Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat fundera på om det pågår något fuffens under pågående lek :cautious: Jag blir sjuk mellan första och andra lekdagen, och detta håller sedan i sig... tills min roll tas över. Sedan går det kanske en halvtimme-timme max innan jag känner att febern lättar. Och idag är jag så gott som frisk (förutom att jag känner mig typ som 80 med dylika kroppskrämpor efter att ha bott i sängen i flera dagar). Högst märkligt!

@Monstermom, vad har du gjort egentligen?! :eek: :cautious:

Jag har börjat fundera på om det pågår något fuffens under pågående lek :cautious: Jag blir sjuk mellan första och andra lekdagen, och detta håller sedan i sig... tills min roll tas över. Sedan går det kanske en halvtimme-timme max innan jag känner att febern lättar. Och idag är jag så gott som frisk (förutom att jag känner mig typ som 80 med dylika kroppskrämpor efter att ha bott i sängen i flera dagar). Högst märkligt!

@Monstermom, vad har du gjort egentligen?! :eek: :cautious:

Äh, jag höll några svarta mässor och liknade innan lekstart, eftersom jag är noob så tänkte jag att jag behövde lite extra hjälp - det är väl inget att gnälla över? :mad:

Och för övrigt är jag också sjuk, blåsor i hela halsen och skojig feber. Alltså är absolut inget mitt fel, för jag skulle ju inte gjort mig själv sjuk också. Jueh. O_o

Jag tror allt är ert fel.

Plus att jag anser att ni alla borde skramla ihop till en semesterresa till Bahamas åt en stackars slutkörd LL! Och skicka runt hatten för vår Onde Överherre @Myrten också... För säkerhets skull. :cautious:

@Hedinn Du har bytt bild! :eek: Två gånger t.o.m.! :eek: :eek:

Vad gäller diskussionen ni haft så känner jag som du, att jag saknar att teorierna byggs på vad som skrivs. Jag kan även sakna att folk inte citerar idag, utan bara kommenterar vad de tycker är misstänkt. Det gör att jag måste gå tillbaka i leken och försöka hitta vad för citat denne reagerat på, och om det då är en stor lek (eller bara väldigt aktiva deltagare) så kan det ta sin tid.

Jag hade definitivt föredragit om folk hade citerat mer, använt citat i sina teoriinlägg eller åtminstone kunnat peka ut var jag kan hitta det citat de reagerat på. Det blir en massa merjobb för mig om jag måste gå igenom ibland en hel lek för att hitta ett citat. Med detta sagt menar jag inte att jag vill ha en klump av citat i ett teoriinlägg, utan att jag vill ha det som förr typ. Att man lägger in citat i sitt inlägg och teoriar kring det som står i citatet.

Jag håller även med dig angående rolldiskussionerna, Hedinn.

Förövrigt tycker jag det är kul med engagerade (nya) deltagare, och jag tycker absolut inte man ska införa något slags aktivitetsförbud. Samtidigt får jag erkänna att jag tycker det är jobbigt att vara med i en lek som drar iväg flera sidor på bara några timmar. Jag slarvläser mest då, för jag hinner eller orkar inte annat. Jag vet faktiskt inte om jag kommer leka så mycket mer, har varit i valet och kvalet kring det under en tid, just för att lektrådarna ofta är mig övermäktiga. Men jag tycker inte att andra ska behöva ändra på sig för att jag inte klarar av det. Med andra ord gillar jag inte alls idén på att man inte ska få skriva mer än X inlägg, eller att vissa ska dra ner sin aktivitet?! Den senare idén tycker jag är befängd faktiskt. Tycker alla ska få bidra med hur mycket de vill, oavsett om det är fem inlägg eller 70.

Jag vet inte hur man ska lösa det på ett smidigt sätt så även vi som inte orkar/hinner med lekar som drar iväg i hundranittio ska kunna vara med dock. Och även om jag inte håller med om Lobelias idéer till fullo, tror jag även att hon har en poäng i vad hon skriver - nämligen att nya kan bli avskräckta för att det är så högt tempo i lektrådarna.

Däremot, det man skulle kunna dra ner på är mängden OT. Jag läser inte trådar jag själv inte är med i, men OT finns väl mer eller mindre i alla lektrådar, och det är kanske något man kan "avskaffa"? Även om det främst är OT i början av leken hade iofs jag gärna skippat det, om inte annat för att det är lättare att sålla för teoriinläggen.

@Sasse Jag har faktiskt bara bytt medvetet en gång! För häromdagen när jag gick in så hade jag en ny bild, en bild jag inte har någon aning om var den kommer ifrån, så misstänker starkt att nån liten varit och pillat... Så då var jag ju tvungen att byta från den och min gamla hade jag inte tillgänglig då :(

@Hedinn Jisses människa, har du bara bytt en gång?!

Var det inte samma häst på den som låg i hagen? :)
Ah nej just ja, den som låg i hagen var första panikbytet. Men nej, inte samma häst. :) Innan det här har jag bytt en gång tidigare, hade min första häst som avatar i början, sen bytte jag till den svarta efter hon avlivats, sådär 3-4 år sen. Jag är visst ingen stor avatarbytare. :D

När det gäller citat så har jag blivit dålig på det sen forumet förändrades. Tycker att det blir så stökigt när man ska citera flera.

Sen hade jag förr ofta flera fönster uppe, ett där jag la in citat och skrev längre och sen ett där jag svarade på frågor och ifrågasatte det som hände just då. Men nu går ju inte det längre.

Sen hade jag förr ofta flera fönster uppe, ett där jag la in citat och skrev längre och sen ett där jag svarade på frågor och ifrågasatte det som hände just då. Men nu går ju inte det längre.
Gör det inte? Vad händer då?

Att citera en massa tycker jag också är problematiskt, på det sättet att funktionen verkar vara kass. Man kan tydligen inte spara hur många citat som helst, utan typ hälften har försvunnit när man väl ska börja skriva på inlägget. Och det är ju rätt drygt...

Gör det inte? Vad händer då?

Att citera en massa tycker jag också är problematiskt, på det sättet att funktionen verkar vara kass. Man kan tydligen inte spara hur många citat som helst, utan typ hälften har försvunnit när man väl ska börja skriva på inlägget. Och det är ju rätt drygt...

Texten man har i första inlägget kommer med även i andra.

Jag tycker att det är lätt att citera nu och att man kan citera är en jättebra funktion. Däremot har utformningen av det nya forumet gjort att jag av någon anledning har en tendens att posta ett svar på mitt eget inlägg i stället för att redigera det när jag vill ändra något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar