Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten sammanfattning:
Dag 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring

16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på heartstring
21:26 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

21:30 zassoo röstar på heartstring

Lite spontant - heartstring lägger en helt udda röst på Q4. Det känns lite vågat när flera teoriar om henne och jag får intrycket att de väljer på henne och bsf - kan det vara så att hon sitter i lyan och *visste* att hon hade lyakompisar kvar att rösta som kunde se tlil att hon inte åkte. Samtidigt är det ju udda att sticka ut så? Hon var ju den som sagt att bsf kunde luta åt det goda hållet och hon hade ju rätt. Kan hon ha vetat?

Klara hade också rätt i sin tanke att bsf statistiskt sett borde vara god. Visste hon kanske?

Snurrfians kommentar nu efteråt undrar jag också lite över - alltså visst kan man ha lite dåligt samvete när en god blir utröstad, men nog är väl kommentaren lite underlig? Jag får känslan av att hon vet nånting om heartstring - om heartstring är GOD hade det väl varit lika illa att rösta ut henne
Fast det hade väl ändå varit skillnad om jag hade lagt min udda röst när alla/ nästan alla andra röstat klart och man vetat om utgången? När jag röstade så var den ju inte så udda egentligen, jag drog in en fjärde person som "mål" och min röst var nr 6 i ordningen av 12 totalt. Jag reagerar däremot på alla röster som plötsligt rasslar in på BSF, från "ingenstans" så har "alla" röstat på henne. Eller på mig.
Man kan ju inte annat än ana att ulvarna fått två lätta byten ikväll. 11 röster på 2 personer, det pekar ju verkligen mot att både jag och BSF blivit lätta offer. Det är bara jag som röstat på någon helt annan (BSF också, men hon ångrade sig ju).

Målar i lite, en första reaktion är ju om det verkligen bara är goda som röstar på BSF i denna första lynch?

DagDL 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring

16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21:25 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på heartstring
21:26 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

21:30 zassoo röstar på heartstring

heartstring 5
CB 1
BSF 6
Q4 1
Med tanke på att det är 6 röster på BSF så tror jag ju inte att alla dessa är goda. Det är nog i så fall vääldigt otroligt.

Sedan förstår jag inte riktigt din udda röst. Du hade då 2 röster och bsf 2, oavsett roll tänker jag att du borde vilja skydda dig själv från lynch?
Fast då var det ju 6 st kvar som skulle rösta. Mycket kan hända då. Skulle du velat att jag röstat på BSF bara för att rädda mig själv och struntat i den som jag tyckte var mer mysko?

Fast då var det ju 6 st kvar som skulle rösta. Mycket kan hända då. Skulle du velat att jag röstat på BSF bara för att rädda mig själv och struntat i den som jag tyckte var mer mysko?

Nej jag bara undrar. Försöker att fundera på hur det skulle gynna dig som god vs ond. :p Men jag känner att jag är alldeles för trött ikväll för att orka teoria något mer. Alla teorier som ramlar in om röstningen bara snurrar i mitt huvud nu. Så jag ska lägga mig istället och återkomma imorgon!

snabba reflektioner så inpå nattDL
Några jag reagerar på enligt tidigare sammanställning
*heartstring tycker hon sprider mycket misstankar omkring sig och det skaver att hon godförklarade BSF väldigt tidigt, för ja det tyckte jag att hon gjorde....
*_CorpseBride_ för många teorier som tänker (nästan ) fler varv än jag kan åstadkomma.....
*LenaH ( bara för att hon inte hamnar under lupp) så frågan är varför?
* sedan alla andra som svävar med anonymt...:cautious:
som sagt alla är onda just nu mer eller mindre, får se om jag får rätsida på det....

Fast det hade väl ändå varit skillnad om jag hade lagt min udda röst när alla/ nästan alla andra röstat klart och man vetat om utgången? När jag röstade så var den ju inte så udda egentligen, jag drog in en fjärde person som "mål" och min röst var nr 6 i ordningen av 12 totalt. Jag reagerar däremot på alla röster som plötsligt rasslar in på BSF, från "ingenstans" så har "alla" röstat på henne. Eller på mig.
Man kan ju inte annat än ana att ulvarna fått två lätta byten ikväll. 11 röster på 2 personer, det pekar ju verkligen mot att både jag och BSF blivit lätta offer. Det är bara jag som röstat på någon helt annan (BSF också, men hon ångrade sig ju).

Med tanke på att det är 6 röster på BSF så tror jag ju inte att alla dessa är goda. Det är nog i så fall vääldigt otroligt.

Ja, det vore mycket osannolikt att ingen av de onda röstat på bsf - särskilt som vi nu vet att hon var god.

Men jag tror att det finns några onda röster även på annat håll också.

Bra!
Vilka alternativ har vi?
Ängeln skyddade rätt eller att fen använt beskydd till sig själv.
Något annat som kunde gjort natten lugn?

Synd att det inte finns en spion som kunde fått lite juicy information

Uppdatering

En lugn natt har passerat...

DagDL imorgon 21.30
NattDL 23.00
det borde varit ängel som skyddat rätt!:up:
eller onda fen skyddat sig själv kanske?
Iom att vår enda goda spion rykt och det också kan anses att onda fen tar full spioninfo så är det mycket möjligt att ängeln valt att Inte skydda sig själv, tom mycket troligt kanske?

Ja, jag vände och vred på tanken runt felskrivningen och gillade inte riktigt hur enkelt det var att haka på och tillslut så slog det mig (med lite input från Paddis teoriinlägg) att det *kunde* ha varit nån form vink till lyan från den onda fen.

Jag förstår. Det är klart att det kunde ha varit så, men lite väl vågat att dra till med en sån vink redan tidigt dag 1? Extremt hypotetiskt nu då eftersom det inte visade sig vara fallet :p

Förstår således hur du tänker men får ändå känslan av någon som inte vet var rösten ska läggas och till slut hoppar på drevet ändå. Noterar.

Jag förstår. Det är klart att det kunde ha varit så, men lite väl vågat att dra till med en sån vink redan tidigt dag 1? Extremt hypotetiskt nu då eftersom det inte visade sig vara fallet :p

Förstår således hur du tänker men får ändå känslan av någon som inte vet var rösten ska läggas och till slut hoppar på drevet ändå. Noterar.

Jaa. jo.

Nu är det ju hypotetiskt resonemang - men det är väl bra för en ond utanför lyan att visa sig så tidigt som möjligt så den inte blir käk tänkte jag.

Vad det gäller drev. Jag tror inte någon kan friskrivas pga sin röst på någon annan än bsf.

det borde varit ängel som skyddat rätt!:up:
eller onda fen skyddat sig själv kanske?
Iom att vår enda goda spion rykt och det också kan anses att onda fen tar full spioninfo så är det mycket möjligt att ängeln valt att Inte skydda sig själv, tom mycket troligt kanske?

Sant! iom att vi har den onda fen (och ingen god spion) och hon har möjlighet till full spioninfo är det nog rätt troligt att ängeln valt att skydda nån annan än sig själv inatt.

Sant! iom att vi har den onda fen (och ingen god spion) och hon har möjlighet till full spioninfo är det nog rätt troligt att ängeln valt att skydda nån annan än sig själv inatt.
Man kan alltid hoppas! Och just för att spionlärlingen åkte direkt så håller jag det för troligt faktiskt.
Nu har jag haft dåligt med tid idag men har haft tid att gräva lite djupare i mina tankar så här på nattkvisten

Jag har faktiskt hakat upp mig på LenaH som var den som mycket snabbt reagerade på BSFs felskrivning ( för det lär ju vara utom all tvivel att det VAR en felskrivning nu -eller hur?)
Sedan så gör hon det lite( eller mycket) smidigare än "yours truly" , som som vanligt klampar på i full fart ( och Nej- jag HADE inte sett LenaHs inlägg, pga spel på mobilen, jag hade uppdaterat lite nu och då under kvällen, så det sista som fanns när jag tog upp den igen var just BSFs inlägg)
Jag har specialstuderat LenaHs inlägg ( likväl som de andra jag nämnde i mitt inlägg strax innan nattDL som de som fångat min uppmärksamhet- one way or the other)

Detta känns ju faktiskt ganska intrikat så här i backspegeln av att BSF var god, vad kan lämpa sig bättre än att låta en god trassla in sig i rollfördelningen sett ur en onds perspektiv? För visst är det lätt att slå ner på det minsta lilla som kan anses som att någon "vet" något?
Jag funderade på att börja det sedvanliga räknandet av fördelningen goda/onda men lämnar
över till @Blacksmithfarm som vanligt. :p

och ja hon är snabb att poängtera det.. ( precis som jag)
Alltså... Det jag fetat och kursiverat i ditt inlägg? Menar du att du ingår i den onda tredjedelen? Att du är i lyan? :cautious:

men också att släta över det.....
Jag tyckte det verkade lite slarvigt med en blooper redan första kvällen men vi får väl se om du verkar låta polisongerna gro. :cautious:

Sedan detta inlägg får mig ( och kanske flera?) som kan våra ulvlekar i det senaste att reagera? Då det syftar till att man är oerhört god om man duschar ( precis som Klara gjorde i hur många lekar som helst. då hon faktiskt "alltid" var god- sedan att hon inte varit det i slutet betyder inte så mycket i sammanhanget- för för mig så vill LenaH inidikera att hon är god- jag börjar tvivla !)
Föredömligt få inlägg idag! Jag är nyss hemkommen från terrängträning så ska bara käka lite men jag väntar med att duscha, @Klara :p

sedan tycker hon nog det varit ganska skönt att jag blivit i fokus , och det är mycket tack vare @heartstring så även hon är på min radar, för hon tog vara på mina uttryck men inte LenaHs så synnerligen misstänkt det också får jag lov att säga! Evert är mig veterligen inte med i denna leken men jag (Q:D!!!) är det så nja , här börjar jag få allvarliga dubier om LenaHs mycket tydliga hänsyftningar till att försöka verka på den goda sida i denna leken
Ja,
vi har ganska olika sätt att uttrycka oss på men jag vet inte, förra leken började jag ju till slut köra Evert-style... :D

fortsätter sprida misstankar, men ändå glida undan....
Jag tänkte också tanken att hon inte behöver sitta i lyan men det spelar ju mindre roll iofs. :)

Försöker fortfarande verka god, men jag är ledsen jag tycker det ser mer och mer sammantaget ut som någon som bara Försöker verka god, jag har allvarliga invändningar mot det vid detta laget... jag tror att du @LenaH var en av de som såg till att få ut en god BSf denna gången.

Jag går och gör en @Klara och ser om jag lever när jag kommer ut.
Spontant så lär det väl finnas en och annan ond bland rösterna på Bsf men det lär finnas en och annan även på @heartstring för jag tror inte ulvarna behövde anstränga sig så hårt den här lynchen, vi fixade så bra själva. :meh: :turd:

Jag funderar lite över Klara och LenaH, båda brukar lägga betydelselösa röster DL1, varför har ni ändrat den vanan?
Jag skrev om det i förra leken vet jag, jag har väl helt enkelt slutat tycka synd om folk! :p
Nä, mer seriöst så DL1 tar man vad man har och i det här fallet ville jag inte snurra till det i onödan utan helt enkelt köra på det som verkade (i mina ögon) uppenbart.
Dessutom trodde jag att jag la första rösten på Bsf (hann inte se din) och kunde inte riktigt förutse att det skulle bli så poppis att göra det.

Jag skrev om det i förra leken vet jag, jag har väl helt enkelt slutat tycka synd om folk! :p
Nä, mer seriöst så DL1 tar man vad man har och i det här fallet ville jag inte snurra till det i onödan utan helt enkelt köra på det som verkade (i mina ögon) uppenbart.
Dessutom trodde jag att jag la första rösten på Bsf (hann inte se din) och kunde inte riktigt förutse att det skulle bli så poppis att göra det.
nja det där med att lägga andra( eller första och för all del tredje) rösten är ju ganska poppis bland de som är onda, men trevligast är ju att följa någon annan god.
Och som ond är det rätt givet att man inte vill stå ut, och faktiskt visa vad man tycker.
jag tycker att det är något du inte alls brukar ha problem med, du tom använder ditt uttryck "det som ser ut som en ulv-är en ulv" fast just denna gången tycker jag inte att det talar till din fördel.......

Man kan alltid hoppas! Och just för att spionlärlingen åkte direkt så håller jag det för troligt faktiskt.
Nu har jag haft dåligt med tid idag men har haft tid att gräva lite djupare i mina tankar så här på nattkvisten

Jag har faktiskt hakat upp mig på LenaH som var den som mycket snabbt reagerade på BSFs felskrivning ( för det lär ju vara utom all tvivel att det VAR en felskrivning nu -eller hur?)
Sedan så gör hon det lite( eller mycket) smidigare än "yours truly" , som som vanligt klampar på i full fart ( och Nej- jag HADE inte sett LenaHs inlägg, pga spel på mobilen, jag hade uppdaterat lite nu och då under kvällen, så det sista som fanns när jag tog upp den igen var just BSFs inlägg)
Jag har specialstuderat LenaHs inlägg ( likväl som de andra jag nämnde i mitt inlägg strax innan nattDL som de som fångat min uppmärksamhet- one way or the other)

Detta känns ju faktiskt ganska intrikat så här i backspegeln av att BSF var god, vad kan lämpa sig bättre än att låta en god trassla in sig i rollfördelningen sett ur en onds perspektiv? För visst är det lätt att slå ner på det minsta lilla som kan anses som att någon "vet" något?

och ja hon är snabb att poängtera det.. ( precis som jag)

men också att släta över det.....

Sedan detta inlägg får mig ( och kanske flera?) som kan våra ulvlekar i det senaste att reagera? Då det syftar till att man är oerhört god om man duschar ( precis som Klara gjorde i hur många lekar som helst. då hon faktiskt "alltid" var god- sedan att hon inte varit det i slutet betyder inte så mycket i sammanhanget- för för mig så vill LenaH inidikera att hon är god- jag börjar tvivla !)

sedan tycker hon nog det varit ganska skönt att jag blivit i fokus , och det är mycket tack vare @heartstring så även hon är på min radar, för hon tog vara på mina uttryck men inte LenaHs så synnerligen misstänkt det också får jag lov att säga! Evert är mig veterligen inte med i denna leken men jag (Q:D!!!) är det så nja , här börjar jag få allvarliga dubier om LenaHs mycket tydliga hänsyftningar till att försöka verka på den goda sida i denna leken

fortsätter sprida misstankar, men ändå glida undan....

Försöker fortfarande verka god, men jag är ledsen jag tycker det ser mer och mer sammantaget ut som någon som bara Försöker verka god, jag har allvarliga invändningar mot det vid detta laget... jag tror att du @LenaH var en av de som såg till att få ut en god BSf denna gången.
Haha, det här var lite tunt även för dig! :D

För det första: Jag hade inte så mycket mer att tillägga, det var sent och jag var tydlig med att jag ville se om hon hade ansiktsbehåring.

För det andra: Att duscha har väl aldrig använts som godförklaring?? Jag brukar skoja med @Klara om att hon brukar skriva ut att hon duschar, precis som @Niyama skriver när hon ska laga middag. Här undrar jag lite vad du sysslar med?? :confused:

Att jag i förra leken hade en del vilda teorier undgick väl ingen @cirkus (sorry) och det är det jag refererar till som "Evert-style".

Och att jag sen håller med @Paddington om att möjligheten att hon (Bsf alltså) var ond utanför lyan är väl inte heller så konstigt? Jag trodde ju på att Bsf var ond, annars skulle jag inte lagt min röst där.

Jag tycker dina teorier är väääääldigt tunna när du använder skämtsamma referenser till tidigare lekar för att sprida misstankar... :cautious:

nja det där med att lägga andra( eller första och för all del tredje) rösten är ju ganska poppis bland de som är onda, men trevligast är ju att följa någon annan god.
Och som ond är det rätt givet att man inte vill stå ut, och faktiskt visa vad man tycker.
jag tycker att det är något du inte alls brukar ha problem med, du tom använder ditt uttryck "det som ser ut som en ulv-är en ulv" fast just denna gången tycker jag inte att det talar till din fördel.......
Nja, precis som @Lobelia skrev så har ju jag haft en historia av att (i likhet med @Klara ) lägga uddaröster DL1 men att jag försöker gå ifrån det för att utveckla mitt spel. Ingenting är statiskt, vet du. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31