Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller så lade hon en alibliröst på en god för de på onda brukar inte gå hem. Det jag säger är bara att det går inte läsa ut något av LenaMs röst i det här läget, varken gott eller ont. Hon gör alltid så. Gå tillbaks och kolla gamla lekar.

Fast att gå sin egen väg är en sak - det fanns ju flera uddaröster - att gå sin egen väg precis vid deadline är lite en annan känner jag. Och någon sådan tendens kan jag inte riktigt se hos henne när jag följer ditt råd och kollar gamla lekar.

Fast Snurrfian la sin röst relativt tidigt i ordningen. Det var 6 stycken som röstade efter henne (om man räknar bort Idahoes ändrade röst). När hon röstade hade idahoe 2 röster, hon själv 2 röster och de andra 1 röst. Hon hade lika gärna kunnat rösta på någon av de andra så hade de haft 2 röster även de för att kunna bli utröstade av de återstående.

Hur tänker du här egentligen, det låter väldigt ologiskt att inte lägga sin röst så man har största möjlig chans att bli kvar. Hur skulle du gjort om du ville vara kvar, fixa så någon får fler röster eller satsa på att du har tur i lottning och/eller andra hjälper dig?

Bara för att DU gillar brevbäraren så betyder väl inte det att spelaren som fått rollen kan pricka in att ge paketen rätt? :p

I have faith in her. ;) Nä det är inte lätt att pricka in rätt, men när jag var brevbärare så lyckades jag, så jag tror den här brevbäraren är minst lika skicklig (haha, där fick jag till och med berömma mig själv!). Däremot tycker jag det är bättre att vänta med paket om brevbäraren känner sig väldigt osäker på någon god. Hade jag varit brevbärare hade jag förmodligen gett ett paket till Hedinn, just för att jag misstänkte att hon var tvilling. Men så här i efterhand hoppas jag att brevbäraren inte gjorde så...

Jag läser och läser och läser lite till... Men hjälp vad svårt det är... Något som slår mig är att @Paddington inte har kommit med så mycket teorier, men det har inte jag heller... Men hon brukar vara bättre än mig på det... :cautious:
Jag lyfter in den här igen:

Precis som Shaggy skrev så är den här leken lite för stor även för mig. Jag har svårt med lekar m fler än 12-14 deltagare och nu när det är så mycket OT så blir det bara en massa röra i min skalle och jag har svårt att sålla intrycken :( .

Fast att gå sin egen väg är en sak - det fanns ju flera uddaröster - att gå sin egen väg precis vid deadline är lite en annan känner jag. Och någon sådan tendens kan jag inte riktigt se hos henne när jag följer ditt råd och kollar gamla lekar.
Fast någon måste hon välja eller hur?
Menar du att du inte sett någon tendens i gamla lekar att LenaM inte ger sig in i utröstningsstriden? Vilken lek har du sett på där hon röstar på någon som just när hon röstar har potential att åka ut?

Nu har jag i ärlighetens namn ingen alls koll på LenaM än så länge men jag kan inte läsa in något i ett beteende som personen visat många gånger tidigare oavsett roll.

För min del sticker det alltid ut för mig med sista minuten-röster på udda personer, i det här fallet @LenaH som röstade på Lobelia. Motiveringen var väl varken bättre eller sämre än någon annans - dvs så var den inget vidare - men även om det hade varit en seriös misstanke så är det ju en helt bortkastad röst. Kan det vara en alibiröst, eftersom det ändå stod klart vid det laget vem som fått flest röster?

Det kan vara så. Samtidigt kom de sista sju rösterna inom nio minuter, så det kan också vara så att hon inte sett hur illa det var med Idahoe1. Observera att jag inte gått tillbaka och kollat om LenaH skrivit något mellan 21:50-22:00 förutom sin röst, det var bara en tanke som slog mig. :)

Menar du att du inte sett någon tendens i gamla lekar att LenaM inte ger sig in i utröstningsstriden? Vilken lek har du sett på där hon röstar på någon som just när hon röstar har potential att åka ut?

Nu har jag i ärlighetens namn ingen alls koll på LenaM än så länge men jag kan inte läsa in något i ett beteende som personen visat många gånger tidigare oavsett roll.

Jag blir förvirrad när du skriver LenaM och funderar på om jag missat någon deltagare. :o

Jag har hakat upp mig på dessa två inlägg. Visst var ursprungskommentaren från LenaH lite märklig men inte så märklig att den automatiskt gör henne till misstänkt ulv.

Dessa två röstade bägge på Idahoe i första lynchen. Dentaku gjorde det dessutom sent, när det var ett jämt läge och med motiveringen att " jag köper inte heller Idahoes motivering och jag har ingen bättre misstänkt". Ett lätt sätt att lägga en avgörande röst för att få ut en god spelare?

Det känns som om de två är lite för lika i sina kommentarer och röster för att det ska vara en slump. Snarare så att det känns som de samarbetar för att lägga upp det inför kommande röstning?

I första röstningen misstänkte jag glömmerallt som även hon röstade på Idahoe. Hennes fortsatta spelande har inte gjort att mina misstankar mot henne är avskrivna.

Kan de vara så att Snurrfian, Dantaku och glömmerallt sitter i lyan och gottar sig åt att ha lyckats få ut två goda specialroller av två möjliga?

Intressant teori! Samtidigt vet jag inte om två ulvar skulle svara sådär bägge två i tråden, möjligen då kanske för att försöka misstänkliggöra LenaH. Dvs om två lyfter upp samma misstanke känns den starkare än om bara en gör det. Eller skulle kanske två ulvar våga sig på det ändå. Gaah! :banghead:

Jag nöjde mig med att kolla de första utröstningarna i de senaste lekarna. Det är naturligtvis svårt för oss nya eftersom vi inte känner till hur folk brukar spela. Samtidigt är det vanskligt om vi ska lita på vad en annan spelare - som vi inte vet något om heller - berättar om folks spelstilar och att allt är precis som det brukar.

Äh Lena brukar gå sin egen väg, så där ser alla hennes förstaröster ut, nu när @Snurris hade röster på sig fick jag duga som substitut ;). Tyvärr säger det inget om hennes roll.

Fast försvarar du LenaH nu? :crazy: Alltså, hade inte tvillingarna rykt hade jag noterat i mitt worddokument att du och LenaH var misstänkta som tvillingar. Men nu vet jag inte alls? Fast skulle du försvara en ulvkollega sådär öppet? :cautious:

Jag är lite nyfiken på Snurrfian, som numera inte är så värst snurrig, det är hon som var uppe mot lilltess. Det krävs i första omröstningen ganska lite för att få med sig ett gäng att rösta på en person, kan en eller ett par av rösterna på Idahoe visat vägen, eller lite kommentarer och ifrågasättande? Jag är lite tveksam här själv då Idahoe stack ut en del, jag röstade inte på henne för att det är liksom hennes grej att snurra in sig inlägg och bli misstänkt i början.

Idahoe hade dessutom sin tvilling till hjälp att hålla sig kvar, min erfarenhet är att tvillingar brukar få stanna ett tag i leken, de kan motrösta och argumentera för andra linjer. Just att det blir så många mot en tvilling gör mig misstänksam.

Fast försvarar du LenaH nu? :crazy: Alltså, hade inte tvillingarna rykt hade jag noterat i mitt worddokument att du och LenaH var misstänkta som tvillingar. Men nu vet jag inte alls? Fast skulle du försvara en ulvkollega sådär öppet? :cautious:
Nej, LenaH är neutral för mig, kom gärna med teorier jag kan relatera till som får henne åt ena eller andra hållet. Jag har som sagt ingen koll på vad hon är. Det var samma diskussion i förra leken med John-teorierna när Lena blev utpekad av liknade skäl.

Idahoe hade dessutom sin tvilling till hjälp att hålla sig kvar, min erfarenhet är att tvillingar brukar få stanna ett tag i leken, de kan motrösta och argumentera för andra linjer. Just att det blir så många mot en tvilling gör mig misstänksam.

Kan du förtydliga det här? Ingen visste ju att Idahoe1 var tvilling när de röstade? Eller hur menar du? :)

Nej, jag brukar inte vara så sen med att lägga röst men precis som jag skrev så var jag dum nog att svara i telefonen. :o

Vad gäller min OT-kommentar om Heddans död så var den ett svar på en annan OT-kommentar från en användare som inte ens är med och spelar... Jag är imponerad om du kan dra en slutsats utifrån den! :p

Nej, LenaH är neutral för mig, kom gärna med teorier jag kan relatera till som får henne åt ena eller andra hållet. Jag har som sagt ingen koll på vad hon är. Det var samma diskussion i förra leken med John-teorierna när Lena blev utpekad av liknade skäl.

Tyckte bara det lät så nonchalant, ungefär som att vi kunde strunta i LenaH för hon gör alltid så och är ändå alltid god.

Egentligen är det inget som helst försvar, det är ett konstaterande av faktum, att LenaM brukar lägga den här typen av röster både som ond och god, det är absoult inget tecken på att hon är god heller.

Om jag skulle skrivit det om en ulvkollega, jo jag tror det, det är liksom ett faktum och ett mönster. Man vet dock aldrig hur man gör förrän situationen dyker upp.

Eftersom klockan ringer 05.00 imorgon igen :meh: måste jag sova snart. Alltså måste jag rösta nu.

Och trots att jag inte vill rösta på en nykomling.

Klara röstar på bollen_

Eftersom jag så väl känner igen känslan som jag får av hennes försök till teorier. Det är assvårt att som helt ny sitta i lyan och hitta på teorier om någon man vet är god och det är det jag tror bollen_ gör.

Blir lite fundersam över Klara, hon reagerar på Bollens trevande försiktighet och tycker det påminner om när hon själv var i lyan. Röstar sedan på Bollen m ovanstående motivering

Själv tycker jag att Bollens spel påminner mycket om hur jag var i mina första lekar - jag visste knappt vad man vågade skriva eller teoria (och oavsett vad man gjorde fick man Mammas i baken m blåslampa :p). Så jag var otroligt försiktig i hur jag uttryckte mig och ville inte skriva fel saker och det var oavsett vilken sida jag var på (mina första lekar var jag alltid god). Så jag tycker inte dennes spelsätt säger något om dennes roll utan har nog mer m personligheten att göra.

Nu är Klara också en ganska så ny spelare, så hon har kanske inte snappat upp allt än - men man brukar vara ganska så snäll mot nykomlingar och se till att de inte blir utröstade i första lynch (man vill ju att de ska tycka det är kul och kommer tillbaka till lekarna). Vilket även var något jag skrev igår. När Klara lade sin röst var det 5 olika spelare som hade fått röster emot sig och alla hade en vardera (Qs andra röst på Snurris kom samtidigt som Klaras röst) Så jag tycker hennes röst på Bollen känns ganska så passiv och som om hon inte vill/vågar ta ställning och riskera att lägga en andra röst på någon. Visserligen hade hon bara teoriat om Idahoe och Bollen tidigare under dan, men det står ut lite för mig ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 134
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 925
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 551
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar