Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paddi inte tänkte så långt när han lade tredjerösten på en kompis i lyan att denna kompis kunde åka ut ingen annan hade fler röster än det dessutom? Du bör nog läsa på bättre när du kommer med teorier. Det är en vågad röst milt uttryckt men för all del, hade han lyckats hade hon kanske klarat sig längre.
 
Uppdatering!

Bumpo var ulv, grattis goda!

Cirkus - Jägare
Snurrfian - röstfifflare
Habina – ghost whisper - Kärlekspar
Lobelia - ängel
Niyama – ulv (tvilling)
glömmerallt – Borgmästare – Drake
bumpo - ulvH
jartagna - Spion
Jfrelin - ulv
Matmissbrukaren - Ojämn siare
LenaH – jämn siare
Myrten – tvilling - Kärlekspar
Matmissbrukaren 2 (Sasse) - brevbärare
Breaktown - ulv
grodan21 - konditor
Paddington - demon

Inför-dag-ett:
Demonen demonar glömmerallt

Dag 1:
Röstfifflaren röstar på: Matmissbrukaren
Brevbärare delar ut paket till:

Natt 1:
Jämn siare siar: -
Ojämn siare siar: Breaktown
Ängel skyddar: Lobelia
Jägare väljer: Matmissbrukaren
Ulvarna förhäxar: Bumpo
Ulvarna käkar: cirkus
Ej spioninfo:
Demonen demonar: Sasse


Nattinfo 2:
Spöket röstar på LenaH

Jämn siare siar: Niyama
Ängel skyddar: glömmerallt
Ulvarna förhäxar: Niyama
Ulvarna väljer: Hjartagna
Ej spioninfo:
Demonen demonar: Niyama

Nattinfo 3:
Spöket röstar på paddington

Jämn siare siar: -
Ängel skyddar: Habina
Ulvarna förhäxar: Lobelia
Ulvarna väljer: Habina

Nattinfo 4:
Spöket röstar på Niyama

Jämn siare siar: Breaktown
Ängel skyddar: Lobelia
Ulvarna förhäxar: Lobelia
Ulvarna väljer: Habina

Nattinfo 5:
Spöket röstar på Jfrelin

Jämn siare siar: -
Ängel skyddar: Lobelia
Ulvarna förhäxar: LenaH
Ulvarna väljer: glömmerallt

Nattinfo 6:
Spöket röstar på bumpo

Jämn siare siar: bumpo
Ängel skyddar: LenaH
Ulvarna förhäxar: Lobelia
Ulvarna väljer: LenaH
 
Eftersom grodan21 tyvärr inte kan se saker ur ett flexibelt ljus och LL dödade lyans möjlighet till vinst när hon talade om rollen på Niyama vid omvandlingen röstar bumpo på bumpo.

Ursäkta, men det här är faktiskt inte sant. Flera listade ut Niyamas roll när jag skrev ut rollen ja, men det var snarare otur att tvilling var en hyfsat lätt roll att lista ut, vissa roller är sämre än andra att omvandla. Hade jag funderat över det innan hade ni fått infon att jag skulle skriva ut rollen när demonen dog men eftersom jag varit med om båda delar tänkte jag inte på det.

Men till ditt argument ovan så faller det pga att Niyama åkte pga att rollen skrevs ut. Att JF, Break och du åkte hade ingenting med det att göra.

Med tanke på allt tjafs som varit från lyan känner jag mig redigt less faktiskt, och när sådana här tjuvnyp kommer blir jag dessutom ledsen. Men skyll inte att ni losade på mig, vill du blamea någon för det så kolla och analysera ditt eget spel, för jag tänker inte ta på mig någon skuld för det.
 
Måste säga att det var oerhört hjälpsamt att ha @cirkus vid min sida, när jag sedan blev kärlekspar med @Myrten var det rätt självklart att hon var tvilling med @Niyama även om jag misstänkte det redan innan. Så nöjd över hur leken utvecklade sig. :D

Så personligen tror jag det hade varit ganska kört för onda även om @Mammas inte påpekade att den som blivit demonad var tvilling.
 
Tjohoo!
Bra goda!
Jag tyckte det kändes minst sagt hopplöst när jag lyckades dra med mig en god. Kändes ändå som om jag röstade rätt som spöket - nästan alla gånger- i allafal lde som var betydelsefulla

Måste ju säga att @LenaH du är en naturbegåvning - jättebra spelat och jag och @Habina konstaterade att om du varit ond hade ni förjänat att vinna. @Lobelia har också blivit en snitsig spelare på bara tredje omgången - imponerad!
 
Eftersom grodan21 tyvärr inte kan se saker ur ett flexibelt ljus och LL dödade lyans möjlighet till vinst när hon talade om rollen på Niyama vid omvandlingen röstar bumpo på bumpo.

Fast va, det fanns ju tre ulvar kvar för utom niyama? Så lyan hade väl goda möjligheter ändå. Specielt eftersom ni faktiskt lyckades käka dubbelt tack vare mig:p

Det var snarare din och jefrelins sena röster på myrten som avslöjade er hade ni spelat taktikst annorlunda hade utgången kunnat bli en helt annan.
 
@Mammas nä, det berodde inte bara på att du skrev ut att en tvilling blev omvänd. Men det gjorde att min lust för leken minskade drastiskt.

Jag kan ha gjort min sämsta lek någonsin och det beror inte på dig.

Vad gäller att du talade om rollen så var det första gången för mig och jag blev rätt paff. Men nu blev som det blev.

Fram till dit kände jag faktiskt för första gången att jag hade någon koll what so ever.

Och det var en väldigt kul lek i övrigt. (Som alltid med dina lekar.) Det går inte att inte vara helt hundra med när du är LL. Och det gör lekarna ännu roligare. Så inte ta det personligt.
 
Tjohoo!
Bra goda!
Jag tyckte det kändes minst sagt hopplöst när jag lyckades dra med mig en god. Kändes ändå som om jag röstade rätt som spöket - nästan alla gånger- i allafal lde som var betydelsefulla

Måste ju säga att @LenaH du är en naturbegåvning - jättebra spelat och jag och @Habina konstaterade att om du varit ond hade ni förjänat att vinna. @Lobelia har också blivit en snitsig spelare på bara tredje omgången - imponerad!

Aha du var spöket? Håller med om att Lena var duktig
 
@Mammas nä, det berodde inte bara på att du skrev ut att en tvilling blev omvänd. Men det gjorde att min lust för leken minskade drastiskt.

Jag kan ha gjort min sämsta lek någonsin och det beror inte på dig.

Vad gäller att du talade om rollen så var det första gången för mig och jag blev rätt paff. Men nu blev som det blev.

Fram till dit kände jag faktiskt för första gången att jag hade någon koll what so ever.

Och det var en väldigt kul lek i övrigt. (Som alltid med dina lekar.) Det går inte att inte vara helt hundra med när du är LL. Och det gör lekarna ännu roligare. Så inte ta det personligt.

Ok, jag är nog bara rätt less rent allmänt, därför tog jag åt mig. Och som sagt har jag varit med om båda delar och tänkte inte på att alla skulle förutsätta att det inte skulle skrivas ut, då hade ni kanske valt annorlunda.

Det kändes som att spiken i kistan var att det tabbade sig med Breaks när när ni skulle rösta ut Myrten? Hade ni lyckats med det hade ni ju vunnit typ.
 
Måste säga att det var oerhört hjälpsamt att ha @cirkus vid min sida, när jag sedan blev kärlekspar med @Myrten var det rätt självklart att hon var tvilling med @Niyama även om jag misstänkte det redan innan. Så nöjd över hur leken utvecklade sig. :D


Så personligen tror jag det hade varit ganska kört för onda även om @Mammas inte påpekade att den som blivit demonad var tvilling.


Du jag var rätt frusterad på dig när jag efter att ha försökt få dig och myrten att förså att jag tussat ihop er och så har du inte ens koll på att det var någon annan deltagare som gjort det :rofl:

Då kände jag rätt mycket:banghead:
 
Äh det är ju bara en lek! Glöm inte det.
Var kul att spela igen även fast jag också tycker det vart lite orättvist att det skrevs ut att en tvilling hade blivit demonad. Har aldrig varit med om att LL skriver ut rollen som blivit demonad innan men så har jag inte lekt på länge.
Anledningen att jag åkte var mitt egna fel för jag spelade puckat :p
Försökte verkligen få folk att vända sig mot Myrten men jag var ju redan så misstänkt då så det var ju kört :p

Jag är inte ett fan av så sena DLs heller då det beror så himla mycket på vilka som är vakna och kan skriva mest direkt efter DL. Men jag har ju mest tid att spela på dagen så det är inte så konstigt att jag tycker det :D
 
Tjoho!

@LenaH - strålande debut! En anledning till att jag misstänkte dig länge. Svårt att spela så säkert som ny, speciellt som god!

Beträffande att det skrevs ut vilken roll som blivit demonad så tycker jag att konsekvenserna var störst för Niyama och det kunde lika gärna blivit det för mig. Men det var ändå sena röster/röständringar som bidrog till att lyan blottades.

@glömmerallt - DRAKSKRÄLLE!
 
Ok, jag är nog bara rätt less rent allmänt, därför tog jag åt mig. Och som sagt har jag varit med om båda delar och tänkte inte på att alla skulle förutsätta att det inte skulle skrivas ut, då hade ni kanske valt annorlunda.

Det kändes som att spiken i kistan var att det tabbade sig med Breaks när när ni skulle rösta ut Myrten? Hade ni lyckats med det hade ni ju vunnit typ.

Japp det hade dom om inte ängeln lyckats på natten

Och jag kom inte ens ihåg att jag kunde stpoppa lynchen:banghead: Heja mig, jag kom på det när lobelia nämnde det i tråden:cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 198
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp