Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
BSF – börjar med en blooper som LenaH skriver. Det känns väldigt klumpigt skrivit av BSF oavsett dennes roll men jag funderar ändå över hennes inlägg att om hon varit ond så hade hon kontrollerat ytterligare en gång vad hon skrivit innan hon postat. På ett sätt känns det lite som en efterhandskonstruktion.

LenaH är den första som upptäcker bloopern och det skulle LenaH ha gjort oavsett vilken roll hon har så det säger inget om henne överhuvudtaget.

Q4 har fått många ögon på sig efter hennes inlägg ang Bsf inlägg. Själva sättet att skriva tycker jag inte säger ngt om Q4s roll utan det är precis hur Q4 brukar uttrycka sig. Det jag funderar över där är att ingen verkar notera att Q4 i sitt inlägg skriver att hon är tvåa på bollen – i min värld betyder det att Q4 såg LenaHs inlägg efter att hon själv skrivit sitt vilket gör att heartstring får mina ögon att dras mot denne.

Heartstring verkar anse att Q4 är mer ”på” i sin kommentar än LenaH vilket gör Q4 mer ulvig. Sedan borde Q4 även borde ha sett LenaHs kommentar (vilket jag tycker ovan framgår att Q4 inte gjort) och därför borde Q4 bara konstaterat att Bsf gjorde en tankevurpa. Sedan återkommer hon ytterligare en el nästan två gånger till, till att Q4 borde ha sett LenaHs kommentar. Vilket får mig att fundera över Heartstrings intentioner. Hon skulle ha kunnat gå tillbaka till Q4s orginalinlägg och se att Q4 skriver att hon noterat att hon är tvåa på bollen, men det gör hon inte.

Så mina huvudspår just idag är Bsf och Heartstring och där väger det nog över negativt mot BSF. Är det en freudiansk felskrivning så är det en freudiansk felskrivning och de brukar inte komma i efterskott…

Paddington röstar på Blacksmithfarm

Jag försöker hitta något vettigt att gå på, min erfarenhet från förra leken säger att de jag tror är ulvar antagligen är goda... :meh: Så frågan är om jag då istället bör hitta den som verkar minst skum och rösta på den? :rofl:
BSF gör i mina ögon två stycken misstag och det känns som om det är lite väl många för att vara en ulv.

Det tycker jag mer talar för en slarvig god, men helt hundra är jag inte. Men nu ser jag att @LenaH lägger en röst på BSF med motiveringen "Ser det ut som en ulv så är det antagligen en ulv." Och jag lärde mig den hårda vägen att så inte är fallet... Så frågan är om LenaH är ulv och hittade en god som gör misstag och hoppas få ut en god, eller om LenaH är god och faktiskt hittar en ulv? :banghead:

Men jag tycker att det är synd om Heartstring ska behöva åka första dl den här gången också, så för att BSF eventuellt är en ulv som har försagt sig så lägger jag min röst där idag.
Snurrfian röstar på blacksmithfarm
fotnot
heartstring åkte inte först förra gången, det gjorde zassoo....

Dag 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring
16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21.17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm röstar på heartstring
21.25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21.25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.26 quarter4ever röstar på heartstring
21.26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

DL 1

21.17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.20 Emtherlia röstar på heartstring
21.22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21.25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21.25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.26 quarter4ever röstar på heartstring
21.26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

heartstring: 4
Blacksmithfarm: 6
quarter4ever: 1

Dag 1

21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:20 Emtherlia röstar på heartstring
21:25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på heartstring
21:26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

heartstring 4
CB 1
BSF 6
Q4 1

Jag kan inte riktigt förstå alla dessa röster på BSF men jag hoppas att ni har rätt! Däremot tänker jag att OM hon är ond så finns det nog åtminstone en alibiröst bland de som röstat på BSF.

Min röst faller dock på heartstring då jag tycker att hon lägger alldeles för stor vikt vid Q's kommentar medan hon släpper Lena helt - samtidigt som hon sätter BSF åt det goda hållet utan vidare O_o

zassoo röstar på heartstring

DL 1
14:02 _Corpsebride röstar på heartstring

21:17 Lobelia röstar på Blacksmitfarm
21:21 heartstring röstar på quarter4ever
21:22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:26 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 zassoo röstar på heartstring

heartstring:5
Blacksmithfarm: 6
quarter4ever: 1

Dag 1

21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21:26 cirkus röstar på blacksmithfarm

21:30 zassoo röstar på heartstring

heartstring 5
CB 1
BSF 6
Q4 1

Hjälp, hann jag innan DL? :crazy: Motiveringen blev helkonstig pga tidsbrist, ska försöka utveckla mina tankar strax!

Det är förstadagen och jag tycker att fokus har hamnat på eventuell felskrivning och reaktionerna på det. Troligen så finns det säkert nåt att vaska fram ur detta. Jag hakar på Paddis tankar lite om bsf som möjlig ond fe och fundrar om själva felskrivningen kan vara ett sätt att visa sig för lyan? Samtidigt så skaver heartstrings tankar runt bsf också. Och även heartstrings snabba attack på q, men inte på LenaH

Klara är osäker på att bsf skulle kunna vara ond IGEN av rent statisiska skäl. När hon själv varit ond de senaste lekarna - kan detta vara ett sätt för henne att lite försynt påpeka att hon inte *borde* vara ond? Då blir jag genast misstänksam emot henne. Är hon ond som försöker godförklara sig genom att peka på någon annan som inte *borde* vara ond.

Det blev där mina tankar hamnade idag

cirkus röstar på blacksmithfarm

Kommentaren om BSF har inget med min egen roll att göra, det var bara en skämtsam kommentar om att hon varit ond de sista (minst) två lekarna. Du gör verklighet av ditt hot att misstänka mig för allt. ;)

Gud man har ju verkligen noll koll på röststatistiken när det trillar in röster hit och dit minuterna innan DL! (Ja jag vet, ska inte kasta sten i glashus :p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Nyårstråden
  • Pluggtråden