Ja, jag har en misstanke om att myrten kommer ge rollerna "temanamn" så vad den det känns inte som det spelar så stor roll till just hennes lek i varje fall.
@Myrten ska fan skriva ut vettiga namn på rollerna så jag slipper sitta och översätta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag har en misstanke om att myrten kommer ge rollerna "temanamn" så vad den det känns inte som det spelar så stor roll till just hennes lek i varje fall.
Äsh då hon kommer säkert ändå ändra deras normala funktion så man inte fattar någonting och bara blir förrvirrad av vanliga namn
(jag tycker om dig som LL @Myrten även om det inte låter så )
@allsmäktigaLL här är lite andra förslag på roller, speciellt demonen vore kul att ha med det var så länge sedan jag lekte med den( fast har för mig att du inte gillar den? men nästa @KommandeLL kanske kan ha med den?
Ja det var så jag tänkte.@glömmerallt @Niyama @Myrten Det går ju att köra de riktiga namnen inom parentes, så de finns med även om det blir en temabaserad lek.
Jag vet inte vad som menas med rollspel här på Buke, men i den världen jag kommer från presenteras det ett sceniario av lekledaren, där deltagarna har öppna roller, ibland specade ibland inte. Sedan lever sig deltagarna in i rollerna, och liksom blir denne under leken.Kan du utveckla jag förstår inte riktigt hur du menar?
UPPDATERING!
Jeffery var vid mycket gott mod. Konkurrensen i herrklassen var inte mördande direkt och hans hatt ett sant mästerverk. Ett ymnighetshorn av klassiskt snitt. Dessutom hade det en specialfunktion: när Jeffery drog i en väl dold tamp, öppnades ett lock i hornet och ett vattenfall av Durigutti flödade ut. Bara några korta sekunder, så att det hann fånga solens strålar. Effekten var bländande. Han hade tränat hemma för att få rätta fallet på fallet så att säga. Och nu… nu var det dags! Jeffery drog i tampen. Den satt fast. Han drog lite till. Vad f… Hornet öppnade sig, men Jeffery förvandlades plötsligt till någon form av Medusa för ut vällde – ormar. Folk skrek i panik och rusade åt alla håll. Jeffery själv insåg snabbt att ormarna var godisormar, men det hjälpte inte. Skylten DISKVALIFICERAD lyftes av juryns ordförande och han var ute ur tävlingen.
Jeffery var tvilling!
DL-info inom kort! (Jag ska tatuera in tiden på armen först bara.)
Jag vet inte vad som menas med rollspel här på Buke, men i den världen jag kommer från presenteras det ett sceniario av lekledaren, där deltagarna har öppna roller, ibland specade ibland inte. Sedan lever sig deltagarna in i rollerna, och liksom blir denne under leken.
Den första leken jag var med i här höll Myrten i. Då presenterades det sceniariot "Nationaldagsgaloppen",
(läs det utmärkta inledningsinlägget här)
...och hade vi alla deltagare rollspelat, hade vi simulerat olika Nationaldagsgaloppskaraktärer, allt från funktionärer över tävlandes till publik, och berättat om olika anekdoter vi råkat ut för under dagen i stall, på läkare, när vi irrade ut i startfållan vid absolut fel tidpunkt, etc etc etc.
Jag säger inte att avsaknaden av nämnt rollspel är en sämre upplaga av ulvspelandet, den är bara annorlunda. Bukes version kompenserar rollspelsbristen med en ökad rollbesättning istället.
Jag är bara nyfiken på hur ett ulvspel skulle se ut om några (inklusive LL) rollspelade lite mer, jag tror den litterära upplevelsen skulle bli större.
Med sånt här buller och bång åkte jag för övrigt ut ur nämnda Nationaldagsgalloppen. Det var en mycket vacker syn. Lite mer sån't - från fler än LL!
Jag gillar dessvärre inte heller demonen Pick another
Eller så blir det bara nya roller. Fjorton stycken!
Jag - som härrör från samma VL-kultur som @Jeffery - är också mycket positiv till ett inslag av rollspel från både lekledare och deltagare. Här har jag hittills hållit tillbaka dels för att inte uppfattas som störande om jag belastar leken med "off topic" och dels för att man känner sig lite udda att flippa ur i rollspelande om ingen annan gör det.
Men på det andra forumet har jag i VL-sammanhang med nöje gestaltat bland annat en sadistisk Otto Flick på Lundsbergs skola, en pysselmanisk Ernst Kirschsteiger (som egentligen var en förklädd Carl-Jan Granqvist, men det kunde jag inte säga eftersom det innebar att jag hörde till de "onda") på ett jul/-nyårsfirande på en ö i Stockholmstrakten, en fattig och svältande cirka åttaårig flicka med kleptomantendenser från ett barnhem, tillfälligt placerad med sina olycksbröder och -systrar hos Emil i Lönneberga, en äldre lady med kvinnlig partner och en mycket stor mängd hundar i överklassens England samt en väldigt hårt festande rockbrud i London under sent -60-tal. För att nämna några karaktärer från olika lekar.
Detta är en stor del av nöjet med varulvslekarna, tycker jag. Och det är lite det som har lett till att jag utvecklat mordmysteriefester IRL de senaste somrarna, tillsammans med andra personer som är ungefär lika barnsliga som jag på den här fronten.
Rollspel eller inte så överväger jag att anmäla mig till nästa omgång här, men bara om den börjar tidigast FREDAG 5/9. Börjar lekandet tidigare under kommande vecka, så kan jag inte.
Jag avskyr rollspel. Har både varit med i sådana lekar och "tittat på". Det är verkligen inte min grej. Har inget emot om ni skulle vilja hålla en sådan lek här dock, men förvarna gärna innan då.
Ja jag tror jag ogillar det jag också jag tycker liksom det är tillräkligt jobbigt att "ljuga" i tråden när jag är ulv. Däremot gillar jag fantasifulla uppdateringar.