Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad klurigt detta är! Q röstar på Lena och 2 till hakar på ganska snabbt. Nästan misstänksamt snabbt och lätt. Frågan är varför. VET Q något eller är det bara "säkra spånerier"? Och i så fall - VAD vet hon? Och vem är hon? En ond fe eller en goding som vet (byfåne/ brevbärare) mer än oss andra? Eller kan hon vara spökväckaren? Kan BSF ha hunnit spionera fram något och ha info att komma med?
God eller ond, det är frågan.

Sen är det intressant att fundera på de andra två, Cirkus och CB. Cirkus hakar på Qs teori väldigt snabbt och röstar direkt fast hon har tid att vara aktiv. CB är också snabb på att haka på teorin men har å andra sidan inte visat sig mkt mer efter det, men det kanske hon hinner med innan DL.
Det känns helt enkelt lite för lätt att haka på en sån teori så fort, utan att se vad som händer längs kvällen.
BSF kan inte ha haft någon information. Hon dog ju vid dag-dl, spioninfon delas ut efter natt-dl.

Vad menar du med spion då?
Smått förvirrad, försöker leka medan jag jobbar och få iväg något vettigt, det där blev inget vidare vettigt alls. Jag syftade på den onda feen med spion här. Om ulvarna försökte käka feen så hade det varit bättre att de lyckades än ett missat käk.

En liten sammanfattning:
Dag 1
14:02 _CorpseBride_ röstar på heartstring

16:53 Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
21:17 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:18 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:20 Emtherlia röstar på heartstring
21.21 Heartstring röstar på Quarter4ever
21.22 Blacksmithfarm ändrar röst till heartstring
21:25 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:25 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på heartstring
21:26 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Blacksmithfarm

21:30 zassoo röstar på heartstring

Lite spontant - heartstring lägger en helt udda röst på Q4. Det känns lite vågat när flera teoriar om henne och jag får intrycket att de väljer på henne och bsf - kan det vara så att hon sitter i lyan och *visste* att hon hade lyakompisar kvar att rösta som kunde se tlil att hon inte åkte. Samtidigt är det ju udda att sticka ut så? Hon var ju den som sagt att bsf kunde luta åt det goda hållet och hon hade ju rätt. Kan hon ha vetat?

Klara hade också rätt i sin tanke att bsf statistiskt sett borde vara god. Visste hon kanske?

Snurrfians kommentar nu efteråt undrar jag också lite över - alltså visst kan man ha lite dåligt samvete när en god blir utröstad, men nog är väl kommentaren lite underlig? Jag får känslan av att hon vet nånting om heartstring - om heartstring är GOD hade det väl varit lika illa att rösta ut henne

Jag hade oavsett inte kunnat vetat att BSF var god, även om jag hade suttit i lyan. Eftersom det finns en ond utanför. Så den tanken faller.

Smått förvirrad, försöker leka medan jag jobbar och få iväg något vettigt, det där blev inget vidare vettigt alls. Jag syftade på den onda feen med spion här. Om ulvarna försökte käka feen så hade det varit bättre att de lyckades än ett missat käk.

Ok. Ja, det har du ju rätt i. Dessutom kan jag inte se något skäl att den onda fen skulle valt beskyddet som första bus. Det är ju klart mer användbart med en sia eller spioninfo i det här läget.

Jag hade oavsett inte kunnat vetat att BSF var god, även om jag hade suttit i lyan. Eftersom det finns en ond utanför. Så den tanken faller.

Du hade inte kunnat veta men haft en mycket god chans på att gissa rätt.

Vi har om vi följer 1/3 dels regeln

Lya 3 personer
goda 8 personer
Ond fe 1 person

Inför första DL har de som sitter i lyan på ren gissning ca 8/9 chans att pricka rätt på att en person är god. Ganska goda odds.

Nu verkar du vara på hugget i ulvletandet så jag håller dig inte bland mina primära ulvkandidater för stunden. Det är dock tidigt i leken så inte så mycket att gå på.

Ok. Ja, det har du ju rätt i. Dessutom kan jag inte se något skäl att den onda fen skulle valt beskyddet som första bus. Det är ju klart mer användbart med en sia eller spioninfo i det här läget.
Jo det var ungefär det jag ville komma fram till. Den onda fen borde ha valt något annat bus i första hand.

Du hade inte kunnat veta men haft en mycket god chans på att gissa rätt.

Vi har om vi följer 1/3 dels regeln

Lya 3 personer
goda 8 personer
Ond fe 1 person

Inför första DL har de som sitter i lyan på ren gissning ca 8/9 chans att pricka rätt på att en person är god. Ganska goda odds.

Nu verkar du vara på hugget i ulvletandet så jag håller dig inte bland mina primära ulvkandidater för stunden. Det är dock tidigt i leken så inte så mycket att gå på.
Fast cirkus tanke var att jag visste. Och oavsett hur kunde jag inte veta.

Åh vad klurigt detta är! Q röstar på Lena och 2 till hakar på ganska snabbt. Nästan misstänksamt snabbt och lätt. Frågan är varför. VET Q något eller är det bara "säkra spånerier"? Och i så fall - VAD vet hon? Och vem är hon? En ond fe eller en goding som vet (byfåne/ brevbärare) mer än oss andra? Eller kan hon vara spökväckaren? Kan BSF ha hunnit spionera fram något och ha info att komma med?
God eller ond, det är frågan.

Sen är det intressant att fundera på de andra två, Cirkus och CB. Cirkus hakar på Qs teori väldigt snabbt och röstar direkt fast hon har tid att vara aktiv. CB är också snabb på att haka på teorin men har å andra sidan inte visat sig mkt mer efter det, men det kanske hon hinner med innan DL.
Det känns helt enkelt lite för lätt att haka på en sån teori så fort, utan att se vad som händer längs kvällen.

Jag har INTE haft tid att vara aktiv - jag har dessutom inte ens vetat om jag har en dator som funkar senare idag iom att jag har varit på kontoret idag och bytt hela kalaset - det skrev jag i mitt röstinlägg också. De få inlägg jag har hunnit skriva har varit mellan uppdateringar av datorn och när den funkat. Inget jag vågat räkna med. Alls.

Nu har jag läst lite mer och @Klara kommer med en väldigt tänkvärd tanke - kan q vara ond fe och ha siat LenaH med en mycket viktig roll?

Jag har INTE haft tid att vara aktiv - jag har dessutom inte ens vetat om jag har en dator som funkar senare idag iom att jag har varit på kontoret idag och bytt hela kalaset - det skrev jag i mitt röstinlägg också. De få inlägg jag har hunnit skriva har varit mellan uppdateringar av datorn och när den funkat. Inget jag vågat räkna med. Alls.

Nu har jag läst lite mer och @Klara kommer med en väldigt tänkvärd tanke - kan q vara ond fe och ha siat LenaH med en mycket viktig roll?

Vad tror du? Skulle en ond Q göra en sådan grej?

Vad tror du? Skulle en ond Q göra en sådan grej?

Ja det tror jag. Hon spelar alltid hårt på sin sida. Om det var just ängeln hon hittat så tror jag det faktiskt. Samtidigt så känns det andra scenariot något mer sannolikt (om vi nu ska prata statistik ;) )
Grejen just nu är att om någon annan är ängeln så lär den inte träda fram och räcka upp handen.

Ja det tror jag. Hon spelar alltid hårt på sin sida. Om det var just ängeln hon hittat så tror jag det faktiskt. Samtidigt så känns det andra scenariot något mer sannolikt (om vi nu ska prata statistik ;) )
Grejen just nu är att om någon annan är ängeln så lär den inte träda fram och räcka upp handen.
Nej, just ängeln vill ju gärna hålla en låg profil (om ängeln inte heter cirkus... ;):p ) Jag håller med dig. Det andra alternativet är mer sannolikt. Men jag litar inte på Q. :cautious:

Ok. För att lyfta blicken lite, det finns ju mer än en ulv att leta efter.

Heartstring har onekligen snurrat in sig i sina försök att förklara sina godförklaringar av BSF igår. Än så länge har jag inte sett något som övertygat mig om att hon är god. Jag får fortsätta bevaka henne. Om LenaH nu visar sig vara ond så är ju heartstrings försök att släta över LenaHs reaktion på BSFs blunder klart misstänkt.

Snurrfian har också snurrat till det för sig när hon försökte att förklara sin röst igår som obetydlig. Frågan är vad det betyder, Snurrfian kan ju vara snurrig oavsett roll (min erfarenhet är att hon är mer snurrig som god än ond) men jag tycker att hon snurrat in sig mycket mindre på sista tiden än när jag började leka tillsammans med henne. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra av hennes snurrighet just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar