Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast att börja nysta är väl raka motsatsen till att godförklara någon? Det är snarare lite farligt, risken finns att hon kommer att hållas lite åt det godare hållet för dig automatiskt senare, på en grund som inte helt håller.
Ja, det har du ju en poäng i förstås. Ska ha det i åtanke.

Efter att ha läst igenom tråden igen (allas inlägg! inte bara de jag funderade lite extra över tidigare) känner jag mig inte så mycket klokare dessvärre. @Breaktown har ju inte skrivit så mycket, det gör mig lite fundersam. Självklart kan det vara andra saker i livet som tar företräde, men jag vill ändå ha det i åtanke.

Jag sitter här och velar. Dels tycker jag att @Koppen uttalat sig skumt, jag håller inte med om hennes resonemang. Å andra sidan kan hon uttala sig lite skumt utan att nödvändigtvis vara ond. Å tredje sidan är det inte någon garanti för att hon är god bara för att hon kan säga sådana saker som god också. Så ah. Sedan har jag inget annat som direkt sticker ut för mig just nu heller - och jag pallar inte läsa om leken just nu, är lite mosig i skallen. Så just nu lutar det åt att min röst kommer att landa på Koppen trots mina funderingar, men fan vad svårt det är. Ska läsa tillbaka lite och återkommer.

Efter att ha läst igenom tråden igen (allas inlägg! inte bara de jag funderade lite extra över tidigare) känner jag mig inte så mycket klokare dessvärre. @Breaktown har ju inte skrivit så mycket, det gör mig lite fundersam. Självklart kan det vara andra saker i livet som tar företräde, men jag vill ändå ha det i åtanke.

Kan du utveckla?:)

Tror inte Breaktown låter bli att skriva av taktikskäl om det är det du syftar på?

Jag har ett nät som minst sagt svajar så jag hoppas få iväg detta..

Det första som händer är väl ett skämtsamt inlägg från Habina om att Bumpo borde vara åt det goda hållet eftersom de har samma goda humor. Snurrfian gör en kommentar om att de två verkar vara på samma sida och om de vet det så borde vara onda. Även om det också vara lite skämtsamt så haltar ändå resonemanget som skämtet grundar sig på. Habinas uttalande säger ju ingenting om Bumpos roll. Ponera att Habina är ulv också Bumpo god, då känner ju Habina till Bumpos roll. Nu tror inte jag att man kan läsa särskilt mycket ur Habinas uttalande, Snurrfians resonemang var mer intressant.

Soffipropp kommenterar att Habina försöker ge alibi åt en medulv. MM röstar på henne pga detta. Inget av detta är väl något jag reagerar på särskilt mycket första röstningen.

Habina reagerar sedan starkt åp MM:s röst. Jag förstår inte alls reaktionen. Sen verkar Habina köpa Mammas förklaring till detta direkt, så jag vet inte om det bara är Habina som hela tiden väldigt starka ord när hon skriver.

Sedan kommer Lobelia och ifrågasätter att Mammas ”anklagar” MM för en ”bop”. Det var ett mycket märkligt inlägg, framför allt då jag tyckte Mammas gjorde motsatsen till att anklaga, snarare försvara. Det är också detta som gör att Lobelia får ett gäng röster på sig. Egentligen är rösterna var för sig inte så konstiga, men just detta att folk följer en ström första dagen blir lite misstänkt.

Glömmerallt tycker jag gör en lite märklig röst på Soffipropp. Jag ser inte alls det konstiga i hennes resonemang. Förklaringarna efteråt förstår jag inte heller riktigt när hon påstår att det är Soffipropp som missförstått. Nja.. Lobelia följer sen denna röst vilket kanske inte är så konstigt när hon fått röster själv.

Glooper följer strömmen mot Lobelia med kanske den enklaste rösten av alla. ”Pga de teorier som läggs just nu”. Ingenting om vad hon själv tycker om det eller vilka teorier.

Koppen kommer med den ”självklara” kommentaren om att nu ska vi granska de som röstat på Lobelia. Svårt såklart. Ulvar kan ha gömt sig där precis som det är väldigt trevligt med ett sådant argument som ulv om man vet att det är de goda som röstat ut..

Jag sitter här och velar. Dels tycker jag att @Koppen uttalat sig skumt, jag håller inte med om hennes resonemang. Å andra sidan kan hon uttala sig lite skumt utan att nödvändigtvis vara ond. Å tredje sidan är det inte någon garanti för att hon är god bara för att hon kan säga sådana saker som god också. Så ah. Sedan har jag inget annat som direkt sticker ut för mig just nu heller - och jag pallar inte läsa om leken just nu, är lite mosig i skallen. Så just nu lutar det åt att min röst kommer att landa på Koppen trots mina funderingar, men fan vad svårt det är. Ska läsa tillbaka lite och återkommer.

Alltså det ända jag känner mig säker på vad gäller koppen är att hon skriver konstiga saker oavsett roll:p

Och ja som många andra har jag också reagerat på koppen.

Nu är jag tillbaka - vi håller på att planera nytt kök så vi hade ett smärre familjeråd.

Just nu så känns det väldigt svårt för mig.
Att en spelare utan misstankar mot sig blev käk känns inte så konstigt alls. Så den biten känns inte som om det finns så mycket att nysta i. Ingen av de som försvann igår kunde ju veta nånting alls,.

Men blä mitt huvud är rätt mossigt nu så jag tänker inte så vettigt, men har det inte hänt ovanligt lite i leken har någon ens röstat än idag?

Ingen som känns som klart mer misstänkt än någon annan.

Blir lite nervig av att @Habina verkar bli godförklarad lite väl lätt, framförallt @Matmissbrukaren verkar vara drivande i det och får med sig iallafall @Glooper på tåget. Det känns lite märkligt tycker jag, och får mig att fundera över om jag har helt fel om @Koppen och hon kanske misstänker MM helt ärligt... Men ja, jag håller fortfarande inte med om grunden som Koppen för så jag vet inte. Men MM blev helt klart mer skum för mig nu.

Nej, jag menade bara att det är väldigt svårt att bilda sig någon uppfattning åt det ena eller andra hållet när man inte har något att gå på. Kunde nog ha uttryckt det tydligare. :)

Ja det håller jag med om det är väldigt svårt. :)

Jag har iof oftast noll koll på break oavsett hur mycket hon skriver hon är väldigt lurig:p

Blir lite nervig av att @Habina verkar bli godförklarad lite väl lätt, framförallt @Matmissbrukaren verkar vara drivande i det och får med sig iallafall @Glooper på tåget. Det känns lite märkligt tycker jag, och får mig att fundera över om jag har helt fel om @Koppen och hon kanske misstänker MM helt ärligt... Men ja, jag håller fortfarande inte med om grunden som Koppen för så jag vet inte. Men MM blev helt klart mer skum för mig nu.

Jag tolkar inte det om habina som godförklaringar utan mer att det håller med om hennes resonemang? Men som agt jag känner mig inte så skärpt just nu så jag kan ha missuppfattat något.

Har jag rätt i att ingen har röstat med bara ett par minuter kvar?

Svårt är det och jag har långt ifrån någon jag känner mig säker på, inte ens nästan. Men Breaktown röstar på glömmerallt på grund av resonemanget kring Soffipropp och förklaringarna efteråt som jag inte tyckte var så bra förklaringar. Jag kan inte alls se var i Soffipropps agerande som var så konstigt.

Koppen skrev konstiga saker redan igår, men har inte skrivit mindre konstiga saker idag.
MM är lite svårläst, jag tycker att när hon är god och får misstankar på sig är hon mer aggressiv, men å andra sidan spelstil är inte skrivet i sten.'

Habina letar onda, jodå, men jag har en liten skavande känsla nånstans, hon är så ....vetefan hur jag ska uttrycka det....självklar kanske, beror det på att hon vet hur det ligger till? Samtidigt gör hon ingenting som jag egentligen reagerar på

Gloopers röst igår var verkligen med en simpel teori, men det är ju inte så konstigt eftersom det var första dagen, det kändes lite som om hen följde strömmen - är det pga ulvighet eller bara nybörjare eller rent av brist på teoristoff?

Alltså det ända jag känner mig säker på vad gäller koppen är att hon skriver konstiga saker oavsett roll:p

Och ja som många andra har jag också reagerat på koppen.

Ja, och det gör att jag inte riktigt känner för att lägga min röst där, jag ser hellre hur hon spelar framöver, så därför kommer min röst inte att hamna där just idag när jag hittade det här skumma om @Matmissbrukaren baserat på att jag tycker att hon godförklarar @Habina på ett sätt som jag har svårt att se vad det grundar sig i.

Och @glömmerallt jag ser inte det, utan ser att hon sätts åt det godare hållet pga sina reosnemang, och det känns väldigt tunt för mig. Därför:

Mammas röstar på matmissbrukaren

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar