Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, det här var lite tunt även för dig! :D

För det första: Jag hade inte så mycket mer att tillägga, det var sent och jag var tydlig med att jag ville se om hon hade ansiktsbehåring.

För det andra: Att duscha har väl aldrig använts som godförklaring?? Jag brukar skoja med @Klara om att hon brukar skriva ut att hon duschar, precis som @Niyama skriver när hon ska laga middag. Här undrar jag lite vad du sysslar med?? :confused:

Att jag i förra leken hade en del vilda teorier undgick väl ingen @cirkus (sorry) och det är det jag refererar till som "Evert-style".

Och att jag sen håller med @Paddington om att möjligheten att hon (Bsf alltså) var ond utanför lyan är väl inte heller så konstigt? Jag trodde ju på att Bsf var ond, annars skulle jag inte lagt min röst där.

Jag tycker dina teorier är väääääldigt tunna när du använder skämtsamma referenser till tidigare lekar för att sprida misstankar... :cautious:
nåja jag tycker au contraire att du försvarar dig ganska tunnt
Jag hade misstankar mot dig innan lynchen och när jag verkligen fick tid att gå igenom leken nu på kvällskvisten så är det du som står ut, tillsammans med heartstring.
Så du står definitivt på min bevaka/obslista/hållaögonen-på -lista ja kärt barn finns lite överallt:p - och att du försöker vända det hela, det har jag räknat med, men tyvärr så får det mig inte att ändra åsikt.....

Bra!
Vilka alternativ har vi?
Ängeln skyddade rätt eller att fen använt beskydd till sig själv.
Något annat som kunde gjort natten lugn?

Synd att det inte finns en spion som kunde fått lite juicy information
Spionlärlingen skulle ju bara få en rad så även om BSF varit kvar så var det kanske inte just den mest intressanta raden hon skulle få.

Och jag tror att det är ängeln som gjort ett bra jobb, tror som ni redan skrivit att det kan vara troligt att onda fen valt full spioninfo i natt.

21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

Lobelia är den första att rösta på BSF med motiveringen att hon gjort en blooper och att Heartstring satte BSF åt goda hållet.
LenaH är tvåa på bollen och motiverar sin röst med "Ser det ut som en ulv så är det antagligen en ulv."
Snurrfian håller med i LenaHs motivering samtidigt som hon tycker synd om heartstring (eftersom hon åkt ut först förra leken, vilket visade sig inte stämma)
Klara går även hon på felskrivningen
Cirkus motivering var felskrivningen och tror BSF är onda fen
Paddington spikar fast locket på kistan och motiverar sin röst med bloopern

Jaa, BSF var onekligen ett tacksamt offer DL1. Jag tror definitivt att det går att finna en eller flera ulvar i denna röstningslista, frågan är bara vilka...

Funderar lite, både @cirkus och @LenaH hakar på mitt inlägg att möjligheten fanns att BSF kunde vara ond utanför lyan. Cirkus använder det i sin röstmotivering medan LenaH motiverar rösten med att om det ser ut som en ulv borde det vara en ulv.

Q4 verkar ha fått upp ett spår efter LenaH, själv måste jag nog titta närmare på detta. Dock blir det spåret lite intressantare när man väger in @heartstring i ekvationen. Heartstring var tidig att sätta BSF åt goda hållet och tyckte Q4 gick på alldeles för hårt mot denne, samtidigt som Heartstring inte nämnde LenaH särskilt mycket. Jag skrev tidigare att jag funderade över heartstrings intentioner eftersom hon inte verkar ta hänsyn till att Q4 troligen inte sett LenaHs inlägg innan hon postade sitt eget, men jag ser inte att heartstring har funderat över den möjligheten.

21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

Jaa, BSF var onekligen ett tacksamt offer DL1. Jag tror definitivt att det går att finna en eller flera ulvar i denna röstningslista, frågan är bara vilka...

Jag säger som jag skrev igår - det är rätt självklart att det finns en eller annan ond i den listan. Jag har väldigt svårt att tänka mig att alla onda lagt sina röster någon annanstans. Däremot så vill jag inte friskriva de som lagt röster på någon av de andra.

Jag skulle så gärna vilja syna heartstring - är hon ond så borde q vara god. Är hon god kan det vara hursomhelst med q. Heartstrings tillhörighet skulle nog också kunna peka lite på vart vi har LenaH också.

nåja jag tycker au contraire att du försvarar dig ganska tunnt
Jag hade misstankar mot dig innan lynchen och när jag verkligen fick tid att gå igenom leken nu på kvällskvisten så är det du som står ut, tillsammans med heartstring.
Så du står definitivt på min bevaka/obslista/hållaögonen-på -lista ja kärt barn finns lite överallt:p - och att du försöker vända det hela, det har jag räknat med, men tyvärr så får det mig inte att ändra åsikt.....
Försvarar mig tunt? Men jag ser inte att jag försvarar mig alls för du presenterar ju inget annat än en rad citat där jag uttrycker skämtsamma floskler och du anklagar mig för att sprida misstankar.
Det kan jag också göra men jag ser inte hur vi hittar onda för det? Eller är det så att du inte vill hitta onda?

Jag har lite mer att tillägga efter min granskning av LenaH igår.
Hon ger ett intryck av att glida med lite lagom så som en ulv gärna gör.
Hon lägger en andra röst på BSF igår, hon kan mycket väl ha trott att hon la en första röst iofs med tanke på det korta intervallet mellan hennes och Lobelias röst. Oavsett vilket så känns det misstänkt att hon lägger den rösten på BSF, är det för att få andra att haka på?

Sedan tycker jag det är ytterst misstänkt att hon så beredvilligt överlåter rollfördelningspratet åt BSF, det kan vara i främst två syften som jag ser det

1) hon vill få något att kunna gå efter på en god ( och i så fall fick hon bra betalt för sin begäran, eller hur?)
2) Det kan också vara ett oblygt försök att hitta den onda fen, BSF har varit ond / ond utanför lyan ett antal lekar så att det kan vara det första alternativet för de i lyan att försöka få kontakt med är kanske inte helt otroligt?
Och hon släpper bsf ganska fort stället för att trampa på , som tex jag gör.
Jag tyckte det verkade lite slarvigt med en blooper redan första kvällen men vi får väl se om du verkar låta polisongerna gro. :cautious:
Vilket verkligen ser ut som ett kontaktförsök från lyan till en ev ond fe, när jag tänker närmare på det.....

Jag kommer inte ändra åsikt om LenaH som en trolig ulvkandidat idag så kan lika gärna rösta redan nu:

quarter4ever röstar på LenaH

då jag tycker att hennes agerande mot BSF tyder i första läget på någon i lyan som fiskar efter en ond fe, och som sedan väljer att rösta på henne när hon börjar bli väldigt misstänkt av flera -för att hon antingen ÄR onda fen, då blir det bra alibi att ha röstat och misstänkt någon som visar sig vara ond, eller mest troligt så är BSF god och det gagnar ju också onda sidan att få ut de goda. Och jag tror ju inte att lyan var missnöjda med att få ut spionlärlingen så att säga

Nu ska jag göra något så gräsligt som att åka till jobbet - då kan jag inte smygleka ens - jag ska få en helt ny dator och måste installera den på plats.

Så jag hoppas att dagen inte slutar med att jag inte har en fungerande datar - vad ska jag DÅ ha att leka på? Ehrrrm, jobba på.

Jag är ju mest sugen på att syna heartstring för jag tror att hennes tillhörighet kommer säga mest, för som jag skrev i mitt tidigare inlägg - det skulle kunna vara så att en ond heartstring borde indikera en god Q och eventuellt en ond LenaH. En god heartstring säger mindre, då kan hon vara som vilken förvirrad god som helst. Jag funderar också på röstningen igår - kan det ha varit två goda mot varann? Då kan ulvarösterna ligga precis var som helst, men det är lite konstigt att heartstring inte säkrade upp mer och la sin röst på bsf - men är hon ond så kunde ju hennes kompisar säkra att hon blev kvar genom röster på bsf. kanske. Samtidigt så skaver hela grejen. Skulle en ond verkligen vilja outa så mkt info (som jag tänker mig att jag ser) om den åker?

Försvarar mig tunt? Men jag ser inte att jag försvarar mig alls för du presenterar ju inget annat än en rad citat där jag uttrycker skämtsamma floskler och du anklagar mig för att sprida misstankar.
Det kan jag också göra men jag ser inte hur vi hittar onda för det? Eller är det så att du inte vill hitta onda?

Jag letar onda för fullt, och du är min främsta kandidat idag, som du kan utläsa av mitt röstinlägg.
Jag är mer fundersam över din vilja att hitta ulvar, för jag tror att du redan vet vilka de är....

Hon lägger en andra röst på BSF igår, hon kan mycket väl ha trott att hon la en första röst iofs med tanke på det korta intervallet mellan hennes och Lobelias röst. Oavsett vilket så känns det misstänkt att hon lägger den rösten på BSF, är det för att få andra att haka på?
Skämtar du? Jag såg hennes vad jag trodde var blooper och la min röst där?
Tycker nästan det är konstigare att du inte gjorde det.
Sedan tycker jag det är ytterst misstänkt att hon så beredvilligt överlåter rollfördelningspratet åt BSF, det kan vara i främst två syften som jag ser det
Det där vet du är ett skämt därför att Bsf nästan alltid är den som gör det, jag visste inte ens om hon var online.

Jag tycker det känns väldigt märkligt med ditt agerande, dina teorier bygger på i stort sett ingenting och det är inte riktigt likt dig, även om de kan vara vilda så brukar de har mer substans än så här.

Nu ska jag göra något så gräsligt som att åka till jobbet - då kan jag inte smygleka ens - jag ska få en helt ny dator och måste installera den på plats.

Så jag hoppas att dagen inte slutar med att jag inte har en fungerande datar - vad ska jag DÅ ha att leka på? Ehrrrm, jobba på.

Jag är ju mest sugen på att syna heartstring för jag tror att hennes tillhörighet kommer säga mest, för som jag skrev i mitt tidigare inlägg - det skulle kunna vara så att en ond heartstring borde indikera en god Q och eventuellt en ond LenaH. En god heartstring säger mindre, då kan hon vara som vilken förvirrad god som helst. Jag funderar också på röstningen igår - kan det ha varit två goda mot varann? Då kan ulvarösterna ligga precis var som helst, men det är lite konstigt att heartstring inte säkrade upp mer och la sin röst på bsf - men är hon ond så kunde ju hennes kompisar säkra att hon blev kvar genom röster på bsf. kanske. Samtidigt så skaver hela grejen. Skulle en ond verkligen vilja outa så mkt info (som jag tänker mig att jag ser) om den åker?

heartstring kvarstår på min obs-lista men även jag funderar om hon kan vara god ändå? Och i så fall hade ulvarna kul igår.
Sedan kan det ju vara precis som jag och flera funderar över, att heartstring skyndade att kasta fokus på mig för att få bort det från LenaH? Det känns onekligen aningens suspekt tillsammans med det faktumet att hon höll BSG som så god i flera inlägg..
heartstring har också trasslat in sig i både det ena och det andra, vilket kan vara lätt gjort (:angel:)

Nåja, en ulv i taget är en bra devis att gå på, så har redan röstat på en jag tycker mig ha funnit, så kan vi ta resten sen!

Lobelia
Tror Heartstring försvarar BSF och funderar på varför hon sätter BSF åt goda hållet
Hakar på Heartstrings prat om tidigare lekar och skriver flera inlägg om det (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Röstar på BSF som visar sig vara god
Ifrågasätter Snurrfian då Snurrfian inte tyckte hennes röst var viktig

LenaH
Hoppar på BSF om felskrivningen (som vi nu vet är en felskrivning)
Gör kommentarer om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Funderar lite om BSF är utanför lyan (håller med Paddington)
Röstar på BSF (god) pga felskrivningen
Tror det finns någon eller några onda röster på BSF och Heartstring
Menar att hon trodde hon lade första rösten på BSF, inte andra
Försvarar sig mot Q och tycker Qs teorier är tunna

Snurrfian
Försvarar Q (ang BSFs felskrivning) lite med en tanke om att Q inte hann se LenaHs inlägg pga mobil
Röstar på BSF då hon tycker hon gjort två misstag, men tror egentligen hon är en slarvig god. Går sedan på LenaHs: ser det ut som en ulv är det antagligen en ulv. Tycker även synd om heartstring pga tidigare lek (som inte stämde)
Skriver att hennes röst inte spelade någon roll trots att det endast skiljde 1 röst mellan BSF och Heartstring

Klara
Börjar skriva i tråden sent pga stall
Reagerar på BSFs felskrivning men tror inte det är statistiskt möjligt att BSF är ulv igen
Reagerar på att Heartstring håller BSF som god
Skriver om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Lägger sin röst på BSF pga felskrivningen
Försvarar sin röstning mot Cirkus som tycker att hon röstar annorlunda mot tidigare lekar

Cirkus
Tror BSF felskrivning var just en felskrivning och tycker inte det är konstigt att LenaH och Q hittat den
Reagerar på Heartstrings funderingar kring vilka som kan vara ulvar
Ställer frågor till BSF ang att BSF säger att _cb_ är ond
Skriver några inlägg om tidigare lekar (ett sätt att få många inlägg och synas utan att skriva något viktigt?)
Skriver lite småsammanfattningar om vad som hänt
Röstar på BSF pga felskrivningen (hakar på paddington) men skriver samtidigt lite teoriande om Heartstring och Klara
Reagerar på Snurrfian som har dåligt samvete pga röst på BSF
Reagerar på att Klara röstar olikt tidigare lekar
Reagerar på att Snurrfian inte tycker hennes röst spelar roll
Tror onda röster hamnat lite överallt
Tror ängeln skyddade någon annan än sig själv

Paddington
Märker inte BSFs felskrivning och skyller på ringrostighet
Även hon skriver om tidigare lekar
Skriver lite om hur LenaH och Q brukar uttrycka sig, ser inget konstigt i det de skrivit om BSF felskrivning
Börjar fundera på om BSF kan vara onda fen
Gör en sammanfattning i sitt röstinlägg där hon röstar på BSF pga bloopern. Funderar lite kring Heartstring
Tror ängeln skyddat någon och att onda fen valt att spionera inatt
Fundersam kring Cirkus och LenaH då de hängt på onda-fen-teorin Paddington hade

Så vad går att utläsa?

Jag vill sätta Cirkus åt goda hållet då jag tycker hon ställer bra frågor. Enda konstiga är att jag tycker hon har en starkare teori kring Heartstring men väljer att rösta på BSF (som vi nu vet var god). Även Paddington väljer att rösta på BSF trots teori kring Heartstring.

LenaH håller jag ganska neutral, jag har inte sett något som pekar åt den ulviga sidan. Lobelia håller jag neutral då jag inte hittar nåt direkt misstänksamt från henne.

Snurrfian
tycker jag agerar konstigt som säger att hennes röst inte spelade någon roll när den i högsta grad gjorde det. Särskilt eftersom hon säger att hon misstänker BSF är slarvigt god. Varför rösta på en som man tror är god, om än lite slarvig?

Klara skrev inte så mycket och röstar på BSF eftersom Heartstring håller henne som god och på grund av bloopern. Osäker, tycker Klara verkar vilja synas så lite som möjligt, men det kan även vara för att hon hade lite tid igår.

Jag tycker i dagsläget att Snurrfian är lurig (lurvig?) då hon ville få det att verka som att hon inte hade med utröstningen av en god att göra, som att hennes röst spelade noll roll.

Tycker nästan det är konstigare att du inte gjorde det.
hm igår var jag faktiskt mycket mer misstänksam mot heartstring pga mycket som hon skrev och gav intryck för att veta. Nu vet vi inte heartstrings roll än, jag funderar i lite olika cirklar var det gäller den
Vilket också framgår i min sammanställning, jag ägnade heartstring rätt mycket utrymme i den
BSFs kommentar fick henne på min bevakalista, men det var inte det som ringde högst i mina ulvklockor igår helt enkelt
Du hamnade på min lista också, just för att du så bekvämt inte var särskilt i fokus.
Började att gå igenom dina inlägg och kommenterade det jag tyckte mig se i dem
och har funderat över natten och kommit fram till det jag även hade som motivering i mitt röstinlägg, jag uppfattar det som du i snacket med BSF efter hennes felskrivning fiskad efter om hon var onda fen.

Sedan att det kan ha varit skämtsam uppmaning till BSF det kan jag köpa, vet också att hon brukar ha tagit det på sig många gånger i det senaste:)

jag hoppas att spökväckaren illa kvickt väckte upp BSF igår. Så det nu också finns en dold röst med för de goda som de onda inte kan få bort iom att även om spökväckaren ryker så får spöket fortsätta att rösta.

Snurrfian
tycker jag agerar konstigt som säger att hennes röst inte spelade någon roll när den i högsta grad gjorde det. Särskilt eftersom hon säger att hon misstänker BSF är slarvigt god. Varför rösta på en som man tror är god, om än lite slarvig?

Jag tycker i dagsläget att Snurrfian är lurig (lurvig?) då hon ville få det att verka som att hon inte hade med utröstningen av en god att göra, som att hennes röst spelade noll roll.

Just det, det där hade jag tänkt kommentera igår! Förstod inte riktigt heller varför @Snurrfian tyckte att det var en rimlig motivering att rösta på BSF? Eller om hon tyckte felskrivningen var motivering nog (som många uppenbarligen tyckte).

det borde varit ängel som skyddat rätt!:up:
eller onda fen skyddat sig själv kanske?
Iom att vår enda goda spion rykt och det också kan anses att onda fen tar full spioninfo så är det mycket möjligt att ängeln valt att Inte skydda sig själv, tom mycket troligt kanske?

Tror du verkligen att ängeln inte skyddade sig själv? Det är ju alltid oerhört vanskligt första natten när man är ängel iom att man inte har någon som helst aning om vem som kan vara värd att skydda. Jag är inte lika säker som du verkar vara, men visst finns möjligheten.

Onda fen lär ju ha tagit full spioninfo, möjligen en sia men jag tror mer på spioninfon, för att få reda på så mycket som möjligt tidigt i leken.

Vad det gäller drev. Jag tror inte någon kan friskrivas pga sin röst på någon annan än bsf.

Jag tror inte att vi kan friskriva någon över huvud taget, baserat på röststatistik.

heartstring kvarstår på min obs-lista men även jag funderar om hon kan vara god ändå? Och i så fall hade ulvarna kul igår.
Sedan kan det ju vara precis som jag och flera funderar över, att heartstring skyndade att kasta fokus på mig för att få bort det från LenaH? Det känns onekligen aningens suspekt tillsammans med det faktumet att hon höll BSG som så god i flera inlägg..
heartstring har också trasslat in sig i både det ena och det andra, vilket kan vara lätt gjort (:angel:)

Nåja, en ulv i taget är en bra devis att gå på, så har redan röstat på en jag tycker mig ha funnit, så kan vi ta resten sen!

Ja, jag funderar ju också på det (fetade) när man drar det ett varv till. Om hon är ulv så har hon ju avslöjat vääääldigt mycket tänker jag. Dels så borde det peka på dig som god och på LenaH som ulv och jag tror inte att lyan skulle outa så mycket redan DL1. En möjlighet är förstås att hon är ond utanför lyan, men jag ser inte varför hon skulle agerat som hon gjorde igår då, jag tror att antingen är hon en ulv som klantat sig eller så är hon en god som är förvirrad.

Följdfråga: - om LenaH är ond - säger det något om heartstring? Jag *vill* ju egentligen syna heartstring först, men å andra sidan finns det indicier på att hon faktiskt inte är ond. När det gäller LenaH så är det egentligen mest Q's säkerhet som jag har att luta mig på.

Sen har vi Snurrfian - jag måste ju säga att hennes agerande efter lynchen var högst märkligt. Hon bortförklarar rösten med att den var betydelselös när den ingick i ett drev som fick ut bsf.

Jag kan ju inte säga att jag är stolt över att ha lynchat spionlärlingen, men där och då trodde jag mig ha hittat en rimlig förklaring till hennes beteende.

För att vara på den säkra sidan att ha röstat (ifall mina datorprojekt haverer)

cirkus röstar på LenaH

jag stöder mig i första hand på att q har fått upp ett spår som jag tror är värt att följa, LenaH var den som först tog upp felskrivningen, hon gjorde det så delikat att ingen direkt misstänkte henne, däremot så kom alla misstankar på bsf - olika varianter på att antingen var hon en ulv som felskrivit av misstag - eller som jag tänkte - onda fen som ville visa sig för lyan. Jag tror också att det kommer säga en del om tex heartstring - som jag också gärna till syna - jag tänker att de *kan* vara onda tillsammans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar