Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det fetstilade stämmer väl inte helt eftersom jag funderade över om vad som var intressantast - Brfs felskrivning eller att LenaH noterade den så fort, sedan har jag visserligen inte varit inne ngt mer förrän nu men jag tycker fortfarande det är lite intressant.

Sedan när det gäller ev skillnad på Q4 och LenaHs sätt att uttrycka sig så tycker jag inte det säger något om deras ev roller. Q4 har ett lite mer direkt sätt att uttrycka sig på än LenaH och Q4 brukar alltid skriva ut vad hon reagerar på oavsett om ngn annan också tagit upp det.

Ja, det var ju det jag skrev om LenaH och Q - de uttrycker sig olika och just därför så blir reaktionerna på vad de skrev också olika.

Sen vet jag inte vilket som är intressantast med felskrivningen alls

Ok tillbaka till den här leken.

Mycket fokus kring BSF felskrivning, vilket nog är det enda som egentligen hänt idag. Väldigt intressant att se hur diskussionerna har gått efteråt. Man kan helt klart konstatera att det är en felskrivning men sedan är frågan om det är en ond eller god BSF som skrev inlägget. Det behöver ju inte betyda att BSF är i lyan om denne skulle vara ond, hon kan ju lika gärna vara onda fén - som inte har koll på övriga deltagare men ändå räkna sig själv till onda sidan.

Lite samlade tankar från mig hittills:

Jag noterade @Blacksmithfarm s felskrivning (för det räknar jag med att det var, en ulv vill ju inte outa sig så och en god skulle inte uttrycka sig så) för den var väldigt tydlig.
Sen nämner hon @Klara i sin förklaring vilket då skulle kunna vara ytterligare en tankemiss om hon nu fortfarande pratar om "sin" tredjedel.

Efter det är ju reaktionerna intressanta eftersom detta är ungefär det enda som hänt i leken sen igår.

Vid DL1 tycker jag att både goda och onda "tar vad de har" och lyckas teoria om så det är svårt att utläsa så mycket från den förrän lite senare i leken.

Ja, det var ju det jag skrev om LenaH och Q - de uttrycker sig olika och just därför så blir reaktionerna på vad de skrev också olika.

Sen vet jag inte vilket som är intressantast med felskrivningen alls
Ja, vi har ganska olika sätt att uttrycka oss på men jag vet inte, förra leken började jag ju till slut köra Evert-style... :D

Ok tillbaka till den här leken.

Mycket fokus kring BSF felskrivning, vilket nog är det enda som egentligen hänt idag. Väldigt intressant att se hur diskussionerna har gått efteråt. Man kan helt klart konstatera att det är en felskrivning men sedan är frågan om det är en ond eller god BSF som skrev inlägget. Det behöver ju inte betyda att BSF är i lyan om denne skulle vara ond, hon kan ju lika gärna vara onda fén - som inte har koll på övriga deltagare men ändå räkna sig själv till onda sidan.
Jag tänkte också tanken att hon inte behöver sitta i lyan men det spelar ju mindre roll iofs. :)

Lika bra att rösta. Det har knappt hänt något alls men BSF gjorde eventuellt en blopper och jag blir en aning stärkt i den tanken genom heartstring sätter BSF åt det goda hållet även om hon försöker ta tillbaks dem. Lite skumt är det allt.

Lobelia röstar på Blacksmithfarm

heartstring Ja hon har kastat sig in i debatten efter LenaHs och min kommentering ang BSFs ev blooper. Jag säger inte så mycket om att hon misstänker flera hit och dit pga tänkbara scenarior, det känns som något även jag brukar göra …
dock reagerar jag mer på att hon indirekt faktiskt godförklarar BSF, även om hon säger at det har inte gjort. Klara belyste det bra med det citatet hon plockade fram. Sedan reagerar jag även på en viss osäkerhet ang om det är några tvilingar med eller inte i hennes svar till Emtherlia, och det är ju inte direkt svårt att konstatera att nää- det finns inga med om man läser rollistan lite snabbt? Nu kan det ju vara så att det bara är tidsbrist som gör att man inte riktigt hinner sätta sig in i allt i början, men det är ändå något som får mig att fundera äver vart jag har henne? Så här tidigt kan man inte säga att det ät vare sig en ond , eller en god, så att notera och sätta på bevakalistan är där hon hamnar, men får ändå stå som neutral
E undrade om det var fler än ulvarna som fick ha kontakt med varandra och jag svarade att tvillingarna får ha kontakt också - om det finns sådana med i leken (inte just denna lek alltså). Sen hinner jag inte kolla om det finns tvillingar med eller ej pga gråtig bebis, om jag får skylla på henne ;)

Du skriver att du inte menar att du tror att hon är god, bara att du inte tycker att hennes felskrivning skulle göra henne ond. Men i det här citatet skriver du ju just det, att du håller henne åt det goda hållet.
Ja, men jag skrev ju sedan och förklarade (försökte iaf) att det inte var riktigt så jag menade. Jag tänkte väl mer att jag inte tycker att hon blir ond pga felskrivningen och att hon i den situationen lutade mer åt goda hållet. I det stora hela har jag egentligen ingen aning.

Äsch, med förra leken i bakhuvudet så ska jag försöka hitta tillbaka till det enkla spelet och köra på min vanliga tes: Ser det ut som en ulv så är det antagligen en ulv.
Därför:

LenaH röstar på Blacksmithfarm

därför att jag tror att hon ingår i den onda tredjedelen och att skrivfelet igår beror på att hon helt enkelt skrev som hon tänkte, dvs
Är vi den berömda tredjedelen
därför att hon är där.

Emtherlia röstar på heartstring

Det känns jäkligt lurigt att lägga en andraröst på heartstring men hon är den enda som ploppat ut för mig. Hon reagerar på att Q reagerade på en väldigt konstig skrivning. Det hade väl varit konstigare att inte reagera?

Sen godförklarar hon nästan BSF, på vilka grunder?

Dag 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring
16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21.17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm röstar på heartstring
21.25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm

heartstring 3
CB 1
BSF 3
Q4 1

Jag har fastnat för Q. Jag har inte spelat med henne innan (knappt) och kan inte hennes spelstil och för mig känns det ändå misstänkt att skriva så som hon gjorde ang BSFs felskrivning (som Lena redan påpekat och diskuterat lite om).
Det är mycket teoriande hit och dit och samtidigt ingenstans, precis som det brukar bli på första DL.

Men ja; Heartstring röstar på Quarter4ever

Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring

Dels vill jag rädda mig själv (om det blir så har inte koll på ställningen riktigt nu). Men även för att jag tycker att hon snurrar in sig lite i sina teorier och det känns olustigt att bli "godförklarad" till DL 1...

Jag försöker hitta något vettigt att gå på, min erfarenhet från förra leken säger att de jag tror är ulvar antagligen är goda... :meh: Så frågan är om jag då istället bör hitta den som verkar minst skum och rösta på den? :rofl:
BSF gör i mina ögon två stycken misstag och det känns som om det är lite väl många för att vara en ulv.

Är vi den berömda tredjedelen ger det troligast 8 goda och 4 onda totalt.

Tja, själv blir jag fundersam på om det kanske är du som vill skydda någon nu. Q, kanske?
Men jag tvekar eftersom du skriver att du har ont om tid innan DL, och något säger mig att ulvar hellre (om de kan) hakar på drev än startar dem. Fast samtidigt har jag själv i andra lekar varit i din situation - ond som inte har tid att vänta första DL. Och man kan ju försvara sig med att "det var första rösten" just för att det var det.

Summan = jag reagerar på din teori då det skulle kunna vara så att du vill få blickarna från en kollega. Men jag är inte säker.
Det tycker jag mer talar för en slarvig god, men helt hundra är jag inte. Men nu ser jag att @LenaH lägger en röst på BSF med motiveringen "Ser det ut som en ulv så är det antagligen en ulv." Och jag lärde mig den hårda vägen att så inte är fallet... Så frågan är om LenaH är ulv och hittade en god som gör misstag och hoppas få ut en god, eller om LenaH är god och faktiskt hittar en ulv? :banghead:

Men jag tycker att det är synd om Heartstring ska behöva åka första dl den här gången också, så för att BSF eventuellt är en ulv som har försagt sig så lägger jag min röst där idag.
Snurrfian röstar på blacksmithfarm

Jag går helt enkelt tillbaka till:

Klara röstar på Blacksmithfarm

Jag tror att hennes felskrivning helt enkelt beror på att hon pratade om sig själv.

oki som sagt har haft riktigt dåligt med tid idag, men har hunnit läsa iaf.

jag har nog ändå regerat mest på både heartstring och _CorpseBride_ idag men jag veeet inte om det beror på att de faktiskt inte är på min planhalva denna gången eller inte
Mest så reagerar jag på heartstring just för att hon indirekt godförklarar BSF, ( och det säger inget om BSFs roll egentligen)

quarter4ever röstar på heartstring då jag tycker att det är väldigt ulvigt att verka så säker på någons godhet alls. Det är sådant en ulv kan tänkas veta, och iom att ingen info finns ute än, och definitivt inga tvillingar så är det detta jag finner mest skumt idag, faktiskt

Det är förstadagen och jag tycker att fokus har hamnat på eventuell felskrivning och reaktionerna på det. Troligen så finns det säkert nåt att vaska fram ur detta. Jag hakar på Paddis tankar lite om bsf som möjlig ond fe och fundrar om själva felskrivningen kan vara ett sätt att visa sig för lyan? Samtidigt så skaver heartstrings tankar runt bsf också. Och även heartstrings snabba attack på q, men inte på LenaH

Klara är osäker på att bsf skulle kunna vara ond IGEN av rent statisiska skäl. När hon själv varit ond de senaste lekarna - kan detta vara ett sätt för henne att lite försynt påpeka att hon inte *borde* vara ond? Då blir jag genast misstänksam emot henne. Är hon ond som försöker godförklara sig genom att peka på någon annan som inte *borde* vara ond.

Det blev där mina tankar hamnade idag

cirkus röstar på blacksmithfarm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar