Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Ja jag tycker också det behövs någon mer med info, Jag har funderat på en variant av siar lärling där den bara får veta om deltagaren är ond/ god inte vilken roll, vad tror du om det? Kan finnas med annat namn kanske?

Lärling, siarkrafter varannan dag och skyddar varannan natt?

Eller spåraren? För jag är lite skeptisk till att en som får sia kan skydda.

Jag gillar Trollkarlen, just för att det rör till alibiröstandet lite, rösten som gör att någon borde vara god kan ju vara trollad :nailbiting:

Jo, i en vanlig lek. I en dubbelnickslek tycker jag allt blir tillräckligt rörigt ändå :p

För egen del gillar jag trollkarlen.

Din version av häxan är också bra. Inte lika kul med den versionen av häxan som förtrollar en att inte få rösta alls...

Rollen som Älva finns ju också, som iofs bara har två sior, men det kan man ju retuschera efter eget önskemål?

Ja jag har haft den här versionen i flera lekar och det brukar fungera bra. Första gångerna jag lekte med häxrollen fick man inte ens skriva i tråden när man var förhäxad, det var inte så skoj :crazy:

Förressten borgmästaren skrev du om också, jag kommer inte ihåg exakt hur den var, uppdatera mig!

Kan stoppa en lynch vid ett tillfälle, har utslagsröst om det blir lika och kan vid ett tillfälle avlägga två röster.

Fast ibland har den varit med och bara haft en eller ett par av förmågorna.

Kan stoppa en lynch vid ett tillfälle, har utslagsröst om det blir lika och kan vid ett tillfälle avlägga två röster.

På tal om att leken inte är/blir tillräckligt rörig redan? :p

Lärling, siarkrafter varannan dag och skyddar varannan natt?

Eller spåraren? För jag är lite skeptisk till att en som får sia kan skydda.

Jo, i en vanlig lek. I en dubbelnickslek tycker jag allt blir tillräckligt rörigt ändå :p

Men det blir roligare för mig om det blir snurrigt för er:devil:

Ja jag tycker inte heller att man ska både sia och skydda. Det var därför jag tänkte att en siarlärling kanske såg lite oklart i spåkulan och därför inte kunde lista ut rollen bara om den hade goda eller onda avsikter :p

Hur fungerar spåraren?

Men det blir roligare för mig om det blir snurrigt för er:devil:

Ja jag tycker inte heller att man ska både sia och skydda. Det var därför jag tänkte att en siarlärling kanske såg lite oklart i spåkulan och därför inte kunde lista ut rollen bara om den hade goda eller onda avsikter :p

Hur fungerar spåraren?

Aha, jag trodde att du talade om vanliga lärlingen fast den bara fick beskedet ond eller god.

Kopierar in från rollista:
"Spåraren - Spenderar hela sin vakna tid med att leta ulvspår. Han kan under två nätter i spelets gång välja att stanna uppe hela natten och följa ett spår istället för att sova. Han får då reda på den ulvens identitet, men blir så trött dagen efter att han inte kan tänka klart när han röstar. Istället slumpar LL fram en person han måste rösta på, med motiveringar.

Är immun mot demonen.

Alternativ till spåraren:

Spenderar hela sin vakna tid genom att leta ulvspår i den snåriga skogen vid byn. Kan två gånger under spelets gång fråga spelledaren om en ulv har en vald bokstav i sitt namn. Men bara en bokstav åt gången. PM:ar spelledaren frågan inför valfri natt. Ingen i ulvpakten är immun mot frågan, men LL förtäljer inte om fler än en ulv delar på bokstaven, svaret kommer bara bli ja eller nej."

På tal om att leken inte är/blir tillräckligt rörig redan? :p

Äsch, den gör ju leken tydligare. Sen gillar jag att det finns någon som har utslagsröst för jag ogillar när det blir lottning (iaf när jag är LL eller god, som ond tycker jag sämre om BM :D).

Ja just det ja, utslagsrösten mindes jag men resten är svårt att komma ihåg, frågan är om jag verkligen behöver fler roller som påverkar röstningen:angel: Men det är en intressant roll.

Sasse: Det ska vara rörigt :sneaky: :p

Aha, jag trodde att du talade om vanliga lärlingen fast den bara fick beskedet ond eller god.

Kopierar in från rollista:
"Spåraren - Spenderar hela sin vakna tid med att leta ulvspår. Han kan under två nätter i spelets gång välja att stanna uppe hela natten och följa ett spår istället för att sova. Han får då reda på den ulvens identitet, men blir så trött dagen efter att han inte kan tänka klart när han röstar. Istället slumpar LL fram en person han måste rösta på, med motiveringar.

Är immun mot demonen.

Alternativ till spåraren:

Spenderar hela sin vakna tid genom att leta ulvspår i den snåriga skogen vid byn. Kan två gånger under spelets gång fråga spelledaren om en ulv har en vald bokstav i sitt namn. Men bara en bokstav åt gången. PM:ar spelledaren frågan inför valfri natt. Ingen i ulvpakten är immun mot frågan, men LL förtäljer inte om fler än en ulv delar på bokstaven, svaret kommer bara bli ja eller nej."

Nej, eftersom jag funderar på att ha en som bara är ängelns lärling så kunde jag ha en som var bara siarens lärling, men istället för att vara aktiv varannan natt som ängelns lärling så får den vara aktiv varje natt men se suddigt.

Med spåraren så är det första alternativet en möjlighet men jag gillar inte att behöva peta i röstandet där också.

Jag ogillar allt med bokstäver inblandade för jag tycker det blir orättvist så andra varianten vill jag inte ha med. (Även om jag tyckte det var skoj när jag hade en liknande rolll( herden) för ett par lekar sedan.)

Jag ogillar allt med bokstäver inblandade för jag tycker det blir orättvist så andra varianten vill jag inte ha med. (Även om jag tyckte det var skoj när jag hade en liknande rolll( herden) för ett par lekar sedan.)

Jag håller med, tycker det är ok när LL lottar fram en bokstav (när magistern dör) men gillar inte när spelare kan fråga om bokstäver.

Nej! Dom är ju roligare :p

Kanske bara jag som ogillar (som LL) att röststatistiken i lektråden inte stämmer 100%. Jag avskyr att räkna röster, ta bort någon röst eller lägga till någon röst. :p

Jag utgår från att några väluppfostrade deltagare sköter röstsammanfattandet i tråden så jag bara behöver lägga till och dra ifrån det som är extra, annars kan ni få vänta på uppdateringar medan jag kontrollräknar fjorton gånger. :angel:

Jag gillar när ulvarna, eller de goda för den delen, inte kan styra röstningarna. Därför brukar jag ha med minst en ofta fler roller som som kan påverka röstningen.

Jag utgår från att några väluppfostrade deltagare sköter röstsammanfattandet i tråden så jag bara behöver lägga till och dra ifrån det som är extra, annars kan ni få vänta på uppdateringar medan jag kontrollräknar fjorton gånger. :angel:

Jag gillar när ulvarna, eller de goda för den delen, inte kan styra röstningarna. Därför brukar jag ha med minst en ofta fler roller som som kan påverka röstningen.

Det var ju det som hände för mig, ingen röstsammanställning (om jag inte bad om den) så att jag fick kontrollräkna femtielva gånger och uppdateringarna blev därför sena :p

Ja, jag gillar inte heller att ulvarna kan styra rösterna, men ogillar starkt att behöva kontrollräkna. Det gör jag tillräckligt ändå tycker jag. :p

Kom på: brevbäraren tycker jag är rolig också, men med tanke på att du redan har häxa, trollkarl, änglar och ev. två siare så vet jag inte vad paketen skulle innehålla.

På sätt och vis men samtidigt så kräver det mer planering och eftertanke från den som har rollen. Man kan i vissa situationer klara av att sia en viss deltagare eller så spelar man och kan få vettig information om många eller ingen alls.
Jag tycker den typen av roll är intressant

Äsch, den gör ju leken tydligare. Sen gillar jag att det finns någon som har utslagsröst för jag ogillar när det blir lottning (iaf när jag är LL eller god, som ond tycker jag sämre om BM :D).

Ja man gillar definitivt BM bättre som god än som ond.

Du kan ju ta bort häxan eller trollkarlen och stoppa in borgmästaren :angel:

Det kan jag men jag vill inte :p

Men jag håller med dig om lottningen det är inte roligt, dock är BM ingen garanti för att slippa lottning den kan ju rösta på någon helt annan.

En allmän fråga: Tycker ni jag ska skriva ut om jag behöver lotta i någon lynch? Det kan ju mycket väl se jämt ut i tråden utan att det är det pga häxa och röstfifflare. Och tvärtom se klart ut fast det är jämt.

Jag lutar åt att jag ska skriva ut det om det blir aktuellt men vill veta vad ni tycker.

På sätt och vis men samtidigt så kräver det mer planering och eftertanke från den som har rollen. Man kan i vissa situationer klara av att sia en viss deltagare eller så spelar man och kan få vettig information om många eller ingen alls.
Jag tycker den typen av roll är intressant

Intressant ja men det blir väldigt snett när till exempel Sasse delar sina bokstäver med minst 14 andra(lätt överdrift :p) medan t.ex. jag och Vira brukar gå att "sia" direkt i varenda lek. Jag är är rätt ensam om att ha ett Ö liksom :p

Hade alla haft ungefär lika många och ovanliga bokstäver hade rollen fungerat superbra men nu är det inte så.

Intressant ja men det blir väldigt snett när till exempel Sasse delar sina bokstäver med minst 14 andra(lätt överdrift :p) medan t.ex. jag och Vira brukar gå att "sia" direkt i varenda lek. Jag är är rätt ensam om att ha ett Ö liksom :p

Jag förstår inte vad du pratar om :p

Å andra sidan tyckte jag det var rätt bra att få reda på att du hade en god roll i leken häromveckan. Men ja, jag håller med dig om att det är orättvist överlag.

Kom på: brevbäraren tycker jag är rolig också, men med tanke på att du redan har häxa, trollkarl, änglar och ev. två siare så vet jag inte vad paketen skulle innehålla.

Jag funderade på brevbären, gillar rollen men kom fram till att det kanske inte vore så smart i en dubbelnickslek, en person som brevbären känner extra samhörighet med kan råka få en hel del post tror jag;)

Annars brukar pakten ofta innehålla förmågor som redan finns så just det ser jag inte som ett problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar