Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
I den delen av citatet påpekar jag ju just att det är väldigt svårt, men det hindrar en ju inte från att försöka.
Jag tycker det är skillnd på att "går att lista ut, men är vldigt svårt" och att "det är svårt men det hindrar en inte från att försöka". Men jag fattar vad du menar ;)

Ok, mina tankar so far, efter att ha läst igenom den extremt snabba och röriga röstningen. Jag tar bara med de personer jag har lite tankar kring, resten känns mest allmänt förvirrande att förstå sig på.

Glömmerallt. Förstod först inte alls hennes röst på soffiproppi, förrän jag gick tillbaka och läste citaten hon hänvisade till. Då blev det lite klarare. Jag vet inte alls hur soffiproppi spelar som ulv, kan hon känt sig trängd av att matmissbrukaren lyckats hitta en ulv av en slump? Dvs att soffiproppi verkligen är ulv?

Soffiproppi. Förutom ovanstående känns hon väldigt förvirrad. Men det kan ju vara god förvirrad likväl som ond. :crazy:

Mammas. Känns lite som hon hämndröstar på Lobelia, så jag vet inte om det egentligen säger så mycket.

Bumpo. Röstar med en lite konstig teori på Lobelia. Ifall Lobelia hade varit ond, så hade hon väl inte tryckt på att soffiproppi var ond. Eller menade bumpo att matmissbrukaren och Lobelia var onda ihop? *förvirrad* @bumpo kan du förklara hur du menar?

Gloopers röst förstår jag mig inte alls på. Men jag vill minnas att hon är ny (eller?), så jag har lite förståelse för att man inte riktigt vet hur man skall motivera rösten såhär i början.

Som @Habina sa så är jag inte så van och kan nog ha varit en smula otydlig (till och med för mig själv ibland). Jag ska läsa igenom tråden igen och försöka bena ut det hela lite bättre och tydligare.

Även jag fastnade i valvakan... :D Men än så länge så verkar alla teorier lika lösa, rent spontant känns Mammas mindre skum den här gången, vilket med min lilla erfarenhet säger att hon borde vara god... :cautious:
Matmissbrukaren verkar rösta lite ounderlagt och det känns som att det kan bero på att hon är ond och har svårt att hitta på varför någon annan ska vara ond.
Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
Och sedan blev hon käkad...
Mina misstankar kring MM kvarstår härmed

Fastnar du inte lite väl mycket på en person nu? Måste verkligen matmissbrukaren vara ulv bara för att Snurrfian blev käkad? Kan det inte vara tvärt om, att ulvarna käkade henne för att få matmissbrukaren att framstå som ond fast hon är god?

Blir nervös när man fokuserar för mycket på en person :cautious: (hälsningar hon som var så stensäker på att cirkus var ond i förra leken... :o)

Bumpo. Röstar med en lite konstig teori på Lobelia. Ifall Lobelia hade varit ond, så hade hon väl inte tryckt på att soffiproppi var ond. Eller menade bumpo att matmissbrukaren och Lobelia var onda ihop? *förvirrad* @bumpo kan du förklara hur du menar?

Kan du utveckla ditt resonemang här? :)

• Gilla
Reactions: MM
@Habina För att vara tydlig var det resonemanget och inte att det var riktat mot mig som jag fastnade för. Det parat med det andra jag skrev var det skummaste jag hittade.

Menar du att MM som ulv väljer att käka Snurrfian för att hon kände sig hotad - av en förstadagsteori? Vad i teorin från Snurrfian borde ha gjort MM nervös menar du? För mig ser det ut som en vanlig förstadagsteori, dvs inte speciellt övertygat från Snurrfians sida.

• Gilla
Reactions: MM
Kan du utveckla ditt resonemang här? :)

Ja... Tror jag. :p Så här skrev bumpo: "bumpo röstar på lobelia eftersom hon verkar helt bombsäker på att matmissbrukaren har rätt i att soffiproppi är ond när hon verkligen inte kan veta det så vida de inte är onda ihop."

Bumpo har alltså teorin att eftersom lobelia är bombsäker på att matmissbrukaren har rätt om att soffiproppi är ond, så måste lobelia också vara ond. Annars skulle lobelia inte vara säker. Men jag hävdar att om lobelia var ond (vilket vi ju fick veta att hon inte var), så hade hon inte påpekat att hon var säker på att soffiproppi var ond. För vilken ulv sitter och säger att hon är säker på en kollega? :confused:

Det var därför jag ville veta lite mer hur bumpo egentligen menade. :)

Alltså... :crazy: Jag tog verkligen Soffiproppis kommentar som en skämt. Men det verkar inte matmissbrukaren gjort. Ond eller en god som inte hittar något annat att rösta på? :banghead:

Hittade inget annat att gå på. Ett halmstrå helt klart. Det var typ bara OT skrivet när jag röstade och det fanns inget mer att gå på.
Leken brukar ju få lite fart sista timmen innan DL men jag gick och la mig direkt efter min röst för jag var så trött. Annars hade jag kanske röstat annorlunda om någon annan skrivit något jag reagerat på om jag var med sista timmen av leken som många av er andra var.

Det här verkar lite misstänkt, att börja anklaga folk från BOP, kan det vara så att MM lyckats klura ut vem som är Ulv och mammas försöker hjälpa sin kompis. Lite långsökt dock att i ett så tidigt skede ens antyda att man försvarar di onde.

Jag tror inte @Mammas anklagade mig för en förklädd BOP, utan just menade på att det är en vanlig förstadagsröst.
Sedan förstår jag inte alls hur jag skulle kunnat hitta en ulv dels på dag 1 utan någon som helst info eller på all OT som var skrivet då jag röstade.
Jag tycker du drar lite väl i växlarna här.
Nu blev du dock lynchad som god och det gör ju att dina funderingar är "riktiga" och inte bara påhittade av en ulv.

Jag behöver snart rösta för jag tänker gå och lägga mig och gråta eftersom SD är andra största parti i min kommun och har nästan lika många röster som S.

Men jag vet verklige inte vem jag ska rösta på. Alla är lika neutrala. Matmissbrukarens röst är väl den som sticker ut. Men det är ju absolut inte säkert att hon är ond för det.

Habina känns som vanligt. Samma med snurrfian och lobelia. Mammas känns inte alls. Precis som vanligt förstå dagen. Breaktown har jag knappt lagt märke till. Samma med koppen och soffiproppi. Glooper känner jag inte till alls.

Gaah! Hur ska jag göra?

I det läget förstår jag att min röst stack ut, för jag var ju den enda som röstat då. Hur skulle den inte kunna sticka ut i det läget? Första rösten tycker jag alltid sticker ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar