Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir lite fundersam över Klara, hon reagerar på Bollens trevande försiktighet och tycker det påminner om när hon själv var i lyan. Röstar sedan på Bollen m ovanstående motivering

Själv tycker jag att Bollens spel påminner mycket om hur jag var i mina första lekar - jag visste knappt vad man vågade skriva eller teoria (och oavsett vad man gjorde fick man Mammas i baken m blåslampa :p). Så jag var otroligt försiktig i hur jag uttryckte mig och ville inte skriva fel saker och det var oavsett vilken sida jag var på (mina första lekar var jag alltid god). Så jag tycker inte dennes spelsätt säger något om dennes roll utan har nog mer m personligheten att göra.

Nu är Klara också en ganska så ny spelare, så hon har kanske inte snappat upp allt än - men man brukar vara ganska så snäll mot nykomlingar och se till att de inte blir utröstade i första lynch (man vill ju att de ska tycka det är kul och kommer tillbaka till lekarna). Vilket även var något jag skrev igår. När Klara lade sin röst var det 5 olika spelare som hade fått röster emot sig och alla hade en vardera (Qs andra röst på Snurris kom samtidigt som Klaras röst) Så jag tycker hennes röst på Bollen känns ganska så passiv och som om hon inte vill/vågar ta ställning och riskera att lägga en andra röst på någon. Visserligen hade hon bara teoriat om Idahoe och Bollen tidigare under dan, men det står ut lite för mig ändå.

Haha, förlåt för OT, men jag minns också mina första lekar. HUR jag än betedde mig så var det fel. Skrev jag vad jag trodde, då outade jag någon. Skrev jag ingenting, då var jag misstänkt ulv. Skrev jag att någon kanske var god, så hade jag för dålig teori. Fy vad svårt det var att vara ny. :rofl: Känns rätt bra numera, när jag spelar enligt devisen - dör jag så hade jag ändå kul innan dess. :p

Lite nya tankar, även om de är få. Känner fortfarande av den förra leken...
Dentaku snurrar in sig i ett resonemang kring säkert käk för lyan, hon håller inte isär lynchning/käkning och inte heller vem det var som egentligen käkades. Är det för att hon är ulv och inte upplever någon egentlig skillnad mellan de olika sätten goda kan försvinna på?
Cirkus noterar att Lilltess verkar uppmana dentaku att vara mer försiktig. Det gör att jag sätter cirkus liiite mer åt goda sidan. Fast det förutsätter förstås att lilltess och/eller dentaku är ulv.
Mirtai har ett knepigt resonemang om att Snurrfian lika gärna kunnat lägga en röst på någon annan än Idahoe för att rädda sig själv. Jag tycker det är ett konstigt resonemang, men jag är tveksam till om det gör henne ond för det. Neutral.

Därmed ligger kvällens DL höljt i dunkel, känner mig rätt säker på att jag inte är säker. :p Så jag tar mig en liten paus och äter middag helt enkelt. :d

Dentaku snurrar in sig i ett resonemang kring säkert käk för lyan, hon håller inte isär lynchning/käkning och inte heller vem det var som egentligen käkades. Är det för att hon är ulv och inte upplever någon egentlig skillnad mellan de olika sätten goda kan försvinna på?
Det var väl @Lilltess som blandade ihop det?

Blir lite fundersam över Klara, hon reagerar på Bollens trevande försiktighet och tycker det påminner om när hon själv var i lyan. Röstar sedan på Bollen m ovanstående motivering

Själv tycker jag att Bollens spel påminner mycket om hur jag var i mina första lekar - jag visste knappt vad man vågade skriva eller teoria (och oavsett vad man gjorde fick man Mammas i baken m blåslampa :p). Så jag var otroligt försiktig i hur jag uttryckte mig och ville inte skriva fel saker och det var oavsett vilken sida jag var på (mina första lekar var jag alltid god). Så jag tycker inte dennes spelsätt säger något om dennes roll utan har nog mer m personligheten att göra.

Nu är Klara också en ganska så ny spelare, så hon har kanske inte snappat upp allt än - men man brukar vara ganska så snäll mot nykomlingar och se till att de inte blir utröstade i första lynch (man vill ju att de ska tycka det är kul och kommer tillbaka till lekarna). Vilket även var något jag skrev igår. När Klara lade sin röst var det 5 olika spelare som hade fått röster emot sig och alla hade en vardera (Qs andra röst på Snurris kom samtidigt som Klaras röst) Så jag tycker hennes röst på Bollen känns ganska så passiv och som om hon inte vill/vågar ta ställning och riskera att lägga en andra röst på någon. Visserligen hade hon bara teoriat om Idahoe och Bollen tidigare under dan, men det står ut lite för mig ändå.

Jodå, jag har koll på att man inte brukar rösta ut en ny i första lynch. Jag skrev det tom i mitt röstningsinlägg. Jag hade heller inte lagt en avgörande röst på en helt ny spelare, men jag var rätt säker på att bollen_ inte skulle bli utröstad.

Samtidigt ville jag gå på en misstanke jag hade. Om den stämmer eller inte, det vet jag ju inte just nu. Jag hade inga andra misstänkta igår och jag ville inte rösta på Idahoe med en motivering om att jag inte reagerade på henne. (Vilket ju var det andra jag tog upp att jag reagerade på, du har ju läst mitt teoriinlägg) Jag trodde inte att Idahoe var ond.

Jag kände starkt igår att det var tre grupper av spelare. "Dom gamla rävarna" som har massor med lekande i ryggsäcken och en rätt stor säkerhet. Som mycket sällan blir lynchade först eftersom dom lärt sig vad man kan skriva och inte skriva.
Andra gruppen är ett gäng tjejer som spelat betydligt kortare tid men som börjar få lite rutin. Men som också väldigt ofta ryker först. (Snurris, LenaH, Idahoe och Lobelia)
Och så tredje gruppen som är nybörjare.

Rävarna är det nästan omöjligt för mig att hitta något emot, i alla fall första dagen. Mittengruppen ville jag inte misstänka igår eftersom jag alltid hamnar i ett läge där jag misstänker någon av dom. Jag försöker lära mig att tänka vidare. Och då sista gruppen, nybörjarna. Dom vill man inte rösta på för att vara snäll. Det blir ingen kvar att rösta på...

Jag vill bara påminna dig om att du röstade på mig första dagen i min första lek... :angel:

Jag har hakat upp mig på dessa två inlägg. Visst var ursprungskommentaren från LenaH lite märklig men inte så märklig att den automatiskt gör henne till misstänkt ulv.

Dessa två röstade bägge på Idahoe i första lynchen. Dentaku gjorde det dessutom sent, när det var ett jämt läge och med motiveringen att " jag köper inte heller Idahoes motivering och jag har ingen bättre misstänkt". Ett lätt sätt att lägga en avgörande röst för att få ut en god spelare?

Intressant notering ang Dentaku, i teoriinlägget ung en timme tidigare skriver denne att "Idahoe neutral tills vidare, Håller definitivt ett öga på Habina, LenaH misstänkt ond"

Varför då skriva i röstinlägget att man inte har någon bättre misstänkt? Verkar ju som om denne misstänkte LenaH mest av alla bara en stund tidigare och jag hittar ingen direkt teori om Idahoe efter det teoriinlägget jag tar upp ovan. Det enda hon sedan skriver om Idahoe innan röstinlägget är:

Det är svårt detta! Jag förstår rösterna på Idahoe med tanke på den svaga motiveringen hon lämnade men...

Intressant notering ang Dentaku, i teoriinlägget ung en timme tidigare skriver denne att "Idahoe neutral tills vidare, Håller definitivt ett öga på Habina, LenaH misstänkt ond"

Varför då skriva i röstinlägget att man inte har någon bättre misstänkt? Verkar ju som om denne misstänkte LenaH mest av alla bara en stund tidigare och jag hittar ingen direkt teori om Idahoe efter det teoriinlägget jag tar upp ovan. Det enda hon sedan skriver om Idahoe innan röstinlägget är:

Jag hade tagit till mig rätt mycket av de kommentarer jag fått efter den sammanställningen och var tyvärr osäkrare än någonsin. Inte för att det spelat någon roll med tanke på hur röstläget såg ut. :(

Inte för att jag känner mig så mycket säkrare idag och det är jäkligt illa för jag måste lägga min röst om en timme eller så eftersom jag inte är säker på att jag kommer hem igen innan DL.

Jag studerar röstlistan närmre:

7.55 Shaggy röstar på Mirtai
18.47 Mirtai röstar på glömmerallt
18.56 Lilltess röstar på Idahoe
20.57 Idahoe röstar på LenaH
21.30 Hedinn röstar på Snurrfian
21.44 Quarter4ever röstar på Snurrfian
21:44 Klara röstar på bollen_
21:45 glömmerallt röstar på idahoe
21:46 Habina röstar på Lobelia
21:48 Snurrfian röstar på Idahoe
21,50 Paddington röstar på Idahoe
21,52 Lobelia röstar på Lilltess
21,52 Cirkus röstar på Klara
21:56 bollen__ röstar på Klara
21:56 Idahoe ändrar röst till Snurrfian
21:57 Dentaku röstar på Idahoe
21:59 LenaH röstar på Lobelia

Dentaku är den som definitivt spikar i den sista spiken i kistan i och med att det är en extra röst med. Det är visserligen trångt mellan rösterna så om hon haft koll på status för Snurrfia är osäkert.

Jag spånar lite på om Dentaku varit oförsiktig och skyddat en lykompis, kanske lite överbeskyddande när det inte är säkert att det behövs. Det låter lite långsökt dock. Det jag ser när det gäller Dentaku i övrigt är att hon har mycket teorier om än inte väl underbyggda, det känns lite forcerat, nästan som man måste komma på många idéer om man för att dölja att man är ond. Jag känner igen mig från när jag var ond första gången, jag tänkte lite att nu måste jag hitta på lite idéer att ha när den jag röstat på blir utröstad.

Det ringer lite ulvvarning i hela Dentakus sätt, lite panikslagen förstagångsulv.

Tack Paddan, det är just sånt här jag tänker på i mitt tidigare teoriinlägg. Ett litet tvång att teoria och att hitta onda lite här och där så man har ett lager. Sitter man med facit i hand om vem som är ond och god är det lätt att bli lite väl ivig i början när det gäller vem som är ond och god.

Det kan också vara en nybörjares försök att efterapa inlägg i andra lekar.

Jag har faktiskt ingen aning om hur jag skulle spela som ulv. Jag antar att jag skulle försöka spela som vanligt men det håller jag ju på att lista ut hur det är också så jag har egentligen inget försvar mot just de teorierna. Däremot känner jag mig inte särskilt panikslagen, mest förvirrad. :D

Vad gäller lynchningen så var det helt enkelt så att jag inte uppfattat något skumt med Snurrfian men kunde köpa motiveringarna till att rösta på Idahoe, så det blev där min röst hamnade. Med facit i hand borde jag kanske lagt min röst på någon helt annan men det är lätt att vara efterklok. Någon hade säkert kunnat hitta något misstänkt i det också, inte minst en ulv som försöker starta ett drev.

Lite tankar som jag har noterat.

Om nu ulvarna förstod att Idahoe var tvilling efter Hedinns kommentar om att det trillade in lätta röster på Idahoe - så är det bara en röst på Idahoe efter den kommentaren och det är Dentaku det får i allafall mig att sätta en liten ondvarning på Dentaku. I hennes inlägg #602 så tycker hon att det ändå inte spelade någon roll - jo, det gör det visst. Det fanns en kvar att rösta om bäge dessa hade röstat på den med näst flest röster - Snurrfian hade utgången blivit en annan. Dessutom så fanns ju möjligheten att en extraröst låg på till exempel snurrfian.

Sen noterade jag ju i ett tidigare inlägg hur lilltess (som också röstade på Idahoe, men la allra första rösten) skickade en uppmaning att om D är i lyan borde hon vara lite försiktigare - jag tycker faktiskt att det är skumt och jag har inte riktigt hittat någon förkling från lilltess - så ännu en med visst utslag på min ulvradar.

Nu blir det extra intressant att vara den första som röstar när jag har flera ondvarningar på mig... :crazy: Finns det ont uppsåt bakom de teorier om mig som läggs fram kommer det gå att tolka in något negativt vem jag än röstar på, tyvärr.

Sitter och ögnar igen om det som hänt efter dl igår. Och reagerar på det här

Jag skulle tippa på att de antingen inte hade någon info alls eller att de helt enkelt visste/var rätt säkra på att Idahoe var safe men inte hade någon info om någon annan och därför valde säkert käk.

Jag menar safe att käka, dvs inte ängel eller välsignad.

Rättelse: Jag ska inte skriva när jag är trött eftersom jag blandar ihop lynchning med käk. :banghead:

Den enda möjligheten de skulle kunnat veta det är om någon av dem fått paket med sia, mer troligt är att de starkt misstänkte att Hedinn var den andra tvillingen.

Dentaku känns som om hon är väldigt säker på vad som har hänt i lyan. Känns nästan lite som att hon försäger sig.

Det i kombination med hennes godförklaringar i sitt teoriinlägg igår får mig att hålla mer än ett extra vakande öga på henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?