Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

LL: glömmerallt

1. Vira Dubbla
2. Myrten Dubbla
3. Niyama Dubbla
4. Sasse (ett nick)
5. Paddington Dubbla
6.
7.
8. Hedin? ett nick?
9. lillgrådis? ett nick?
10.Karamelldrottningen
11.

Om det blir vilket av alternativen? :p Jag tänker att dag-DL runt 16-18 och natt-DL 21 eller dag-DL 21 och natt-DL nån gång under dagen efter verkar lämpligt. Mig spelar det inte så stor roll, annat än att jag önskar lång tid mellan för då blir det ju inte heller lika viktigt vilken tid det är.

Jag tar gärna emot tidsförslag för båda delar:) .

För mig spelar det ingen roll vilket av de alternativen det blir. Men jag vill gärna ha långt mellan deadline jag också. Delvis just för att riskera att ni ska få sitta och vänta ifall jag bli sen.

Om vi har nattdeadline på dagen lägger jag nog den relativt tidigt så hedinn hinner rösta.

Kl

Jag får nog svårt att vara med öht, så ni kan gärna stryka mig (sitter på mobilen så orkar inte leta lista och göra själv). Men behöver du bolla eller någon som rar någon uppdatering ga så är det bara att pma. :)

Tråkigt att du inte kan vara med men det är toppen för mig om du kan hjälpa till vid eventuella problem. :)

Ja, är sugen men med plugg, jobb, barn, träning och allt annat i livet samtidigt som sömnproblem känns krav på mer att göra och tider att passa lite sådär. :p men som sagt, bollhjälp och någon dl om det behövs är inga problem :)

I så fall kanske jag kan varna om att jag eventuellt missar lördagen helt och hållet? Jag skulle iofs kunna rösta fredag kväll (efter uppdateringarna), förutsatt att jag kommer ihåg det.

Jag tycker det är en helt okej idé faktiskt. Men jag hade gärna sett lite tidigare NattDL's än 22.00 eftersom jag kan komma att behöva rösta efter uppdateringarna, speciellt nu under helgen.

Jag röstar på första alternativet om jag ska hinna rösta överhuvudtaget. Nu på helgen. Efter helgen spelar det mindre roll (förutsatt att jag inte har jobb).

Det går går bra att du är frånvarande under lördagen. Tänker mig att vi kanske kunde ha täta deadlines bara på fredagen runt 20.00 och 21.00 så kanske Myrten hinner in före och du efter om det är okej för övriga.

I övrigt känner jag mig lite förvirrad över när du kan rösta, stämmer nedanstående?

Om dagdeadline är på eftermiddagen och nattdeadline på kvällen så behöver du ha nattdeadline senast runt 21-21.30 för att hinna rösta efter den? Och du röstar på det här alternativet förutsatt att tiderna fungerar för dig?

Om dag deadline är på kvällen och natt deadline följande dag, vilka tider fungerar då? hinner du tex, rösta före 21?

Ja, är sugen men med plugg, jobb, barn, träning och allt annat i livet samtidigt som sömnproblem känns krav på mer att göra och tider att passa lite sådär. :p men som sagt, bollhjälp och någon dl om det behövs är inga problem :)

Du kan få nöjet att sitta och kika med facit om du vill, brukar kunna vara ganska underhållande, speciellt dubbelnickslekar :D

Du kan få hjälpa mig med rollerna också så svårt att välja vad som ska vara med, så här ser det ut för tillfället men det känns som om jag borde lägga till något fräsigt:p

Rollbeskrivningar:
Alla specialroller måste göra sina val genom att skicka pm till lekledaren före nattdeadline om inget annat anges. Svaren kommer efter deadline. Det går givetvis bra att skicka in sina val redan innan dagdeadline om man inte har möjlighet att vara inne mellan dag- och nattdeadline.

Goda:

Siare:

Ängel: väljer någon att skydda varje natt

Ängelns lärling, har samma förmåga som ängeln men kan bara skydda någon varannan natt. Jämna nätter

Häxa: Förhäxar en deltagare så att dennes röst inte räknas, det är dock deltagaren helt omedveten om.

Jägare: Tar vid sin död med sig valfri deltagare in i döden, Valet måste vara gjort i förväg men jägaren kan ha ett ”stående val” som den när som helst fram till sin död kan ändra och måste inte följa nattdeadline. Om Jägaren inte gjort något val så lottar LL vem som ska dö därför är det viktigt att jägaren gör ett val även om den känner sig osäker.

Röstfifflare: Har varje dag en extraröst som pmas till LL, för extrarösten gäller samma deadline som för rösterna i tråden.

Spion: spionerar varje natt på övriga specialare och får därför lite info om de andra rollernas val (Observera att den inte kommer få all information eftersom jag tycker det blir för mycket när jag har så många specialroller med) . Information spionen får kan variera från natt till natt och vilken information som ges när är en hemlighet mellan spionen och LL

Trollkarl: Trollar varje natt vem en annan deltagare ska rösta på följande dag, väljer alltså både vem som ska lägga rösten och vem den ska landa på. Den som blir trollad att rösta efter trollkarlens vilja blir meddelad detta av LL efter nattdeadline. Den trollade måste också motivera sin röst och får inte hinta om att den blivit trollad.

Onda:
Ulvar: Får välja någon att käka upp varje natt

Ond siare: Får varje natt välja en deltagare som den får veta rollen på, namnet på den valda. Har som uppgift att använda sin information för att hjälpa den onda sidan att segra

Andra får givetvis komma med förslag och åsikter också. :)

Senast ändrad:

Sen tänkte jag också att ulvarna skulle få någon sorts specialkrafter också, men jag vet inte riktigt vad det skulle vara.

I övrigt känner jag mig lite förvirrad över när du kan rösta, stämmer nedanstående?

Om dagdeadline är på eftermiddagen och nattdeadline på kvällen så behöver du ha nattdeadline senast runt 21-21.30 för att hinna rösta efter den? Och du röstar på det här alternativet förutsatt att tiderna fungerar för dig?

Om dag deadline är på kvällen och natt deadline följande dag, vilka tider fungerar då? hinner du tex, rösta före 21?

Jag blev nog själv lite förvirrad tror jag :p

Om DagDL är på eftermiddagen och NattDL på kvällen, så ser jag helst att NattDL är runt 21, för att jag ska orka/ha tid att teoria samt rösta. Jag tror inte att jag kan (orkar/hinner) rösta om NattDL är mycket senare.

Vad gäller det andra alternativet så fick jag för mig att DagDL skulle vara vid 17-18. Då hade jag nog inte hunnit rösta om NattDL "dagen innan" varit satt på fm, sas. Men om du har DagDL kring 21 så tror jag inte att det är några problem.

Detta gäller alltså endast under helgen. Efter kan jag troligen närsom.

Var det här mer begripligt? :p

Ska väl också upplysa om att eftersom det är en dubbelnickslek så kommer jag att styra lottningen till viss del så att någon med dubbla nick inte får två roller som jag inte tycker fungerar bra i hop. Vilka roller jag tycker det är kommer vara hemligt för att ni inte ska kunna dra för mycket slutsatser om det.

Gillar också idén med ond siare. Trollkarlen gillar jag inte. Borgmästaren då?

Kanske nån mer som får info, nu är det väl bara siaren och spionen? Ryker siaren första dagen ser läget lite tråkigt ut för goda.

Senast ändrad:

Jag tänker spontant spionrad, eller något med rösterna, att en persons röst inte ska räknas dagen efter typ?

LL: glömmerallt

1. Vira Dubbla
2. Myrten Dubbla
3. Niyama Dubbla
4. Sasse (ett nick)
5. Paddington Dubbla
6.
7.
8. Hedin? ett nick?
9. lillgrådis? ett nick?
10.Karamelldrottningen dubbla
11.

Jag blev nog själv lite förvirrad tror jag :p

Om DagDL är på eftermiddagen och NattDL på kvällen, så ser jag helst att NattDL är runt 21, för att jag ska orka/ha tid att teoria samt rösta. Jag tror inte att jag kan (orkar/hinner) rösta om NattDL är mycket senare.

Vad gäller det andra alternativet så fick jag för mig att DagDL skulle vara vid 17-18. Då hade jag nog inte hunnit rösta om NattDL "dagen innan" varit satt på fm, sas. Men om du har DagDL kring 21 så tror jag inte att det är några problem.

Detta gäller alltså endast under helgen. Efter kan jag troligen närsom.

Var det här mer begripligt? :p

Ja mycket mer begripligt :p Ja om det blir andra alternativet med sen dagdeadline så blir den nog runt 21 ( om det passar för folk) och sedan kanske nattdeadline runt lunchtid nästa dag. Bortsett från när jag ska till skolan tis, tors, fre. Då får det bli lite tidigare/senare beroende på när jag är hemma.

Gillar den onda siaren som variant till den onda spionen :)

Skoj, jag är också nöjd med den rollen. Jag har haft flera olika onda roller men just siare vet jag inte om jag haft någon ond tidigare. :)

För egen del gillar jag trollkarlen.

Din version av häxan är också bra. Inte lika kul med den versionen av häxan som förtrollar en att inte få rösta alls...

Rollen som Älva finns ju också, som iofs bara har två sior, men det kan man ju retuschera efter eget önskemål?

Gillar också idén med ond siare. Trollkarlen gillar jag inte. Borgmästaren då?

Kanske nån mer som får info, nu är det väl bara siaren och spionen? Ryker siaren första dagen ser läget lite tråkigt ut för goda.

Ja jag tycker också det behövs någon mer med info, Jag har funderat på en variant av siar lärling där den bara får veta om deltagaren är ond/ god inte vilken roll, vad tror du om det? Kan finnas med annat namn kanske?

Jag gillar Trollkarlen, just för att det rör till alibiröstandet lite, rösten som gör att någon borde vara god kan ju vara trollad :nailbiting:

Jag tänker spontant spionrad, eller något med rösterna, att en persons röst inte ska räknas dagen efter typ?

Som onda häxkrafter, ja de vore kanske än ide, jag kommer nog få kontrollräkna rösterna några gånger med allt som kan påverka:p

Ja spionrad kan fungera bra, men jag tänkte att det kunde vara skoj om de fick göra något aktivt val.

Att ulvarna får en spionrad tycker jag är kul.

(Eller tja, när jag är god tycker jag inte att det är så himla kul. :p )

Förressten borgmästaren skrev du om också, jag kommer inte ihåg exakt hur den var, uppdatera mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV