Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker helt ärligt att det här är en ganska rörig lek. Många missförstånd och feltolkningar och ihopblandningar. Är det kanske för att vi är många + flera helt nya? :banghead:
I kombination med flera med Ivanhoebaksmälla så blir det väldigt rörigt, ja.

Jag sitter och försöker gå igenom spelare för spelare och hittar inte heller något vettigt att gå på. OT-kommentarer som får oproportionellt stort inflytande och många sammanblandningar och missförstånd. :banghead:

Jag tycker helt ärligt att det här är en ganska rörig lek. Många missförstånd och feltolkningar och ihopblandningar. Är det kanske för att vi är många + flera helt nya? :banghead:

Jag tycker det är alldeles för mkt off-topic. Det gör att det är jättesvårt att följa med och hitta de inlägg som verkligen räknas.

När vi spelade förr var det ju uppåt 30 spelare och det funkade bra. Men då var det också nolltolerans mot off-topic

Första dagen så är det ofta mycket off-topic. Medan idag tycker jag att det finns mer substans i det mesta. Lite missförstånd - javisst, men det tycker jag inte är så bökigt

Jag tycker det är alldeles för mkt off-topic. Det gör att det är jättesvårt att följa med och hitta de inlägg som verkligen räknas.

När vi spelade förr var det ju uppåt 30 spelare och det funkade bra. Men då var det också nolltolerans mot off-topic

30 spelare! :eek:

Jag skall tydligen vara social nu och titta på på spåret. Men jag sneglar på mobilen och svarar ifall någon undrar någonting. Själv är jag rätt eh... osäker på det mesta. :banghead:

30 spelare! :eek:

Jag skall tydligen vara social nu och titta på på spåret. Men jag sneglar på mobilen och svarar ifall någon undrar någonting. Själv är jag rätt eh... osäker på det mesta. :banghead:

Det var en maxgräns på antalet deltagare och det kunde bli fullt flera lekar i förväg. Men nu ska jag sluta med off-topic :p

@Snurrfian tycker jag är blek idag? Hon brukar ju vara rätt aktiv och komma med en hel del (iofs ibland långsökta) teorier men hon känns väldigt tillbakalutad och det ger mig lite ulvvibbar.
Samtidigt så vet jag ju att jag alltid tycker hon är skum och det gör att jag inte riktigt vill agera för mycket på den känslan. :banghead:

@Dentaku tycker jag har snurrat in sig rätt rejält, man får gärna misstänka mig och rösta på mig men då får man nog underbygga sin teori lite bättre än vad som skett hittills.

Jag får heller inte riktigt svar på vad hon menar, att Idahoe åkte på en OT-diskussion( efter att ha lagt en röst på mig med OT-underlag) men Dentaku var den sista att lägga rösten på henne...
Hur leder det till att jag är ond? Jag lär inte få svar före DL eftersom hon aviserat frånvaro men jag tycker det är väldigt svaga teorier.
Sen vet inte jag om det gör henne ond, hon kan ju vara stressad god men skaver gör det.

@Lobelia verkar vara i sitt esse! :p Mycket högre aktivitet än normalt så här tidigt i leken och det jag anmärkte på igår (som gjorde att min röst föll där), att hon mest slätade över tycker jag att hon verkligen har förändrat idag. Letar på som 17 och det tycker jag talar till hennes fördel.

@cirkus verkar ha återgått till en mer "normal" spelstil efter att ha varit rätt speedad i ett par lekar (hybris? :p) så känns hon som när hon är god. Ifrågasättande på ett konstruktivt sätt.

Okej, ätit och läst igenom leken.

Spontana tankar är att Lobelia känns väldigt god. Jag brukar alltid bli misstänksam mot henne ju men idag verkar hon väldigt vettig och på jakt efter onda :)

Å andra sidan har vi Dentaku. Jag vet inte riktigt men något där skaver. Hennes röst på LenaH känns krystat, har hon svårt att hitta på teorier för att hon sitter på facit som ulv? O_o
Måste läsa mera...
Nu blir jag misstänksam, LenaH, du och Cirkus.....

Off-topic är det främst första dagen sedan koncentrerar sig folk på leken mer och mer. Hur bär man sig åt för att skriva on-topic på första DL? ingen kan skriva något alls utom möjligen att diskuterar roller. I stort sett alla teorier första dagen grundar sig på OT eller OT diskussioner, det finns inget att gå på innan information kommit ut eller någon försagt sig i OT diskussionerna.

Börjar skriva 19.40 så sånt som kommer efter det får jag ta i senare inlägg

Mirtai har inte särskilt många inlägg. Hon skriver om Dentaku GA och Snurrfian här:
Jag har hakat upp mig på dessa två inlägg. Visst var ursprungskommentaren från LenaH lite märklig men inte så märklig att den automatiskt gör henne till misstänkt ulv.

Dessa två röstade bägge på Idahoe i första lynchen. Dentaku gjorde det dessutom sent, när det var ett jämt läge och med motiveringen att " jag köper inte heller Idahoes motivering och jag har ingen bättre misstänkt". Ett lätt sätt att lägga en avgörande röst för att få ut en god spelare?

Det känns som om de två är lite för lika i sina kommentarer och röster för att det ska vara en slump. Snarare så att det känns som de samarbetar för att lägga upp det inför kommande röstning?

I första röstningen misstänkte jag glömmerallt som även hon röstade på Idahoe. Hennes fortsatta spelande har inte gjort att mina misstankar mot henne är avskrivna.

Kan de vara så att Snurrfian, Dantaku och glömmerallt sitter i lyan och gottar sig åt att ha lyckats få ut två goda specialroller av två möjliga?
Jag håller inte riktigt med i hennes observationer och slutsatser, däremot kan jag tycka att Dentaku hakar på andras teorier och åsikter en del. Visserligen lätt att göra som ny, men tycker inte hennes röstning på Idahoe1 stämmer riktigt med hennes tidigare inlägg där hon höll henne som neutral?
Alltså Mirtsi fått vara fortsatt neutral för mig.

Dentaku däremot känns misstänkt en aning, Enligt tankarna ovan samt att hon verkar blanda ihop käk och lynch lite väl mycket. Men som sagt, hon är ny så det kan absolut vara rena nybörjarmissar från hennes sida. Lite misstänkt ändå.

Klara har väl i stort inte gjort något jag reagerat på, utom då att säga att bollen_ spelar som hon själv gjorde som ny i lyan och därefter rösta på henne. Det är lite udda, men å andra sidan var det första dagen och generellt lösa teorier. Så hon är neutral just nu, med ett litet extra öga på sig.

Paddington är i vanlig ordning väldigt vettig och skriver tankar som får mig att nicka och hålla med. MEN det brukar hon alltid göra, oavsett om hon är ond eller God :banghead: så det säger nog inget om hennes roll tyvärr.
Har varit något mer tillbakadragen än vanligt, förståeligt efter förra leken :p
Neutral så länge.

Fortsättning följer....

Jag vet inte vad jag egentligen ska tro på om dentaku, jag ogillar att skicka ut en ny bara för att denne trasslar till det för sig. Å andra sidan har jag undvikit och rösta på nykomlingar som trasslat till det för sig och de har visat sig vara onda.

Jag tror teorin på LenaH var i brist på bättre och det yviga ond och god kallandet är för att hon kopierar vad hon sett innan min inte riktigt fattat nyanserna och att man måste ha lite substans för att kalla någon god och det kan inte finnas före första DL, inte ond heller ... om man nu inte sitter i lyan med facit.

Jag lutar som sagt åt att det kan vara en miss att rösta ut Dentaku, bara nybörjarmisstag men det var en försvarlig mängd sådan. Dentaku gick ut hårt och ökade. Hittar jag inget bättre så blir det kanske det ändå.

Ja det var mindre OT förr det gjorde det ofta lättare trots många deltagare. Första dagen brukar jag skumläsa rätt mycket mest timmarna närmast före deadline som är relevanta. Som cirkus nämner blir det oftast mindre och mindre OT ju längre in i lekarna vi kommer.

Habina - Än så länge hittar jag inget mot Habina. Istället blir jag lite nervös över hur hon sätter ord på mina tankar.

Snurrfian - Känns annorlunda mot vad hon brukar göra. Säkrare tror jag. Säkrare i sig själv kanske. Men jag håller alltid ett öga på Snurris och litar inte på henne för fem öre. Röstade på Idahoe med en mycket lam motivering igår, men jag ser det som ett försök att rädda sig själv. Eller inte. Som sagt...

Dentaku - Här klickar min ulvradar till. Hennes teoriinlägg från igår innehöll ett par godförklaringar som jag tycker känns tidiga. Det i kombination med hennes inlägg idag om hur lyan möjligen tänkt när dom käkade Hedinn får mig att misstänka henne.

Paddington - Jag har alltid svårt att hitta något på de erfarna spelarna. Paddington röstade på Idahoe igår, det är väl det hon har emot sig i det hon skrivit. Men det behöver ju verkligen inte betyda någonting, jag tror ju inte att alla som röstade på Idahoe är onda. Hon funderar lite över min röst igår, det är helt ok. Jag har väldigt svårt att definiera vad det är hon bollen_ jag reagerade på, det var mest en känsla. Paddington funderar också över Dentaku. Där håller jag med henne.

Lilltess - Här vet jag inte vad jag ska tro. Många reagerar på henne, men jag håller inte riktigt med. Hittar inget som säger mig att hon kan vara ond. Än så länge. Bara det är lite konstigt, Lilltess är en sådan spelare som jag alltid reagerar på. Får se vad hon skriver längre fram.

Lobelia - Här däremot har jag reagerat på ett par saker. Dels hur hon var på Idahoe igår. Då ville jag inte uppmärksamma det så mycket, men i ljuset av att vi nu vet att Idahoe var god börjar jag fundera. Dock röstar hon på Lilltess, så det kanske helt enkelt var något hon behövde reda ut. Idag känns det mer som om hon är på gång och letar onda. Godförklarades av Dentaku igår, det får mig att hålla ögonen på Lobelia eftersom jag har misstankar mot Dentaku.

LenaH - Får lite emot sig idag att hon la en sen uddaröst igår. Som inte var udda. Hittar inte mycket på LenaH. Inte mycket av henne heller.

glömerallt - Saklig i sina inlägg. Hittar just nu inget att hänga upp mig på.

bollen - Jag röstade ju på henne igår, på en känsla. Om känslan är rätt eller fel vet jag ju inte än. Idag har hon inte skrivit så mycket att det har påverkat min känsla. Vi får se vad som händer när hon har tid att leka med oss. Hölls som god på Dentakus lista igår, som jag ju tycker är lite misstänkt.

cirkus - Förutom att hon då tycker att jag är skum :cautious: så tycker jag hon resonerar klokt. Är av någon anledning helt i synk med hennes funderingar om brevbäraren i inlägg 622.

Idahoe2 - Har inte kommit med så mycket efter återkomsten. Får se vad hon kommer med framöver.

Q4e - Känns som att hon försöker hitta onda. Rotar och försöker tänka själv.

Mirtai - Har ett konstigt resonemang om att Snurrfian kunde röstat på någon annan är Idahoe för att försöka rädda sig själv. Riskerar man att åka och vill försöka rädda sig själv är det väl rätt solklart att man lägger en röst på den som har flest röster efter en själv. Men i övrigt vet jag inte vart jag ska placera henne.

Edit: Fetade namnen,

Är det någon som får grepp på Paddis (fick vi kalla dig det @Paddington?)

Hon verkar så klok och eftertänksam i alla inlägg oavsett om hon är ond eller god (om man nu bortsett på G och g då som tydligen var väldigt skumt). Nu har hon inte varit överdrivet aktiv idag men jag har aldrig något begrepp om vad jag ska tro om jag nu inte råkar sia henne som i förra leken.

Bollen_ frågar en del och försöker hänga med i spelet. Helt ny. Skulle gärna se mer teorier från henne! :)

Habina verkar ungefär som vanligt, fast något mer inaktiv. Jag tror senaste leken slet hårt på flera deltagare :p
I stort vettig men jag vet aldrig med henne, brukar misstänka henne när hon är God och inte när hon är ond. Så en försiktigt neutral.

Cirkus har liknande tankar som jag själv kring både Lobelia och bollen_ . Det i kombination med att inte ha gjort något direkt misstänkt får mig att sätta henne som neutral lutar mot God.

Glömmerallt har inte skrivit så jättemycket idag. Några frågor kring diskussionen om LenaHs röst igår, vilket jag kan förstå.
Jag är liiite skeptisk till hennes svar på LLs fråga igår, men inser att det sannolikt var ett skämt.
neutral.

Lobelia känns som sagt ovanligt vettig och God. Jag brukar ju misstänka henne oavsett roll, men nu kommer hon och förstör och verkar faktiskt leta onda ju :arghh:
Åt det godare hållet.

Påminner om att måste ha en teori om varför man sätter någon till goda sidan. Det räcker inte med att "känslan säger mig att x är god".

Ens egna sida kan komma att straffas utan teori vid godförklaringar.

Så din motivering för din röst är att jag skrev en i ditt tycke dålig teori om dig?
Nej min motivering var att teorin om mig att jag skulle vara ond för att jag och Dentaku reagerade lika på LenaHs kommentar känns väldigt långsökt och knepig, det finns liksom inget alls att gå på. Det är mer märkligt att inte reagera på kommentaren... Men nu fick jag mycket mer tid än vad jag trodde att jag skulle få nu ikväll så jag kanske hinner hitta något annat som verkar mer misstänkt!
Lägger till lite till, varför skulle jag välja någon annan än Idahoe? Jag har i det läget inte en aning om vilken roll hon hade, det gör det nästan ännu mer misstänkt när hon dessutom säger att hennes roll är bra att ha kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 142
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III