Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du verkligen att ängeln inte skyddade sig själv? Det är ju alltid oerhört vanskligt första natten när man är ängel iom att man inte har någon som helst aning om vem som kan vara värd att skydda. Jag är inte lika säker som du verkar vara, men visst finns möjligheten.

Onda fen lär ju ha tagit full spioninfo, möjligen en sia men jag tror mer på spioninfon, för att få reda på så mycket som möjligt tidigt i leken.
jag är hyfsat säker på att ängeln skyddade rätt iaf, oavsett vem den valde att skydda.
Och det var just det att spionlärlingen åkte som fick mig att fundera över om inte ängeln valde att skydda annan än sig själv, just för att det kan anses som ganska troligt att onda fen väljer full spioninfo. Och då kan den ju på nåt sätt försöka peka ut ängeln åt ulvarna, det har vi sett hänt förr i lekarna....
Nu kan ju ulvarna ha en idé om vem som är ängel ändå iom det misslyckade käket, men jag tycker gott de kan få våndas över att det är möjligt, att den inte skyddat sig själv.

rent teoretiskt så kan ju onda fen valt att beskydda sig mot käk, men känns väl inte så troligt, men möjligt är det ju.

Brevis kan ju kanske ha delat ut ett beskydd också som använts? Om brevis ens har skickat något paket igår ....
DagDL på brevis paket så om den valt det igår så kan mottagaren ha använt det till NattDL? Eller tänker jag galet?
Edit det gör jag nog. för paket kommer fram efter NattDL- eller?

jag är hyfsat säker på att ängeln skyddade rätt iaf, oavsett vem den valde att skydda.
Och det var just det att spionlärlingen åkte som fick mig att fundera över om inte ängeln valde att skydda annan än sig själv, just för att det kan anses som ganska troligt att onda fen väljer full spioninfo. Och då kan den ju på nåt sätt försöka peka ut ängeln åt ulvarna, det har vi sett hänt förr i lekarna....
Nu kan ju ulvarna ha en idé om vem som är ängel ändå iom det misslyckade käket, men jag tycker gott de kan få våndas över att det är möjligt, att den inte skyddat sig själv.

rent teoretiskt så kan ju onda fen valt att beskydda sig mot käk, men känns väl inte så troligt, men möjligt är det ju.

Brevis kan ju kanske ha delat ut ett beskydd också som använts? Om brevis ens har skickat något paket igår ....
DagDL på brevis paket så om den valt det igår så kan mottagaren ha använt det till NattDL? Eller tänker jag galet?
Edit det gör jag nog. för paket kommer fram efter NattDL- eller?

Bra poäng, tänkte inte så långt :o Men det har du helt rätt i, att fen med full spioninfo kan se vem som är ängeln. Faktum kvarstår ändå att vem sjutton ska man skydda istället? Skyddet kan likaväl hamna på en ulv. Men någon har i alla fall blivit skyddad, sen om det är ängeln som skyddat sig själv, ängeln som skyddat någon annan eller onda fen som skyddat sig själv vet vi inte. Det sistnämnda inte lika troligt, gissar jag.

Just det, brevbäraren har vi också. En sia och ett beskydd. Jag har förstått det som att brevbäraren skickar in till Dag-DL och så får mottagaren paketet vid följande Natt-DL, vilket gör att det kan användas dagen efter (dvs idag). Rätta mig gärna någon om jag har fel :p Frågan är ju dock om brevbäraren har delat ut några paket än? Det är också en lite vansklig roll.

Dagens två röster känns lite knepiga - Q som helt plötsligt har Lena som target och cirkus som direkt hakar på och följer Q. Det jag tänker utifrån det är att Q och cirkus bör inte vara ulvar tillsammans - om de inte spelar väldigt riskabelt men jag tror inte det.

Det jag funderar på är om det är någon som har fått reda på något - vi har ju en byfåne med i leken som har en sia. Kan den ha utnyttjats redan första natten? Det skulle kunna vara en anledning till en snabbt ihopsnickrad teori och påföljande röst - tänker på Q's röst... Men jag vet inte, bara brainstormar.

Jag har inte lekt så mycket med varken Q eller cirkus men får känslan av att cirkus gärna hänger på såna här teorier..? Vilket gör att jag inte just nu sätter henne mot varken ond eller god. Men det känns som att det finns risk för ett drev mot Lena efter det här och då är det ju tacksamt för ulvar att hänga på, frågan är dock hur snabbt de vågar följa. Det beror också på hur leken utvecklar sig under dagen, jag hoppas att det blir lite mer nyanserat idag.

Nu har jag suttit och läst igenom vad som hänt här till mitt morgonkaffe (ja, jag har knasiga tider). :p

Jag är fortfarande fundersam över heartstring och jag förstår heller inte hennes röst igår. Om hon är ulv, borde hon inte hakat på och röstat på BSF? Samtidigt som det kan vara ett sätt att slippa den uppmärksamheten att rösta på någon annan. Så som jag själv tagit upp och nu andra så reagerade hon på Q i början men inte Lena vilket också gör mig fundersam. Och givetvis, godförklaringen av BSF. Men detta gör mig inte övertygad om att hon måste vara ond. Hon skulle lika gärna kunna vara en förvirrad god helt enkelt. Så jag får väl fortsätta att observera henne ett tag och se vad hon mer har att komma med.

Nu har det blivit en väldig diskussion mellan Lena och Q och jag går i lite samma tankebanor som cirkus. När jag först läste Qs teorier hängde jag inte med alls eftersom jag inte varit med i de senaste varulvslekarna och vad dushar å allt innebär. :p Jag tyckte därför att teorierna mot Lena lät ganska tama. Men så har vi många i leken som kan få veta saker om nätterna och Q verkar säker på sitt spår. Hon uttrycker även en osäkerhet mot heartstring och säger ungefär att "vi börjar med en ulv i taget, jag tar den jag är mest säker på först". Så Qs säkerhet på Lena gör att även jag vill lägga min röst där. Jag tror att det finns en möjlighet att Q kan vara något på spåret.

_CorpseBride_ röstar på LenaH

Jaha, då ska vi se om det går att få någon rätsida på tankarna här nu då.

Q säger att hon inte såg Lenas påpekande ang rollistan pga mobilsurfande och det är ju mycket möjligt. Jag tänkte inte på den möjligheten, som någon skrev, men jag tyckte ändå att hon lät så hård. Nu tycker jag inte alls att hon känns lika ulvig längre. Nja, hon är neutral för tillfället.

Lena Ja, jag börjar ju fundera på om jag missade något när jag lät Lena gå igår. Samtidigt känns hon som ett väldigt lätt byte för dagens DL, speciellt då 3 stycken redan lagt sina röster på henne. Frågan är ju om Q fått upp ett spår eller om det bara är spel för gallerian..

Paddan
Håller ögonen på mig (som många andra). Ifrågasätter mina intentioner ang Lena och där är inga. Eller var inte iallafall. Jag har svårt att placera henne och hon får stå som neutral så länge.

CB
Jag reagerar på det här:
Jag är fortfarande fundersam över heartstring och jag förstår heller inte hennes röst igår. Om hon är ulv, borde hon inte hakat på och röstat på BSF?
Är det inte precis det hon gör nu, mot Lena? Hakar på drevet som man enligt henne själv "borde göra som ulv"? Det går inte alls ihop sig och hon får defenitivt ögonen på sig från mitt håll!

Zassoo
Har jag alltid lika svårt att placera! Hon får stå som neutral so far.

Cirkus
Em reagerar på att Cirkus har stark teori mot mig i DL1 men ändå väljer att rösta på BSF. Hon lägger sin röst som nr 11 i ordningen (av 13, om man räknar med BSFs ändringsröst) och det är svårt att säga mkt om tycker jag. Det stod mellan mig och BSF, men visst kan det tänkas märkligt om hon har mer teori om mig men ändå röstar på BSF. Hon är väldigt snabb på att haka på Q och röstar på Lena, frågan är varför, egentligen? Har hon samma teori som Q eller är det bara väldigt lätt att haka på och starta ett drev?

Klara
Har inte synts/ märkts mycket alls? Frågan är om det är tidsbrist eller ett aktivt val att hålla sig i bakgrunden. Om det är det senare så känns det lite misstänkt? Jag vet inte, hon känns neutral så länge men får ett öga på sig hon också.

Snurrfian
Gjorde bort sig lite inför DL igår stackarn, när hon röstade på BSF istället för på mig. Jag tror det var ett ärligt misstag och inget att spinna vidare på, men det märkliga blir ju som flera nämner när hon säger att hon kunnat lägga sin röst vart som helst med resultatet som blev. Men faktum är ju att en röst på mig hade fått ut mig istället, men det var ju lite tidigt för henne för att hon skulle veta det då. Så hennes röst var ju inte den som slog spiken i kistan, men ändock väldigt betydande för slutresultatet.

Lobelia
Det känns inte som att jag sett så mycket av henne heller? Eller inget som jag fastnat för iallafall? Hon får nog vara neutral så länge.

Emtherlia
Håller jag som neutral än så länge, jag får inga direkta vibbar från henne tycker jag. Sammanfattar bra och har "rena" tankar på något vis.

Den som sticker ut mest för mig är CB, med tanke på citatet ovan och hennes val att ändå lägga en tredjeröst på Lena.
Sen funderar jag. Lena känns som sagt som hon blivit ett lätt byte och jag anar att det kan vara mitt fel eftersom jag valde att sätta fokus på Q igår. Det blir ju ett väldigt lätt byte att gå på idag då och flera verkar ha hakat på där mer än gärna. Hm..

Sedan är det det där med Nattkäket. Ingen åts. Varför? Valde ängeln att skydda rätt person och vem är i så fall rätt? Var det fen som skyddade sig själv? (Vad menas med att fen kan förhäxa, @Niyama ?) Och kanske viktigast av allt - VEM försökte ulvarna att käka?
Det är ju väldigt självklart vilka som var targets vid gårdagens DL, men vad säger det?
Vill en ulv vara den som lägger en startröst på någon? Ville en ulv vara den som sätter spiken i kistan? Det känns ju mer som att en ulv vill smyga med än att starta något och jag tänker att de helst kanske inte vill synas genom att lägga en avgörande röst heller?
I så fall skulle man ju kunna tänka att CB, Lobelia, Zassoo och Paddan (första resp sista rösterna på mig o BSF) inte skulle vara ulvar. MEN Zassoo väljer att lägga sin röst på mig istället för på BSF och därmed just sätta spiken i kistan. Kan det säga något? Eller vill hon bara försöka rädda BSF? Fast det är ju återigen bara ulvarna som känner till vilka som är onda/ goda.
Hm

J

CB
Jag reagerar på det här:

Är det inte precis det hon gör nu, mot Lena? Hakar på drevet som man enligt henne själv "borde göra som ulv"? Det går inte alls ihop sig och hon får defenitivt ögonen på sig från mitt håll!

Den som sticker ut mest för mig är CB, med tanke på citatet ovan och hennes val att ändå lägga en tredjeröst på Lena.
Sen funderar jag. Lena känns som sagt som hon blivit ett lätt byte och jag anar att det kan vara mitt fel eftersom jag valde att sätta fokus på Q igår. Det blir ju ett väldigt lätt byte att gå på idag då och flera verkar ha hakat på där mer än gärna. Hm..

Jag förstår vad du menar. Men du tar det lite ur sitt sammanhang. Det var en av alla funderingar jag reflekterade över och vägde mellan i mitt huvud. Sedan var det första lynch igår och då tänker jag att det hade varit lätt för dig om du är en ulv att hoppa på ett drev om en felskrivning hellre än att rösta på någon annan då du själv riskerade att åka. Nu hakar jag på Q för att jag tror att hon kan vara något på spåret då det är många goda roller som kan få reda på saker i den här leken och ibland svårt att komma med bra teorier när man vet något. Jag tänker att om Q skulle vara ond är det väldigt oklokt av henne att gå så hårt på en god och även lägga en första röst på denne med ganska klena teorier, så nej just nu tror jag mer på att Q kan ha en god roll.

Anledningen att jag röstar på Q är alltså knappast bara för att du inte lade så mycket märket till henne igår. ;)

Jag förstår vad du menar. Men du tar det lite ur sitt sammanhang. Det var en av alla funderingar jag reflekterade över och vägde mellan i mitt huvud. Sedan var det första lynch igår och då tänker jag att det hade varit lätt för dig om du är en ulv att hoppa på ett drev om en felskrivning hellre än att rösta på någon annan då du själv riskerade att åka. Nu hakar jag på Q för att jag tror att hon kan vara något på spåret då det är många goda roller som kan få reda på saker i den här leken och ibland svårt att komma med bra teorier när man vet något. Jag tänker att om Q skulle vara ond är det väldigt oklokt av henne att gå så hårt på en god och även lägga en första röst på denne med ganska klena teorier, så nej just nu tror jag mer på att Q kan ha en god roll.

Anledningen att jag röstar på Q är alltså knappast bara för att du inte lade så mycket märket till henne igår. ;)

Ja det förstår jag, att det var en av alla tankar men ändå känns det lite.. Ja, mysko. För det är ju ändå lite så, att en ulv inte vill synas riktigt och då är det ju enkelt att hoppa på någon annans idé.

Ja det förstår jag, att det var en av alla tankar men ändå känns det lite.. Ja, mysko. För det är ju ändå lite så, att en ulv inte vill synas riktigt och då är det ju enkelt att hoppa på någon annans idé.

Jo det håller jag med om, lätt att gömma sig bland andra. Vi får se hur det fortsätter senare med rösterna. Men detta är vad som känns mest troligt för mig just nu.

Redan 3 röster på LenaH, det känns lurigt och början på ett drev? Jag lutar nog mer åt att lägga min röst på Snurrfian då hon inte alls ville kännas vid att hon hade en del av att rösta ut goda BSF.

Redan 3 röster på LenaH, det känns lurigt och början på ett drev? Jag lutar nog mer åt att lägga min röst på Snurrfian då hon inte alls ville kännas vid att hon hade en del av att rösta ut goda BSF.
Fast va? Det gjorde jag väl ändå? Jag har ju förklarat hur jag tänkte, och att jag trodde att det skilde mer emellan BSF och heartstring? Jag tycker att du verkar läsa lite slarvigt och inte alla inlägg... Så många har jag inte så att det är svårt att hinna läsa dem...

MEN Zassoo väljer att lägga sin röst på mig istället för på BSF och därmed just sätta spiken i kistan. Kan det säga något? Eller vill hon bara försöka rädda BSF? Fast det är ju återigen bara ulvarna som känner till vilka som är onda/ goda.
Här hänger jag inte riktigt med på vad du menar med spiken i kistan ? Du klarade dig ju igår ?

Nä jag funderade på att lägga en udda röst på henne av gammal tradition :p men under tiden jag skrev så kom jag fram till att jag inte ville att heartstring skulle röstas ut eftersom jag fick för mig att hon åkte ut först förra gången, nu hade jag fel även i detta :cautious: men det var så jag tänkte... Nu spelade min röst på BSF inte någon som helst roll, jag hade lika gärna kunnat lagt en strö röst var som helst... :crazy:

Det här inlägget syftar jag på. Där skriver du att din röst inte spelar någon roll. Vilket den ju gjorde.

I så fall skulle man ju kunna tänka att CB, Lobelia, Zassoo och Paddan (första resp sista rösterna på mig o BSF) inte skulle vara ulvar. MEN Zassoo väljer att lägga sin röst på mig istället för på BSF och därmed just sätta spiken i kistan. Kan det säga något? Eller vill hon bara försöka rädda BSF? Fast det är ju återigen bara ulvarna som känner till vilka som är onda/ goda.

Jag reagerar också på detta?
q har redan tagit upp detta med spiken i kistan(vilket är väldigt obegripligt resonemang om du frågar mig) - men jag undrar hur du tänker när du tänker att bara de som inte röstar först eller sist är ulvar? Min erfarenhet är att ulvarna kan rösta precis när som helst, igår snuddades det ju vid tanken (av bsf faktiskt) att _cb_ la sin första röst just för att onda kan komma undan med det just såsom du tänker nu. Det är farligt tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar