Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 062
  • Visningar Visningar 37 829
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tänker jag rösta, med en förhoppning att kunna dyka in i leken då och då och kanske ändra mig, men jag vill ha en röst "i grunden" så jag vet att jag har lagt en röst före dl i alla fall.

Jag har funderat på hur jag upplevde leken igår när jag läste igenom vad som hände utanför min lilla bubbla, läst igenom min sammanfattning igen, och kommit fram till följande: för mig är @Mammas mest misstänkt just nu. Jag upplever att hon höll liv i diskussionen med Matmissbrukaren på ett sätt som bitvis kanske inte var helt konstruktivt, att hon röstade "tryggt" efter det kommit några röster innan, men framförallt för att hon genast gick in efter lynchresultatet och påpekade att det nog fanns ulvar med i det där (sannolikt, med tanke på hur många det var som röstade om inte annat!), och att det var bäst att titta närmare på spelare som "hoppade på på slutet" - vilket smidigt flyttar fokus från henne själv, som annars var den mest centrala i det hela.
[obs, jag parafraserar ovanstående, hinner inte kolla exakt hur hon uttryckte sig utan det som står ovan är min upplevelse/tolkning, så ingen tror jag försöker lägga ord i munnen på henne!!!]

Monstermom röstar på Mammas

Det är möjligt att hon gjort sig själv alldeles för synlig för att det ska vara helt rimligt att hon är ulv, men å andra sidan har jag intryck av att hon alltid är ganska "på" och central i lekarna oavsett roll, så jag tror hon kan synas så mycket även om hon är ulv...

Fast alltså, jag kände att jag inte fick någon respons från henne som jag gärna ville ha, för att antingen vidhålla min misstanke eller avskriva henne. För jag gissar att mitt "inte så konstruktiva" gäller i början?

Och att det "nog fanns ulvar" är inte alls vad jag menade, bara att jag kände mig fundersam eftersom jag inte uppfattat det som att så många som röstade på MM var med i diskussionen. Och jag finner det märkligt att inte vara med i diskussionen och sedan kasta in en röst. Det är inte att säga att det "nog finns ulvar", utan bara att jag vill kolla på det.

Just nu kändes det där som en röst som du skrivit ihop för att du vill ha en anledning till att rösta på mig? Det får mig att fundera över din uppriktighet i leken.

**

Har hunnit läsa igenom snabbt och det har kört ihop sig på jobbet så jag kommer inte att kunna vara lika aktiv som jag vill. Kommer förmodligen att hinna in mer, men om jag inte gör det vill jag safe-rösta. Och det väljer jag att göra på monster av ovan anledning - det känns som att hon letat motivering efter att hon bestämt sig snarare än att hon verkligen hittat misstänkta saker att gå efter. Hade det funnits en trollkarl med i leken hade det inte varit riktigt lika misstänkt, men nu tycker jag att det är det skummaste hittills. Därför: Mammas röstar på monstermom

@CaisaLundblad Du har helt rätt att jag inte teoriade kring Matmissbrukaren, jag hann helt enkelt inte med, jag läste ikapp mig, försökte hänga med i diskussionen men förstod inte varför matmissbrukaren vägrade att förklara sig mer. Detta gjorde att hon kändes som en desperat ond, men där hade jag ju fel. :-(

@Monstermom jag tyckte inte att du försökte starta ett drev. Det tycker jag fortfarande inte. Men sättet du uttryckte dig på i alla de inlägg när folk frågade kändes inte bra då, eller nu, men jag förstår det du säger. Och det blir svårt att inte fastna på ett spår när större delen av kvällen gick åt till att du fick förklara dig.

----------
När är dl ikväll?

@CaisaLundblad Du har helt rätt att jag inte teoriade kring Matmissbrukaren, jag hann helt enkelt inte med, jag läste ikapp mig, försökte hänga med i diskussionen men förstod inte varför matmissbrukaren vägrade att förklara sig mer. Detta gjorde att hon kändes som en desperat ond, men där hade jag ju fel. :-(

Ja alltså, jag reagerade ju på samma sak, så det är ju inte det. :p
Jag tänker väl att du var väldigt aktiv igår, så hade väl velat se lite fler reflektioner kring "vem och varför" än det jättekorta röstinlägget. När jag läser din motivering känns lite som att du inte brydde dig så mycket om vad som hänt tidigare i leken, utan bara skumläste sista timmen och röstade utefter det.

Du har skrivit ett långt teoriinlägg efter det dock, men just rösten igår kändes lite... jag vet, enkel? Förstår du alls vad jag menar? :p

Jag förstår precis @CaisaLundblad Tyvärr beror det på så enkla saker som IRL. ;-) På dagen var det hyfsat lugnt på jobbet, så då kunde jag skriva ganska mycket.

Sedan kom jag hem, där internet på datorn lade av, så jag fick använda mobilen. Det tillsammans med att hästarna tog mer tid och fokus från mig, gjorde att jag fick skumläsa från mobilen medan jag fodrade ena hingsten. ;-)

Sedan fick jag kasta in rösten, så det blev inte så fylligt. Men jag står ändå fast vid att matmissbrukaren betedde sig så knepigt att jag var rätt säker på att hon var ulv. Lite som jag brukar te mig i andras ögon kan jag tänka. ;-)

Jag förstår precis @CaisaLundblad Tyvärr beror det på så enkla saker som IRL. ;-) På dagen var det hyfsat lugnt på jobbet, så då kunde jag skriva ganska mycket.

Sedan kom jag hem, där internet på datorn lade av, så jag fick använda mobilen. Det tillsammans med att hästarna tog mer tid och fokus från mig, gjorde att jag fick skumläsa från mobilen medan jag fodrade ena hingsten. ;-)

Sedan fick jag kasta in rösten, så det blev inte så fylligt. Men jag står ändå fast vid att matmissbrukaren betedde sig så knepigt att jag var rätt säker på att hon var ulv. Lite som jag brukar te mig i andras ögon kan jag tänka. ;-)

Aha, jag förstår! :idea:

Ja, jag kommer ihåg i förra leken när internet dog på sjukhuset och mobilen vägrade ladda sidan så pass mycket att jag kunde skriva i tråden... fick skriva till LL så hon fick rösta åt mig. :banghead:

Det var nåt jag noterade när jag letade efter skumma saker i röstinläggen på MM, tycker det är skitsvårt att försöka hitta något misstänkt i någon som resonerade på samma sätt som jag. :meh: :p

@CaisaLundblad
Fair enough, jag förstår tankesättet, men sen är det min röst du hakar upp dig på ändå?
Jag lade fjärde rösten på MM, med flera kvar att rösta, det var inte alls på något sätt "klart" vem som skulle åka i det läget, även om det inte alls såg ljust ut för MM. Mycket kunde fortfarande hända i det läget. :)

Jag tycker de andras röster är märkliga också, men ja, det var väl en kombination av allt jag tog upp som fick mig att fastna lite extra för dig. Det är ju även så att när du lägger din röst, så ser det dåligt ut för MM, men du kommer antagligen inte vara den som tippar över röstningen (förstår du hur jag menar?) eftersom det ju finns fler som kan rösta efter dig. Det blir med andra ord en röst som kan vara viktig, men som annars kan ses som en i mängden. Så då tänker jag att t.ex Mumorsans röst är mer avgörande (medans Cirkus röst är väldigt enkel) eftersom den gör det svårt att rösta ut någon annan än MM i och med att det är så få kvar som ska rösta. Är du med på hur jag tänker?

När jag började skriva på mitt röstinlägg hade jag ännu inte bestämt vem av dem jag skulle rösta på, då de var ungefär lika skumma i mina ögon just då. Jag skrev mina tankar för att försöka reda ut även för mig själv vem jag skulle rösta på. Jag går även tillbaka och läser mina tidigare inlägg och tankar när jag gör detta, och insåg att MM vägde över. Jag hade skrivit om båda innan, och ville därför även nämna båda i röstinlägget. Även Sasse hade jag skrivit om, men att jag nämner henne har du inget problem med? :p
(tillägger även att Monster sjunkit på min tanke över misstänkta sen dess och inte alls är mer än normal-misstänkte hos mig just nu)
Ärligt talat brukar jag försöka vara noga med att nämna de jag teoriat mest mot innan när jag röstar, annars brukar folk reagera på det istället. :D

Att du ens nämner Sasse är inget jag reagerar på nej, just för att du skriver att du inte tycker att hon är så misstänkt ändå till skilnad från Monster som det verkar som att du är beredd att rösta på men ändå inte. Ang hur en väljer att skriva sin motivering så tror jag det är en smaksak för jag tycker inte det är nödvändigt att ta upp alla en misstänker. Men just i ditt fall så blir det lite "ja, ifall MM inte var ond så har jag iaf inte bara tänkt på henne"

Vad är märkligt med att jag inte förstod hennes resonemang? Du tycker inte det är obegripligt, men du varken håller med eller ser det? Hur menar du egentligen? :p

Ja alltså, jag menar att jag inte ser det hon ser i GAs inlägg och därför håller jag inte med. Men jag förstår ju hur hon resonerar och vilka antaganden hon gör när hon resonerar, det är bara att jag helt enkelt inte tycker samma sak. Så alltså, jag tycker inte att hennes förklaring är så himla dålig (och jag kände ett behov av att kommentera det eftersom första förklaringen kom i samband med det att jag hade lagt min röst) och jag tycker att det är att göra det väldigt enkelt att helt enkelt inte förstå (för MM förklarar ju verkligen vad hon menar) :)

Är du med på mina tankebanor? :)
Av de som inte teoriat speciellt mycket innan lynchen igår (men ändå varit aktiva) så är det faktiskt Habinas röst jag reagerar mest på, den kändes så väldigt "enkel" att lägga i sammanhanget, och inte heller hon hade nämnt tidigare misstankar mot MM som MM hade haft möjlighet att bemöta (återigen, som jag kunnat hitta, rätta mig om jag har fel). Jag tittade en del på detta och kom fram till att ok, hon var inte aktiv under den timmen som det mest diskuterades, så jag har inte riktigt bestämt mig om det gör henne mer misstänkt för mig eller inte... Men jag noterar det.

Angående det här så håller jag med dig till viss del, det är en väldigt enkel röst att lägga och med tanke på vilken diskussion det varit tidigare så är det ju inte så svårt att gissa på att MM kommer få fler röster.

Jag är benägen att hålla med Mammas om att det rasslade in en massa röster på Matmissbrukaren där några inte ens varit med i diskussionen, det känns som om att det finns ulvar att hitta där. Däremot är det lite underligt att Mammas inte analyserar det spåret mer utan lägger en röst på Monstermom som inte var med och röstade på MM. Det skaver lite. Motiveringen känns dessutom väldigt olik Mammas på något vis. Rösten känns som en hämndröst nästan med en som jag uppfattar det tunn motivering. Min slutsats är att de två troligen inte sitter i lyan tillsammans. Sen om det är en god och en ond, kanske två goda eller rent av två onda varav en är den onda spionen, det vet jag inte.

Jag håller med Caisa om hennes tankar runt Habinas lite hastiga röstning - visst kan IRL komma ivägen ( ;) ) Samtidigt så lag Habina den allra första rösten och jag förstår motiveringen även om den inte är så fyllig. Jag tänkte ju väldigt i samma banor.

Just nu är jag drabbad av IRL saker så jag måste lägga min röst nu. Det som känns skummast hittills är Mammas röst på Monstermom och att hon inte alls följde upp sina tankar runt vilka som kunde vara ulvar av de som röstat på MM utan att ha varit aktiva i diskussionen med MM.

cirkus röstar på Mammas

Men vart är alla? :( 2 timmar att diskutera tankar tycker jag är lite. :p

Instämmer! Måste åka till mitt sto strax och jag vet inte alls hur jag skall rösta. Just nu velar jag lite kring monstermom (som jag så lätt fastnar för), cirkus (som jag ändå tyckt varit vettig det jag läst) och TeamLundVer (som känns så osynlig).

Ingen känns god just nu, även om vissa (Caisalundblad, mammas) känns mer åt det goda hållet.

Jag är benägen att hålla med Mammas om att det rasslade in en massa röster på Matmissbrukaren där några inte ens varit med i diskussionen, det känns som om att det finns ulvar att hitta där. Däremot är det lite underligt att Mammas inte analyserar det spåret mer utan lägger en röst på Monstermom som inte var med och röstade på MM. Det skaver lite. Motiveringen känns dessutom väldigt olik Mammas på något vis. Rösten känns som en hämndröst nästan med en som jag uppfattar det tunn motivering. Min slutsats är att de två troligen inte sitter i lyan tillsammans. Sen om det är en god och en ond, kanske två goda eller rent av två onda varav en är den onda spionen, det vet jag inte.

Jag håller med Caisa om hennes tankar runt Habinas lite hastiga röstning - visst kan IRL komma ivägen ( ;) ) Samtidigt så lag Habina den allra första rösten och jag förstår motiveringen även om den inte är så fyllig. Jag tänkte ju väldigt i samma banor.

Just nu är jag drabbad av IRL saker så jag måste lägga min röst nu. Det som känns skummast hittills är Mammas röst på Monstermom och att hon inte alls följde upp sina tankar runt vilka som kunde vara ulvar av de som röstat på MM utan att ha varit aktiva i diskussionen med MM.

cirkus röstar på Mammas

Alltså, det här får mig att reagera (min fetning). Att någon släpper ett spår eller inte vidareutvecklar ett spår (som några av oss redan har varit inne på också, det kanske kan kännas som att det är rätt välanalyserat?). Att lägga hämdröster tror jag verkligen inte att det handlar om, det brukar sällan göra det faktiskt. Så att då anklaga någon för det känns väldigt märkligt.

Vidare i inlägget hänvisas till att IRL kan komma ivägen, varför skulle det inte kunna vara en förklaring till Mammas beteende också? Att motiveringen kan kännas något tunn, det kan jag förstå, men om vi nu ska försöka se anledningar till det så tycker jag det är väldigt enkelspårigt att inte ta IRL i beaktande när en själv skyller på det.

Mammas skrev tillochmed såhär i inlägg 361
Har hunnit läsa igenom snabbt och det har kört ihop sig på jobbet så jag kommer inte att kunna vara lika aktiv som jag vill.
vilket en borde noterat då om en nu tycker att rösten/motiveringen är väldigt tunn.

Lägg dessutom till Cirkus röst på MM som kommer vid ett tillfälle när det är avgjort och med en motivering som inte säger något alls (mer än att det är ett upprepande av redan tidigare teorier), så tycker jag att det är att göra det väldigt enkelt för sig själv.

@CaisaLundblad

Jag tycker de andras röster är märkliga också, men ja, det var väl en kombination av allt jag tog upp som fick mig att fastna lite extra för dig. Det är ju även så att när du lägger din röst, så ser det dåligt ut för MM, men du kommer antagligen inte vara den som tippar över röstningen (förstår du hur jag menar?) eftersom det ju finns fler som kan rösta efter dig. Det blir med andra ord en röst som kan vara viktig, men som annars kan ses som en i mängden. Så då tänker jag att t.ex Mumorsans röst är mer avgörande (medans Cirkus röst är väldigt enkel) eftersom den gör det svårt att rösta ut någon annan än MM i och med att det är så få kvar som ska rösta. Är du med på hur jag tänker?

Ja, jag tror jag är med på hur du tänker, men det känns lite som "Det hade inte spelat någon roll när du hade röstat. Du är mest skum av de som röstade på MM i alla fall.", vilket du såklart får tycka om du vill, men jag håller inte med. :D Dock håller jag som sagt med om att det borde finnas en ulv bland oss som gjorde det, jag har bara svårt att bena ut det i det här skedet.

Att du ens nämner Sasse är inget jag reagerar på nej, just för att du skriver att du inte tycker att hon är så misstänkt ändå till skilnad från Monster som det verkar som att du är beredd att rösta på men ändå inte. Ang hur en väljer att skriva sin motivering så tror jag det är en smaksak för jag tycker inte det är nödvändigt att ta upp alla en misstänker. Men just i ditt fall så blir det lite "ja, ifall MM inte var ond så har jag iaf inte bara tänkt på henne"

Aha, nja, kommer ihåg när jag blev misstänkt för att jag teoriat mycket om två spelare och vissa tyckte mina teorier om den ena var bättre än de jag hade mot den jag valde att rösta på, därför brukar jag vilja ha med någon slags "tankebana" kring varför jag väljer att rösta på den jag gör, om jag teoriat kring flera under dagen. Så det är därför jag utformar mina röstinlägg på det sättet titt som tätt. :) (plus när jag är osäker och försöker sortera mina egna tankar blir det också lätt så)

Ja alltså, jag menar att jag inte ser det hon ser i GAs inlägg och därför håller jag inte med. Men jag förstår ju hur hon resonerar och vilka antaganden hon gör när hon resonerar, det är bara att jag helt enkelt inte tycker samma sak. Så alltså, jag tycker inte att hennes förklaring är så himla dålig (och jag kände ett behov av att kommentera det eftersom första förklaringen kom i samband med det att jag hade lagt min röst) och jag tycker att det är att göra det väldigt enkelt att helt enkelt inte förstå (för MM förklarar ju verkligen vad hon menar) :)

Är du med på mina tankebanor? :)

Ja, allså... När jag säger att jag inte förstår hennes förklaring så är det ju just för att hon inte lyckas med att få mig att se det hon ser, så det var mycket märkligt för mig det hela. Jag såg vad hon skrev, jag såg hur hon försökte förklara, men kunde ändå inte se det hon såg trots att hon förklarade? Det fanns liksom inte i min världsbild att det ga hade skrivit kunde tolkas på det sättet, menar jag.
Det betyder inte att jag inte förstår vad hon säger, bara att jag inte förstår hennes resonemang? Förstår fortfarande inte det märkliga i det faktiskt. :p (Ibland undrar jag om vi menar samma sak men uttrycker oss på ett sätt som får den andra att tro vi menar nåt annat. Jag blir osäker)

Angående det här så håller jag med dig till viss del, det är en väldigt enkel röst att lägga och med tanke på vilken diskussion det varit tidigare så är det ju inte så svårt att gissa på att MM kommer få fler röster.

Nej precis, och jag har suttit halva dagen med att kolla rösterna på och kring MM, men inte kommit fram till mycket mer egentligen. Din röst kan man se som en "säker förstaröst" som går under radarn, även där verkade det ju som att det fanns viss möjlighet att MM skulle få en del röster. Habinas röst har jag redan kommenterat, att Mammas röstade på MM var ju ingen förvåning direkt, min röst har jag också kommenterat, Breaktown... minns jag knappt nåt om, det ska jag kolla närmare på, Mu röstade på MM med en väl förklarad röst om jag minns rätt och så gjorde även cirkus.
Det är typ de tankarna jag haft. :p Men uppskattar som sagt att diskutera dem. :D

@cirkus nu blir jag osäker, men var inte @Killaloe först att rösta på matmissbrukaren?

Det gjorde jag.

Det får mig också att fundera ännu mer på Cirkus när hon skriver såhär

För mig känns det som ett sätt att försöka kasta någon form av misstanke mot något annat håll, men en väldigt svag sådan. Jag menar, en sådan sak är väldigt enkel att kolla upp, vem som la den första rösten, om det nu ska vara en grund till varför någon är misstänkt. Alltså känns det verkligen som ett försök att skriva något och vara aktiv men utan att för den delen faktiskt vara särskilt aktiv

Nu vet jag ju att IRL har kommit ivägen även för Cirkus, men att i princip skriva samma saker inför två olika lyncher (men om olika spelare) och sen lägga en andra röst och därigenom vara med och ev starta ett drev känns allt annat än bra för mig.

Killaloe röstar därför på Cirkus

Personligen vet jag inte alls vad jag ska skriva som skulle kunna bidra till tråden. Fixerat fortfarande i samma banor som i morse men har inte kommit längre än så.

Åh, men vad hade du för banor imorse? Det var nåt med dig jag tror jag tyckte var lite udda, så jag vill gärna se mer från dig. Du har inga tankar kring det som diskuterats nu på sistone? :)

@cirkus Jag tolkar Mammas röst på Monstermom som att hon verkligen behövde rösta. Eller ptja, hon trodde hon kunde komma in igen, men var inte helt säker. I sådana fall är det väl rätt vanligt att ens teorier blir lidande. Den andra anledningen du röstar på Mammas på däremot, har jag inget att anmärka på. Om man säger så.

Ja, rent praktiskt måste man rösta och har man inte läst mer så har man inte - så är det ju. Men det här liknar alltmer diskussionen från igår - jag ser helt enkelt inte att man inte kan reagera på och misstänka pga att det kan finnas en oskyldig anledning. Jag tycker helt enkelt att det är en för enkel röst ("jag har inte satt mig in i det här, men det verkar mysko" - vilket förresten är hur jag upplever Habinas tankar om mig/saken idag...) för att jag bara ska rycka på axlarna. Det är inte detsamma som att jag säger du absolut är en ulv, men det är något jag reagerar på. Det är heller inte detsamma som att jag har en alternativ lösning för hur du borde gjort eller vem du borde röstat på varför - jag tar ställning till din röst oavsett om jag kan coacha dig igenom en "bättre lösning" eller whatever (och det kan jag inte :p).

Jag tycker helt enkelt att det var en enkel röst, vilket ulvar ofta tar till (eftersom det är svårt att misstänka nån "på riktigt" för den som vet vem som är vad)...
Jag vet att det liknar diskussionen från igår, men jag måste väl ändå få svara på dina misstankar mot mig? Du får såklart tycka vad du vill, och jag tycker att du resonerar konstigt, även om jag till viss del förstår vad du menar.

Jag uppfattade det som att Sasses genomläsning när hon väl hade tid inte gjorde någon skillnad på hur hon röstade. Uppfattade jag rätt då @Sasse (snygging :love:)
Ja, är rätt säker på att Monstermom hade fått min röst ändå faktiskt. Hon var den jag reagerat mest på, även när jag läst allt. :)

Jag har reagerat lite på glömmerallt. Har inget inlägg tillhands just nu, men fick lite dåliga vibbar vid något tillfälle när hon "försvarade" mig. Jag har iofs för mig att hon brukar göra det, å andra sidan brukar hon aldrig hamna på "rätt" sida. De få gånger vi varit goda båda två så har vi, om mitt minne räcker, inte haft samma åsikter om saker och ting. Vilket vi annars har i olika lag. Hon är dessutom rätt svår att ta på, tycker jag, eftersom hon främst diskuterar andras inlägg snarare än kommer med egna tankar sas. Som hon brukar. Men det är ändå något som gnager lite gällande henne.

Nu ska jag iväg en stund, återkommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 755
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI