Nu tänker jag rösta, med en förhoppning att kunna dyka in i leken då och då och kanske ändra mig, men jag vill ha en röst "i grunden" så jag vet att jag har lagt en röst före dl i alla fall.
Jag har funderat på hur jag upplevde leken igår när jag läste igenom vad som hände utanför min lilla bubbla, läst igenom min sammanfattning igen, och kommit fram till följande: för mig är @Mammas mest misstänkt just nu. Jag upplever att hon höll liv i diskussionen med Matmissbrukaren på ett sätt som bitvis kanske inte var helt konstruktivt, att hon röstade "tryggt" efter det kommit några röster innan, men framförallt för att hon genast gick in efter lynchresultatet och påpekade att det nog fanns ulvar med i det där (sannolikt, med tanke på hur många det var som röstade om inte annat!), och att det var bäst att titta närmare på spelare som "hoppade på på slutet" - vilket smidigt flyttar fokus från henne själv, som annars var den mest centrala i det hela.
[obs, jag parafraserar ovanstående, hinner inte kolla exakt hur hon uttryckte sig utan det som står ovan är min upplevelse/tolkning, så ingen tror jag försöker lägga ord i munnen på henne!!!]
Monstermom röstar på Mammas
Det är möjligt att hon gjort sig själv alldeles för synlig för att det ska vara helt rimligt att hon är ulv, men å andra sidan har jag intryck av att hon alltid är ganska "på" och central i lekarna oavsett roll, så jag tror hon kan synas så mycket även om hon är ulv...
Fast alltså, jag kände att jag inte fick någon respons från henne som jag gärna ville ha, för att antingen vidhålla min misstanke eller avskriva henne. För jag gissar att mitt "inte så konstruktiva" gäller i början?
Och att det "nog fanns ulvar" är inte alls vad jag menade, bara att jag kände mig fundersam eftersom jag inte uppfattat det som att så många som röstade på MM var med i diskussionen. Och jag finner det märkligt att inte vara med i diskussionen och sedan kasta in en röst. Det är inte att säga att det "nog finns ulvar", utan bara att jag vill kolla på det.
Just nu kändes det där som en röst som du skrivit ihop för att du vill ha en anledning till att rösta på mig? Det får mig att fundera över din uppriktighet i leken.
**
Har hunnit läsa igenom snabbt och det har kört ihop sig på jobbet så jag kommer inte att kunna vara lika aktiv som jag vill. Kommer förmodligen att hinna in mer, men om jag inte gör det vill jag safe-rösta. Och det väljer jag att göra på monster av ovan anledning - det känns som att hon letat motivering efter att hon bestämt sig snarare än att hon verkligen hittat misstänkta saker att gå efter. Hade det funnits en trollkarl med i leken hade det inte varit riktigt lika misstänkt, men nu tycker jag att det är det skummaste hittills. Därför: Mammas röstar på monstermom