Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill lägga till:Ok, snabb genomgång för våra newbies @bollen__ och @Dentaku
* Som ängel ska man alltid skydda sig själv natt1, om det inte råkar finnas en ond spion
* Man får inte rösta på sig själv, fast vissa gör det ändå. Men rösten räknas inte...
* BoP/BOP:ar är förbjudna - dvs man får inte blunda och peka på en person att rösta på vid DL. Alla röster måste åtföljas av en teori, oavsett hur dålig den än är. Och de brukar vara dåliga - speciellt dag1
* Man får inte hinta om ens egen roll, eller andras. Men har man ingen aning är det ok att hinta friskt eller outa vad man tror. Fast ingen kanske tror på en eller så är det fel personer som snappar upp hinten. Hmm, bäst att inta hinta alls....
* Om du har frågor om rollerna, ställ dem i leken. Men räkna med att alla tycker du ska ha ställt dem till LL istället.
* Som siare får du inte tala om att du siat någon, men du ska övertyga alla om att du siat den personen ändå.
Hmm, har jag glömt något?
Visst får man rösta på sig själv om inget annat står i reglerna? Jag har räknat när folk röstat på sig själva, även om det aldrig har påverkat resultatet.
Och hinta får man ju inte göra även om man inte vet något.
När det gäller att ställa frågor i leken beror det helt på vilka frågor, vissa blir man misstänkt för att ställa.
Och ang. beskydd så kan ju nyttan att skydda sig själv överväga även om det finns ond spion/ulvarna får en rad.
Till skillnad från vad folk brukar göra?Ja, men då är det lika bra att utgå ifrån det.
Haha! Är det då jag ska anmäla mig och lova att jag ska vara nykter hela leken?Riktigt rolig lek det kommer att bli, med tre helt nya och en nygammal. Jag lovar att försöka att inte vara lika speedad.
Riktigt rolig lek det kommer att bli, med tre helt nya och en nygammal. Jag lovar att försöka att inte vara lika speedad.
Hur skyddar man sig själv som ängel då?
Tycker allt verkar bli roligare när du är onykter!Haha! Är det då jag ska anmäla mig och lova att jag ska vara nykter hela leken?
Men hur tänker jag. Läste om 1a posten och nu fattar jag ju. Man väljer helt enkelt sig själv som den personen man skyddar.Hur skyddar man sig själv som ängel då?
Det är då du skickar ett PM till LL och skriver att jag väljer att skydda mig själv inattHur skyddar man sig själv som ängel då?
Alla roller med specialförmågor skickar in sina val till LL, oftast före natt-DL (vissa före dag-DL). Då skriver man helt enkelt "jag vill skydda/sia/käka xx" beroende på roll man har.Hur skyddar man sig själv som ängel då?
Haha! Är det då jag ska anmäla mig och lova att jag ska vara nykter hela leken?
Säg det till de personer som spelar på min sida!Tycker allt verkar bli roligare när du är onykter!
Nej, man måste inte motivera, dock brukar det vara ganska underhållande för LL att få lite motiveringar till valen man gör.Men hur tänker jag. Läste om 1a posten och nu fattar jag ju. Man väljer helt enkelt sig själv som den personen man skyddar.
Måste ängeln sedan motivera till LL varför den vill skydda personen?
sure.....Meeen! Allt är bara förtal, jag är jättesnäll!