precis när som helst, igår snuddades det ju vid tanken (av bsf faktiskt) att _cb_ la sin första röst just för att onda kan komma undan med det just såsom du tänker nu. Det är farligt tycker jag.

Det jag funderar kring är det nån skrev om att ulvar inte vill sticka ut och oftast inte vill lägga första rösten (och på så sätt visa vad de tycker) eller en sista och avgörande röst (tex att lägga den sista rösten för att få ut någon om det är lika mellan två). Eller som jag, lägga en röst på någon helt annan.
Men jag skrev väl inte att ingen av dessa INTE är ulvar heller, men om man funderar i de tankarna så BORDE alltså inte någon av de vara med.
Ang Zassoo så tänkte jag mer att hon valde att rösta på mig och lägger alltså INTE en sista "överflödig" röst på BSF. Det med spiken i kistan blev lite fel i tänket märker jag nu, eftersom hennes röst inte var direkt avgörande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar