Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antingen är vi de två goda roller du inte har (om du nu är god) eller så är vi då onda eller någon blandning. Du säger själv att du inget vet och det är bara en av de goda rollerna som inte har någon som helst extra info, en roll har en aning extra info (ängeln) och konditorn har ingen alls.

Sedan får du kolla in vad folk skriver, det finns ganska tydlig information att utläsa av konversationer. Är det någon som tar ledningen och pekar ut de onda, som gissar bättre än andra vem som är ond innan utröstningen exempelvis?
 
Endera har Lobelia och LenaH lurat mig totalt, eller inte det är frågan.

Men igen faller
grodan21 röst på breaktown

Detta med tanke på hennes inaktivitet, eller hennes aktivitet var vid närmare koll högre än min. :angel: Men hennes tidigare teorier om andra spelare gör att jag drar öronen åt mig. Att hon håller många av de goda spelarna som onda, gör att jag dra öronen åt mig.
 
Endera har Lobelia och LenaH lurat mig totalt, eller inte det är frågan.

Men igen faller
grodan21 röst på breaktown

Detta med tanke på hennes inaktivitet, eller hennes aktivitet var vid närmare koll högre än min. :angel: Men hennes tidigare teorier om andra spelare gör att jag drar öronen åt mig. Att hon håller många av de goda spelarna som onda, gör att jag dra öronen åt mig.
 
Nu tänkte jag sova och kommer inte kunna vara vaken till deadline.

Breaktown röstar på Lobelia dels på grund av dessa uttalanden om att tre spelare skulle "gå ihop" och därmed vara goda. Dels då hon fortfarande inte besvarat de minst sagt märkliga te
 
Breaktown röstar på Lobelia dels på grund av dessa uttalanden om att tre spelare skulle "gå ihop" och därmed vara goda. Dels då hon fortfarande inte besvarat de minst sagt märkliga te[/QUOTE]

Vad har jag inte besvarat?

Och du missade en viss bit, det här med att tre spelare (och det var av 6) som går ihop och röstar ut en god (och en av oss äts upp), inte för att vi går i hop. Men jag förlåter dig för feltolkningen, som ulv måste gripa de halmstrå du kan.
 
Din röst på mig där du försökte påstå att jag hakade på Bumpo och röstade utan motivering.

Antar att du menar ond. Jag feltolkade inte alls, att en av de tre visar sig vara god är ju inget som helst bevis för att övriga är det. Såvida de inte har möjlighet att veta varandras roller. Vilket som sagt inte behöver vara sanning det heller.
 
Röstlista dag 6

Lobelia röstar på Breaktown
LenaH röstar på Breaktown
grodan21 röstar på Breaktown
Breaktown röstar på Lobelia


Bara @bumpo kvar nu?
 
Jo jag menar ond. Förlåt, jag borde inte använt ordet misstolkar utan förvanska, då du uppenbarligen medvetet utelämnade väsentlig fakta ;)

Ledsen, men det är så jag uppfattade din röst. Inte mycket att förklara. Du har då inte mycket att gå på med tanke på att du går tillbaks till andra omröstningen när ingen visste något.
 
Jag kanske inte skrev med allt men det är ju oväsentligt när det inte förändrade bilden.

Du skrev inte den motiveringen under andra omröstningen. Och att du inte har någon förklaring till hur jag skulle "haka på Bumpo" när vi röstade precis samtidigt och att det var utan motivering när motiveringen var tre stycken lång (till skillnad från bumpos enda rad) säger ju mer om kvalitén på den motiveringen mot mig.

Och enda anledningen till att jag gick tillbaka till den händelsen var för att välja mellan dig och Lena. Då måste man ju gå tillbaka till innan ni började lita blint på varann!

Nu SKA jag sova! :p
 
Ja, bara jag kvar. Jag har haft en intensiv dag igår och den här inte varit mindre intensiv idag. (väldigt sjuk anhörig med vårdplanering och biståndsbedömning osv)

Jag tror att breaktown är ulv. Lite efter uteslutningsmetoden och hur hon har skrivit en del men inte kommit med så mycket själv. Därför kommer min röst hamna på henne ikväll.

Jag är även tveksam till Lobelia. Det hänger kvar sen hennes väldigt märkliga röst på mig och hur hon skyller breaktown för att följa mig i och med rösten på lobelia i samma lynch som jag röstade på lobelia. Lobelias förklaringar kring det känns fortfarande jävligt skumma och jag fattar fortfarande inte hur hon tänkte där. Jag gillar inte heller sättet hon följer LenaH som jag har åt det godare hållet. Känns väldigt mycket stryka medhårs och smickrande mot LenaH. Sammantaget ger det en väldigt dålig vibb.

Hela grejen med lobelia och break gör att det skapar en känsla av att de spelar ihop, att de regisserat är antagonister i leken.

bumpo röstar på breaktown.
 
Röstlista dag 6

Lobelia röstar på Breaktown
LenaH röstar på Breaktown
grodan21 röstar på Breaktown
Breaktown röstar på Lobelia
bumpo röstar på Breaktown
 
@bumpo

Hur tänker du här mest bara nyfiken? Menar du att jag är ond och har ett regisserat bråk med Break och smörar för @LenaH och diskuterar/röstar med henne i tråden? Vad i hela fridens namn skulle jag vinna på det i så fall?

Som god kan jag inte regissera något, ingen god får som bekant ha kontakt med någon utanför tråden, ingen av kvarvarande roller tillåter det.
 
@Lobelia är inte det rätt självklart vad du vinner på det? Dels distanserar du dig från din sista kollega @Breaktown och dels skapar du ett samband/samspel med den goda @LenaH. Du fixar en godförklaring och kan säkra vinsten för de onda.
 
Uppdatering!

De har återvänt till boken. De tycker att de känner igen det här knepet från häx-"rättegångarna" några århundraden tillbaka, men det står ju tydligt Varulv Edition på framsidan. Visserligen med slarvig handstil på en tejpbit, men man får ju inte vara så pjoskig. Nåväl. Bind ihop @Breaktown och skicka na' i vattnet! Hon sjönk och flöt upp igen med päls, hoppsan det stämde visst inte riktigt, men vad gör väl det när man dödat sig en varulv?

Breaktown var varulv!

NattDL 08:00 imorgon bitti!
 
Hur lyckas jag säkra vinsten för de onda genom att hjälpa @LenaH att rösta ut ulv? Och vad i hela fridens namn vinner Break på att bråka med mig?

Väntar med spänning på att se hur kampen mellan ulv och ängel går. Jämn dag idag så siaren kan söka nya svar.
 
@Lobelia för att du skapar en godförklaring av dig själv. Du 1) distanserar dig väldigt från din onda kollega i och med att ni 'bråkar' och tycker olika och är oense 2) samspelar med en spelare som du vet är god och stöttar, smickrar och stryker henne medhårs och 3) skapar således en 'aura' av godhet. Tydligare?
 
Allt för att skapa tvivel hos de deltagare som inte är riktigt säkra på rollfördelningen...

Ja vi får väl se vilka som överlever natten! :)
 
Det är DU som vinner på det @Lobelia inte break. Break har haft misstankar mot sig större delen av leken och det var väl egentligen bara en tidsfråga innan hon skulle åka. DU tjänar på det genom att bli godförklarad.
 
Det är DU som vinner på det @Lobelia inte break. Break har haft misstankar mot sig större delen av leken och det var väl egentligen bara en tidsfråga innan hon skulle åka. DU tjänar på det genom att bli godförklarad.

Jaja, vi måtte i vart fall vara onda siare båda två som startar ett gräl dag 2 som nästan får mig utröstad (det stod lika) och att det var du Paddan och Break som röstade på mig (tillsammans med goda MM som var den som hade samma antal röster). Nog för att folk gärna vill ha alibiröster men det verkar onekligen udda att försöka få ut en ond när en god har samma antal röster. Alibiröster i all ära men det verkar mest korkat att ta sådana riksker med en ulvkompis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp