Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får nog ta och ge mig ut på min löparrunda och rensa skallen lite, har läst ikapp men känner inte riktigt att jag får ihop mina tankar.

Håller inte med Lilltess som funderar på det här med att outa roller. Jag ser ingen vinst med att göra det och om man gör så, så outar man ju för alla deltagare i leken vilket inte är särskilt bra. Jag håller med GA att om man tror/vet (man har fått specialinfo) så teoriar man fram varför man sätter en person åt ett visst håll.

Sedan i diskussionen om käket så visst, lyan vill alltid ha ut specialrollerna men det allra viktigaste för dem är väl att lyckas med käket? Hittar de då en person som de tror varken har eget skydd eller är skyddad av ängeln så är väl det den som de tar i första hand framför någon de är osäker på.

Det är kaos i mitt huvud. Visst lät LenaH s kommentar konstig (det med att det var klantigt att käka hedinn ) men hittar inget annat i LenaH s inlägg som skulle vara konstigt. Jag reagerar inte på något i diskussionen med Gunnars lya heller. Så med detta sagt, jag håller väl LenaH neutral tills vidare.. Detta var det enda jag orkade med just nu, ska sätta mig vid datorn och skriva ett ordentligt teoriinlägg sen!

Så nu har jag läst igenom leken igen. Och är inte mycket klokare :crazy:

Jag gillar inte att läsa in för mycket i första dagens röster, då alla vanligtvis är smått desperata för att få till något som liknar en taktik.
Det skulle mycket väl kunna vara så att en eller flera ulvar röstade på,eh, mig, Idahoe1 alltså, för att det var en relativt lätt röst att haka på när det redan kommit in flera.
Skulle också kunna vara så att någon/några röstade på Idahoe1 för att rädda Snurrfian om hon skulle vara ond.
Men som sagt, det är alldeles för löst för att jag skulle vilja lägga någon som helst vikt vid det, utan att ha mer att gå på. :)

Angående käket så undrar jag lite hur ulvarna tänkte. Det lär väl ha varit flera som kunde gissa sig till att Hedinn var tvilling efter gårdagens lynch.

Edit: postades innan det var klart. Fortsätter i nästa inlägg

Så varför skulle de vilja käka henne?
Eftersom det saknas onda roller utanför lyan så behöver ju ulvarna Bara se upp för ängeln och den välsignade (och ev paket från brevbäraren? ).
Hade man inte hellre satsat på att få ut en mer kraftfull roll typ siare, spion, röstfifflare?
Eller så valde man att spela safe, ta ut en ganska ofarlig roll för att vara säkraste på att få käka?
Hmm...

Nåja, klart är att jag egentligen inte vet någonting :)

Men 5-6 ulnar, 2-3 bybor och alla goda roller utom tvillingarna finns kvar.
Spionen har fått info, liksom siaren sannolikt. Möjligt också att brevbäraren har delat ut ett paket med info, men det kan ha hamnat hos Hedinn eller lyan.

Så långt jag kunde komma just nu tror jag. Då blir det stallet och så återkommer jag senare idag.

Jag tror goda. Mest för att det känns som godas tur efter förra leken. :)

Eftersom jag är barnsligt förtjust i brevbäraren, så tror jag att hen kommer dela ut rätt paket till rätt person, så att det blir busenkelt att lista ut vilka som är onda.

Med det sagt kommer jag inte läsa på några timmar. Dags att åka in till stan och shoppa loss. :D

En vecka godisfritt kräver belöning!

Bara för att DU gillar brevbäraren så betyder väl inte det att spelaren som fått rollen kan pricka in att ge paketen rätt? :p

Så varför skulle de vilja käka henne?
Eftersom det saknas onda roller utanför lyan så behöver ju ulvarna Bara se upp för ängeln och den välsignade (och ev paket från brevbäraren? ).
Hade man inte hellre satsat på att få ut en mer kraftfull roll typ siare, spion, röstfifflare?
Eller så valde man att spela safe, ta ut en ganska ofarlig roll för att vara säkraste på att få käka?
Hmm...

Jag skulle tippa på att de antingen inte hade någon info alls eller att de helt enkelt visste/var rätt säkra på att Idahoe var safe men inte hade någon info om någon annan och därför valde säkert käk.

Jahaja här händer det grejer när man är borta! Välkommen tillbaka Idaho -ska läsa ikapp och komma med lite funderingar sedan

Om man nu skulle titta på rösterna så skulle jag vilja titta på dom som har röstat på personer som är ”lätta” att rösta på. Dvs nya och spelare som är kända att lätt bli misstänkta inför första DL. De spelarna är Jag, Snurrfian, Klara, Bollen__. (räknade inte upp de andra om är nya då de inte fick någon röst på sig.)

På mig röstar: Lobelia

På snurrfian röstar: Hedinn Idahoe och Q4E

På Klara röstar: Cirkus och Bollen__

På Bollen__ röstar: Klara

Vi vet ju att Hedinn och Idahoe är goda, kan dom hittat något misstänksamt hos Snurrfian som inte jag sett?

Q4E lade en andra röst på snurrfian, betyder inget, dock var hon den första som lade en andra röst i en spridd röstning.

Lobelias röst på mig förstod jag inte riktigt, jag vet inte vad jag skulle vilja luras med när jag inte trodde tvillingarna fanns med i leken… Säger inget om hennes roll då hon inte verkat hänga upp sig på det efteråt. Men skulle gärna få en förklaring på hur hon tänkte.

Bollen__, jag håller faktiskt med Klara lite att det liknar hennes spelstil i första leken då hon satt i lyan. Kan hon dessutom ha röstat på samma som ulvkollegan cirkus (OBS. det finns inget som jag har sett hos cirkus än som verkar ulvigt, jag bara spånar) för att göra det lite enkelt för sig? Har känslan av att hon får hjälp bakom kulisserna och nu när tvillingarna är borta så är lyan enda alternativet.

Cirkus, som sagt har jag inte reagerat på något än här, vare sig något som gör henne god eller ond.

Klaras röst på bollen då. Som jag skrev ovan så kan jag faktiskt hålla med henne om hennes motivering.

Har visserligen läst lite under FM men vill läsa allt igen.
OT Suttit på sjukhuset med yngsta sonen (7)som gjort kontraströntgen då han inte kan svälja bra och inte äta fast föda efter att ha satt i halsen rejält häromdagen. Nu väntar vi bara på läkarens utlåtande av röntgenbilderna. Så om inte förr kommer jag in senare för teoriande och funderingar

OT Suttit på sjukhuset med yngsta sonen (7)som gjort kontraströntgen då han inte kan svälja bra och inte äta fast föda efter att ha satt i halsen rejält häromdagen. Nu väntar vi bara på läkarens utlåtande av röntgenbilderna. Så om inte förr kommer jag in senare för teoriande och funderingar
Krya på sonen och hoppas att det bara är svullet som lägger sig snart... :(

Hoppas allt går bra med sonen och att han mår bättre snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol