Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@flyingchange kinesiska muren mfl var med i en special lek, där man fick skapa ett nytt anonymt nick att anmäla sig och leka med, så ingen skulle veta vem som var vem :) Vi har haft några sådana genom åren.
Faktum är att Paddan :love: och jag håller på att spånar om att kanske hålla en sådan anonym lek ihop framöver om intresse finns :)
Woop woop :D.
Hittills har jag bara varit med med detta vanliga nicket, vore kul att prova ett anonymt.
 
@flyingchange Så kul att du funderar på att testa på att leka och att du läst lektrådar så länge :)
Det har funnits en del anonyma lekar här på Buke genom åren, den med Kinesiska muren är denne https://www.bukefalos.se/threads/sveriges-maesterkock-ulvlek.1458649/
Ibland blir vi ulvlekare trötta på att bli "dömda" på förhand pga våra vanliga nick så då är det ,kul att prova på att vara helt anonym ibland. Jag tycker det är fantastiskt roligt när deltagare går "All in" med sina nya nick och verkligen lever sig in i sin nya karaktär :love:. Ett annat exempel på det är ju vår hatälskling @paow :love::D


Angående tidsåtgången så beror det mycket på spelare, hur privatlivet ser ut etc. Vissa dagar har man mer tid än andra. Ibland kanske jag har suttit en timme å andra gånger har det typt blivit hela helgen :angel:. Men ingen förväntas vara online och kunna svara/teoria hela tiden :)
Prova på vettja!!

Tack - nu läste jag igenom den leken.
KinesiskaMuren var fan briljant - jag skrattade som fasen nu och minns inte hur jäkla crazy jag var.
Jag tror faktiskt inte jag berättade efteråt att det var jag :D sent ska Muren komma ut
 
Haha, Mys-Ernst kom nog inte heller ut när det begav sig, men blev nu också påmind om en rolig lek! Bortsett från att det var hemskt att behöva vara ulvledare, för någon som aldrig vill vara ond alls. :D Men jag kan fortfarande inte komma över hur 100 % galet och genialiskt det är att få välja en annan karaktär med temat Sveriges Mästerkock, och så bland ett antal miljarder tänkbara människor (+ några fiktiva) välja - Kinesiska MUREN?! Som gjorde sina inlägg från mobiltelefon. :rofl:
 
Haha, Mys-Ernst kom nog inte heller ut när det begav sig, men blev nu också påmind om en rolig lek! Bortsett från att det var hemskt att behöva vara ulvledare, för någon som aldrig vill vara ond alls. :D Men jag kan fortfarande inte komma över hur 100 % galet och genialiskt det är att få välja en annan karaktär med temat Sveriges Mästerkock, och så bland ett antal miljarder tänkbara människor (+ några fiktiva) välja - Kinesiska MUREN?! Som gjorde sina inlägg från mobiltelefon. :rofl:
Jag skriver (nästan) alltid från mobilen. Har inga problem med att sitta med mobilen, det är nästan jobbigare för mig att sitta med datorn. Speciellt om jag ska läsa mycket :rofl:

Men ska inte du göra comeback då?? :)
 
Inte så konstigt att skriva från mobilen i sig, lite konstigare om man "är" en tusenårig 600 mil lång stenmur... någon uttryckte sin förvåning över att muren inte använde STENografi vilket jag även tyckte var en komisk och fyndig kommentar.

Någon gång kanske jag gör comeback! Men det funkar bättre för mig från typ oktober till februari för jag riskerar att bli lite väl fast, vilken sida jag än är. Och då har jag oftast lite mer tid att bli det. Det hade varit väldigt roligt att vara lekledare någon gång, det har jag varit på annat håll och gillar det! Och då behöver man ju inte fastna lika mycket i analyserandet. Men å andra sidan hålla alla deadlines så det är nog också bättre på höst/vintersäsongen.
 
Går det att få igång en lek så vi kan ha första DL imorgon kväll skulle jag bli jätteglad. Så tråkigt att "slösa" en helgdag på en första lekdag om det går att undvika. :)
 
LL:

1. Mistimed
2. xfie
3. Magnum
4. Artline
5. Mirtai (om det blir en enklare lek än nuvarande :p )
6. Hedinn
7. Aliisa (nästan ny och kan inte spela :D)
8. Lena
9. Fio
10. glömmerallt
11. flyingchange
12. Ileo


@Ferrari vad väl intresserad om det blev under 15 deltagare? Vilket det ju ser ut att bli? :)
 
Går det att få igång en lek så vi kan ha första DL imorgon kväll skulle jag bli jätteglad. Så tråkigt att "slösa" en helgdag på en första lekdag om det går att undvika. :)
Även om leken startar imorgon på dagen går det väl att köra första dl imorgon kväll? Visst det blir kort lek för den som lynchas direkt men det blir ju alltid ganska trist för den? Det är ju efter första dl som leken kommer igång.
 
LL:

1. Mistimed
2. xfie
3. Magnum
4. Artline
5. Mirtai (om det blir en enklare lek än nuvarande :p )
6. Hedinn
7. Aliisa (nästan ny och kan inte spela :D)
8. Lena
9. Fio
10. glömmerallt
11. flyingchange
12. Lobelia
 
Undrar också? Jag skulle kunna starta nu men är osäker på om @Ileo är ett dubbelnick till @Lobelia eller om hen av misstag plockades bort? Och om @Ferrari ville vara med?
Efter att ha sökt så har Ileo och Lobelia varit med i samma lek tidigare. Så jag antar att ett är ett misstag så länge de inte känner varandra och Lobelia vet att hon inte vill.

Fräckt av människor att sova nu. Jag tycker vi bestämmer att Ileo föll bort av misstag och att Ferrari vill vara med.

Du kan ju göra en +1 roll. Ifall inte Ferrari vill ha den så kan första god som dör överta rollen. Eller vänta tills imorgon (tråkigaste alt).
 
Efter att ha sökt så har Ileo och Lobelia varit med i samma lek tidigare. Så jag antar att ett är ett misstag så länge de inte känner varandra och Lobelia vet att hon inte vill.
Vilken ansträngning! Jo då var det nog ett misstag, blev osäker bara för att jag inte kände till Ileo.
 
LL:

1. Mistimed
2. xfie
3. Magnum
4. Artline
5. Mirtai (om det blir en enklare lek än nuvarande :p )
6. Hedinn
7. Aliisa (nästan ny och kan inte spela :D)
8. Lena
9. Fio
10. glömmerallt
11. flyingchange
12. Ileo
13. Lobelia
14. Ferrari
 
Jag hoppar denna gång. Jag mår inte så bra och behöver nog vila lite.

LL:

1. Mistimed
2. Magnum
3. Artline
4. Mirtai (om det blir en enklare lek än nuvarande :p )
5. Hedinn
6. Aliisa (nästan ny och kan inte spela :D)
7. Lena
8. Fio
9. glömmerallt
10. flyingchange
11. Ileo
12. Lobelia
13. Ferrari
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 193
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp