Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 062
  • Visningar Visningar 37 829
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nope, faktiskt så har jag noll och inga problem med att offra mig för min sida om det är det bästa för min sida. Och det oavsett god eller ond.

Du har dock vid tidigare tillfälle sagt att du spelar för din egen vinnings skull. Men jag vet inte om det är aktuellt längre, minns inte heller vilket årtal det är sagt så :p

Varför är det misstänkt att den som det röstas på åker ut? Alltså det jag menar är att det i sig knappast kan räknas som skumt? Alla vill väl att den man röstar på ska åka ut?
Jag förklarade dåligt hur jag menade. Ska se om jag kan få till det bättre nu :
Det jag menade var att (betänk att jag tror cirkus är god) att Killa dragit igång drev mot två goda, nu var det en specialroll som gjorde att Cirkus inte åkte. Den vill man väl bara att den man röstar på ska åka ut om man har lyckats pricka rätt? Jag är tex inte jättenöjd med att Killa åkte ut idag även om jag röstade på henne. Jag trodde ju hon var ond. Jag hade mycket hellre sett att en ond åkte oavsett om jag röstat på denne eller ej.

Jag hänger med, men håller inte med dig. Jag tycker förövrigt att dina teorier har en massa hål, men det har du kanske förstått redan.

Vilken sida?

Nej, jag förstår att du inte vill att någon röstar på dig pga. "skumhet". Jag tolkade väl cirkus som att hon tog av sin teori under gårdagen, alltså att hon använde gårdagens teori idag, eftersom, som hon skriver, ingenting har ändrats.

Var någonstans har jag godförklarat cirkus menar du? Godförklarar jag henne för att jag misstänker dig alltså? Och hon godförklarar mig för att hon känner en lättnad att någon ser vad hon ser?
Onda soffan skulle det stå
Förbaskade autocorrect

Nu har jag läst ikapp mig. Puh! Såg att jag hade fått några frågor, men jag kommer vara fräck och vänta med dem till imorgon. Lättare att skriva och citera på dator.

Synd att killaloe lynchades, jag röstade förvisso inte på henne, men höll henne ändå åt den ondare sidan. Nu måste jag kika på röstlistan och fundera...

Du har dock vid tidigare tillfälle sagt att du spelar för din egen vinnings skull. Men jag vet inte om det är aktuellt längre, minns inte heller vilket årtal det är sagt så :p

Då tror jag faktiskt att du minns fel? Om det inte var typ min första-andra lek? Jag har länge spelat för min sida, eller min sidas vinning. Alltså, efter typ de första lekarna är det den ståndpunkt jag har haft, och innan dess hade jag inget typ.

Jag förklarade dåligt hur jag menade. Ska se om jag kan få till det bättre nu :
Det jag menade var att (betänk att jag tror cirkus är god) att Killa dragit igång drev mot två goda, nu var det en specialroll som gjorde att Cirkus inte åkte. Den vill man väl bara att den man röstar på ska åka ut om man har lyckats pricka rätt? Jag är tex inte jättenöjd med att Killa åkte ut idag även om jag röstade på henne. Jag trodde ju hon var ond. Jag hade mycket hellre sett att en ond åkte oavsett om jag röstat på denne eller ej.

Jag förstår hur du menar, men håller inte med. En första röst är inte samma sak som att dra igång ett drev (ska vi vara krassa var det väl typ jag och kanske BT som drog igång ett drev mot MM och inte Killa? Alltså det beror ju på ens inlägg och inte bara vem som röstade först, om vi säger så. Och sedan tycker jag att det spelar in om hur teorierna och teoriandet sett ut också.

Då tror jag faktiskt att du minns fel? Om det inte var typ min första-andra lek? Jag har länge spelat för min sida, eller min sidas vinning. Alltså, efter typ de första lekarna är det den ståndpunkt jag har haft, och innan dess hade jag inget typ.

Nej, jag är rätt säker på att jag minns rätt faktiskt. Däremot kan det ju tänkas att du var skämtsam, och det var säkert några år sedan i alla fall. Din första-andra lek, skulle inte tro det. Du började väl ett halvår innan mig åtminstone. Så långt bak i tiden var det inte :)

Tillägg: Som sagt kan det tänkas att du var skämtsam. Har för mig att det kom i samband med att du röstat på/ut några av dina kollegor, däribland mig.

Jag vet inte riktigt vad jag tänker och tycker om allt just nu. Jag tycker att GA har kommit med en del vettiga teorier och svar. Jag tänker väl rätt mycket detsamma som henne, men det är å andra sidan en varningslampa. Så hon står kvar på samma pallplats som innan.

Mammas likaså, pga. rösten på Momsan och vice versa. Dock tänkte jag gå igenom hennes inlägg också, jag tänker inte grunda hela misstanken på henne enbart för hur röstningen ser ut sas.

Blacksmithfarm, ptja, jag tycker fortfarande det är underligt att hon höll av Killaloe. Men för att inte göra samma misstag igen, så är det inget som nödvändigtvis säger något om hennes roll. Hon är rätt neutral för mig, då det främst är medhåll med Killaloe och misstankar på cirkus som jag reagerat på henne för. Ska läsa igenom hennes inlägg också.

Angående TLV håller jag med Breaktown som författade sitt inlägg mycket bättre än jag kunnat göra. Nu minns jag inte just vilket inlägg det var, men jag håller i alla fall med Breaktown mycket i hennes teorier mot TLV. Uppenbart så misstänkte TLV glömmerallt även efter att hon fick reda på tider för röstningarna dag 1, eftersom hennes röst hamnade där ändå. Jag hoppas hon kommer in med fler tankar nu när hon läst sitt eget inlägg igen, som Breaktown citerade.

Jag vill gärna se mer av @Mumorsan! Och även @bumpo vill jag ha mer aktivitet och även viss utveckling vad gäller hennes röst på glömmerallt. Jag antar att bumpo hade tidsbrist vid rösttillfället, så jag kan se mellan fingrarna där. Men jag vill att hon kommer in och utvecklar. Annars tycker jag det är lite vag röst faktiskt.

De andra har jag inget att tillägga om just nu. Jag lär återkomma imorgon med igenomläsning osv. Bukes nya ljusare forum samarbetar inte riktigt med mig, tycker det är jobbigt att läsa när det kvällnar främst. Kan knappt koncentrera mig för att läsa en mening ens...

Tillägget att TLV kom in och svarade undertiden jag skrev detta.

Jag förstår hur du menar, men håller inte med. En första röst är inte samma sak som att dra igång ett drev (ska vi vara krassa var det väl typ jag och kanske BT som drog igång ett drev mot MM och inte Killa? Alltså det beror ju på ens inlägg och inte bara vem som röstade först, om vi säger så. Och sedan tycker jag att det spelar in om hur teorierna och teoriandet sett ut också.

Du har väl varit med längre än Sasse så i dina första lekar bör det inte varit.

Jag tror vi skämtat om sådan saker, vad i lekarna skämtas det inte om liksom.

+1 ...

Tankar kring röstningen är på väg, känner mig slö efter allt analyserande under dagen.

Tankara får vänta tills jag sovit lite, jag har suttit och kollat på rösterna men känner inte att jag ser något direkt revolutionerande någonstans som jag reagerar på åt nåt håll (ja, utom Bumpos skumma röst som flera andra redan reagerat på). Jag vet att jag när jag satt och klickade runt bland rösterna tänkte någonstans att "Ser ut som någon som visste att killa var god" bland de som röstade på någon annan... det vill jag titta närmare på om jag hittar det igen eller om jag drömde det. Just nu måste jag sova, dock.

Jag vet inte riktigt vad jag tänker och tycker om allt just nu. Jag tycker att GA har kommit med en del vettiga teorier och svar. Jag tänker väl rätt mycket detsamma som henne, men det är å andra sidan en varningslampa. Så hon står kvar på samma pallplats som innan.

Mammas likaså, pga. rösten på Momsan och vice versa. Dock tänkte jag gå igenom hennes inlägg också, jag tänker inte grunda hela misstanken på henne enbart för hur röstningen ser ut sas.

Du tycker inte det finnsanledning att tänka igenom det om mammas ett extra varv nu efter sista dagens händelser?

Nej, jag är rätt säker på att jag minns rätt faktiskt. Däremot kan det ju tänkas att du var skämtsam, och det var säkert några år sedan i alla fall. Din första-andra lek, skulle inte tro det. Du började väl ett halvår innan mig åtminstone. Så långt bak i tiden var det inte :)

Tillägg: Som sagt kan det tänkas att du var skämtsam. Har för mig att det kom i samband med att du röstat på/ut några av dina kollegor, däribland mig.

Vad Mammas har sagt och inte har sagt kan jag inte uttala mig om. Jag minns inte allt hon säger, faktiskt :D

Vad jag däremot vet med säkerhet är att jag har varit med i X antal diskussioner både här och på annat fora om huruvida man borde rädda sig själv som god när man håller på att åka ut eller om man borde offra sig för laget för att ge lagkompisar ledtrådar i och med sin död. Det har väl ungefär varit jag och Mammas mot världen i detta en del gånger och det var inte vi som tyckte att man skulle rädda sig själv :p

Vad Mammas har sagt och inte har sagt kan jag inte uttala mig om. Jag minns inte allt hon säger, faktiskt :D

Vad jag däremot vet med säkerhet är att jag har varit med i X antal diskussioner både här och på annat fora om huruvida man borde rädda sig själv som god när man håller på att åka ut eller om man borde offra sig för laget för att ge lagkompisar ledtrådar i och med sin död. Det har väl ungefär varit jag och Mammas mot världen i detta en del gånger och det var inte vi som tyckte att man skulle rädda sig själv :p
Jag vill förtydliga att jag inte opponerar mig mot @Mammas (eller ditt) spelsätt, utan ville bara inflika vad Mammas sagt en gång i tiden. Just den/de diskussioner du nämner är dock något som gått mig helt förbi, eller åtminstone inte finns kvar i mitt minne :p

Uppdatering...
Killaloe var tvilling.

NattDL 10.00 imorgon då jag ska iväg sen.

Men perkele då.
Känns verkligen inte bra detta, det värsta är ändå att jag själv än en jävla gång blev insnöad. Slår lite på mig själv. Jag måste verkligen lära mig detta bättre

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 762
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur