Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Jag jobbar under bokmässan nu i helgen och har absolut ingen chans att hinna spela alls t.o.m. Lördag. Men jag är jättegärna med och blir glad om ni orkar vänta med att dra igång.

Vet inte om jag kan skjuta upp den så länge ,behöver passa mitt schema också har endel prov som kommer och dubbel nickslekar tar tid även för LL, har redan skjutit upp den ett par veckor för att det är tyvärr nästan alltid någon som inte kan.

Risken är att det blir som förra leken. Första DL torsdag känns tveksamt, ev. blir jag borta precis hela torsdagen och har inte möjlighet att komma in nånting alls.

Skulle det passa bättre med första deadline på fredag? Det skulle ju gå att starta upp leken på onsdag men ha ett par dar till första deadline är nog bara bra om det blir mycket frågor och så i början.

Annars får jag väl starta i helgen, det borde fungera för mig tror jag.

Förresten, ska vi återanvända gamla nicken som finns kvar?

Det får ni som ska ha dubbelnick bestämma själva för det påverkar ju inte mig. :)

Raderat, såg GA's svar

Vi kan ju ha fler dubbelnickslekar efter den här också :)

Ja absolut, nya lekar går alltid att ha. :). Det är synd att det ska vara så svårt att få ihop det så att alla kan vara med.

Har ni några önskemål om vilka roller jag ska ha med?

LL: glömmerallt

1. Vira Dubbla?
2. Myrten Dubbla
3. Niyama Dubbla
4. Sasse (Dubbla)
5. Paddington Dubbla
6. Lillelorden (Dubbla) (om leken börjar Söndag 29 eller senare, annars stryk mig)
7. Mammas Dubbla?
8. Hedin? ett nick?
9. lillgrådis? ett nick?
10.
11.

Första DL fredag funkar garanterat, kanske blir utan internet igen fre-lör men då kan jag rösta och teoria innan jag åker + kanske skicka nån kompis att posta nåt inlägg med mitt dubbelnick så det inte blir uppenbart vem som är jag.

Har ni några önskemål om vilka roller jag ska ha med?

Många specialroller men inte "hopplösa" specialroller ;) Alltså typ blodgivare utan att ha med en ond roll som kan ta död på den som väcks och den väckta får behålla sina förmågor = ointressant lek. Sen helst ingen demon... det blir tillräckligt snurrigt ändå i dubbelnickslekar tycker jag.

Många specialroller men inte "hopplösa" specialroller ;) Alltså typ blodgivare utan att ha med en ond roll som kan ta död på den som väcks och den väckta får behålla sina förmågor = ointressant lek. Sen helst ingen demon... det blir tillräckligt snurrigt ändå i dubbelnickslekar tycker jag.

Nä demon tänkte jag inte ha med :D

När jag har haft med blodgivare så har den återuppväckta kunnat käkas som alla andra, brukar det inte vara så?

De roller jag har tänkt att ha med(men det kan ändras) är:

Siare
Ängel
Trollkarl
Häxa("min variant" det har väl funnits några olika)
röstfifflare
Jägare
Spion
+ några andra
Blir det många deltagare tänkte jag nog ha en eller ett par onda specialare utöver ulvarna också.

Första DL fredag funkar garanterat, kanske blir utan internet igen fre-lör men då kan jag rösta och teoria innan jag åker + kanske skicka nån kompis att posta nåt inlägg med mitt dubbelnick så det inte blir uppenbart vem som är jag.

Då tycker jag vi säger så, preliminär lekstart på onsdag eftermiddag/kväll med första deadline på fredag, några invändningar?

LL: glömmerallt

1. Vira Dubbla?
2. Myrten Dubbla
3. Niyama Dubbla
4. Sasse (Dubbla)
5. Paddington Dubbla
6. Lillelorden (Dubbla) (om leken börjar Söndag 29 eller senare, annars stryk mig)
7. Mammas Dubbla?
8. Hedin? ett nick?
9. lillgrådis? ett nick?
10.Karamelldrottningen
11.

När jag har haft med blodgivare så har den återuppväckta kunnat käkas som alla andra, brukar det inte vara så?

Jo, alltså problemet är ju att ängeln kan skydda den då. För att den rollen ska funka tycker jag att det behövs en ond självmordsbombare eller nåt med så att det går att bli av med den väckta. I en lek väcktes spionen, och fick behålla sina förmågor, vilket gjorde att resten av leken följde alla spionen. Var inte du med i den leken? Jag tycker det blir lite tråkigt när alla bara följer en spelare halva leken (så kan det ju visserligen bli ändå, men blodgivaren ökar ju risken att det blir så). Det här var en jäkla rörig förklaring.

Ett alternativ på deadline som kanske ökar möjliheterna att leka för de med tidsbrist eller tidsskillnader(jag tänker på hedinn;) ) är att ha betydligt längre tid mellan dag och natt deadline, alltså många timmar. Det var vanligt för flera år sedan när jag var ganska ny i lekarna och jag tyckte det fungerade bra då har man stora möjligheter att hinna se utgången av dagen när man ska göra sina nattval även om man inte har möjlighet att vara inne vid just deadline. :)

Är det något ni skulle vilja ha? Man kan t.ex ha en deadline vid 17.00 och en vid 22.00, eller kanske en på förmiddagen vid 09.-10.(ej torsdag) Ja lördag-söndag +onsdag kan jag nog anpassa ganska mycket efter vad ni tycker har inga tider att passa de dagarna vad jag vet nu iallafall(Det är därför jag vill dra igång leken snart också är ganska flexibel de här dagarna :) )

Jo, alltså problemet är ju att ängeln kan skydda den då. För att den rollen ska funka tycker jag att det behövs en ond självmordsbombare eller nåt med så att det går att bli av med den väckta. I en lek väcktes spionen, och fick behålla sina förmågor, vilket gjorde att resten av leken följde alla spionen. Var inte du med i den leken? Jag tycker det blir lite tråkigt när alla bara följer en spelare halva leken (så kan det ju visserligen bli ändå, men blodgivaren ökar ju risken att det blir så). Det här var en jäkla rörig förklaring.

Ja men då kan ju ulvarna glufsa i dig ängeln;)

Nu hade jag inte tänkt ha med blodgivaren så vi behöver inte bekymra oss om det just nu.

Däremot gillar rollen självmordsbombare så en ond sådan kanske det blir. :)

Vet inte om jag kan skjuta upp den så länge ,behöver passa mitt schema också har endel prov som kommer och dubbel nickslekar tar tid även för LL, har redan skjutit upp den ett par veckor för att det är tyvärr nästan alltid någon som inte kan.

Raderat, såg GA's svar

Vi kan ju ha fler dubbelnickslekar efter den här också :)

Jag förstår!

Hoppas att det blir en snart igen, helt enkelt. :)

Ett alternativ på deadline som kanske ökar möjliheterna att leka för de med tidsbrist eller tidsskillnader(jag tänker på hedinn;) ) är att ha betydligt längre tid mellan dag och natt deadline, alltså många timmar. Det var vanligt för flera år sedan när jag var ganska ny i lekarna och jag tyckte det fungerade bra då har man stora möjligheter att hinna se utgången av dagen när man ska göra sina nattval även om man inte har möjlighet att vara inne vid just deadline. :)

Är det något ni skulle vilja ha? Man kan t.ex ha en deadline vid 17.00 och en vid 22.00, eller kanske en på förmiddagen vid 09.-10.(ej torsdag) Ja lördag-söndag +onsdag kan jag nog anpassa ganska mycket efter vad ni tycker har inga tider att passa de dagarna vad jag vet nu iallafall(Det är därför jag vill dra igång leken snart också är ganska flexibel de här dagarna :) )

Jag vet inte. Jag jobbar ute hela denna vecka och då går det inte att teoria dagtid (visst, hålla koll och enstaka snabba inlägg men inte teoria "på riktigt") och jag är inte hemma förrän runt kl 17. I helgen skall jag vara hemma hela lördagen och sedan gå på galopp på söndagen, så då går det bra. Men fredag blir problem med tidigt DL.

Det där med skilda DL är hemskt tycker jag. Jag minns att lekarna mer eller mindre dog efter dag DL och inte kom igång förens framåt kvällen dagen efter.
/Shaggy som funderar på om hon ska delta med ett nick

Jag kom nyss på att jag ju ska iväg i helgen :p Vet inte riktigt hur jag ska göra då. Jag åker på fredag kväll så den dagen skulle jag kunna rösta i alla fall, sedan kommer jag hem på söndag kväll troligen. Vet inte alls vilken tid. Om det är okej att vara med fast med låg aktivitet lördag/söndag så kan jag nog (med ett nick dock, blir kanske lite avslöjande annars). Tror nog att jag kan vara inne från mobilen lite då och då. Hur funkar det glömmerallt?

Förutsatt att du tycker det är okej att jag kan vara med - jag tror inte jag skulle få ihop det om jag fick en specialroll som måste PMa :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar