Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När är DL?
Ska äta nu och sedan se på idol...
Hur ser det ut rent statistiskt? Vi är tolv deltagare, 7 goda roller och två onda.
En bybo och brevbäraren är ute. Nu är ju inte jag så hemma på det här med ulvlek och vet inte riktigt vad som är vanligt, men nog borde det vara minst två ulvar i lyan? Därtill den onda spionen. Kan 9 goda och tre onda vara rimligt?
Om man följer @Koppen s tanke om att titta på röstlistan för att se spår av onda så var det 4 röster på lobelia, stämmer det? Jag var en,( med en minst sagt tunn för att inte säga transparent tanke bakom) vilket lämnar 3, nämligen @Habina , @bumpo och @Mammas.
Ingen av dem kan jag hitta något hos som känns misstänkt just nu så det känns inte som om jag kommer närmare sanningen genom det här förvirrade inlägget alls!
Får nog fundera ännu mer...
Jag tycker Lobelia har ett konstigt resonemang kring matmissbrukarens "instinkt" att soffiproppi och mammas (tror jag förstod rätt här) är ulvar. Kan det vara ett sätt att försöka få förvirrade goda att rösta på en annan god? Nä, ikväll får jag lägga min röst där jag blir mest misstänksam (vilket förvisso inte säger mycket).
Habina röstar på Lobelia.
Ja, det var vi som röstade på lobelia. Jag ska försöka skriva lite mer om hur jag tänker, måste bara försöka reda ut det för mig själv först.
Förstadagsrösterna känns som det är svårt att dra några direkta stora växlar på då det inte var mycket att gå på där. Ska jag vara ärlig hade jag svårt att hitta något misstänkt hos någon alls.
Jag lade min röst på lobelia därför att jag i det läget tyckte att @Habina hade en (visserligen svag) poäng med sin teori och jag inte kunde hitta mycket annat att gå på.
Snurrfian blev ulvkäk inatt, hon hade röstat på @Matmissbrukaren vilket får mig att tro att MM är god då det nog är det första man tittar på. Möjligen skulle hon kunna vara ond spion, men tycker inte jag kan se något som tyder på det.
Får jag fråga vad du tycker om Habina idag i hennes teorier?
Jag själv får känslan av att hon är god för tillfället. Men det kan ju vända på en sekund. Inget skrivet i sten här. Det är bara en känsla jag har.
Dig vet jag inte. Det är svårt med nya i spelen med för man vet inget om dennes spelsätt.
Jag tycker att det är oroväckande att @Mammas och @Breaktown Är så tysta i leken. Det säger visserligen inget om deras roller men de brukar vara mer på hugget. Mammas har ju varit lite aktiv speciellt under natten. Men inte alls på det sättet jag är van vid.
Breaktown har ju knappt varit synlig alls, och är därför väldigt svår att säga något om alls.
@Glooper Försöker iaf reda ut sina tankar. Jag minns själv hur det var att vara ny i lekarna.
@cirkus tycker jag också känns anonym, hon har inte varit direkt aktiv heller.
Haninge, koppen och matmissbrukaren har jag nämnt i tidigare inlägg. Mina tankar där har inte ändrat sig än så länge.
@glömmerallt Och @SoffiProppi Vill jag också mer av.
Jag tycker att jag kan sammanfatta det hela med att jag vill se mer av alla och att just nu står Koppen högst upp på min misstankelista.
Hur ser det ut rent statistiskt? Vi är tolv deltagare, 7 goda roller och två onda.
En bybo och brevbäraren är ute. Nu är ju inte jag så hemma på det här med ulvlek och vet inte riktigt vad som är vanligt, men nog borde det vara minst två ulvar i lyan? Därtill den onda spionen. Kan 9 goda och tre onda vara rimligt?
Om man följer @Koppen s tanke om att titta på röstlistan för att se spår av onda så var det 4 röster på lobelia, stämmer det? Jag var en,( med en minst sagt tunn för att inte säga transparent tanke bakom) vilket lämnar 3, nämligen @Habina , @bumpo och @Mammas.
Ingen av dem kan jag hitta något hos som känns misstänkt just nu så det känns inte som om jag kommer närmare sanningen genom det här förvirrade inlägget alls!
Får nog fundera ännu mer...
Jo, det klart att man inte kan avskriva någon helt på det här, men samtidigt måste jag ju börja nysta någonstans...@Glooper
Jag förstår helt din tanke om Matmissbrukaren men jag skulle inte våga dra en sådan slutsats. Det är relativit valigt att ulvar käkar folk som röstar på dem. Däremot kan det vara intressant att resonera kring varför hon blev vald. Men det kan finnas så många orsaker att som enskild grej går det inte att säga så mycket om det. I ett större sammanhang senare när det finns mer att gå på kan det säga mer.
Det är vanligt med 1/3 onda ,så skulle tro på 4 onda totalt dvs 3 ulvar.
Jo, det klart att man inte kan avskriva någon helt på det här, men samtidigt måste jag ju börja nysta någonstans...
Inte 2 ulvar och en spion?
För det är ju en ond spion med i leken. Då blir det väl för många med tre ulvar också?
Inte 2 ulvar och en spion?
För det är ju en ond spion med i leken. Då blir det väl för många med tre ulvar också?
12/3 är 4. OM det nu är en tredjedel.