Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det är många där ser jag inte riktigt som ett problem? Nu har det väl dock pratas en del om att det skrivits otroligt mycket i "lyorna" men jag misstänker att det antagligen är endel OT då? för det behövs ju inte pladdras så mycket om leken kan jag tycka.

Jag har varit ulv när det varit (tror jag minnet är sådär:p) 8 stycken i ulvar och det brukade gå bra tycker jag.

@Mirtai , @Mammas och @Sedna av de som leker nu kan eventuellt varit med då när lekarna(och då också lyorna) var lite större. Var ovanligare med onda utanför lyan då så det var många ulvar. Mirtai är jag rätt säker på att hon varit med i stora lekar.

De kanske har annan uppfattning? hm @Koppen kanske var med då också och @Killaloe ?

Ja alltså jag minns mest de tekniska strul som var när man var i en lya, någon VÄGRADE mail eller msn och man var typ sju stycken så att man var tvungen att skicka dubbla pm så fort man ville något för att man kunde max skicka till fem - och så var man tvungen att dubbelkolla vilka som var med i lyan eftersom man var tvungen att skriva in namnen varje gång man skulle skicka.. för att inte tala om när man kom in efter att ha varit borta och man hade 30 nya pm... och @glömmerallt var inte du en av dem som ville ha konvon på buke till varje pris? :cautious: ;)

Nej men alltså jag var typ glad så fort någon dog så man inte var för många - rent praktiskt. Annars ser jag inga problem med det. Det finns lite utrymme för att någon tabbar sig eller göra lite mer vågade manövrar (typ att någon ulv spelar siare), att någon hoppar av eller inte har tid. Nu är det lite sårbart om man är tre ulvar och någon inte har tid eller så.

Så ser inga problem med att lyorna är lite större. :)

...Svarade jag på rätt grej nu? :p

Ja alltså jag minns mest de tekniska strul som var när man var i en lya, någon VÄGRADE mail eller msn och man var typ sju stycken så att man var tvungen att skicka dubbla pm så fort man ville något för att man kunde max skicka till fem - och så var man tvungen att dubbelkolla vilka som var med i lyan eftersom man var tvungen att skriva in namnen varje gång man skulle skicka.. för att inte tala om när man kom in efter att ha varit borta och man hade 30 nya pm... och @glömmerallt var inte du en av dem som ville ha konvon på buke till varje pris? :cautious: ;)

Nej men alltså jag var typ glad så fort någon dog så man inte var för många - rent praktiskt. Annars ser jag inga problem med det. Det finns lite utrymme för att någon tabbar sig eller göra lite mer vågade manövrar (typ att någon ulv spelar siare), att någon hoppar av eller inte har tid. Nu är det lite sårbart om man är tre ulvar och någon inte har tid eller så.

Så ser inga problem med att lyorna är lite större. :)

...Svarade jag på rätt grej nu? :p

På tal om tekniska stul hur många går det att vara i en konversation?

Att jag ville ha det på buke var nog för att alla hade buke och det blev lite träligt att prata med folk på flera plan samtidigt. Men jag gillade mail för ett par tre år sedan det fungerade smidigt. Sen så har jag aldrig haft någon facebook så av uppenbara skäl såföreslog jag troligtvis buke under tiden det var poppis för ulvprat.

Ja et var rätt grej. :)

På tal om tekniska stul hur många går det att vara i en konversation?

Att jag ville ha det på buke var nog för att alla hade buke och det blev lite träligt att prata med folk på flera plan samtidigt. Men jag gillade mail för ett par tre år sedan det fungerade smidigt. Sen så har jag aldrig haft någon facebook så av uppenbara skäl såföreslog jag troligtvis buke under tiden det var poppis för ulvprat.

Ja et var rätt grej. :)

Jag vet inte, fler än fem iallafall tror jag?

Jag gillar också mail, men nu funkar det ju bra med buke också. :)

Vad jag kan se från de konversationer jag har igång så verkar det som att det går att bjuda in så man blir max 6st... Vet inte säkert dock, men det ser så ut. :)
(Och innan någon ivrig spelare får för sig att jag avslöjat något om antalet ulvar i pågående lek, så tji fick ni. Jag har ingen masskonversation igång med dem - hur få eller många de nu än kan tänkas vara. :laugh:)

Varför?! Jag tror t.o.m. att du var i samma lag som mig någon gång när vi hade en konversation via mail. Folk (eller bara jag kanske? Lite glömsk sådär :angel:) glömde ju "Svara alla" så det blev hackigt att följa konversationen.

Jag tror att det bara var du. :angel: ;) Nej jag har automatiskt att jag svarar alla när jag trycker på svara i gruppkonvos, så det är rätt lugnt för min del iaf. Blir smidigt och man får avisering i telefonen om man inte sitter vid datorn.

Jag tror att det bara var du. :angel: ;) Nej jag har automatiskt att jag svarar alla när jag trycker på svara i gruppkonvos, så det är rätt lugnt för min del iaf. Blir smidigt och man får avisering i telefonen om man inte sitter vid datorn.
Ja, jag vet att du var klockren, men alla andra? Jag har för mig att du var räddningen för att ens kunna följa med i konversationen :p

Men angående aviseringar får man väl det både via buke och facebook, om man har de inställningarna.

Ja, jag vet att du var klockren, men alla andra? Jag har för mig att du var räddningen för att ens kunna följa med i konversationen :p

Men angående aviseringar får man väl det både via buke och facebook, om man har de inställningarna.

Mmm, det kanske man får, men då är det så mycket som händer att jag blir knäpp om jag har dem på. :p

LL: Asko
Tema: Lion King

1. cirkus
2. LenaH
3. Gabby_Ossi
4. Lilltess
5. Mirtai
6. Snurrfian
7. Koppen
8. sedna
9. Lobelia - men jag hoppar av om det blir mer än 12-13. Jag vill inte ha 2 heltidsjobb.
10.

LL: Asko
Tema: Lion King

1. cirkus
2. LenaH
3. Gabby_Ossi
4. Lilltess
5. Mirtai
6. Snurrfian
7. Koppen
8. sedna
9. Lobelia - men jag hoppar av om det blir mer än 12-13. Jag vill inte ha 2 heltidsjobb.
10.

Hör med @Asko om hon tänkt sätta någon antalsgräns på en gång, det är ju bättre att göra så innan eventuellt för många anmält sig och får inte vara med alternativt de som redan är anmälda hoppar av för att leken blev för stor.

Eller så är det ett självrensande system? :idea: :D
Men jag gillar planering! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar