Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser och läser och läser lite till... Men hjälp vad svårt det är... Något som slår mig är att @Paddington inte har kommit med så mycket teorier, men det har inte jag heller... Men hon brukar vara bättre än mig på det... :cautious:
Jag lyfter in den här igen:

Röstlista dag 1
7.55 Shaggy röstar på Mirtai
18.47 Mirtai röstar på glömmerallt
18.56 Lilltess röstar på Idahoe
20.57 Idahoe röstar på LenaH
21.30 Hedinn röstar på Snurrfian
21.44 Quarter4ever röstar på Snurrfian
21:44 Klara röstar på bollen_
21:45 glömmerallt röstar på idahoe
21:46 Habina röstar på Lobelia
21:48 Snurrfian röstar på Idahoe
21,50 Paddington röstar på Idahoe
21,52 Lobelia röstar på Lilltess
21,52 Cirkus röstar på Klara
21:56 bollen__ röstar på Klara
21:56 Idahoe ändrar röst till Snurrfian
21:57 Dentaku röstar på Idahoe
21:59 LenaH röstar på Lobelia

Mirtai 1
Glömmerallt 1
Idahoe 5
Snurrfian 3
Bollen_ 1
Lobelia 2
Lilltess 1
Klara 2

Jag vet inte om den gör mig så mycket klokare men jag tycker om att ha den nära till hands. ;)
Äh jag läser lite till få se om jag kommer fram till något...:crazy:

För min del sticker det alltid ut för mig med sista minuten-röster på udda personer, i det här fallet @LenaH som röstade på Lobelia. Motiveringen var väl varken bättre eller sämre än någon annans - dvs så var den inget vidare - men även om det hade varit en seriös misstanke så är det ju en helt bortkastad röst. Kan det vara en alibiröst, eftersom det ändå stod klart vid det laget vem som fått flest röster?

För min del sticker det alltid ut för mig med sista minuten-röster på udda personer, i det här fallet @LenaH som röstade på Lobelia. Motiveringen var väl varken bättre eller sämre än någon annans - dvs så var den inget vidare - men även om det hade varit en seriös misstanke så är det ju en helt bortkastad röst. Kan det vara en alibiröst, eftersom det ändå stod klart vid det laget vem som fått flest röster?
Ja det kan vara värt att fundera lite över, det kan även vara ren "jag vill inte rösta på vare sig Snurrfian eller Idahoe så jag tar någon annan" :D Å ena sidan och å andra sidan... :arghh:

Bara nyfiken, jag tänkte ju att Idahoe1 bör ha varit en relativt enkelt röst att haka på, åtminstone de 2-3 sista rösterna där.
Vad tänker du kring det? :) eftersom du inte räknade in det i din uppräkning av lätta röster.

För att rösterna på dig var lätta av en annan anledning. Om jag ska kunna reda ut lite tankar så måste jag dela upp mina teoriinlägg för annars flyter allt samman. Rösterna på idahoe1 kommer jag ta upp i ett annat inlägg. :)

Om man ska tycka att rösterna på Idahoe1 var lätta så är min största fråga här: När blev det en enkelt att rösta på idahoe1 i DL1? Var det efter första, andra, tredje eller fjärde rösten? Snurrfian lade sin röst på Idahoe1 när det stod 2-2 i röster så den räknar jag bort. Vem hade inte gjort det? Absolut finns risken att snurrfian är ulv, men tycker inte att hennes röst skulle tyda på det. Då borde de ”lätta” rösterna på Idahoe1 finnas efter hennes. Då är det alltså Paddington och Dentaku.

Paddington – Har inte gjort något jag reagerar på. Hon är inte så aktiv men jag tycker att hennes inlägg har haft bra innehåll än så länge.

Dentaku – Är ny och då kommer man oftast undan med en enkel röst :p Känns inte som en nybörjare och verkar komma med vettiga funderingar. Även om jag inte håller med henne i allt så tycker jag att hon försöker tänka själv. Fast å andra sidan Som jag skrev ang Bollen__ kan hon ju få lite stöd från lyan. Dock känns inte Dentaku inte lika försiktig som Bollen, vilket hon nog borde vara om hon är ulv i sin första lek någonsin.

Var det du som var klantig och käkade Hedinn? O_o

Jag reagerade faktiskt på precis samma sätt på den formuleringen.

Jag har hakat upp mig på dessa två inlägg. Visst var ursprungskommentaren från LenaH lite märklig men inte så märklig att den automatiskt gör henne till misstänkt ulv.

Dessa två röstade bägge på Idahoe i första lynchen. Dentaku gjorde det dessutom sent, när det var ett jämt läge och med motiveringen att " jag köper inte heller Idahoes motivering och jag har ingen bättre misstänkt". Ett lätt sätt att lägga en avgörande röst för att få ut en god spelare?

Det känns som om de två är lite för lika i sina kommentarer och röster för att det ska vara en slump. Snarare så att det känns som de samarbetar för att lägga upp det inför kommande röstning?

I första röstningen misstänkte jag glömmerallt som även hon röstade på Idahoe. Hennes fortsatta spelande har inte gjort att mina misstankar mot henne är avskrivna.

Kan de vara så att Snurrfian, Dantaku och glömmerallt sitter i lyan och gottar sig åt att ha lyckats få ut två goda specialroller av två möjliga?

Det kan ha skickats innan lynch men sen är ju frågan om det kunde användas.

LL kanske kan klargöra

Om brevbäraren skickade ett paket igår så skedde det innan DL. Brevbäraren måste skicka innan dagdl och sen får mottagaren paketet direkt efter dl om spelaren fortfarande är kvar i spelet.

Fick Idahoe paketet har det inte utnyttjas.
Fick Hedinn paketet så har det inte kunnat användas eftersom hon måste leva efter nattdl för att det ska kunna användas. Precis som att siaren inte får sin sia om hon blir käk.
Har någon annan fått paketet så har det kunnat användas inatt. Eller om spelaren vill utnyttja det denna natten som kommer vilket var okej. Sedan går paketet inte att utnyttja.

Jag har hakat upp mig på dessa två inlägg. Visst var ursprungskommentaren från LenaH lite märklig men inte så märklig att den automatiskt gör henne till misstänkt ulv.

Dessa två röstade bägge på Idahoe i första lynchen. Dentaku gjorde det dessutom sent, när det var ett jämt läge och med motiveringen att " jag köper inte heller Idahoes motivering och jag har ingen bättre misstänkt". Ett lätt sätt att lägga en avgörande röst för att få ut en god spelare?

Det känns som om de två är lite för lika i sina kommentarer och röster för att det ska vara en slump. Snarare så att det känns som de samarbetar för att lägga upp det inför kommande röstning?

I första röstningen misstänkte jag glömmerallt som även hon röstade på Idahoe. Hennes fortsatta spelande har inte gjort att mina misstankar mot henne är avskrivna.

Kan de vara så att Snurrfian, Dantaku och glömmerallt sitter i lyan och gottar sig åt att ha lyckats få ut två goda specialroller av två möjliga?

Att Snurrfian röstade på Idahoe är väl inte särskilt märkligt när läget mellan dem var jämnt? Oavsett om man är god eller ulv försöker man väl rädda sig kvar i leken?

Jag hade kunnat lägga min röst på Snurrfian så att det blev jämnt antal röster mellan dem men jag tyckte inte att Snurrfian betett sig på ett sätt som motiverade det och om jag lade min röst på någon annan än Idahoe skulle slutresultatet ändå blivit detsamma.

Äh Lena brukar gå sin egen väg, så där ser alla hennes förstaröster ut, nu när @Snurris hade röster på sig fick jag duga som substitut ;). Tyvärr säger det inget om hennes roll.

Dentaku – Är ny och då kommer man oftast undan med en enkel röst :p Känns inte som en nybörjare och verkar komma med vettiga funderingar. Även om jag inte håller med henne i allt så tycker jag att hon försöker tänka själv. Fast å andra sidan Som jag skrev ang Bollen__ kan hon ju få lite stöd från lyan. Dock känns inte Dentaku inte lika försiktig som Bollen, vilket hon nog borde vara om hon är ulv i sin första lek någonsin.

jag läser detta som om du uppmanar Dentaku att vara mer försiktig...
Varför uppmana en potentiell ulv att vara försiktig i sin första lek?
Det är väl skitbra om en ulv gör bort sig och blir lynchad.

Kommit hem från jobbet och satt mig för att läsa ikapp. Skriver vart efter jag hittar något jag vill kommentera.

Så varför skulle de vilja käka henne?
Eftersom det saknas onda roller utanför lyan så behöver ju ulvarna Bara se upp för ängeln och den välsignade (och ev paket från brevbäraren? ).
Hade man inte hellre satsat på att få ut en mer kraftfull roll typ siare, spion, röstfifflare?
Eller så valde man att spela safe, ta ut en ganska ofarlig roll för att vara säkraste på att få käka?
Hmm...

Det finns ytterligare (minst) ett alernativ. Det är inte säkert att ulvarna kopplat Hedinn som tvilling. Dom kanske helt enkelt tyckte att hon är en för bra spelare för att våga ha henne kvar spelet. Så resonerade iaf vi i lyan i min första lek, och käkade @Matmissbrukaren första natten. Att hon sedan visade sig vara siare var bara bonus. :p

Att Snurrfian röstade på Idahoe är väl inte särskilt märkligt när läget mellan dem var jämnt? Oavsett om man är god eller ulv försöker man väl rädda sig kvar i leken?

Jag hade kunnat lägga min röst på Snurrfian så att det blev jämnt antal röster mellan dem men jag tyckte inte att Snurrfian betett sig på ett sätt som motiverade det och om jag lade min röst på någon annan än Idahoe skulle slutresultatet ändå blivit detsamma.

Fast Snurrfian la sin röst relativt tidigt i ordningen. Det var 6 stycken som röstade efter henne (om man räknar bort Idahoes ändrade röst). När hon röstade hade idahoe 2 röster, hon själv 2 röster och de andra 1 röst. Hon hade lika gärna kunnat rösta på någon av de andra så hade de haft 2 röster även de för att kunna bli utröstade av de återstående.

Det är inte de enskilda rösterna som gör mig misstänksam, det är helheten. Hur ni röstar lika, hur ni hugger på samma saker. Känns som det är lite för välsynkat!

Om man nu skulle titta på rösterna så skulle jag vilja titta på dom som har röstat på personer som är ”lätta” att rösta på. Dvs nya och spelare som är kända att lätt bli misstänkta inför första DL. De spelarna är Jag, Snurrfian, Klara, Bollen__. (räknade inte upp de andra om är nya då de inte fick någon röst på sig.)

På mig röstar: Lobelia

På snurrfian röstar: Hedinn Idahoe och Q4E

På Klara röstar: Cirkus och Bollen__

På Bollen__ röstar: Klara

Vi vet ju att Hedinn och Idahoe är goda, kan dom hittat något misstänksamt hos Snurrfian som inte jag sett?

Q4E lade en andra röst på snurrfian, betyder inget, dock var hon den första som lade en andra röst i en spridd röstning.

Lobelias röst på mig förstod jag inte riktigt, jag vet inte vad jag skulle vilja luras med när jag inte trodde tvillingarna fanns med i leken… Säger inget om hennes roll då hon inte verkat hänga upp sig på det efteråt. Men skulle gärna få en förklaring på hur hon tänkte.

Bollen__, jag håller faktiskt med Klara lite att det liknar hennes spelstil i första leken då hon satt i lyan. Kan hon dessutom ha röstat på samma som ulvkollegan cirkus (OBS. det finns inget som jag har sett hos cirkus än som verkar ulvigt, jag bara spånar) för att göra det lite enkelt för sig? Har känslan av att hon får hjälp bakom kulisserna och nu när tvillingarna är borta så är lyan enda alternativet.

Cirkus, som sagt har jag inte reagerat på något än här, vare sig något som gör henne god eller ond.

Klaras röst på bollen då. Som jag skrev ovan så kan jag faktiskt hålla med henne om hennes motivering.

Hur kommer det sig inte att du räknar Mirtai till lätt röst?
Jag tycker Shaggy/Idahoe lade en väldigt lätt röst på denne DL1.

Fast Snurrfian la sin röst relativt tidigt i ordningen. Det var 6 stycken som röstade efter henne (om man räknar bort Idahoes ändrade röst). När hon röstade hade idahoe 2 röster, hon själv 2 röster och de andra 1 röst. Hon hade lika gärna kunnat rösta på någon av de andra så hade de haft 2 röster även de för att kunna bli utröstade av de återstående.

Det är inte de enskilda rösterna som gör mig misstänksam, det är helheten. Hur ni röstar lika, hur ni hugger på samma saker. Känns som det är lite för välsynkat!

När har vi huggit på samma saker? Den enda gången jag upplevt att jag haft något gemensamt med Snurrfian var när jag skrev mitt inlägg om LenaH idag. :confused:

Det finns ytterligare (minst) ett alernativ. Det är inte säkert att ulvarna kopplat Hedinn som tvilling. Dom kanske helt enkelt tyckte att hon är en för bra spelare för att våga ha henne kvar spelet. Så resonerade iaf vi i lyan i min första lek, och käkade @Matmissbrukaren första natten. Att hon sedan visade sig vara siare var bara bonus. :p

Det är en intressant tanke!

Fast jag tror inte att la synkar sina röster. Inte i första dl. Snarare att dom sprider ut dom lite lagom för att inte kunna kopplas ihop om någon visar sig vara ulv.

Eller så la hon en alibiröst på en annan ulv som försöker dämpa mina misstankar. :cautious: ;)

Trust no one!
Eller så lade hon en alibliröst på en god för de på onda brukar inte gå hem. Det jag säger är bara att det går inte läsa ut något av LenaMs röst i det här läget, varken gott eller ont. Hon gör alltid så. Gå tillbaks och kolla gamla lekar.

Jag har själv fastnat lite på lilltess, hon verkar ha så vansinnigt dålig koll på rollerna i denna leken. Först var det tvillingarna hon inte kände till och sedan ville Outa och därefter förhäxning hon inte hade koll på. Det börjar minska antalet roller som hon rimligen kan ha och beteendet är skumt i sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 134
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 925
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 551
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar