Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snurrfians kommentar nu efteråt undrar jag också lite över - alltså visst kan man ha lite dåligt samvete när en god blir utröstad, men nog är väl kommentaren lite underlig? Jag får känslan av att hon vet nånting om heartstring - om heartstring är GOD hade det väl varit lika illa att rösta ut henne
Om du läser mitt röstinlägg så kanske det blir lite mer begripligt, jag var ju inte ens säker på att BSF var ulv men tyckte att heartstring skulle få överleva första lynchen åtminstone, sen hade jag ändå blandat ihop henne med Zassoo så det blev ett total fiasko...

Jag försöker hitta något vettigt att gå på, min erfarenhet från förra leken säger att de jag tror är ulvar antagligen är goda... :meh: Så frågan är om jag då istället bör hitta den som verkar minst skum och rösta på den? :rofl:
BSF gör i mina ögon två stycken misstag och det känns som om det är lite väl många för att vara en ulv.

Det tycker jag mer talar för en slarvig god, men helt hundra är jag inte. Men nu ser jag att @LenaH lägger en röst på BSF med motiveringen "Ser det ut som en ulv så är det antagligen en ulv." Och jag lärde mig den hårda vägen att så inte är fallet... Så frågan är om LenaH är ulv och hittade en god som gör misstag och hoppas få ut en god, eller om LenaH är god och faktiskt hittar en ulv? :banghead:

Men jag tycker att det är synd om Heartstring ska behöva åka första dl den här gången också, så för att BSF eventuellt är en ulv som har försagt sig så lägger jag min röst där idag.
Snurrfian röstar på blacksmithfarm

Jag går och gör en @Klara och ser om jag lever när jag kommer ut.

Spontant så lär det väl finnas en och annan ond bland rösterna på Bsf men det lär finnas en och annan även på @heartstring för jag tror inte ulvarna behövde anstränga sig så hårt den här lynchen, vi fixade så bra själva. :meh: :turd:

Om du läser mitt röstinlägg så kanske det blir lite mer begripligt, jag var ju inte ens säker på att BSF var ulv men tyckte att heartstring skulle få överleva första lynchen åtminstone, sen hade jag ändå blandat ihop henne med Zassoo så det blev ett total fiasko...

Snurrfia O_o

Alltså jag vet inte vad jag ska säga - det var ju inte så särskilt lyckat i allafall

Men en grej i ditt röstinlägg, tankarna runt LenaH - nu vet vi ju att bsf var god och dina tankar hade LenaH god->bsf ulv eller LenaH ulv ->bsf god som alternativ. Betyder det att du tror att LenaH är ulv?

Jag går och gör en @Klara och ser om jag lever när jag kommer ut.

Spontant så lär det väl finnas en och annan ond bland rösterna på Bsf men det lär finnas en och annan även på @heartstring för jag tror inte ulvarna behövde anstränga sig så hårt den här lynchen, vi fixade så bra själva. :meh: :turd:

Einstein där :idea:

Frågan är väl mest om heartstring är ond eller om det stod mellan två goda

Snurrfia O_o

Alltså jag vet inte vad jag ska säga - det var ju inte så särskilt lyckat i allafall

Men en grej i ditt röstinlägg, tankarna runt LenaH - nu vet vi ju att bsf var god och dina tankar hade LenaH god->bsf ulv eller LenaH ulv ->bsf god som alternativ. Betyder det att du tror att LenaH är ulv?
Nä jag funderade på att lägga en udda röst på henne av gammal tradition :p men under tiden jag skrev så kom jag fram till att jag inte ville att heartstring skulle röstas ut eftersom jag fick för mig att hon åkte ut först förra gången, nu hade jag fel även i detta :cautious: men det var så jag tänkte... Nu spelade min röst på BSF inte någon som helst roll, jag hade lika gärna kunnat lagt en strö röst var som helst... :crazy:

En annan grej som jag kom att tänka på.
Klara brukar ju ha ett speciellt sätt att rösta i första DL, hon brukar lägga en obetydlig röst för att hon inte vill vara med och lyncha en god i DL1. Varför har hon gjort annorlunda idag? Hon lag 4:e rösten på bsf.

Nä jag funderade på att lägga en udda röst på henne av gammal tradition :p men under tiden jag skrev så kom jag fram till att jag inte ville att heartstring skulle röstas ut eftersom jag fick för mig att hon åkte ut först förra gången, nu hade jag fel även i detta :cautious: men det var så jag tänkte... Nu spelade min röst på BSF inte någon som helst roll, jag hade lika gärna kunnat lagt en strö röst var som helst... :crazy:

Fast jo, din röst spelade ju visst roll? Varför la du inte den nånannastans då om den inte spelade någon som helst roll...

Klara brukar ju ha ett speciellt sätt att rösta i första DL, hon brukar lägga en obetydlig röst för att hon inte vill vara med och lyncha en god i DL1. Varför har hon gjort annorlunda idag? Hon lag 4:e rösten på bsf.

Fast jo, din röst spelade ju visst roll? Varför la du inte den nånannastans då om den inte spelade någon som helst roll...
Därför att tiden drog iväg och jag hittade verkligen inget annat att rösta på annat än de två jag tagit upp tidigare.

Nu spelade min röst på BSF inte någon som helst roll, jag hade lika gärna kunnat lagt en strö röst var som helst... :crazy:

Hur tänker du här? Det är klart rösten spelade roll, du la en tredjeröst på BSF och slutställningen blev 6-5 till BSF... Lite konstigt resonemang.

Jag vet att jag lurat dig i de två senaste lekarna, men om du är på seriös jakt efter ulvarna den här gången råder jag dig att lyfta blicken.

En sak jag har funderat på när jag läst igenom... cirkus hävdar först att det känns lite för enkelt att gå igång på felskrivningen (min fetning i citat 1) - senare lägger hon ändå en röst på BSF pga felskrivningen O_o Visserligen enligt en ny vinkling av teorin, nämligen att BSF skulle vara den onda fen. Nu vet vi ju att så inte var fallet. Men det jag reagerar på är att det känns som att cirkus ändå föll till föga och tog den lätta utvägen, nämligen haka på drevet på BSF trots att hon tidigare tyckt att det var för enkelt...

Alltså, felskrivningen är en sån grej som jag tror att alla noterar och lägger lite i bakhuvudet. Att gå igång på en sån sak känns lite för enkelt tänker jag, jag tror som sagt att det är en ren felskrivning. Reaktionerna på den är dock rätt intressanta. Eller kanske till och med reaktionerna på reaktionerna :laugh:

Det är förstadagen och jag tycker att fokus har hamnat på eventuell felskrivning och reaktionerna på det. Troligen så finns det säkert nåt att vaska fram ur detta. Jag hakar på Paddis tankar lite om bsf som möjlig ond fe och fundrar om själva felskrivningen kan vara ett sätt att visa sig för lyan? Samtidigt så skaver heartstrings tankar runt bsf också. Och även heartstrings snabba attack på q, men inte på LenaH

Klara är osäker på att bsf skulle kunna vara ond IGEN av rent statisiska skäl. När hon själv varit ond de senaste lekarna - kan detta vara ett sätt för henne att lite försynt påpeka att hon inte *borde* vara ond? Då blir jag genast misstänksam emot henne. Är hon ond som försöker godförklara sig genom att peka på någon annan som inte *borde* vara ond.

Det blev där mina tankar hamnade idag

cirkus röstar på blacksmithfarm

Hur tänker du här? Det är klart rösten spelade roll, du la en tredjeröst på BSF och slutställningen blev 6-5 till BSF... Lite konstigt resonemang.
Jag tyckte att det skilde mer? :crazy: Men när jag la min röst så blev det tre-tre och jag tänkte att lottning får avgöra, jag är lite som @Klara och gillar inte att behöva rösta ut någon egentligen... ;) Men sen ramlade det in en massa röster på BSF och heartstring... :crazy:

En sak jag har funderat på när jag läst igenom... cirkus hävdar först att det känns lite för enkelt att gå igång på felskrivningen (min fetning i citat 1) - senare lägger hon ändå en röst på BSF pga felskrivningen O_o Visserligen enligt en ny vinkling av teorin, nämligen att BSF skulle vara den onda fen. Nu vet vi ju att så inte var fallet. Men det jag reagerar på är att det känns som att cirkus ändå föll till föga och tog den lätta utvägen, nämligen haka på drevet på BSF trots att hon tidigare tyckt att det var för enkelt...

Ja, jag vände och vred på tanken runt felskrivningen och gillade inte riktigt hur enkelt det var att haka på och tillslut så slog det mig (med lite input från Paddis teoriinlägg) att det *kunde* ha varit nån form vink till lyan från den onda fen.

Röstresultaten blev 5-6 dvs alla röster på de två var betydelsefulla.

Hur tänker du här egentligen?

Jag funderar lite över Klara och LenaH, båda brukar lägga betydelselösa röster DL1, varför har ni ändrat den vanan?

Så du röstar på (och misstänker) mig för att jag lägger misstankar mot Q för att Q lägger misstankar mot BSF och gör således precis samma sak som du anser att jag gör?
Lägg märke till att jag har ett frågetecken inom parentes varje gång jag nämnt BSFs felskrivning också, eftersom jag faktiskt inte är säker på att det är en felskrivning, men det är det jag tror. Så, jovisst funderar jag över felskrivningen men jag tror ändå mer på en felskrivning än ett medvetet val. Sen om felskrivningen är "jag skrev fel för det var inte meningen att skriva utifrån mitt ulviga jag" eller "det blev fel av bara farten" är en annan femma. Men just nu känns det som ett mer "det blev lite tokigt"-fel än ett ulvigt fel. Men så är det ju ungefär bara det som det finns att gå på där än så länge också.

Jag reagerar lite på att du verkar tänka samma ang Qs ifrågasättande men ändå kan släppa det nästan utan vidare. Jag tycker att det är lite märkligt, faktiskt.

Nja. Jag röstade på dig för att du hoppade på Q så lätt och inte Lena, samtidigt som du mer eller mindre godförklarade BSF. Det finns väl ingen roll i leken som innan första DL kan veta något om någon annans roll utom ulvarna. Så ja, har sedan läst att du godförklarat BSF mer eller mindre senare också. Nu när jag läst igenom och sett drevet som startades så tänker jag att ditt sätt att fortsätta att godförklara BSF skulle kunna vara en taktik för att skydda dig själv om du nu skulle vara ulv. Om du godförklarat BSF och hon lynchas och visar sig vara god skulle folk undra om du visste det på ett bra sätt. Hade du lynchats och det hade visat sig att du var ulv (om det nu ens är så) så hade detta gjort att en god (BSF) hade hamnat i rampljuset inför nästa lynch.
Sedan släpper jag inte Q helt utan vidare, hon är neutral för mig hittills. Jag fann helt enkelt din teori mer mysko än Qs ifrågasättande. ;)
Så, jag ondförklarar dig inte för jag vet inte din roll. Men jag fortsätter att notera saker du gör i spelet. Sedan förstår jag inte riktigt din udda röst. Du hade då 2 röster och bsf 2, oavsett roll tänker jag att du borde vilja skydda dig själv från lynch?

Jag tyckte att det skilde mer? :crazy: Men när jag la min röst så blev det tre-tre och jag tänkte att lottning får avgöra, jag är lite som @Klara och gillar inte att behöva rösta ut någon egentligen... ;) Men sen ramlade det in en massa röster på BSF och heartstring... :crazy:

Förvisso ramlade det in en mängd röster efter det att du röstat men faktum kvarstår att när du la rösten så reducerade du resultatet vilket får räknas som en ganska betydelsefull röst. Dessutom kvarstod många spelare att rösta... Njae det där känns lite knepigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar