Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker mig på ett inlägg med lite om de flesta

Habina har något mindre aktivitet än vanligt. Dock så tycker ju jag att det hon skrivit haft substans. Särskilt tankar om hur brevis kan ha tänkt och vilken typ av paket som kan vara utdelat håller jag med om. Och som vanligt så här i början tenderar jag att tycka att de som tycker som jag är möjligt goda. Så Habina är neutral mot god
Snurrfian jag har lite svårt att greppa Snurris. Gårdagens röst på Idahoe är ju inte till hennes fördel, men utifrån den endast kan jag inte dra några slutsatser. Däremot så är det inte otänkbart att rösterna som följde på goda Idahoe och framförallt Dentakus röst (som kom efter Hedinns nojja inlägg) är tänkbara räddningsröster. Så snurris är möjlig ulv för mig.
Dentaku la sista rösten på Idahoe och det är alltid lite uppseendeväckande att lägga en spiken i kistanröst. Dessutom så hade ju Hedinn kommit med sitt uttalande som gjorde att hon eventuellt outade sig och Idahoe som tvillingparet - om lyan noterat det så måste de ju sett sin chans att få ut först den ena i lynch och sen troligen den andra som käk (iom att ängeln troligen skyddade sig själv). Potentiell ulv
Paddington jag har jättesvårt att placera Paddington just nu. Tycker faktiskt att hon har skrivit ovanligt lite och inget som jag direkt noterar åt varken det ena eller andra hållet. Kan vara en glidar-ulv, men jag vet inte, det känns för enkelt, jag behöver se mer av henne. Neutral än så länge
Lilltess har gjort fler än en märkliga grejer, som jag också reflekterat över i andra inlägg. Här kan också dölja sig en ulv säger min radar. Det började redan igår med hennes fråga om att outa den andra tvillingen, den var underlig redan då och i ljuset av att den andra tvillingen blev käk så känns det som att det kan ha varit ett illa dolt försökt att inte veta precis vad ulvarna hade för plan.
Lobelia har jag redan skrivit om och redan i morse kände jag mig synkad med henne och så har det fortsatt.

Fan nu fick jag besök. Kan ev hinna in när hon har gått

Jag måste rösta

cirkus röstar på lilltess pga ovan teorier

Nej min motivering var att teorin om mig att jag skulle vara ond för att jag och Dentaku reagerade lika på LenaHs kommentar känns väldigt långsökt och knepig, det finns liksom inget alls att gå på. Det är mer märkligt att inte reagera på kommentaren... Men nu fick jag mycket mer tid än vad jag trodde att jag skulle få nu ikväll så jag kanske hinner hitta något annat som verkar mer misstänkt!
Men vad var märkligt med kommentaren?
Jag OT-svarade en OT-kommentar från en användare som inte är med i leken, ffs! :p
Efter förra leken vet vi ju hur rolig Heddan är när hon är tankad! :D

@LenaH Jag har haft ruskigt dåligt med tid idag och det har varit mycket inlägg att tröska igenom... ;) Men jag ska försöka sätta lite fart nu! ;)

Men vad var märkligt med kommentaren?
Jag OT-svarade en OT-kommentar från en användare som inte är med i leken, ffs! :p
Efter förra leken vet vi ju hur rolig Heddan är när hon är tankad! :D
Jag förstod att det var en OT kommentar men att inte reagera på den när det lät som om det var du som hade käkat Hedinn hade ju varit väldigt märkligt... ;) Att sedan dra det så långt att jag antagligen är ulv eftersom Dentaku reagerade lika som mig, känns eh ännu mer långsökt? :D

Med tanke på hur snurrig i huvudet jag är det möjligt att det redan är utrettmen nu när jag läser om så ser jag att flera skriver att brevbäraen ev kan ha delat ut paket på natten och det stämmer inte. LL skriver tydligt här att paket delas ut på dagen. Däremot om ett paket har delas så kan det ha andvänds i natt(men det kan ju också sparas till natten efter enlig det andra inlägget jag citerar)

Lite allmän info till nykomlingarna, och ni gamla som fortfarande inte fattar ;)

Dagdl

Dag deadline för när din röst senast ska ha kommit in. Du får ändra rösten hur många ggr du vill fram till dl. Ju fler gånger ju mer misstänksamt ;)
Rösten gäller på klockslaget. Så tex ikväll är det dl 22.00 och rösten gäller 22.00 - men inte 22.01.

Det finns vissa roller som har dagdl i denna leken. Det är dessa:

Brevbärare - du har olika paket att dela ut inför varje natt. I denna leken har du ett nytt paket inför varje natt fram tills leken är över för din del. Det kan vara en sia, ett beskydd, en förtrollning m.m.
Du som är brevbärare ska välja en av deltagarna att ge ett paket till innan dagdl varje kväll. Och det är dom goda du vill skicka till eftersom ni med hjälp av paketen ska luska reda på info. Men ibland hamnar dom i fel händer.
Jag lottar fram tre paket åt gången som brevbäraren har att ge under följande tre nätter. Sedan kommer det tre nya.
Obs!
Du kommer få alternativen i PM nu på förmiddagen eftersom du kan lämna paket redan nu under första natten.

Den som mottager paketet får använda det under natten eller nästkommande natt. Sedan är paketet förbrukat.

Dör brevbäraren i lynch så kommer paketet fram ändå om det skickats något.

Röstfifflare - Du har en extra röst varje dag att lägga innan dagdl.
Det behöver inte vara samma person som du röstar på i tråden.

Nattdl

Nattens deadline som gäller vissa roller.

I denna leken gäller det för;

Siare - Som varje natt får välja en deltagare att sia. Dvs att siaren får reda på den personens roll.

Ängel - Får varje natt skydda en deltagare. Man får skydda sig själv. Skyddet innebär att du inte kan käkas av ulvarna under natten.

Ulvarna - ska bestämma vilken av deltagarna dom vill käka.

Nattdl tiden anger jag efter dagdls uppdateringen såvida vi inte kommer överens om något annat under lekens gång.

Undrar du mer över din egna roll och hur du ska göra så ta det i PM med mig. Men det går bra att ställa allmäna frågor om rollerna i leken.

Har jag missat något?

Glömde;

Den som får paket av brevbäraren får det direkt efter dagdl uppdateringen. Så det är bra om man passar sin inbox typ 10 min efteråt om man vill använda det under natten om man inte har möjlighet att kolla innan nattdl på morgonen :)
Annars har man ju natten efter på sig med.

Har fått spontanbesök av en kompis med tillhörande vinflaska och även om hon är ytterst fascinerad av ulvlekar och brukar hjälpa mig ibland när jag är LL, så känns det inte helt ok att lämna henne själv m flaskan hur länge som helst (hmm, lät kanske lite fel det där ;) )

Har precis som flera av er (och som jag skrev tidigare idag) svårt att få något grepp om den här leken. Det känns rörigt, mycket OT och lite för många deltagare för mig. Det hjälper inte hur många ggr jag läser igenom leken, det blir bara en enda röra i min skalle.

Har gått tillbaka ännu längre för att försöka hitta det jag reagerade på mot bollen_ igår. Men nu vet jag inte vad det var. O_o Nu när jag läser hennes inlägg känner jag mer att jag inte har något att gå på.

Har fått spontanbesök av en kompis med tillhörande vinflaska och även om hon är ytterst fascinerad av ulvlekar och brukar hjälpa mig ibland när jag är LL, så känns det inte helt ok att lämna henne själv m flaskan hur länge som helst (hmm, lät kanske lite fel det där ;) )

Har precis som flera av er (och som jag skrev tidigare idag) svårt att få något grepp om den här leken. Det känns rörigt, mycket OT och lite för många deltagare för mig. Det hjälper inte hur många ggr jag läser igenom leken, det blir bara en enda röra i min skalle.

Trösterikt när även flera av garvade spelare säger att det är en rörig lek, för det är verkligen "ingen lek" att få ihop något uppenbart av allt detta!
Passar på att be om ursäkt för att nog ha hjälpt till att "röra till det" med massa frågor om sånt säkert är uppenbart för alla som varit med ett tag!

Lilltess prat om bollen_ är lite udda, vilket folk redan påpekat. Likaså hennes inlägg igår i diskussionen om att outa eventuella tvillingar.nu mest förvirrad viket hon inte är ensam om ;)
Lite misstänkt är hon allt.

Q4e har legat lågt idag. Vill se mer därifrån! I övrigt hänger hon med bra för att vara ny. Men sett för lite för att säga något om henne.

LenaH jag tror inte hennes röst igår säger något om hennes roll, så den diskussionen känns onödig. Hon verkar dock mer förvirrad och snurrig än vanligt. Jag brukar tycka hon är vettig oavsett roll annars, men nu vet jag verkligen inte var jag har henne. Får hålla ett extra öga ditåt.

Snurrfian har inte sagt så mycket idag hon heller. En lite lagom OT baserad diskussion med LenaH som säger mig... Ingenting! :arghh:
Så hon får väl vara neutral hon med.

Röstlista DL2
18.01 Dentaktu röstar på LenaH
18.08 Snurrfian röstar på Mirtai
19.49 Mirtai röstar på Dentaku
20.27 cirkus röstar på lilltess

Puh! Gått igenom alla nu tror jag.
Blev jag nåt klokare? Nope :banghead:

Som sagt: rörig lek det här! :arghh:

Även jag har besök av en vinflaska (eeh, det där lät fel. :o Jag har inte besök men har öppnat en vinflaska :D)
Så jag ska försöka att inte komma med några citat värdiga @Hedinn och Hall och Fame-tråden :p

Det som jag reagerat mest på idag är nog ffa Dentaktu faktiskt, men känner mig väldigt osäker på om hon verkligen är ond?
Hon är ju som jag en förstagångslekare och något i hennes idoga försvar känns åtminstone för mig som inte läser bakom raderna som ni erfarna , att hon kanske faktiskt vet något?
Jag har ju själv varit inne på LenaH i mina funderingar igår, även om de var väldigt tunna teorier baserade på OT? Så vill nog inte gå med i det som jag uppfattar som ett drev mot Dentaktu!
Så ska kika lite närmre på de som redan lagt sin röst där och på andra som går rätt hårt åt henne!

Jag försöker få grepp om alla men märker att flera flyger under radarn än så länge men det är nog bara naturligt iom att vi är relativt många i leken och flera är okända för mig.

Jag tycker @Idahoe är mer på hugget än normalt, jag brukar ju tycka att hon är lite undanglidande och sammanfattande men nu är det mer substans. Ulvigt? Nja.

Nu blir jag misstänksam, LenaH, du och Cirkus.....

Off-topic är det främst första dagen sedan koncentrerar sig folk på leken mer och mer. Hur bär man sig åt för att skriva on-topic på första DL? ingen kan skriva något alls utom möjligen att diskuterar roller. I stort sett alla teorier första dagen grundar sig på OT eller OT diskussioner, det finns inget att gå på innan information kommit ut eller någon försagt sig i OT diskussionerna.

Nu var det iof lite anurlunda för väldigt många år sedan då lekarna började med natt och inte dag så valet av käk kunde ju diskuteras. Sedan var det ganska vanligt med skämteorier som att rösta på någon pga dennnes avatar och liknande. Möjligt att bopar börat komma också.

Men på något vis lyckades vi utan en massa OT inlägg såm gick gick det ju.;)(nog förekom det men kappast i de stora mängder som finns nu)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar