Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
För min del sticker det alltid ut för mig med sista minuten-röster på udda personer, i det här fallet @LenaH som röstade på Lobelia. Motiveringen var väl varken bättre eller sämre än någon annans - dvs så var den inget vidare - men även om det hade varit en seriös misstanke så är det ju en helt bortkastad röst. Kan det vara en alibiröst, eftersom det ändå stod klart vid det laget vem som fått flest röster?

Fast så udda tycker jag inte att LenaHs röst var. Lobelia hade ju redan en röst (slutae på 2) och den med näst flest röster i hela lynchen fick 3.

Övrigt som jag noterat - som jag skrev redan i mitt svar på frågan så är det viktigt att brevbäraren väljer klokt - @Habina 's funderingar om den andra tvillingen som mottagare kan vara värd att notera - om ulvarna uppfattat Hedinn som tvilling så är det inte osannolikt att brevis också gjort det, vilket i så fall borde kunna indikera att vi inte har någon extra sia i omlopp i allafall. Om brevis inte varit misstänkt och hoppas på att få vara kvar ett tag till så kan jag tänka mig att hon sparat sian eftersom den är den kraftfullaste av paketen (ihop med beskyddet) och anledningen är förstås att ulvarna inte skulle få det viktigaste paketet.

Jag hoppas verkligen - för jag tror inte att alla som teoriar mot mig är ulvar - att ni kommer ihåg att jag är helt ny spelare och därför kan vara lite förvirrad då och då. Idahoe rök pga en ot-diskussion om hur ett får skulle signalera till lyan.

Något annat som kan vara intressant att notera är att Idahoe röstades ut efter att hon lagt sin röst på LenaH...

Så - eftersom det ändå barkar åt det hållet och det kan vara intressant att se(även om jag verkligen hoppas att jag blir kvar i leken, för jag tror att jag behövs!) och eftersom jag bara lagt fram teori mot den personen eftersom jag misstänkte alibiröstande igår:

Dentaku röstar på LenaH

Sådär. läst igenom och gör en liten lista med korta reflektioner efter dagens inlägg, återkommer under kvällen med mer ingående granskningar och teorier!

OT Allt väl med lillkillen! Inga fynd vare sig på undersökning och kontraströntgen, så bara hans obehagskänsla som sitter i huvudet.( han satte rejält i halsen för 3 dagar sedan) Har lyckats fått i honom lite makaroner iaf, den första fasta födan på 3 dagar, levt på drickyoghurt och andra drycker innan dess. Så har inte haft så mycket tid idag innan att skriva inlägg pga detta VC/ sjukhus sedan 8 i morse och kom hem strax efter 16/Slut OT

1. Habina Shoppade igår, men mer med idag! Kommer med vettiga kommentarer och frågor, neutral mot god idag för mig

2. Snurrfian höll jag lite åt det onda hållet igår, men har ändrat uppfattning om henne sedan dess, kommer med lugna inlägg och är inte snurrig som man kunnat se i andra lekar,verkar mer "kompis" med LenaH i denna lek än i tidigare -håller åt det goda hållet

3. Dentaku har seglat upp lite på min misstänkta lista idag? Blandar ihop begrepp på ett sätt som framstår aningens misstänkt, även andra inlägg som kan ses som lite åt det onda hållet

4. Paddington har börjat komma med teorier men fortfarande ganska anonym för mig, inte så mycket pusslande från henne som man är van att se? Utbränd från maratonleken( iaf i antal inlägg/dag) senast? Skriver att det är svårt att hålla isär alla som deltar- håller henne neutral så länge

5. Lilltess fortfarande på min misstänkta lista men mycket mer aktiv i ulvletandet idag tycker jag! Reagerar lite på "varningen" till @Dentaktu att kanske spela mer försiktigt om hon är ulv- håller något åt det onda hållet

6. Lobelia fortsatt säkra inlägg och teorier, känns god för mig!

7. LenaH håller jag fortfarande ögonen på, tycker inte det kommer så mycket teorier etc utan mer allmänt babbel om annat. försiktigt neutral idag

8. glömmerallt har jag inte sett alls idag? diskuterade en hel del om lyans val av käk efter DL igår svårt att tycka något om alls idag- neutral så länge

9. Idahoe1 utröstad DL1

10. bollen__ verkar fortsatt försiktig, blivit lite ifrågasatt, fortfarande neutral i mina ögon även om jag har henne lite under bevakning

11. Klara precis börjat komma med inlägg, antar att hon jobbat idag också. Känns mer inne på att leta ulvar idag och känns för mig neutral idag!

12. cirkus lägger precis som Lobelia säkra inlägg men teoriar mera, känns god för mig!

13. Idahoe2 ny efter Shaggy, kommit med lite funderingar, men måste se mer av henne för att säga något mer om henne. Neutral så länge

14. Quarter4ever jag själv

15. Mirtai börjar komma med mer inlägg och verkar leta ulvar, känns god för mig!

16. Hedinn käkad Nattlynch1

Tillbaka från stallet igen (jag och pålle lyckades få till en fin sluta! :banana:)

Ska fixa lite middag sen läsa igenom. Återkommer! :)

Om man nu skulle titta på rösterna så skulle jag vilja titta på dom som har röstat på personer som är ”lätta” att rösta på. Dvs nya och spelare som är kända att lätt bli misstänkta inför första DL. De spelarna är Jag, Snurrfian, Klara, Bollen__. (räknade inte upp de andra om är nya då de inte fick någon röst på sig.)

På mig röstar: Lobelia

På snurrfian röstar: Hedinn Idahoe och Q4E

På Klara röstar: Cirkus och Bollen__

På Bollen__ röstar: Klara

Vi vet ju att Hedinn och Idahoe är goda, kan dom hittat något misstänksamt hos Snurrfian som inte jag sett?

Q4E lade en andra röst på snurrfian, betyder inget, dock var hon den första som lade en andra röst i en spridd röstning.

Lobelias röst på mig förstod jag inte riktigt, jag vet inte vad jag skulle vilja luras med när jag inte trodde tvillingarna fanns med i leken… Säger inget om hennes roll då hon inte verkat hänga upp sig på det efteråt. Men skulle gärna få en förklaring på hur hon tänkte.

Bollen__, jag håller faktiskt med Klara lite att det liknar hennes spelstil i första leken då hon satt i lyan. Kan hon dessutom ha röstat på samma som ulvkollegan cirkus (OBS. det finns inget som jag har sett hos cirkus än som verkar ulvigt, jag bara spånar) för att göra det lite enkelt för sig? Har känslan av att hon får hjälp bakom kulisserna och nu när tvillingarna är borta så är lyan enda alternativet.

Cirkus, som sagt har jag inte reagerat på något än här, vare sig något som gör henne god eller ond.

Klaras röst på bollen då. Som jag skrev ovan så kan jag faktiskt hålla med henne om hennes motivering.

Fast jag har ju inte spelat tidigare, och därigenom så vet ni ju inte hur min stil ser ut, det vet jag ju inte ens själv! :confused: Helt ärligt så tycker jag att det är jättesvårt att hitta något som sticker ut eller verkar skumt, trots att jag läst lite i gamla lekar så hittar jag ändå inte vad det är man "bör" se. Visst det kanske är ett tecken på att man är ond, vad vet jag, men för mig är det bara för att jag inte riktigt vet vad jag ska ska titta efter och inte bara vill skriva något för att skriva.
Snarare kanske det är så att Klara skriver detta om att jag skulle vara ulv med motiveringen att hon känner igen sin egen spelstil när hon var ulv, för att hon själv är en ulv? Det är ju en "smidig" motivering till sin röst.. :cautious:

Lobelia har flest inlägg av alla och jag tycker att hon just nu har ett väldigt leta onda-fokus. Jag skrattade lite för mig själv när jag skrivit ett teoriinlägg och när jag postat det så hade Lobelia postat ett inlägg så gott som samtidigt som hade liknande tankar., för mig är det väldigt sympatiskt när jag upptäcker att någon spontant tänker lika utan att ha läst mina inlägg(eftersom vi postade samtidigt). Just nu så lutar Lobelia över på den goda sidan för mig. Sen om hon kommer med någon galenskap kan detta revideras

:confused: Det är väl ännu märkligare att inte reagera på @LenaH s kommentar? Det om något känns ulvigt, och vadå lika i våra kommentarer? Jag skrev en sak och Dentaku svarade mig, skulle hon har skrivit något helt annat?
Jag var tveksam när rösterna kom in på Idahoe, jag var inte särskilt övertygad om hennes ondhet men jag hade ingen bättre teori om någon annan och jag ville rädda mig själv, när jag lägger min röst så finns det redan två på mig, jag hade en förhoppning om att det åtminstone skulle bli lottning, nu ramlade det in ännu fler röster på Idahoe och det får mig att fundera på de som kom mot slutet.
Men även din tidiga udda röster får mig att fundera, väldigt lite teori, en snabb röst och nu försöker du bygga upp en teori om mig för att jag reagerade på LenaHs kommentar?
Som det ser ut nu kommer jag att vara borta ett tag och jag är inte säker på att jag hinner komma in före 22 idag. Så snurrfian röstar på Mirtai med motiveringen att hon försöker hitta teorier om mig för att jag reagerade på vad LenaH skrev och för att Dentaku svarade mig?

Jag har hakat upp mig på dessa två inlägg. Visst var ursprungskommentaren från LenaH lite märklig men inte så märklig att den automatiskt gör henne till misstänkt ulv.

Dessa två röstade bägge på Idahoe i första lynchen. Dentaku gjorde det dessutom sent, när det var ett jämt läge och med motiveringen att " jag köper inte heller Idahoes motivering och jag har ingen bättre misstänkt". Ett lätt sätt att lägga en avgörande röst för att få ut en god spelare?

Det känns som om de två är lite för lika i sina kommentarer och röster för att det ska vara en slump. Snarare så att det känns som de samarbetar för att lägga upp det inför kommande röstning?

I första röstningen misstänkte jag glömmerallt som även hon röstade på Idahoe. Hennes fortsatta spelande har inte gjort att mina misstankar mot henne är avskrivna.

Kan de vara så att Snurrfian, Dantaku och glömmerallt sitter i lyan och gottar sig åt att ha lyckats få ut två goda specialroller av två möjliga?

Fast Snurrfian la sin röst relativt tidigt i ordningen. Det var 6 stycken som röstade efter henne (om man räknar bort Idahoes ändrade röst). När hon röstade hade idahoe 2 röster, hon själv 2 röster och de andra 1 röst. Hon hade lika gärna kunnat rösta på någon av de andra så hade de haft 2 röster även de för att kunna bli utröstade av de återstående.

Det är inte de enskilda rösterna som gör mig misstänksam, det är helheten. Hur ni röstar lika, hur ni hugger på samma saker. Känns som det är lite för välsynkat!

Jag hoppas verkligen - för jag tror inte att alla som teoriar mot mig är ulvar - att ni kommer ihåg att jag är helt ny spelare och därför kan vara lite förvirrad då och då. Idahoe rök pga en ot-diskussion om hur ett får skulle signalera till lyan.

Något annat som kan vara intressant att notera är att Idahoe röstades ut efter att hon lagt sin röst på LenaH...

Så - eftersom det ändå barkar åt det hållet och det kan vara intressant att se(även om jag verkligen hoppas att jag blir kvar i leken, för jag tror att jag behövs!) och eftersom jag bara lagt fram teori mot den personen eftersom jag misstänkte alibiröstande igår:

Dentaku röstar på LenaH
Alibi för vem? Jag röstade på @Lobelia , menar du då att om jag är ulv så är Lobelia det också?
Och när du skriver att @Idahoe "rök" - vadå rök?
Du la ju den sista rösten på henne så du var ju direkt avgörande. Ingen slump vill jag påstå. Däremot vet jag faktiskt inte om jag tror du är ond men du har många hål i dina teorier.

jag läser detta som om du uppmanar Dentaku att vara mer försiktig...
Varför uppmana en potentiell ulv att vara försiktig i sin första lek?
Det är väl skitbra om en ulv gör bort sig och blir lynchad.

Fast den enda som tjänar på att uppmana en ulv till att vara försiktigare är ju en annan ulv, och då bör man nog ta det i lyan. Jag menar ju att jag verkligen tror att hen försöker hitta ulvar.

bollen_ har jag kollat lite mera på, vi la ju rösten på samma igår och intrycket idag är en försiktig spelare som verkligen försöker leta saker att gå på. Det är supersvårt i början och jag kan inte se hennes osäkerhet som ett ondhetstecken. Lilltess (och även Klara) kommer med en synnerligen långsökt tanke om att bollen_ spelar som Klara i sin första lek då hon var ulv - nej, vilka halmstrån? Det klingar sämre för både lilltess och Klara faktiskt än för bollen_ - även om bollen får stå som neutral än så länge.

Lobelia har flest inlägg av alla och jag tycker att hon just nu har ett väldigt leta onda-fokus. Jag skrattade lite för mig själv när jag skrivit ett teoriinlägg och när jag postat det så hade Lobelia postat ett inlägg så gott som samtidigt som hade liknande tankar., för mig är det väldigt sympatiskt när jag upptäcker att någon spontant tänker lika utan att ha läst mina inlägg(eftersom vi postade samtidigt). Just nu så lutar Lobelia över på den goda sidan för mig. Sen om hon kommer med någon galenskap kan detta revideras
Men jag håller med! @Lobelia känns inte riktigt som vanligt, hon känns godare än hon brukar så här tidigt i leken! :D

Jag håller f ö med, hon verkar verkligen ha fokus på att leta ulvar så hon står inte högst på min lista, det är därför jag blir så fundersam på @Dentaku s teori om alibi.

Hur kommer det sig inte att du räknar Mirtai till lätt röst?
Jag tycker Shaggy/Idahoe lade en väldigt lätt röst på denne DL1.

För att hon har väl spelat innan som jag förstått det? Och jag tror inte att shaggys röst säger något allt om hennes roll. Hade mirtai fått fler röster hade jag granskat dom också, men jag förstod att shaggys röst var enbart av tidsbrist och hittade första bästa konstiga inlägg.

Alibi för vem? Jag röstade på @Lobelia , menar du då att om jag är ulv så är Lobelia det också?
Och när du skriver att @Idahoe "rök" - vadå rök?
Du la ju den sista rösten på henne så du var ju direkt avgörande. Ingen slump vill jag påstå. Däremot vet jag faktiskt inte om jag tror du är ond men du har många hål i dina teorier.

Alibi för dig själv - i nästa andetag anklagar du ju mig för att vara den som la den avgörande rösten...

Att någon ryker ur en lek trodde jag var lätt att förstå men ok, Idahoe blev lynchad.

Dentaku röstar på LenaH

Du tyckte alltså att en OT diskussion är såpass misstänkt att du röstar Idahoe själv?
Vad har rösten på LenaH för betydelse här egentligen? Jag fattar noll i tankegången här.

Jag har själv fastnat lite på lilltess, hon verkar ha så vansinnigt dålig koll på rollerna i denna leken. Först var det tvillingarna hon inte kände till och sedan ville Outa och därefter förhäxning hon inte hade koll på. Det börjar minska antalet roller som hon rimligen kan ha och beteendet är skumt i sig.

1. Har aldrig sagt att jag VILLE outa utan ville veta om jag borde skriva om jag hittade något.

2. Kasta inte sten i glashus. Det var inte jag som snackade om förhäxningen ;) Vill du anklaga någon för att ha dålig koll bör man ju ha lite koll själv ;)

Fast den enda som tjänar på att uppmana en ulv till att vara försiktigare är ju en annan ulv, och då bör man nog ta det i lyan. Jag menar ju att jag verkligen tror att hen försöker hitta ulvar.

Vad som ulvarna *bör* är inte alltid vad ulvarna *gör*. Det kan mycket väl vara en uttänkt strategi att be en ulvakompis lugna sig inför öppen ridå och då använda sig av just din motivering.

Jag får inte heller ihop - uppmaningen att vara försiktig- med "Jag menar ju att jag verkligen tror att hen försöker hitta ulvar." Det är väl skitbra att någon letar ulvar som attan varför då uppmana den att vara försiktig?

Alibi för dig själv - i nästa andetag anklagar du ju mig för att vara den som la den avgörande rösten...

Att någon ryker ur en lek trodde jag var lätt att förstå men ok, Idahoe blev lynchad.
Alibi på vilket sätt? Vad tycker du jag skulle ha gjort annorlunda?
Ett alibi i min värld är när en ond lägger en röst på en annan ond men jag antar att du menar något annat - vad?

Och vadå anklagar - det var ju vad som hände?
Och när jag ifrågasatte ordet "rök" så var det inte för att leka ordpolis :) utan att allas handlande får konsekvenser inklusive din röst som var just den sista på henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?