Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket paket brevbäraren delat ut det vet vi inte. Det delas ut ett varje nattDL
Dessutom så kan brevbäraren ha delat ut post till en ulv.

Jo, risken att posten kan ha hamnat hos en ulv finns naturligtvis. Däremot har vi fått info om att tre paket delats ut och vad de innehåller:

Info!

Brevbäraren har nu fått tre lottade paket att dela ut utan inbördes ordning och ni får ta del av innehållet så har ni lite mer att fundera på ;)

En sia
En extra röst
En förhäxning

Särskilt som det inte finns någon ond spion i den här leken så borde ängeln ha följt regel #1 (ha ha) och då borde åtminstone spionen känna till vem som är ängel
Men vi har många nya, även om det skrivits så kan de ha missat. Första gången jag spelade ängel hade jag ingen aning, men skyddade mig själv ändå av ren egoism+ att jag var den enda goda jag kände till :)

Har funderat på en sak det måste väl vara möjligt att den som får en sia via brev siar samma person som siaren? Och då sitter två goda med samma info om en annan roll?

Har funderat på en sak det måste väl vara möjligt att den som får en sia via brev siar samma person som siaren? Och då sitter två goda med samma info om en annan roll?

Om brevis är säker på att den hamnar hos en god så är det ju inte osannolikt. En sia hos en ulv vore dåligt.

Kom på själv att med lite otur så kan det ju bli så att en god och en ond har samma sia om en roll :eek:. Börjar förstå det där med paranoian bättre nu!

Nu tycker jag det kommer in väldigt lätta röster på Idahoe. Det gillar jag inte riktigt, faktiskt... Hennes röst var svag, ja, men vilka är inte det första dagen?
Detta postades 21:50, jag misstänkte vid lynch att det var den andra tvillingen men valde att inte säga något och inte var jag helt säker men det hade räckt för att lägga Hedinn åt det godare hållet tills jag viste mer. Det är troligt att ganska många dragit den slutsatsen- siare-brevbärare ulvar mm. Om ulvarna gjort det och valt att käka Hedinn utifrån det, vilket inte är helt otroligt, då slipper de med stor sannolikhet att stöta på någon av de två som har skydd (ca 20% chans att de gjort det) om gissningen är rätt då, men missar chansen på en mer betydelsefull roll.

Om brevis är säker på att den hamnar hos en god så är det ju inte osannolikt. En sia hos en ulv vore dåligt.
Det var därför jag uttryckte mig försiktigt, brevis kan chansa, brevis kan ha dragit samma slutsats som mig (postade om det precis) och brevis kan avvakta.

Brevbäraren kan ju också ha valt att inte dela ut paket alls inatt. Brevis vill ju helst inte råka dela ut paket till fel sida. Så att räkna med att en extra sia är i omlopp redan nu tycker jag är lite mycket spekulationer. Även om det absolut kan vara så.

Brevbäraren kan ju också ha valt att inte dela ut paket alls inatt. Brevis vill ju helst inte råka dela ut paket till fel sida. Så att räkna med att en extra sia är i omlopp redan nu tycker jag är lite mycket spekulationer. Även om det absolut kan vara så.
Det hela är ju väldigt dubbelt. På sätt och vis bör ju brevbäraren vilja dela ut post så snart som möjligt eftersom risken alltid finns att bli utröstad. Samtidigt så är ju, som redan nämnts, risken större att paketet hamnar fel om det delas ut tidigt. Om nu inte Myrten är med och lurar brallorna av alla för då är risken stor rätt igenom.

Intressant

@Habina röstar på mig för att jag löper linan ut och tar reda på vad vad Idahoe menade med sin konstiga formulering kring fåret (hade ingen som helst aning om att hon syftade på ett får i början dock) och att jag då förde en OT diskussion.

@LenaH röstar på mig för att jag inte löper linan ut och gräver ordentligt när jag slår sönder teorier.

Kan ni två snacka er samman? Uppenbarligen kan jag inte göra er båda nöjda samtidigt.

Haha, du vet hur det är Lobelia. Hur man än gör blir man misstänkt. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar