Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Jag vet inte. Jag jobbar ute hela denna vecka och då går det inte att teoria dagtid (visst, hålla koll och enstaka snabba inlägg men inte teoria "på riktigt") och jag är inte hemma förrän runt kl 17. I helgen skall jag vara hemma hela lördagen och sedan gå på galopp på söndagen, så då går det bra. Men fredag blir problem med tidigt DL.

Hur tidigt är för tidigt på fredag? Jag hade tänkt starta på onsdagen med första deadline på fredag så det går ju utmärkt att rösta på torsdagen om man är upptagen på fredag och inte hinner innan deadline.

Vad tycker du annars om iden med lång tid mellan dag och natt deadlines? Jag kommer isåfall fortfarande bara ha en dagdeadline per dag så ända skillnaden blir att det finns mer tid att göra nattvalen. För röstandet brukar ändå inte komma igång förrän några timmar före deadline så det tror jag inte påverkas nämnvärt.

Är det något ni skulle vilja ha? Man kan t.ex ha en deadline vid 17.00 och en vid 22.00, eller kanske en på förmiddagen vid 09.-10.

Den tanken har jag haft, att ha dag DL vid 17-18 och natt-DL runt 21 för att det inte ska bli så att all aktivitet sker typ en halvtimme innan dag-DL. Då bör ju aktiviteten bli mer spridd över dygnet? Det viktiga tycker jag är att ha natt-DL hyfsat sent så folk som ska göra val hinner hem, men rösta kan man faktiskt göra kvällen innan om man inte kan på dagen.

Jag brukar ju allt som oftast ägna mig åt att rösta i DL-minuten, men ibland får jag ju frångå dessa principer om jag ska iväg. Dock känns det lite knepigt att rösta dagen före när det är dubbelnick, för det kan ju bli väl genomskinligt då.

Jag klarar nog ett DL till typ 19 på fredagen. Så jag hinner hem, får ordning på hundar, duschar (låter kanske överkurs, men är man svinkall och täckt i lera så...) och hinner läsa leken.

Jag kom nyss på att jag ju ska iväg i helgen :p Vet inte riktigt hur jag ska göra då. Jag åker på fredag kväll så den dagen skulle jag kunna rösta i alla fall, sedan kommer jag hem på söndag kväll troligen. Vet inte alls vilken tid. Om det är okej att vara med fast med låg aktivitet lördag/söndag så kan jag nog (med ett nick dock, blir kanske lite avslöjande annars). Tror nog att jag kan vara inne från mobilen lite då och då. Hur funkar det glömmerallt?

Förutsatt att du tycker det är okej att jag kan vara med - jag tror inte jag skulle få ihop det om jag fick en specialroll som måste PMa :p

Det fungerar bra att vara lite oaktiv ett par dagar, bara man förvarnar som du gör nu samt ser till att vara aktiv övrig tid så de andra får något att gå på. ( och där vet jag att jag kan lita på dig;) )

Själva tanken med lång tid tillnattdeadline är ju att det ska bli enklare att hinna pma eftersom man har längre tid på sig. Men nu verkar ni vara ganska överens om att ni inte gillar iden så då kör vi väl som vanligt. :)

Jag brukar ju allt som oftast ägna mig åt att rösta i DL-minuten, men ibland får jag ju frångå dessa principer om jag ska iväg. Dock känns det lite knepigt att rösta dagen före när det är dubbelnick, för det kan ju bli väl genomskinligt då.

Jag klarar nog ett DL till typ 19 på fredagen. Så jag hinner hem, får ordning på hundar, duschar (låter kanske överkurs, men är man svinkall och täckt i lera så...) och hinner läsa leken.

Jag hade tänkt mig fredagdeadlinen senare än 19 så det ska inte vara något problem. :)

Själva tanken med lång tid tillnattdeadline är ju att det ska bli enklare att hinna pma eftersom man har längre tid på sig. Men nu verkar ni vara ganska överens om att ni inte gillar iden så då kör vi väl som vanligt. :)

Det gillar jag också med idén. Att man inte är låst just en halvtimme och att man sitter och väntar på uppdatering för att när den varit är det oftast 20-30 min till natt-DL, vilket gör att när LL är sen kan iaf jag bli sittande väldigt länge.

Asch, jag testar väl att vara med i enkel upplaga en gång till då! Blev ju inte så jättelänge senast heller... nu på fredag förväntas dock dålig aktivitet pga kulturnatt i Helsingör. Förutsatt att jag är lite mer rörlig då dvs. Men jag kan försöka kompensera med lite mer aktivitet lördag - söndag i alla fall! Men föredrar definitivt kvällsDL vardag som helg.

Det fungerar bra att vara lite oaktiv ett par dagar, bara man förvarnar som du gör nu samt ser till att vara aktiv övrig tid så de andra får något att gå på. ( och där vet jag att jag kan lita på dig;) )

Fast jag tycker idén är väl värd att testa! Det är bara kombon med dubbelnick och att jag just nu absolut inte kan leka på dagtid som får mig att tveka. Annars välkomnar jag generellt nya grejor.

Fast jag tycker idén är väl värd att testa! Det är bara kombon med dubbelnick och att jag just nu absolut inte kan leka på dagtid som får mig att tveka. Annars välkomnar jag generellt nya grejor.

Jag tror att denna grej är gammal, inte ny ;)

Den tanken har jag haft, att ha dag DL vid 17-18 och natt-DL runt 21 för att det inte ska bli så att all aktivitet sker typ en halvtimme innan dag-DL. Då bör ju aktiviteten bli mer spridd över dygnet? Det viktiga tycker jag är att ha natt-DL hyfsat sent så folk som ska göra val hinner hem, men rösta kan man faktiskt göra kvällen innan om man inte kan på dagen.

Ja det är lite så jag tänker också att aktiviteten ska bli mer spridd. man kan göra som ditt exempel eller så kan man ha dagdeadline sent på kvällen vid 21-22 någon gång( jag kan tidigare också om det passar bättre) och sedan nattens deadline tidigare nästa dag, folk röstar oftast timmarna innan deadline iallafall.

Som sagt kan jag uppdatera lite när som helst de flesta dagarna kommande vecka( tisdag och fredag är jag upptagen 10.30- 16.30 och nästa torsdag fram till 13,) så det är bara att önska fritt. :) Sen kan det givetvis komma upp saker jag måste göra men då får vi justera då.

Det gillar jag också med idén. Att man inte är låst just en halvtimme och att man sitter och väntar på uppdatering för att när den varit är det oftast 20-30 min till natt-DL, vilket gör att när LL är sen kan iaf jag bli sittande väldigt länge.

Ja precis, och det blir en nackdel för en i leken om man inte kan vara inne just den tiden på dygnet eftersom det blir mycket svårare att göra nattval då.

Ja det är lite så jag tänker också att aktiviteten ska bli mer spridd. man kan göra som ditt exempel eller så kan man ha dagdeadline sent på kvällen vid 21-22 någon gång( jag kan tidigare också om det passar bättre) och sedan nattens deadline tidigare nästa dag, folk röstar oftast timmarna innan deadline iallafall.

Om inte folk vill ha det första alternativet (dvs tidig dag-DL och sen natt-DL i "vanlig" tid röstar jag för detta. I lekar där LL varit sen med daguppdatering och jag suttit och väntat för att se den innan jag skickar in pm om nattval har leken tagit mer tid än jag har, jag har liksom inte tid att sitta och uppdatera i väntan på LL. Med många timmar mellan slipper man det problemet.

Om inte folk vill ha det första alternativet (dvs tidig dag-DL och sen natt-DL i "vanlig" tid röstar jag för detta. I lekar där LL varit sen med daguppdatering och jag suttit och väntat för att se den innan jag skickar in pm om nattval har leken tagit mer tid än jag har, jag har liksom inte tid att sitta och uppdatera i väntan på LL. Med många timmar mellan slipper man det problemet.

Om det blir så har du något förslag på tider som kan vara lämpliga?

Asch, jag testar väl att vara med i enkel upplaga en gång till då! Blev ju inte så jättelänge senast heller... nu på fredag förväntas dock dålig aktivitet pga kulturnatt i Helsingör. Förutsatt att jag är lite mer rörlig då dvs. Men jag kan försöka kompensera med lite mer aktivitet lördag - söndag i alla fall! Men föredrar definitivt kvällsDL vardag som helg.

Du röstar alltså för att ha dag och nattdeadline tätt ihop? båda på kvällen? Önskemål om tid?

Som Niyama säger är nog iden mer gammal än ny;). Men vad tror du om mitt förslag nedan då kan du ju rösta och teori på kvällarna?

Som sagt kan jag uppdatera lite när som helst de flesta dagarna kommande vecka( tisdag och fredag är jag upptagen 10.30- 16.30 och nästa torsdag fram till 13,) så det är bara att önska fritt. :) Sen kan det givetvis komma upp saker jag måste göra men då får vi justera då.

Om det blir så har du något förslag på tider som kan vara lämpliga?

Om det blir vilket av alternativen? :p Jag tänker att dag-DL runt 16-18 och natt-DL 21 eller dag-DL 21 och natt-DL nån gång under dagen efter verkar lämpligt. Mig spelar det inte så stor roll, annat än att jag önskar lång tid mellan för då blir det ju inte heller lika viktigt vilken tid det är.

Tillägg: Att jag oftast är för sen DL är för att dag och natt brukar ligga så nära varandra och då vill man ha möjlighet att vara här. Lång tid mellan är ju egentligen schystare så alla har möjlighet att se uppdateringen innan de gör nattval.

Senast ändrad:

Kl

Jag får nog svårt att vara med öht, så ni kan gärna stryka mig (sitter på mobilen så orkar inte leta lista och göra själv). Men behöver du bolla eller någon som rar någon uppdatering ga så är det bara att pma. :)

I så fall kanske jag kan varna om att jag eventuellt missar lördagen helt och hållet? Jag skulle iofs kunna rösta fredag kväll (efter uppdateringarna), förutsatt att jag kommer ihåg det.

Jag tycker det är en helt okej idé faktiskt. Men jag hade gärna sett lite tidigare NattDL's än 22.00 eftersom jag kan komma att behöva rösta efter uppdateringarna, speciellt nu under helgen.

LL: glömmerallt

1. Vira Dubbla?
2. Myrten Dubbla
3. Niyama Dubbla
4. Sasse (ett nick)
5. Paddington Dubbla
6.
7.
8. Hedin? ett nick?
9. lillgrådis? ett nick?
10.Karamelldrottningen
11.

Om det blir vilket av alternativen? :p Jag tänker att dag-DL runt 16-18 och natt-DL 21 eller dag-DL 21 och natt-DL nån gång under dagen efter verkar lämpligt. Mig spelar det inte så stor roll, annat än att jag önskar lång tid mellan för då blir det ju inte heller lika viktigt vilken tid det är.

Jag röstar på första alternativet om jag ska hinna rösta överhuvudtaget. Nu på helgen. Efter helgen spelar det mindre roll (förutsatt att jag inte har jobb).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar