Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
*Ursäkta, men SPÖÖK och garanterat helt OT:*

Jag, som kombinerar dålig humor och (allt för) rätt twistad fantasi, kan inte hjälpa att jag funderar på hur @cirkus dass ser ut. Måste vara stort som en bubbelpool och så öppnas hela botten när man tycker man blivit blåst/gjort något dumt. Så det blir en sån där vattenvirvel. Vilket skräckfilmsscenaroi! *Slutspök*
 
@Breaktown Har smugit lite, uttrycker sig vettigt och ganska oulvigt men nånting är det... Ger mig inte intryck av att verkligen leta onda utan glider genom två lyncher genom att rösta på Lobelia med rätt svag motivering. Lobelia som jag dessutom tror är god. Strömavbrottet var ju en missräkning, jag hade hoppats få fler svar då men åas vete tusan om inte ulvarna lyckats få ut Myrten om Breaktown lyckats rösta?
För att sammanfatta: Breaktown skuggar Jfrelin på ulvlistan för mig.

Folk verkar så säkra på så mycket vilket känns läskigt. Själv har jag många frågetecken..

GA (värdelös förkortning btw, dör mig betyder det gemensamhetsanläggning vilket inte passar in så ofta i konversationen :D ) är väl den som jag så gott som säkert håller för god. Visst har hon möjligtvis skaffat sig ett utmärkt alibi men att ulvarna skulle välja att så en så krånglig väg känns osannolikt.

LenaH, och Grodan känns som Nyckeln ligger hos, kommer jag på deras roller så borde det mesta lösa sig. Men jag är lång ifrån säker på någon av dem.

Lobelia håller jag fast vid spelade helmärkligt i början. Men nu på slutet har hon mest gjort "goda" saker och är inte direkt överst på ulvlistan.

Bumpo är också ett frågetecken. Har agerat både rätt ulvigt och ettrigt, men rösten på Jfrelin får mig också att fungera. Plus att Bumpo är en sån där spelare som jag alltid tycker är ulvig.

Jfrelun måste väl nästan vara ulv, om inte annat pga uteslutningsmetoden.
Jag spinner vidare på mitt teoriinlägg från igår där jag anmärker på att @Breaktown inte verkar leta onda utan glider förbi frågan med ganska "enkla" röster.
Hon bemöter mig heller inte i sitt teoriinlägg efteråt. Typisk ulv som börjar få slut på idéer? Jag tror det. Så här sent i leken är det också anmärkningsvärt att en så rutinerad spelare som Breaktown fortfarande känner sig så osäker att jag är rätt övertygad om att det är ett spel för gallerian (;)) och därför väljer jag såhär idag:

LenaH röstar på Breaktown
 
*Ursäkta, men SPÖÖK och garanterat helt OT:*

Jag, som kombinerar dålig humor och (allt för) rätt twistad fantasi, kan inte hjälpa att jag funderar på hur @cirkus dass ser ut. Måste vara stort som en bubbelpool och så öppnas hela botten när man tycker man blivit blåst/gjort något dumt. Så det blir en sån där vattenvirvel. Vilket skräckfilmsscenaroi! *Slutspök*

Jag som varit hemma hos @cirkus kan informera om att hennes dass är lika stort som ett vanligt :p
Men det går på el på något vis och mullrar när man spolar :nailbiting: :D
 
Jag går fortfarande runt som i ett rus efter bokmässan igår. Jag återkommer med mer tankar och reflektioner över leken. Måste bara landa lite mer först.
 
Om min hjärna är med mig nu, så är vi alltså totalt fem stycken kvar nu? Detta gör mig väldigt misstänksam... Alltså borde chansen att rösta ut en ond öka. Men nu är frågan om både LenaH och Lobelia är onda eller inte. Min känsla är att är den ena av dem ond, är den andra det med.
 
En annan fundering är om det inte är bumpo och breaktown som är onda och nu väntar på hur jag skall rösta innan de lägger sin röst. Men jag kan ju vara ute och cykla med.

Häromdagen föll ju min röst på breaktown. Vilket gör att hon till viss del fortfarande är misstänkt.

Och vissa av bumpos kommentarer har faktiskt gjort mig rätt misstänksam.
 
Så om tre (nu två @glömmer allt blev uppäten) går ihop och röstar ut en ond så är det ett tecken på att vi är onda. Kan du utveckla resonemanget?
 
Så om tre (nu två @glömmer allt blev uppäten) går ihop och röstar ut en ond så är det ett tecken på att vi är onda. Kan du utveckla resonemanget?
Efter som jag endast vet min egen roll i leken. Så resonerar jag utifrån det. Vilket betyder att två av er måste vara goda och två onda. Men sen kan ju min teori om vilka som håller ihop som onda är total fel. Att de vill förivra oss goda totalt.

För egentligen känner jag att det inte finns så mycket information att hämta i inläggen. Och jag måste erkänna att jag har en hel del i denna inaktivitet.
 
Att jag får Lobelia och LenaH till onda, beror till stor del på att de verkar så sjukt samspelta. :cautious:
Visst, så här sent i leken vågar vi lita på varandra och det kan ju kännas främmande när man inte själv kommit därhän men fundera på det faktum att vi var tre som var samspelta fram till igår natt och en av dem var @glömmerallt som ju bevisligen var god.
 
Efter som jag endast vet min egen roll i leken. Så resonerar jag utifrån det. Vilket betyder att två av er måste vara goda och två onda. Men sen kan ju min teori om vilka som håller ihop som onda är total fel. Att de vill förivra oss goda totalt.

För egentligen känner jag att det inte finns så mycket information att hämta i inläggen. Och jag måste erkänna att jag har en hel del i denna inaktivitet.

Lite mer än vad som står i inläggen måste du väl rimligen räkna ut. Merparten av informationen får du ut genom att analysera vem som röstar på vem och vilka roller som är kvar. Lite ledtrådar får man utifrån vad folk skriver. Det handlar om logik, vid det här laget så är det få rena gissningar.

Det är en siare, en konditor och en ängel kvar. Troligen ett spöke och så 2 ulvar.
 
Både Jfrelin och @bumpo röstade på Myrten (god) dag 4 när Niyama (ulv) lynchades. Alla andra röstade på Niyama utom jag (som röstade på Jfrelin som också var ulv) och Breaktown som missade att rösta.

Vad säger det dig?
 
Så om tre (nu två @glömmer allt blev uppäten) går ihop och röstar ut en ond så är det ett tecken på att vi är onda. Kan du utveckla resonemanget?

Lite oavsett vad som är sant i just detta fallet så är ju det där ungefär det äldsta trixet i ulvspelsboken. Jag får nog inte plats på fingrarna antalet gånger jag gjort just så som ulv ;)

(Roligast var när jag och en annan ulv gick ut och var övertydliga med att vi var tomtemor och tomtefar, två goda roller som kunde prata med varandra, och fick med oss övriga kvarvarande spelare. De riktiga tomtefar och tomtemor var aningens frustrerade (hintar var tillåtna)).

Men nu är det ju ingen historie- eller statistiktävling utan här och nu. Hur jag än vrider och vänder på det så kan inte alla ni tre VETA att de andra är goda. Självklart kan man ha det för väldigt sannolikt men att ta det för givet får iaf mig att höja på ögonbrynen ordentligt.
 
@grodan21
Du får ju också titta på rollistan vilka förmågor de olika rollerna har, det är ju så att det inte är bara ulvarna som sitter på info så här sent i leken.
 
Lite oavsett vad som är sant i just detta fallet så är ju det där ungefär det äldsta trixet i ulvspelsboken. Jag får nog inte plats på fingrarna antalet gånger jag gjort just så som ulv ;)

(Roligast var när jag och en annan ulv gick ut och var övertydliga med att vi var tomtemor och tomtefar, två goda roller som kunde prata med varandra, och fick med oss övriga kvarvarande spelare. De riktiga tomtefar och tomtemor var aningens frustrerade (hintar var tillåtna)).

Men nu är det ju ingen historie- eller statistiktävling utan här och nu. Hur jag än vrider och vänder på det så kan inte alla ni tre VETA att de andra är goda. Självklart kan man ha det för väldigt sannolikt men att ta det för givet får iaf mig att höja på ögonbrynen ordentligt.
Det är precis detta resonemang som gör mig osäker på LenaH och Lobelias roller.
 
@LenaH Försöker med hjälp av vilka roller som fortfarande lever och vilka som är kvar i leken lista ut vilken roll som varje spelare har. Men just känns det som alla mina hjärnceller har tagit semester.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp