Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Koppen röstar på Matmissbrukaren

Hon har skrivit och meddelat att hon inte kan rösta pga det och det... Ikea, osv...
Ändå lägger hon en röst, trots hittils bara 5 inlägg.
Trygg ulv?

(sorry MM)

Vadå skrivit att jag inte kan rösta pga det och det? Citera gärna.
Jag ursäktade mig redan i förrgår att jag skulle vara upptagen igår. Jag passade dock på att kika in i leken när vi åt lunch på Ikea, så jag skulle ha en chans att hänga med i leken och inte behöva läsa ikapp allt på kvällen sen.

Måste hålla med @Matmissbrukaren om att koppens röstmotivering haltade rejält. Missade att skriva det i min sammanställning, men jag vet att jag höjde på ögonbrynen åt den. Spelar väl ingen roll om man är god eller ond (oklar på var matmissbrukaren är ännu), men kan man gå in och rösta skall man ju göra det. Likaså kanske läsa/teoria mer än man trodde att man skulle hinna.

Och jag förstår inte dina resonemang mot mig alls, känns som en hjälp-röst för MM.

Jag förstår inte riktigt varför du skulle ta det som en "hjälpröst". Är man på dum som ulv att man räddar en kollega första dagen? Då rycker man ju garanterat dagen efter i lynch om man gör det så uppenbart.

Hade egentligen inget att svara på, utan svarade mest för att notera att jag reagerade på ditt val av röst och varför.

Även jag fastnade i valvakan... :D Men än så länge så verkar alla teorier lika lösa, rent spontant känns Mammas mindre skum den här gången, vilket med min lilla erfarenhet säger att hon borde vara god... :cautious:
Matmissbrukaren verkar rösta lite ounderlagt och det känns som att det kan bero på att hon är ond och har svårt att hitta på varför någon annan ska vara ond.
Snurrfian röstar på Matmissbrukaren

Eller så kan det helt enkelt vara en förstadagsröst?

Sedan förstår jag inte andras (kommer inte ihåg vilka exakt just nu) resonemang om varför jag skulle välja att käka just dig om jag var ulv.
Det är väl ganska dumt att äta någon som la röster på en? Då får man ju blickarna på sig.
Jag tror snarare att du blev käkad för att du var så neutral i leken. Du gjorde inget direkt som stack ut.

Även de som röstat på Lobelia, eller bara kommenterat henne blir ju intressanta att kika på ;)

Där håller jag dock med dig. Ofta kan ju goda rösta ut goda helt själva utan ulvarnas "hjälp". Men det är klart värt att hålla ett extra öga ditåt.

Fastnar du inte lite väl mycket på en person nu? Måste verkligen matmissbrukaren vara ulv bara för att Snurrfian blev käkad? Kan det inte vara tvärt om, att ulvarna käkade henne för att få matmissbrukaren att framstå som ond fast hon är god?

Blir nervös när man fokuserar för mycket på en person :cautious: (hälsningar hon som var så stensäker på att cirkus var ond i förra leken... :o)

Jag håller med dig i dina tankar här, och faktiskt så uppfattar jag dig hittills som att du verkligen letar onda. Kanske för att vi har gemensamma åsikter i leken hittills men det är så känslan är just nu iaf.

En del andra som tex @Mammas och @cirkus är neutrala medans @Koppen är den som sticker ut mest just nu eftersom jag inte alls köper hennes tänkesätt. Hon är lite väl insnöad att väcka misstankar åt mitt håll tycker jag. Tycker inte hon håller öga på någon annan alls fastän man ska hålla ögonen på alla i leken.

@Habina det jag menade var att lobelia inte med säkerhet kunde veta om soffiproppi var ond så till vida att det var första dagen och ingen mer än ulvarna vet vilka ulvarna är. Sedan snurrade jag in mig i en tankegång som jag inte riktigt var klar över själv hur den gick. (jag skyller på febern :o)

Jag tycker det är väldigt mycket tankar åt alla håll från alla just nu.

Jag håller med @Habina och @Matmissbrukaren om att @Koppen drar lite väl långa växlar på att snurrfian käkades. Med min erfarenhet av ulvlekar brukar ulvarna försöka undvika att käka någon som lagt en röst på en ulv. Men å andra sidan... Varför inte? Just eftersom det inte brukar gå till så.Rent allmänt tycker jag att @Koppen försöker sprida misstankar åt alla håll. Och jag tycker mig känna igen matmissbrukarens sätt att försvara sig när hon är god.

@Habina det jag menade var att lobelia inte med säkerhet kunde veta om soffiproppi var ond så till vida att det var första dagen och ingen mer än ulvarna vet vilka ulvarna är. Sedan snurrade jag in mig i en tankegång som jag inte riktigt var klar över själv hur den gick. (jag skyller på febern :o)

Då förstår jag hur du resonerade, men hur kan Lobelia då bli misstänkt för att vara ond? Jag tänkte på det faktum att hon fick din röst. :)

Då förstår jag hur du resonerade, men hur kan Lobelia då bli misstänkt för att vara ond? Jag tänkte på det faktum att hon fick din röst. :)
Det var hennes 'bombsäkerhet' som var det som mest stack ut i mina ögon när jag röstade igår. Att hon även liksom kändes som om hon bara tittade på soffiproppi länder inte heller helt bra. Hon kändes helt enkelt mest skum. Och ja, jag vet att det är hennes andra lek.

En liten reminder om hur den första lekdagen såg ut ur röstsynpunkt.

Matmissbrukaren röstar på Soffiproppi
Habina röstar på Lobelia.
glömmerallt röstar på SoffiProppi
Mammas röstar på Lobelia
bumpo röstar på lobelia

Koppen röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på SoffiProppi

Breaktown röstar på bumpo
Glooper röstar på lobelia
Soffiproppi röstar på glömmerallt
Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på glömmerallt

lobelia 4
Soffiproppi 3
matmissbrukaren 2
glömmerallt 2
bumpo 1

Snurrfian - brevbäraren blev käkad

Just nu så är det jättesvårt att teoria eftersom så få varit aktiva under dagen, det är ju jättelätt att tycka att någon av de aktiva är skumma just för att de andra inte skrivit.

Ja... Tror jag. :p Så här skrev bumpo: "bumpo röstar på lobelia eftersom hon verkar helt bombsäker på att matmissbrukaren har rätt i att soffiproppi är ond när hon verkligen inte kan veta det så vida de inte är onda ihop."

Bumpo har alltså teorin att eftersom lobelia är bombsäker på att matmissbrukaren har rätt om att soffiproppi är ond, så måste lobelia också vara ond. Annars skulle lobelia inte vara säker. Men jag hävdar att om lobelia var ond (vilket vi ju fick veta att hon inte var), så hade hon inte påpekat att hon var säker på att soffiproppi var ond. För vilken ulv sitter och säger att hon är säker på en kollega? :confused:

Det var därför jag ville veta lite mer hur bumpo egentligen menade. :)
Kanske tidigt att säga nu.
Men jag har vart med om lekar där ulvar röstar på varandra, för att de dels vet att de riskerar att bli av med en av sina egna. Så de röstar för att få ett "alibi" och skydda sig själva.
Men i detta fallet kan det vara lite för tidigt

Vet inte om jag känner mig mindre förvirrad idag direkt, men mycket virrigare än igår kan jag väl knappast bli. :o

Tycker nog att @Habina känns seriös i sitt tänkande och funderande, även @bumpo känns åt det godare hållet.
Kan också förstå @Koppen s resonemang om att det borde finnas en ulv bland de som röstade på lobelia.
@Matmissbrukaren känns också hon ärlig i det hon skriver, får inga onda aningar där.

Jag har med andra ord inte mycket att gå på just nu, får fundera lite mer och hoppas att något dyker upp under kvällen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025